ז'נאר דוגלובה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ז'נאר דוגלובה
Жанар Дұғалова
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 17 בינואר 1987 (בת 37)
קיזילורדה, הרפובליקה הסובייטית הסוציאליסטית הקזחיתהרפובליקה הסובייטית הסוציאליסטית הקזחית הרפובליקה הסובייטית הסוציאליסטית הקזחית, ברית המועצותברית המועצות ברית המועצות
שם לידה ז'נאר דוגלובה
מוקד פעילות קזחסטןקזחסטן קזחסטן
תקופת הפעילות מ-2011
מקום לימודים האקדמיה הרוסית לאמנויות התיאטרון עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק זמרת
סוגה קיו-פופ (פופ קזחי), מוזיקת עולם, פולק
שפה מועדפת קזחית, רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קול
פרסים והוקרה Honoured Worker of Kazakhstan עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ז'נאר דוגלובהקזחית: Жанар Дұғалова; נולדה ב-17 בינואר 1987) היא זמרת קזחית, שזכתה בתחרות טורקיוויזיון 2014 כשייצגה את קזחסטן עם השיר "Izin Korem".[1] בעבר הייתה חברה דוגלובה בהרכב הבנות הקזחי KeshYou אך פרשה ממנו באוגוסט 2014 והחלה לפתח את קריירת הסולו שלה.[2]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ז'נאר דוגלובה נולדה בעיר קיזילורדה, שבדרום קזחסטן, ועברה עם משפחתה בילדותה לאלמטי. שנים לפני הופעת הבכורה שלה בתעשיית המוזיקה הקזחית היא לקחה חלק בתחרות מוזיקה קזחית, Zhas Kanat, שנועדה לזמרים מתחילים או חובבנים. לאחר הופעתה בפסטיבל התעניין בה מפיק קזחי. ב-2011 הוציאה לאור את השיר "Tańdanba" וב-2012 הוציאה לאור את הסינגל הראשון שלה, "Súıemin deshi", בו השתמשו לצורך פסקול של סרט בו היא גם השתתפה כשחקנית ובעקבותיו התפרסמה.

דוגלובה הצטרפה ללהקת הבנות הקזחית KeshYou בשנת 2013 והתחרתה יחד איתן בגמר הלאומי הקזחי לתחרות טורקיוויזיון 2013. אלו כשלו וסיימו במקום הרביעי אך שירן נעשה ללהיט במדינה. דוגלובה המשיכה בקריירת הסולו שלה לצד היותה חברת להקה אם כי בצורה פחות פעילה מאשר בעבר.

דוגלובה עזבה את KeshYou יחד עם חברה אחרת, קמשט ז'ולדיבאייבה, ושתיהן פנו לקריירות סולו. ב-2014 החליטה דוגלובה להשתתף בגמר הלאומי הקזחי לתחרות הטורקיוויזיון פעם נוספת, והפעם זכתה בו ונסעה לייצג את מדינתה בקאזאן שבטטרסטן, רוסיה. היא העפילה לגמר מהמקום השלישי ב-19 בנובמבר וזכתה בתחרות ב-21 בנובמבר עם 225 נקודות מתוך 240 אפשריות.

דוגלובה הפכה לגיבורה לאומית בקזחסטן והוזמנה למפגש עם הנשיא נורסולטן נזרבייב בשנת 2015 יחד עם נשים אחרות שתרמו ללאומיות הקזחית.

באפריל 2017 הביעה דוגלובה רצון להשתתף בתחרות האירוויזיון לשנת 2017, בצמוד להבעת ההתעניינות של רשות השידור הקזחית "Khabar Agency". קזחסטן לא יכלה להשתתף באירוויזיון על פי כללי האיגוד השידור האירופי ולפיכך נפסלה מועמדותה.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Turkivizyon 14: Kazakhstan Wins!, יורוויקס, 21 בנובמבר 2014
  2. ^ אנתוני גריינג'ר, KAZAKHSTAN: TURKVISION WINNER ZHANAR DUGALOVA WOULD COMPETE AT EUROVISION, יורוויקס (ארכיון), 29 באוגוסט 2017