טיוטה:אהרון קנדל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אהרון (אהרל'ה) קנדל (15 בינואר 1951) הוא אמרגן ומפיק מופעים וסרטים ישראלי.

נודע בעיקר כאמרגנו ומנהלו האישי המיתולוגי של השחקן יהודה ברקן ומפיק סרטיו ומופעיו לאורך מרביתן של שנות השמונים של המאה ה-20.


אהרון קנדל נולד בישראל לרבקה (קוצה) קנדל לבית קוחוס, עקרת בית ילידת פולטיצ'ן רומניה, ולאליהו קנדל, נגר אמן בעץ יליד אוזדיטיץ' פולין.

בשנת 1980 עבד תקופה קצרה בתאטרון העממי א.ד פשנל והיה למנהל ההפקה של מופעי בילי ג'ואל בישראל 1980 בהפקת פשנל, יהודה טלית ואריה סבן.

בשנת 1981 ניהל את ה"סינמה ביס", גלגול של קולנוע אפולוניה לשעבר אשר היה בבעלות משותפת של יהודה ברקן.

בשנים 1981-1987 שימש כמנכ"ל סרטי רועי וסרטי עידו והיה לאמרגן, למנהל האישי ולמפיק סרטיו ומופעיו של השחקן יהודה ברקן.

בין המופעים שהגה/הפיק/ניהל : "מכנה משותף" פרי עטו של יואל זילברג בהנחיית ירון לונדון, מופע ערב הנשים הראשון "פטפוטים" בהנחיית דודו דותן, מופע ערב הנשים "פארטייה" בהנחיית ברקן, אירועי "הנופשיאדה באילת" ובכך הפך ביחד עם ברקן לאבי צוותי ההווי והבידור באילת, השעשועון "בטן על בטן" בהנחיית ברקן ובהשתתפותן לסירוגין של גילת אנקורי, קרוליין לנגפורד ומרים פוקס.

בין הסרטים שהפיק: "המתיחה הגדולה" (1984), "קומפוט נעליים" (1985), "ניפגש בסיבוב" (1986), "ניפגש בחוף" (1987) ו"אבא גנוב" (1987).

עם תום צילומי הסרט "אבא גנוב" וטרם יציאתו לאקרנים, עזב את "סרטי רועי" עקב חילוקי דעות עם נשיא החברה.


לאחר פרידתו מברקן בשנת 1987 הצטרף לתקופה קצרה למשרד ההפקות "עידן ועידנים" וביחד עם מנהל המשרד אהרל'ה גלעדי היה לאמרגנם של השחקן והבדרן מוטי גלעדי, הזמרת ירדנה ארזי, אסתי כץ ויורם טהרלב והזמר וין קרדינל, ולמנהל ההצגה "המוסד לבידוח לאומי" בכיכובם של מוטי גלעדי וגדי יגיל, ובבימויו של ישראל (פולי) פוליאקוב.


בשנת 1988 הקים את חברת "להיט הפקות" ובעקבות פנייתו של יואל זילברג אליו, הפיק וניהל את הצגת הבידור "איפה הכסף?" בכיכובו של גבי עמרני, מאת זילברג ובבימויו. הצגה זו רצה על הבמות למעלה מ-100 פעמים.


בשנים 1989-1991 שימש כמנהל תחום השיווק והאירועים של פארקי ה"לונה גל" ו"חמת גדר" עד לפשיטת הרגל של הלונה-גל.


בשנים 1991-1995 בעקבות פנייתו של בעלי הלונה פארק בתל אביב דאז האמרגן והמפיק חיים סלוצקי, שימש כסמנכ"ל חברת "עיר השעשועים בעמ" וכסמנכ"ל השיווק והתפעול של הלונה פארק בתל-אביב.

בשנת 1993 היה למנהל ההפקה של מופעי מייקל ג'קסון בפארק הירקון בתל אביב שהופקו בישראל על ידי חיים סלוצקי.

סיים את תפקידו בלונה פארק עם מכירת חלקו של חיים סלוצקי בפארק ובחברה.


בשנת 1995 הצטרף לחברת "בראבו הפקות" של המפיק יהודה רביבו. ניהל והפיק את הזמר והשחקן יהורם גאון ואת תקליטיו "גאון על הירקון" (1995), "יהורם גאון" (1996), ו"החמישייה של גאון" (1996).


בשנת 1996 הקים את משרד ההפקות "ארדן הפקות" בו המשיך לייצג את יהורם גאון כאמרגנו וכמנהלו האישי, הפיק וביים מופעים ואירועים, הקים והפיק את הצמד המוזיקלי "שחור לבן" - עידית הלוי ורוני אליס ואף הפיק את תקליטם הראשון והיחיד, והפיק את מופעי חוליו איגלסיאס בישראל בהיכל הספורט יד אליהו ב1998.

בשנת 1998 בעקבות קשיים כלכליים הופסקה פעילות חברת "ארדן הפקות" וקנדל פרש מעסקי הבידור והשעשועים לצמיתות.