טורי קלי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טורי קלי
Tori Kelly
קלי מופיעה ב-Cafe Hotel בשנת 2015
קלי מופיעה ב-Cafe Hotel בשנת 2015
קלי מופיעה ב-Cafe Hotel בשנת 2015
לידה 14 בדצמבר 1992 (בת 31)
ווילדומר, קליפורניה, ארצות הברית
שם לידה ויקטוריה לורן קלי
שם במה Tori Kelly עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2004
עיסוק זמרת,
סוגה פופ, סול
סוג קול סופרן קולורטורה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה גיטרה, פסנתר, תופים
חברת תקליטים קפיטול רקורדס
torikellymusic.com
פרופיל ב-IMDb
חתימה חתימה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ויקטוריה לורן "טורי" קלי (נולדה ב-14 בדצמבר 1992) היא זמרת וכותבת שירים אמריקאית. היא צברה פרסום לאט לאט דרך העלאת סרטונים ליוטיוב החל מגיל 14. כאשר הייתה בת 16 נבחנה לתחרות השירה הטלוויזיונית "אמריקן איידול". לאחר שהודחה מהתחרות, קלי התחילה לעבוד על המוזיקה שלה. בשנת 2012 פרסמה את אלבום ה-EP הראשון שלה שאותו כתבה והפיקה בעצמה. האלבום נקרא: "Handmade Songs By Tori Kelly". באותה השנה, סקוטר בראון נהפך להיות הסוכן שלה לאחר שצפה בסרטונים שלה ביוטיוב והכיר אותה לקפיטול רקורדס, איתם היא חתמה על חוזה בספטמבר של אותה השנה. אלבום ה-EP השני שלה, Foreword יצא ב ספטמבר 2013 כשחרור השירים הראשון הראשון שלה. ב 23 ביוני 2015 יצא אלבום האולפן הראשון שלה: "Unbreakable Smile". הסינגל שיצא במטרה לקדם את האלבום, "Nobody Love", יצא באביב של אותה השנה. זה השיר הראשון שלה שהגיע ל "טופ 100 ארצות הברית של בילבורד".

ביוגרפיה וקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

1992–2007: ילדות ותחילת הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלי נולדה בעיר Wildomar בקליפורניה, ארצות הברית. אביה הוא ממוצא ג'מייקי וחצי פוארטו ריקי. אמה היא ממוצא אירי וגרמני. קלי נחשפה בבית למגוון רב של סוגי מוזיקה על ידי הוריה. "אני נותנת להם קרדיט ענק רק כי הם חשפו אותי לכל הז'אנרים השונים של מוזיקה, ואף ז'אנר לא היה מחוץ לתחום", היא אמרה כאשר נשאלה על החינוך שהוריה העניקו לה. קלי הופיעה בתוכנית "Star Show" (בעברית: מחפשים כוכב).

בשנת 2004, היא השתתפה בתוכנית "America's Most Talented Kids" (בעברית: הילדים הכי מוכשרים באמריקה), ושם שרה את "Keep on Singin' My Song" של כריסטינה אגילרה, היא הביסה את המוזיקאי 'האנטר הייס', וזכתה בתחרות. היא השתתפה בתחרות הזוכים, אך הפסידה לאנטוניו פונטרלי, רוקיסט. בגיל 12 קיבלה הצעה ל חוזה הקלטות, והסכימה להצעה. בשנת 2007 התחילה להעלות סרטונים ליוטיוב בגיל 14. הסרטון הראשון שהעלתה היה קאבר לשיר "Go Tell It On The Mountain", שאותו במקור הופיעה בדצמבר 2004. קלי צברה פרסום על ידי גרסת הכיסוי האקוסטית שלה לשיר "Thinkin Bout You" עם חברתה היוטיוברית - "Angie Girl".

2008–2013: Handmade Songs by Tori Kelly[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010, קלי נבחנה לעונה ה-9 של התוכנית "American idol" בעיר דנבר, קולורדו ועברה לשבוע הוליווד אך לא הגיעה ל-"טופ 24" זמרים. היא טענה כי "היא הייתה הרוסה" אך היא "נתנה את הכול". היא מיד התחילה לכתוב עוד שירים וקיבלה הצעה להשתתף בגרסת נוער לשיר הצדקה משנת 1985 "We Are the World" ושם הפרויקט היה "We Are the World: The Next Generation".

באחד במאי 2012 הוציאה את אלבום ה-EP הראשון שלה - Handmade Songs by Tori Kelly שכלל 6 שירים. קלי כתבה, הפיקה, תכננה והקליטה בעצמה את האלבום בבית שלה. כאשר האלבום יצא לאייטונס הוא הגיע ל-"טופ 10 אלבומי הפופ". היא אמרה שהאלבום הזה היה רק "התחממות" לקראת אלבום באורך מלא שיצא בעתיד. האלבום מכר למעלה מ-14,000 עותקים והגיע למקום התשיעי במצעדי ארצות הברית.

בפברואר 2013, קלי הוציאה סינגל בשם "Fill a Heart" שכתבה אותו לקמפיין העמותה "Child Hunger Ends Here". להקת בנים בריטית, בשם The Wanted שרו את השיר הזה בתוכנית "רוקדים עם כוכבים". החל מאפריל 2013 קלי יצאה סיבוב הופעות בשמונה מקומות שונים ברחבי ארצות הברית במטרה לעזור לעמותות לספק אוכל ושתייה לילדים רעבים.

באמצע שנת 2013, הסוכן של קלי הציג אותה בפני חברת ההקלטות "קפיטול רקורדס". היא הייתה "מאוד סקפטית" בקשר לחתימה עם חברת תקליטים ופחדה שדברים לא יעבדו כמו שהיא תרצה, כפי שקרה מוקדם יותר בקריירה שלה. "אני נשרפתי לפני, אך כשהכרתי את הבחורים האלה, לא הרגשתי כך בכלל, הם העריצו אותי ומאוד הבינו אותי". ולבסוף ב 6 בספטמבר חתמה ועברה רשמית לקפיטול רקורדס.

2013–הווה: Foreword, Unbreakable Smile and Hollow[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2013, קלי הודיעה בתוכנית האירוח "The Today Show" על הוצאת אלבום EP חדש ששמו יהיה "Foreword" וייצא ב-22 באוקטובר 2013. האלבום מכר מעל 16,000 עותקים, והגיע למקום 16 במצעד האמריקאי "טופ 200" של בילבורד. קלי תמכה רבות בזמר אד שירן בהופעתו במדיסון סקוור גארדן בראשון לנובמבר 2013, ובנוסף תמכה גם בזמר הבריטי סם סמית' בסיבוב ההופעות שלו באוקטובר 2014.

ב-12 באוקטובר 2015 קלי חשפה בסנאפצ'אט שהאלבום Unbreakable Smile יסודר מחדש וייצא מחדש. "Hollow" יצא ב-22 באוקטובר 2015 בתור הסינגל הראשון מתוך הגרסה החדשה של האלבום. בשנת 2016 זכתה למועמדות בפרס גראמי לתגלית השנה.

בשנת 2021 דיבבה את מינה, הפילה ההודית בסרט האנימציה "לשיר 2".

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיני-אלבומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיבובי הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • 2015–2016: Where I Belong Tour
  • 2016–2017: Unbreakable Tour

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקודם:
2014: אידינה מנזל
פרס אמנית פורצת דרך של פרסי הנשים במוזיקה של בילבורד
2015: טורי קלי
הבא:
2016: מארן מוריס