זליג רוסצקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זליג רוסצקי (1891 - 14 במרץ 1960) היה חבר המפקדה הארצית של ההגנה, סגן יו"ר הוועד למען החייל ומראשי מכבי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוסצקי נולד למשפחה אמידה בוורשה. אביו, בן ציון רוסצקי היה ספורטאי חובב[1]. בעת שלמד באוניברסיטה בוורשה, עוד לפני מלחמת העולם הראשונה, הקים יחד עם מ. גורדון וח. קרונגולד תנועת ספורט יהודית ראשונה בפולין. בהמשך היה חבר הנהלת מכבי[2] ועמד בראש תנועת מכבי בפולין[3]. הוא גם ייסד את השבועון "ספורט צייטונג"[4]. בתחילת 1932 הוא הגיע לארץ ישראל כדי להכין את המכביה הראשונה ולאחר המכביה שב לפולין לחסל את ענייניו שם ועלה לארץ ישראל[5]. הוא עבד תחילה עבור חברת ווסטינגהאוז ואז היה מזכיר כללי ומנהל הספורט בהסתדרות מכבי[6]. הוא היה חבר הנהלת מכבי[7] ויו"ר מפקדת מכבי הצעיר[8]. הוא היה חבר המפקדה הארצית של ההגנה משנת 1940 עד פיזורה לאחר הקמת מדינת ישראל.

לאחר הקמת מדינת ישראל היה למנהל אגף הנכסים במשרד הביטחון[9] וסגן יושב ראש הוועד למען החייל[10], בה פעל לארגון אימוץ יחידות צה"ל על ידי עיריות ברחבי ישראל. במקביל המשיך להיות פעיל במכבי, היה ממארגני המכביה החמישית ומקימי כפר המכביה[11].

בתחילת 1960 רוסצקי אובחן כחולה בסרטן ונסע לבוסטון לניתוח. אולם הוא נפטר בבית החולים בבוסטון ב-14 במרץ 1960 ונקבר בבית העלמין קריית שאול ב-21 במרץ 1960[12].

האמפיתיאטרון במחנה הנופש לחיילים בגבעת אולגה נקרא על שמו[13].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]