וסיוליה רביאטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
וסיוליה רביאטה
מקום הקמה מוסקבה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות מוסקבה, ברית המועצות
תקופת הפעילות מ-1966
סוגה רוק
דיסקו
פופ
חברת תקליטים מלודיה, Opus, Supraphon, קומודור אמיגה, Balkanton עריכת הנתון בוויקינתונים
www.veselyerebjata.ru
חברים
Pavel Slobodkin עריכת הנתון בוויקינתונים
חברים לשעבר
אלה פוגצ'ובה
אלכסנדר בויינוב
אלכסיי גליזין
אלכסנדר דוברינין
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

וסיוליה רביאטה (Весёлые ребята, החברה השמחים) היא להקה שנוסדה בברית המועצות בשנת 1962 ופעלה עד לשנת 2017. היא בעלת דיסק פלטינה מס' 1 ברוסיה לאחר שמכרה כ-180 מיליון עותקים של תקליטים ותקליטורים עם שירים בביצועה.

הלהקה נוסדה על ידי הפסנתר והמלחין פאבל סלובודקין. בשנת 1968 הלהקה זכתה בפרס הראשון בתחרות כלל ארצית ובשנת 1969 חזרה על הצלחה זו.

ביוני 1970 יצא לאור מיני אלבום ראשון עם שירי הלהקה. תוך זמן קצר נמכרו כ-16 מיליון עותקים של התקליט. הלהקה ביצעה מספר שירים שהפכו לפופולריים מאוד ברחבי ברית המועצות.

בשנת 1971 הלהקה הופיעה לראשונה מחוץ לגבולות המדינה ונסעה לצ'כוסלובקיה. בשנת 1973 הם השתתפו בתחרות שירים בליברפול וזכו בפרס השני. בשנת 1974 פאבל סלובודקין צרף ללהקה סולנית צעירה, אלה פוגצ'ובה. בשנת 1975 היא זכתה בפרס ראשון בתחרות זמר בבולגריה עם שיר מאת פאבל סלובודקין.

במהלך שנות ה-70 וה-80 הלהקה הייתה בין הפופולריות בברית המועצות. הם זכו במספר פרסים והוציאו מספר תקליטים. הלהקה ביצעה שירים של מלחינים צעירים כמו יורי אנטונוב וויאצ'סלב דוברינין. כמו כן, היה שיתוף פעולה עם המלחין דויד טוחמנוב שיצר הרבה שירים. בשנת 1991, לקראת יובל ה-25 לפעילותה, הלהקה הוציאה אלבום כפול של מיטב שיריה. בשנת 1997 הלהקה התפרקה.

בשנת 2005 פאבל סלובודקין הקים את הלהקה מחדש, בהרכב חדש שכלל אמנים צעירים. למרות שהרכב הלהקה השתנה לאורך השנים, הלהקה ממשיכה להופיע עד היום עם שירים ישנים וחדשים. במהלך שנת 2013 הלהקה הוציאה מספר תקליטורים.

בשנת 2017 מייסד הלהקה פבל סלובודקין נפטר ולהקה התפרקה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא וסיוליה רביאטה בוויקישיתוף