טיוטה:אבות וחרבות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אבות וחרבות.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של אבות וחרבות.


אבות וחרבות הוא פודקאסט ישראלי העוסק בעולמות הגיימינג והורות ומשלב הומור, סיפורים אישיים על חווית ההורות לצד ניתוח מעמיק של עולם ותעשיית משחקי הווידאו דרך מספר פינות קבועות ומוגש אחת לשבוע בימי חמישי על ידי מספר מנחים, סטרימרים ויוצרי תוכן החל משנת 2021, הפודקאסט מאופיין בהומור, שפה גסה, הימנעות מוצהרת מגבולות הפוליטקלי קורקט וגישה אפוליטית מובהקת. מידי מספר פרקים מתארחים בפודקאסט אושיות ממגוון דיספלינות וביניהן שחקנים ויוצרים מעולם הבידור, פובליציסטים, עורכים של אתרי גיימינג, יוצרי תוכן, מנהלי קהילות בתחום ועוד.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפודקאסט אשר פורסם לראשונה במרץ 2021 הוקם על ידי שחר גרינשפן בורובוי ולירון יצחק, שני יוצרי תוכן וותיקים מתחום הגיימינג והורים צעירים אותה עת לאחר שהשניים חשו כי קיים ואקום במרחבי התוכן העוסק במשחקי וידאו בפרספקטיבה של אנשים מבוגרים ובמיוחד הורים לילדים. בהמשך לצד הקמת הפודקאסט הוקמה גם קהילת הפייסבוק הנושאת אותו שם ובה אלפי חברים במטרה לבסס סביבו קהילה, לקדם ולהעשיר את השיח בקרב "גיימרים" בוגרים החיים במתח בין תחום המשחקים לגידול ילדים.

מבנה פרקי הפודקאסט[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל פרק בפודקאסט יארך בין חצי שעה עד שעה, מורכב ממספר סגמנטים ומוגש לאחר אינטרו, פתיח מוזיקלי בסגנון גנגסטה ראפ מפי לירון יצחק והקראת דיסקליימר (הערה משפטית) המתאר עד כמה תוכן הפודקאסט צריך להלקח שלא ברצינות, בהומור וכסאטירה חסרת כל קשר למציאות ונחתם בקללה עסיסית ואיומה עבור מי שאינו יודע לעשות כן


מה עצבן אותך השבוע?

פינת הפתיחה של כל פרק בפודקאסט מאז הווסדו המושתת על על 2 עקרונות בלבד, קתרזיס מצד הדובר לצד קבלה והכלת הזעם מצד שותפו לפרק, בפינה זו למעשה שוטחים חברי הפאנל סיפורים אותנטיים ואקטואליים מחייהם אשר גרמו להם לאבד את קור רוחם, להתפס לפרטים קטנים וכמעט חסרי חשיבות אשר לטענתם מעצבנים להחריד ושגורמים להם לכעוס באופן חסר פרופורציות ואף לקלל נמרצות את מושא הסיפור.


סיפורי הורות

פינה בה משתפים אחד את השני חברי הפאנל בחוויותיהם כהורים, תוך מתן המלצות, הארות ואזהרות למאזינים מפני אירועים, תופעות וגילויים אשר נחשפו אליהם לראשונה ושלחלופין גרמו להם להיות מופתעים או לחוש גאווה, מבוכה או צחוק גדול ובמידה שהשפיעה על מנהגם או אופן התנהלותם באינטראקציה שלהם כהורים


דעה לא פופולרית (דל"פ)

הפינה המרכזית מידי פרק העוסקת בעולם הגיימינג והתעשייה ובה כל פאנליסט מציג תזה או רעיון הנוגע לעולם זה בפרט ולתחומים משיקים הנחשים "גיקיים" בפרט שליבת הטיעון המוצג הינה שנויה במחלוקת ולעיתים אף תגרור לוויכוח נוקב מצד הפאנליסט השני, פינה זו ידועה ביכולתה להוציא פאנליסטים ומאזינים כאחד מאיזון רגשי ואף לגרום לצעקות, וויכוחים, מריבות וקללות ובמקרים קיצוניים אף דיווחו מאזינים על אי יכולת להמשיך להאזין לנאמר וכתוצאה מכך על קטיעת פעולת ההאזנה לפרק עקב הצטברות עצבים וחוסר שקט נפשי עם הנאמר.


MVP (most valuable player)

פינה אשר נולדה במהלך הזמן בעקבות השיח שנוצר בקהילת הפייסבוק של אבות וחרבות פינה יוקרתית הנשענת לחלוטין על שיתוף תכנים אישיים ותרומה לשיח של חברי קהילת אבות וחרבות בפייסבוק ובה מדי שבוע מכתירים הפאנלסטים את יקיר הקהילה לאותו שבוע על בסיס תרומתו לשיח בקבוצת הפייסבוק על תואר זה נאבקים רבים מחברי הקהילה במגוון אמצעים חסרי אחריות ונכון להיום כיכבו בה לדוגמה חברים אשר חלקו צילום של בת זוגם אשר בדרכה לכרוע ללדת בעודם משחקים במחשב האישי במשחק של צבי הנינג'ה, מתן שם לחתול בית בהשראת כינוי בנו של אחד מחברי הפאנל, הקמת שרשור תגובות העוסק בעיברות שמות משחקים וברמת דיוק המשתווה לזו של אבשלום קור ועוד ועוד.


נעים בתחתונים

הפינה המסכמת את הפרק מדי שבוע ובה ימליצו המגישים למאזינים על משחקים, סרטים ותכנים ממגוון סוגים על בסיס ניסיון אישי, ללא מטרות רווח, ללא משוא פנים וממקום אותנטי, צרכני-חכם ולטובת המאזין ובעיקר לטובת חוויתו את עולם הגיימינג לצד הורות.


פינת הנשנוש (בוטלה)

פינה אשר הוסרה במרוץ הפרקים אשר הציעה למאזינים הרפתקאות וחוויות קולינריות משונות ולרוב סביב חווית האכילה במהלך סשן גיימינג עצבני.


חברי הפאנל לדורותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שחר גרינשפן בורובוי - אב ל2 מייסד הפודקאסט, איש חזון שונא ברכיים חשופות ומשחקי FPS, סטרימר בינוני ויוצר תוכן וותיק בסצנת הגיימינג והכדורגל וגם מייסד פאנל הארדקורז ביוטיוב (לינק).
  • לירון יצחק - אב ל-1, מייסד הפודקאסט וראפר בדימוס האחראי על הפקת פתיח הפודקאסט, ידוע ביכולתו לנתח משחקי וידאו לגורמים לצד חדלות אישים תהומית בכל הקשור ליכולות גידול ילדים וליצירת אטצ'מנט עמם.
  • איתי "פורמנייטור" פורמן - אב ל1 ג'ינג'י העונה לשם חמזה, יליד באר שבע ממנה הוא מורחק עקב מעברון פינה בפודקאסט, גיבור רוקט ליג, שגריר תחום הקומיקס בפאנל ומנהל ספריית ביג דאטה של מארבל קומיקס בבית ובמוח שלו, סובל מחתולים, עגבניות, פיצות וקללות וחתום על המושג "ללכת מכה"
  • עומר איתמר-לוין - אב ל2 פאנילסט בדימוס (עד יעבור זעם), ייזכר לנצח בזכות אהדתו הבלתי מתפשרת למכבי חיפה ותרומתו הבלתי נתפסת לפינת הנשנוש ת.נ.צ.ב.ה
  • דייב אדרי - אב לכלב דביל - פאנליסט בדימוס (עד שיקרא למילואים), מנהל ערוץ התוכן ביוטיוב ראקס (RAX) וולוגר בהתהוות ומפיק בפועל של מעבורני הפינות בפודקאסט
  • אסף פנחס - אב ל2 מתבגרים, זקן השבט בחבורה ובעל הניסיון הרב ביותר בגיימינג ובגידול ילדים, מומחה באנליטיקה, משחקי JRPG משמימים, משחקי סולס ויוצר תוכן בולט בתחום הביקורות וראיונות עומק עם אושיות בפרופיל גבוהה בתעשיית הגיימינג בישראל.
  • צחי פרץ - אב ל-1, פאנילסט בדימוס, דייג משחקים ממרפסות מדופלם ונושא תואר "אבא של צ'אקי" לנצח נצחים
  • יושי (יהושע ירון) - אב ל-4, ירושלמי הנושא חוסרים כבדים בידע בעולמות הגיימינג עקב בצורת משחקים של קרוב לעשור, דביל אך מפצה על כך בסיפורי הורות ועצבים.
  • אמיר רחום - אב לחרדון מזוקן, עיתונאי ויוצר תוכן וותיק בתחום הגיימינג המסקר את תעשיית משחקי הווידאו שנים רבות ומנהל ערוץ היוטיוב המצליח לבלים (LEVELIM)

מטבעות לשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד הסממנים הבולטים של הפודקאסט הוא עבודת עריכה "תוצרת בית" והומוריסטית אשר לוותה אותו מראשית ימיו, כך שעבור שחר העורך המיתולוגי בכדי שידע היכן למקם את המעברונים בין הפינות השונות במלאכת העריכה צעקו עליו חברי הפאנל המשתתפים מידי פרק את הציווי "שים קיו שרמיט" בכדי שידע במהלך העריכה שהגיע העת לשתול את המעברון, במרוץ הפרקים הפך המשפט תהליך של אידיאליזציה לצד הלחם לשמו של העורך עד שהפך למשפט "שים קיו שחרמיט" שלימים הפך למטבע לשון (catchphrase) אהוד עם חברי הפאנל וכן על המאזינים הנוהגים להשתמש בו במפגשי קהילה, פרקים המתקיימים במתכונת חיה (Live) והזדמנויות שונות של שיח פנים קהילתי.

אורחים מיוחדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך שנות קיום הפודקאסט התארחו בו מספר רב של אמנים, יוצרים ואנשי רוח ידועים בחברה הישראלית ביניהם: גדי וילצ'רסקי, גיל קופטש, אסי גל,

גיל גולן (שובר מסך ביוטיוב), אורן פפיסמדוב, שמואל מקונן (עורך אתר Vgames), מתן פרץ, מור אטיאס, אור מנטש,

דימה חרטינוב (yalla balagan), אלון גרעיני ועוד רבים וטובים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]