ולריו קונטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ולריו קונטי
Valerio Conti
קונטי, 2018
קונטי, 2018
לידה 30 במרץ 1993 (בן 31)
רומא, איטליה
גובה 172 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
משקל 60 ק"ג עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום כביש
התמחות טיפוס
קבוצה נוכחית Team Corratec
קבוצות עבר יו. איי. אי. אמירטס (2013-2021)
אסטנה קזחסטן (2022)
הישגי שיא קטע בוואלטה אספניה (2016)
גראן פרמיו ברונו בגלי (2015)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ולריו קונטיאיטלקית: Valerio Conti; נולד ב-30 במרץ 1993) הוא רוכב אופני כביש איטלקי בקבוצת Team Corratec מדרג ה-UCI ProTeams.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ברומא. קונטי הלך בעקבות אביו פרנק, ודודו נואה, שהיו גם הם רוכבי אופניים.

למפרה–מרידה (2014–2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2014, הצטרף קונטי ללמפרה–מרידה האיטלקית. באותה עונה סיים שישי באליפות איטליה בנגד השעון, 3:01 דקות מאדריאנו מאלורי המנצח. לאחר מכן ערך הופעת בכורה בגרנד טור, כאשר נבחר לוואלטה אספניה. התוצאה הטובה ביותר שלו במרוץ הייתה מקום שמיני בקטע הרביעי, שהסתיים בספרינט רב משתתפים בניצחונו של ג'ון דגנקולב. בסופו של דבר סיים את הוואלטה במקום ה-112. לאחר מכן התחרה בסדרה של מרוצים חד יומיים באיטליה, ואף השיג ניצחון מקצועי ראשון בקריירה שלו, כשניצח את גראן פרמיו ברונו בגלי לאחר שגבר על קריסטיאן קורן ואילנור זאקארין בספרינט. לאחר מכן סיים שישי בגביע יפן.

ב-2015 ניצח קונטי את הקטע השישי בטור של יפן, לאחר בריחת יחיד מוצלחת, כשאת המרוץ כולו סיים במקום ה-21. בהמשך העונה נבחר שוב לוואלטה אספניה, והתוצאה הטובה ביותר שלו במרוץ הייתה מקום עשירי בספרינט רב משתתפים שהסתיים בניצחונו של קריסטיאן סבארגלי. את המרוץ כולו סיים קונטי במקום ה-151, מתוך 158 רוכבים שסיימו את המרוץ.

ב-2016 נבחר לראשונה לג'ירו ד'איטליה וסיים במקום ה-27 את המרוץ, כשבקטגוריית הרוכב הצעיר, אותה ניצח בוב יונגלס, סיים שלישי. בהמשך התחרה גם בוואלטה אספניה בפעם השלישית ברציפות. בקטע ה-13 נכנס לקבוצת הבריחה המוקדמת של המרוץ והתקיף ממנה 18.4 ק"מ לסיום, כשהוא ממשיך ברכיבת סולו עד הסיום ומשיג את הניצחון הראשון שלו בקטע בגרנד טור והניצחון היחיד של קבוצתו במרוץ.[1]

ב-2017 התחרה שנית בג'ירו ד'איטליה וסיים את המרוץ במקום ה-68. גם ב-2018 התחרה בג'ירו, והתוצאה הטובה ביותר שלו הייתה מקום 12 בקטע נגד השעון שהזניק את המרוץ בירושלים, 29 שניות אחרי טום דימולן המנצח. קונטי נכנס ללא מעט קבוצות בריחה במרוץ במטרה להשיג ניצחון בקטע, אך נכשל במשימה זו וסיים את המרוץ במקום ה-24 הכללי, כשהוא רביעי בדירוג הרוכב הצעיר ושמיני בקטגוריית ההרים. לאחר הטור התחרה לראשונה בקריטריום דו דופינה וסייע לדן מרטין לסיים רביעי את המרוץ, כשהוא עצמו מסיים במקום ה-15, תשע דקות מגריינט תומאס המנצח. לאחר מכן התחרה בוואלטה אספניה וסיים במקום ה-60 הכללי את המרוץ.

ב-2019 פתח קונטי את העונה בארגנטינה, כשהתחרה בוואלטה אה סאן חואן וסיים שני בקטע נגד השעון במרוץ שהיה הקטע השלישי במרוץ, 12 שניות מז'וליאן אלאפיליפ המנצח, כשאת המרוץ כולו סיים רביעי כללי, 1:03 דקות מווינר אנאקונה המנצח. בהמשך העונה התחרה בטור של טורקיה, בקטע החמישי במרוץ, שהיה הקטע ההררי היחידי, סיים במקום השני, לצד מרהווי קודוס שסיים שלישי, שניהם תשע שניות אחרי פליקס גרוסשארטנר המנצח, מה שהספיק בדירוג הכללי לקונטי לסיים שני את המרוץ, 19 שניות מגרוסשארטנר, כשבקטגוריית ההרים במרוץ סיים שלישי ובקטגוריית הנקודות סיים שמיני. לאחר מכן זינק לג'ירו ד'איטליה בפעם השלישית, במהלך הקטע השישי היה בקבוצת הבריחה המוקדמת, ובהמשך הקטע תקף ביחד עם פאוסטו מאסנאדה והשניים שמרו על הפער שלהם משאר קבוצת הבריחה עד הסיום, כשמאסנאדה גובר על קונטי ומנצח את הקטע, אך בזכות הפער הגדול שלהם מהפלוטון, עבר קונטי להוביל את הדירוג הכללי ולבש את החולצה הוורודה של מוביל המרוץ עד קטע 12, בה איבד אותו לבן קבוצתו יאן פולאנץ. בסופו של דבר פרש מהמרוץ לפני תחילת קטע 18. בהמשך העונה התחרה גם בוואלטה אספניה, וסייע לבן קבוצתו טאדיי פוגאצ'אר לסיים שלישי את המרוץ ולנצח שלושה קטעים, כשקונטי מסיים במקום ה-60 הכללי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ולריו קונטי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Vuetla a España 2016 | Stage 13, procyclingstats.com