ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים/ארכיון 6

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

נראה שהתבנית נוצרה בשביל מתקפת האיכות. כרגע אין אף ערך שמקושר לתבנית. לדעתי אפשר למחוק את התבנית. אודלן - שיחה 09:20, 2 בינואר 2014 (IST)

אודלן, אם ברצונך למחוק דף כלשהו, ובכלל זה דף תבנית, עליך להשתמש בתבנית חשיבות. אולם הדיונים הוא לא המקום לדיון מסוג זה. גילגמש שיחה 12:24, 2 בינואר 2014 (IST)
אין לי זכות הצבעה... אודלן - שיחה 11:24, 3 בינואר 2014 (IST)
אז תבקש ממישהו שיש לו זכות הצבעה לבדוק את העניין ולשים את התבנית המתאימה אם הוא מוצא לנכון. פה זה ממש לא המקום לזה. גילגמש שיחה 20:00, 3 בינואר 2014 (IST)

תבנית:יחסי החוץ של ישראל

שלום לכולם.

בתקופה האחרונה נכתבו מספר רב של ערכים בתבנית המדוברת, מה שהפך אותה מקטנה ודלה יחסית לעמוסה לעין, לפחות לטעמי, ופחות נוחה לשימוש. מאחר ויש עוד ערכים נוספים שעתידים להיכתב (חלקם אינם מופיעים בה עדיין), אשר יוסיפו ויעמיסו עליה בעתיד, הייתי שמח אם ניתן יהיה להגדיל/למתוח אותה קצת, כך שהשמות לא יופיעו בצורה כ"כ צפופה, ויהיו גדולים יותר. ייתכן שזה יתפוס יותר מקום בערכים, אבל מדובר בתבנית חשובה מאוד, ולטעמי הדבר כדאי. בברכה, ‏Lionster‏ • שיחה 07:17, 30 באוקטובר 2013 (IST)

הוספתי פרמטר רקע לבן לסירוגין=כן. נראה לי כך עדיף. אולי כדאי לעשות את התבנית מוסתרת, היא באמת גדולה. גיא - שיחה 08:46, 30 באוקטובר 2013 (IST)
כהתחלה אפשר להעיף את סמל המדינה. זה יאריך את השורות ויקצר את גובה התבנית. הוא לא ממש מוסיף שם יותר מיד. • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT09:54, 30 באוקטובר 2013 (IST)
"להעיף את סמל המדינה" לא נשמע טוב. אני אישית מעדיף את הגרסה הקודמת עם הסמל. גיא - שיחה 20:41, 30 באוקטובר 2013 (IST)
הדגל הוא דווקא פריט מידע אינפורמטיבי. אם היה מדובר במדינה אחרת, שהדגל שלה הוא לא דבר אינטואיטיבי מבחינתי, כן היתי שמח לראות את הדגל בתבנית מהסוג הזה. גילגמש שיחה 15:33, 9 בנובמבר 2013 (IST)

לדעתי יש ליצור את תבנית:בחינה כמוצע בטיוטה להלן, משום שהיא תצמצת מידע רלוונטי בערכים של בחינות שונות כמו בחינת בגרות והבחינה הפסיכומטרית. בנוסף היא תשפר לטובה את מראה הערכים.

טיוטת תבנית [בחינה][עריכת קוד מקור]

תבנית/אולם דיונים/ארכיון 6
{{{לוגו}}}
{{{תמונה}}}
{{{תיאור תמונה}}}
סוג {{{סוג}}}
אחראי {{{אחראי}}}
מועדי הבחינה {{{מועדי הבחינה}}}
מחבר הבחינה {{{מחבר הבחינה}}}
אתר אינטרנט {{{אתר אינטרנט}}}

{{בחינה|
|לוגו=
|תמונה=
|תיאור תמונה=
|סוג=
|אחראי=
|מועדי הבחינה=
|מחבר הבחינה=
|אתר אינטרנט=
}}

ניתן לסמן את הטקסט הנ"ל על ידי לחיצה על CTRL ולחיצה על לחצן עכבר שמאלי. לאחר הסימון ניתן להעתיק לזיכרון את המידע באמצעות CTRL + C ולהדביק בערך באמצעות CTRL + V.


אין מקום לעוד תבנית מיותרת שמיועדת לקבוצה מצומצמת מאוד של ערכים, וממילא לא מתאימה לרובם. ספציפית לגבי בחינת בגרות:
1. סוג: לא נכון. יש גם בגרות פנימית. ההגדרה בערך בעייתית.
2. לא מוכר לי לוגו לבחינות הבגרות. מופיע עליהן סמלה הנאה של מדינתנו החביבה. זה לא הופך אותו לסמל הבחינה.
3. אחראי: שוב מטעה ולא מדויק. משרד החינוך אמנם מרכז את הנושא, אך הוא אינו הגורם היחיד המעורב בתהליך הבחינה. ובכלל, מה הכוונה במילה "אחראי"?
4. מחבר הבחינה: שוב לא נכון. זו ועדה מיוחדת (ואין בזה חריגה או צורך לציון בראש הערך).
5. אתר אינטרנט: יש אתר של האגף, ומספיק שהוא מופיע בקישורים החיצוניים. במקרה הזה אין צורך לדחוף בכח קישור כבר בתחילת הערך.
ובכלל, ראוי להסביר כיצד התבנית הזאת ישימה מעבר לבחינת בגרות ופסיכומטרי. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 19:14, 14 באוקטובר 2013 (IDT)
יש מקום לתבנית הזאת בויקיפדיה והיא מתאימה לערכים רבים כגון מיצ"ב, בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין, מבחן הסקר בנוסף לערכים השונים של בחינת בגרות בהיסטוריה וספרות שניתן להרחיב ולהוסיף בהם את התבנית.

הרעיון הכללי הוא לתמצת מידע על בחינות בערכים המתאימים באמצעות תבנית זאת. יכול להיות שצריך להוסיף או לגרוע מהתבנית פרמטרים מסוימים אבל הרעיון הכללי הוא לשפר את מראה הערכים ולהביא מידע רלוונטי בראש הערכים של בחינות שונות. זה שאתה אנטי כבר מובן, אולם שמת לב שאתה היחיד מבין כל מפעילי המערכת שמתנגד? 89.26.71.134

תבנית תנ"ך עם אופציות נוספות[עריכת קוד מקור]

בתבנית תנ"ך הקיימת כרגע (שבהחלט מאד קלה לשימוש ואני מאד מחבב את הנוסח המלא "ספר, פרק, פסוק"), אני נתקל בבעיה כשמדובר באופציית פסוק X עד פסוק Y. אין הגיון בהופעת 2 קישורים שונים (אחד לפסוק הראשון והשני לפסוק האחרון), כי הקריאה אמורה להיות רציפה בין הפסוקים ולא קריאת הראשון והאחרון בלבד. במצב כזה, הקישור הרלונטי הוא דוקא לפרק השלם שכולל את רצף הפסוקים, אלא שהקישור לפרק בתנ"ך בויקיטקסט מאד מאכזב. במקום לקשר ישירות לטקסט עצמו, הוא מוביל לדף עם 4 אופציות: אותיות בלבד, מנוקד, עם טעמים ועם ביאור.

נראה לי שכדאי ליצור תבנית חדשה עם האופצייה לקשר ישירות לטקסט, לפחות לאחת מהאופציות (המנוקד היא החביבה עלי). או אולי לגרום לאופציית "פסוק עד פסוק" להוביל ישירות לטקסט המלא של הפרק. Liad Malone - שיחה 00:29, 14 באוגוסט 2013 (IDT)

אתה יכול לתת דוגמא למה אתה רוצה? ‏[kotz]‏ [שיחה] 13:01, 14 באוגוסט 2013 (IDT)
בהחלט. שהחלק בתבנית {{תנ"ך|בראשית|א|א}} שמקשר לפרק א' (לא לפסוק) - יקשר ישירות לטקסט המלא (המנוקד, שלדעתי קל יותר לקריאה מאשר אותיות בלבד או טעמים), תוך תיקון הפגיעה בקישור לפסוק (שבגלל התוספת "/ניקוד" - כבר לא יוביל לשום מקום). Liad Malone - שיחה 15:16, 14 באוגוסט 2013 (IDT)
לא הבנתי כלום. האם אתה יכול לתת דוגמא (או כמה דוגמאות): איך תיראה התבנית ומה יהיה התוצר המבוקש שלה.
למשל כרגע {{תנ"ך|בראשית|א|א}} מייצר "ספר בראשית, פרק א', פסוק א'". מה היית רוצה שיהיה?
‏[kotz]‏ [שיחה] 16:29, 14 באוגוסט 2013 (IDT)
באמת? הסברתי כל כך גרוע? דוקא השקעתי בקישורים מדויקים, נכנסת אליהם? בכל אופן, הייתי רוצה שייצר "ספר בראשית, פרק א', פסוק א'", כשהדגש הוא על הקישור האמצעי, לפרק א (כנס לקישור). Liad Malone - שיחה 17:13, 14 באוגוסט 2013 (IDT)
אני הבנתי מייד ואף הזדהתי עם כל שכתבת. אם יהיה קונצנזוס, מצידי אפשר לחסוך כפילות תבניות ולשנות את התבנית הקיימת, כך שתפנה לטקסט המנוקד במקום לדף בחירת העיצוב. בברכה, משתמש כבד - 23:06, 14/08/13

הבנתי. נמנע ‏[kotz]‏ [שיחה] 00:22, 19 באוגוסט 2013 (IDT)

אני בעד ההצעה גילגמש שיחה 06:59, 6 באוקטובר 2013 (IDT)
יש משהו שאני יכול לעשות בעצמי בנושא? Liad Malone - שיחה 13:38, 2 בנובמבר 2013 (IST)
אם הבנתי נכון, בצורה {{תנ"ך|בראשית|א|א}}, שמקשרת לפסוק יחיד, אין כל בעיה. הבעיה היא בצורה {{תנ"ך|בראשית|א|א|ה}} (תוצאה: ספר בראשית, פרק א', פסוקים א'ה') שנועדה לקשר לחמישה פסוקים, ומקשרת רק לראשון ולאחרון שבהם. במקרה הזה עדיף קישור רק לפרק, ללא קישור לפסוק כלשהו. בשתי הצורות, אני מסכים שראוי לקשר לפרק המנוקד, ולא לדף תפריט שמציע הצגות אחדות של הפרק (גם באופן שאני מציע, דף התפריט יהיה במרחק קליק נוסף אחד).
הבנת נכון. אז מה אפשר לעשות כדי שזה יקרה? (ובאותו הקשר, קרא גם את הבקשה הנוספת שלי למטה, לגבי פרמטר נוסף) Liad Malone - שיחה 16:22, 2 בנובמבר 2013 (IST)
מסכים, רעיון מצויין. בברכה, Tshuva - שיחה 08:56, 24 בנובמבר 2013 (IST)

דרוש פרמטר נוסף[עריכת קוד מקור]

בהרבה מאד מקרים יש צורך לציין פסוקים שונים באותו הפרק, שלא ברצף. בעזרת התבנית הקיימת (תבנית תנ"ך או תבנית תנ"ך1) לא ניתן ליצור צירוף כזה:

"ספר בראשית, פרק א, פסוקים א, יב" או "ספר בראשית, פרק א, פסוק א; פסוק יב". Liad Malone - שיחה 13:38, 2 בנובמבר 2013 (IST)

יישמתי את ההפניה הישירה לנוסח המנוקד. הפניה לדף המכיל רצף חדש של פסוקים מחייבת יצירת דף חדש לצורך המופע הספציפי של התבנית, וזה אינו נהוג. אבל אפשר להקליק על הקישור לפרק המלא. בשביל למנוע בלבול, אני מציע שכאשר נעשה שימוש בצורה המציגה את הפסוק הראשון והאחרון בקטע, קישור הויקי לפסוק הראשון והאחרון לא יהיה פעיל. לדוגמא {{תנ"ך|בראשית|א|א|ה}} ייצר: "ספר בראשית, פרק א', פסוקים א'-ה'" בברכה, משתמש כבד - 20:11, 24/11/13

אם התיחסת כאן לבקשה שלי לפרמטר נוסף, אז כנראה לא הבנת את כונתי. התכונתי לקישורים הרגילים לפסוקים ספציפיים (בדוגמא למעלה: לפסוק א וגם לפסוק יב). אלא ששימוש בתבנית פעמיים (לכל אחד מהפסוקים) יגרום לטקסט מיותר: "ספר בראשית, פרק א, פסוק א; ספר בראשית, פרק א, פסוק יב". דרוש פרמטר נוסף כדי ליצור בתבנית אחת בלבד את הצירופים שכתבתי למעלה. Liad Malone - שיחה 20:58, 26 בנובמבר 2013 (IST)

האם מישהו יכול לייבא את התבניות המתמטיות oiint oiiint מויקיפדיה האנגלית? תודה. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אפשר להעתיק את en:Template:Oiiint לתבנית:Oiiint כמו שהיא ולהחליף את "documentation" בהסבר קצר על השימוש בתבנית. לא נראה לי שיש צורך לדון על כך שכן לא נראה שיש פרמטרים שנרצה להוסיף או להחסיר מאנגלית, אבל כדאי לשלב את התבנית המיובאת בערכים מתאימים. ערן - שיחה 10:42, 4 בספטמבר 2013 (IDT)
עשיתי זאת, אך יש בעיה של כיווניות - הסימן מופיע מימין במקום משמאל:

\oiint

―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

תבנית:רחובות בעיר העתיקה[עריכת קוד מקור]

כדאי ליצור תבנית שתכלול את הרחובות המרכזית בהעיר העתיקה. התבנית תחולק ללרימות לפי הרובעים. ותיכלל בערכים של הרחובות. --בן נחום - שיחה 11:07, 30 בספטמבר 2013 (IDT)

יש טיוטא? גילגמש שיחה 07:16, 6 באוקטובר 2013 (IDT)

שלום, לדעתי יש ליצור תבנית בשם {{מחיקה מדף שיחה}}, שמטרתה להסביר לוויקיפדים חדשים שלא מקובל למחוק הודעות מדף השיחה האישי. טיוטה של התבנית ניתן למצוא במשתמש:Guycn2/מחיקה מדף שיחה. פעמים רבות אני, ורבים אחרים, נאלצים, בפנייתם לוויקיפדים, לכתוב באופן ידני טקסט הדומה (פחות או יותר) לטקסט המוצע בטיוטה, ויואיל לכולנו אם נוכל פשוט להשתמש בתבנית. בברכה, ‏Guycn2 - שיחה 04:30, 5 בדצמבר 2013 (IST)

הניסוח לא נעים. מומלץ גם להפנות לדף המדיניות. בנוסף השלום והתודה צריכים להיות לא אופציונליים, כחלק מניסוח פניות אדיבות. אלה שמוחקים פעמים רבות לא מכירים את המדיניות בנושא, וחשוב להסביר להם בדרך נעימה יותר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 13:21, 5 בדצמבר 2013 (IST)

תבנית תודה על דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

לוגו המדור

אני רוצה לנסח תבנית "תודה" על דיווח על טעות. הדיווח מתבצע על ידי לחיצה על "דיווח על טעות" הנמצא ליד החיפוש. אני מציע שני ניסוחים: לרשום ולאנונימי. ההבדל העיקרי הוא הזמנת האנונימי להרשם ותזכורת לרשום שהוא יכול לתקן בעצמו בלי לדווח על הטעות.

זה הניסוח המוצע לאנונימי:

תודה לך על דיווח על טעות ב(ערך), אנו מעריכים זאת מאוד ומזמינים אותך להירשם. ההרשמה אינה עולה דבר, ואינה מסכנת את פרטיותך. הרשמה תקל עלינו את הדו־שיח עמך ותאפשר לך לערוך בוויקיפדיה בצורה טובה יותר (להרחבה בנושא – ויקיפדיה:למה ליצור חשבון?). באפשרותך לעקוב אחרי הדיווח שלך בדף שיחת הערך. בברכה,

זה הניסוח המוצע לרשום:

תודה לך על דיווח על טעות ב(ערך), אנו מעריכים זאת מאוד ומזכירים לך שאתה יכול לתקן את הערך בעצמך. באפשרותך לעקוב אחרי הדיווח שלך בדף שיחת הערך. בברכה,

בנוסף יהיה לוגו שממתין כרגע לעיצוב בסדנה.

מה דעתכם? גילגמש שיחה 17:52, 7 בפברואר 2014 (IST)

יש לנו גם לוגו עכשיו. גילגמש שיחה 07:36, 10 בפברואר 2014 (IST)

אני בעד התבניות. מציע רק לשנות את הפסיק הראשון לנקודה. ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 10:42, 10 בפברואר 2014 (IST)
בעד. בברכה, MathKnight (שיחה) 22:42, 10 בפברואר 2014 (IST)
יצרתי את תבנית:תודה על דיווח ותבנית:תודה על דיווח לרשום. ערן - שיחה 22:45, 10 בפברואר 2014 (IST)
תודה. גילגמש שיחה 05:54, 11 בפברואר 2014 (IST)

הועבר לדף שיחת תבנית:עץ תולדות החסידות

ישיבות ומקומות תפילה ברובע הוסלמי[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:ישיבות ומקומות תפילה יהודיים ברובע המוסלמי

תבנית חדשה שנוצרה על ידי משתמש:Zueu5671, ומכילה כפילויות רבות וקישורים אדומים לערכים שטרם נכתבו, אם בכלל ייכתבו. אבקש את השתתפותכם בדף השיחה של הערך. בברכה, ארימיסשיחה 00:27, 23 באוקטובר 2013 (IDT)

תבנית שנוצרה ללא דיון באולם הדיונים דינה מחיקה. יש לקבל הסכמה מראש ליצירתה של תבנית. פניתי אליו לגבי הסוגיה הזאת. אני לא בטוח בכלל שיש צורך בשתי תבניות שונות לאותו הדבר. יתכן שצריך למחוק הן את תבנית "דדפול" והן את תבנית "מארוול קומיקס" וליצור על בסיסן תבנית משותפת אחת לגיבורי קומיקס. גילגמש שיחה 05:06, 23 באוקטובר 2013 (IDT)
נגד. להרבה מהערכים שבתבנית, ואלו גם שלא בתבנית, הופיעו רק ב"חוברות הקומיקס דדפול", ואין צורך לתאר שכל שאר הדמויות בתבנית היו דמויות משנה בסדרות של דדפול. 109.67.124.175 07:18, 23 באוקטובר 2013 (IDT)
תשובה לגילגמש - יצרתי בזמנו במכוון שתי תבניות לשתי חברות הקומיקס הגדולות מארוול קומיקס וDC קומיקס (תבנית:DC קומיקס) וזאת מתוך מטרה שלא ליצור תבנית אחת כוללת. מדובר בשני יקומים בדיוניים שונים בתכלית עם קווי עלילה יחודיים לכל יקום. that said, זה לא אומר שכל דמות כבר צריכה תבנית משלה כמו בויקיפדיה האנגלית, שכן זה כבר נחשב להגזמה פראית. בנימה יותר אישית, אני לא אוהב את שיטת "העתק-הדבק" שנפוצה כל כך בזמן האחרון. ארימיסשיחה 10:50, 23 באוקטובר 2013 (IDT)
אציין שכתבתי את ההודעה שלפי הודעתו השנייה של ארימיס ממשתמש אצל קרובי משפחה. אחזק את טענתי, בכך שהדמויות סמור, אלתיאה העיוורת, סוכן אקס, בוב סוכן הידרה ואיאקס הופיעו רק בחוברות הקומיקס דדפול (והחוברות הקשורות, כמו קייבל ודדפול, חיל דדפול וכ'ו). חוץ מכמה חוברות שדדפול גם הופיע בהן, ובסדרת הסולו של סוכן אקס. זה יהיה כמו להוסיף את נייטקרולר לדמויות הראשיות בתבנית מארוול הראשונה. המשך יום נעים, המשתמש שלא יודע מה הוא עושה, והוא לא עושה אותו ממש נחמד - שיחה 14:50, 23 באוקטובר 2013 (IDT)


אתם מוזמנים להביע את דעתכם בנוגע להוספת פרמטר "שמות נוספים" / "ידוע גם כ" בתבנית מוזיקאי § DuduB § שיחה § 01:05, 2 בנובמבר 2013 (IST)

הוספת פרמטר[עריכת קוד מקור]

הייתי רוצה להוסיף פרמטר של "מפת מיקום" לתבנית:מוסד אקדמי. מה דעתכם? מתן י - שיחה 22:04, 12 בנובמבר 2013 (IST)

אני בעד קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 21:15, 1 בדצמבר 2013 (IST)

בעד לך על זה! בורה בורה - שיחה 10:10, 1 בינואר 2014 (IST)

הוספתי קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 11:32, 4 באפריל 2014 (IDT)

תבנית: סגל קבוצת פוטבול[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

לקראת הסופר בול הקרוב, פתחתי במיזם אישי חדש, שמטרתו שדרוג ערכי הענף בויקיפדיה. כדי לשדרג את ערכי הענף בויקיפדיה, הינני צריך ליצור תבנית סגלים לקבוצות פוטבול, וכמובן קודם לקבל מכם את האישור. אשמח שתביעו את דעתכם. המון זמן ניסיתי ליצור את התבנית, אך אני עדיין לא מספיק מיומן לכך. אשמח אם מישהו יוכל לעזור לי בכך. שבוע טוב. טל - שיחה - 18:21, 18 בינואר 2014 (IST)

תחום הפוטבול אינו מכוסה מספיק ליצירת תבניות סגלים. 99% מהערכים יהיו אדומים והוסכם בעבר שאין ליצור תבניות בהן רוב הערכים טרם נכתבו. מעבר לכך, סגלי קבוצות פוטבול הם מהדברים הדינמיים ביותר בספורט, ואם אין מספיק עוקבים, מדובר יהיה במשהו לא מעודכן באופן תמידי, ובפרט זה זמן גרוע ליצור תבנית סגל בסוף העונה. מציע שתתחיל קודם בכתיבת הערכים עצמם או הוספת תוכן משמעותי לערכים הקיימים ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 18:24, 18 בינואר 2014 (IST)
כפי שראית במיזם האישי שלי, אני מתכנן להכחיל מספר לא מועט של ערכים (בעיקר שחקנים ומאמנים). לכן אני חושב שכדאי להוסיף תבנית, בגלל זה הצעתי את התבנית הזו. מה גם שתמיד טוב כמה שיותר מידע. יש המון ערכים חבויים של שחקנים בויקיפדיה. שקול זאת שוב. טלשיחה19:07, 18 בינואר 2014 (IST)
אני מסכים עם Tomtom‏ שצוי להימנע מיצירה של תבניות שיהיו אדומות מדי ובעייתיות לעדכון. רצוי להתמקד בהוספת תוכן משמעותי לערכים. עמרישיחה 19:21, 18 בינואר 2014 (IST)
מצטרף לשוללים למרות שאני חובב פוטבול מושבע. בורה בורה - שיחה 08:16, 19 בינואר 2014 (IST)

הסרת "בברכה" מתבניות פנייה למשתמשים[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, אני חושב שצריך להוריד את הסיום "בברכה" מתבניות פנייה למשתמשים מכמה סיבות. העיקריות:

  • זה גורם לרובוטיות בהודעה, ניסוח אחיד-פורמאלי ולא אישי.
  • ישנם משתמשים (כמוני לדוגמא) שלא אוהבים לכתוב "בברכה" - זוהי כפייה מיותרת. כל אחד רשאי לסיים את ההודעה כפי שהוא רוצה.

אני מניח שתהיה התנגדות בשל כוחו של ההרגל, אבל אני מבקש לשקול את העניין מחדש. בברכה , Yoav Nachtailer - שיחה 23:05, 3 בפברואר 2014 (IST)

אני מסכים עם הורדת ה"בברכה" ולא מכיוון שאיני מתחבר למילה או לסגנון. לפעמים אנחנו מניחים תבנית ומוסיפים מלל משלנו ובמקרים כאלה הכיתוב "בברכה, " מפריע לרצף ונראה מוזר. בברכה, ... שפם אדום - שיחה 10:35, 10 בפברואר 2014 (IST)
נכון מאוד. Yoav Nachtailer - שיחה 12:57, 10 בפברואר 2014 (IST)
מצטרף. הוספתי פעם נקודה וזה יצא "בברכה,." Uziel302 - שיחה 22:08, 13 בפברואר 2014 (IST)
זה אכן שיקול משמעותי. אני מציע להוריד את ה"בברכה" בגלל זה. גילגמש שיחה 22:11, 13 בפברואר 2014 (IST)
אני נגד, לא בגלל ההרגל, בגלל שגם כך אני פונה רבות, ואין צורך להטריח יותר. לפי מיטב ידיעתי מי שלא רוצה את הבברכה יש אפשרות להוריד אותה בעת הכנסת התבנית. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:12, 13 בפברואר 2014 (IST)
איך? גילגמש שיחה 22:20, 13 בפברואר 2014 (IST)
אני לא מכיר דרך, אם יש כזו אז אני מבטל את ההצעה שלי. Yoav Nachtailer - שיחה 22:23, 13 בפברואר 2014 (IST)
ראיתי זאת באחת התבניות שיש אפשרות להסיר זאת. צריך לחפש איני זוכרת היכן. אולי משתמש:ערן זוכר. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 22:25, 13 בפברואר 2014 (IST)
אין אפשרות כזו ברוב התבניות. ערן - שיחה 13:51, 14 בפברואר 2014 (IST)
מסכים עם "שפם אדום". סיומות כאלה בתבניות אינן מאפשרות הוספת מלל נוסף. Ldorfmanשיחה 02:58, 15 בפברואר 2014 (IST)
היות שאי אפשר להוריד את ה"בברכה" מהתבנית כפי שחשבה חנה, אני מציע למחוק אותה. זה באמת עשוי להפריע כשרוצים להוסיף תוכן נוסף. גילגמש שיחה 05:08, 15 בפברואר 2014 (IST)
בדיוק היום נתקלתי בזה. אנו רוצים לשפר את הפניות, בעיקר לחדשים אך לא רק, על ידי הוספת מלל אישי יותר והאפשרות שעומדת היום היא או שימוש בתבנית או מלל אישי על ידי הסרת המילה בברכה, ניתן גם וגם. חנה צודקת שזה תוספת אך את המילה ניתן להכניס לחתימה האישית (למי שרוצה תוספת קבועה לחתימתו). יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:39, 20 בפברואר 2014 (IST)
מצטרף לדברי המצדדים בעד הורדת הברכות, הרוצה לברך יעשה זאת מיוזמתו ועל דעתו • חיים 7 • (שיחה) • כ' באדר א' ה'תשע"ד • 11:09, 20 בפברואר 2014 (IST)
בהודעות שלי למשתמשים אני פשוט מוסיף שורה נוספת מתחת לבברכה במקרה הצורך, כך שאישית איני רואה בעיה בנוסח הנוכחי, אבל השתכנעתי מהנימוקים לטובת ההסרה, ובמקסימום אפשר להוסיף את המילה ידנית בסוף התבנית, או כל סיומת אחרת כרצון המשתמש. ‏Lionster‏ • שיחה 06:48, 21 בפברואר 2014 (IST)
יש פה רוב מוחלט להסרה, לי אין מושג איך, אז אשמח אם מישהו יעשה זאת. Yoav Nachtailer - שיחה 12:41, 21 בפברואר 2014 (IST)
עדיין נגד חזק. מכיוון שהרוב לא מוסיפים תוספת, התוצאה תהיה שלא יהיה בברכה ולא יהיה כלום. כפי שציינתי למעלה, מי שלא רוצה יש אפשרות להוסיף בלי ברכה, עכשיו צריך לחפש זאת באחת התבניות חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:52, 21 בפברואר 2014 (IST)
וגם אם דעתי לא תתקבל כאן, אין לעשות זאת באופן גורף. יש שפע תבניות פניה למשתמשים ראו קטגוריה:תבניות פנייה למשתמשים בחלקם אני כמעט היחידה שמשתמשת כמו {{אישור OTRS}} ותבניות אחרות הקשורות לתמונות. בחלק מהתבניות מופיע תודה ולא בברכה. אז לא נכון הוא לשנות באופן גורף. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה ממשיך 12:58, 21 בפברואר 2014 (IST)
יש אפשרות לשים {{ברוך בואך}} ללא ברכה - למשל {{בה|ללא}} - אבל אולי עדיף לא לבנות על זה שמשתמשים יזכרו שמות של פרמטרים מיוחדים לתבניות כאלו. יש טיעונים לשני הכיוונים (עם ברכה כברירת מחדל - הגיוני כיוון שבדרך כלל אין מלל נוסף, ללא ברכה - לאפשר בקלות הוספת מלל נוסף בלי לזכור פרמטרים מסובכים ומאפשר לכותב לבחור את הברכה), ובאופן אישי זה לא נראה לי כל כך משנה. ערן - שיחה 21:58, 21 בפברואר 2014 (IST)
גם אני בעד ההצעה. מכיון שאצלי ה"בברכה," הוא חלק מהחתימה, התבניות הקיימות מחייבות אותי לכפילות, (אלא אם אני מעתיק מהתבנית רק את המלל הרלוונטי בתצוגה המקדימה ואז שומר). אם יש תבניות שמשמשות בעיקר את חנה, אני מניח שלגביהן מוטב להתחשב בהעדפתה, אבל חוסר האחידות עלול לגרום בלאגן בעתיד. בברכה, גנדלף (לשעבר משתמש כבד) - 20:05, 22/02/14
אני מבין את החשש של חנה שבסוף רוב הפניות כאן לא יהיו מנומסות. אני מציע אם כן להסיר את ה"בברכה, " אבל לדאוג שכשמוסיפים תבנית דרך הפיצ'ר האוטומטי "תבניות אזהרה בדפי שיחה" הברכה תתווסף באופן אוטומטי. שפם אדום - שיחה 20:34, 22 בפברואר 2014 (IST)

לדעתי בתבנית זו חסר מידע רב. הוספתי בבינויקי לתבנית קישור לתבנית אנגלית שהיא מפורטת מאוד. אני ממליץ להוסיף לפחות אורך המסילה (ק"מ), חשמול (כן/לא), מהירות מירבית (קמ"ש), מספר גשרים, מספר מנהרות. דוד א. - שיחה 19:57, 7 בפברואר 2014 (IST)

הסרתי את הבנוויקי כיוון שהתבנית משמשת אך ורק מסילות בישראל. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 21:35, 7 בפברואר 2014 (IST)
בעד הוספת הפרמטרים, הולכת ונבנית בישראל מערכת מסילות שמצדיקה התייחסות רצינית. שפם אדום - שיחה 21:51, 7 בפברואר 2014 (IST)
למה התבנית מיועדת רק למסילות ישראליות? מה יש בה מיוחד שעושה אותה לא מתאימה למסילות אחרות? דוד א. - שיחה 21:54, 7 בפברואר 2014 (IST)
הקישורים לפורטל וקטגוריה של רכבת ישראל. כמובן שניתן להסב אותה לתבנית כללית, אבל כרגע היא לא מתאימה. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 22:06, 7 בפברואר 2014 (IST)

תבנית ויקיזציה[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש ליצור את תבנית:ויקיזציה (את התבנית הקיימת יש להעביר לשם אחר כמו ויקיזציה למשתמש.) כיוון שויקיזציה זהו דבר קל הרבה יותר לעשות מאשר לשכתב ערך או לעשות עריכה כללית הדבר חשוב וימנע העברות למרחבי משתמש אישים וכך גם לא יבריח משתמשים חדשים שלא יודעים כיצד לעשות ויקיזציה. הדבר כבר נדון בויקיפדיה:מזנון#העברות למרחב המשתמש וזוהי המסקנה המתבקשת.
התבנית תתנוסס על ערכים אך ורק הנדרשים ויקיזציה, אין להוסיף את התבנית על ערכים הדורשים, שכתוב, עריכה כללית, ניטרליות ועוד.
לא יצרתי תבנית טיוטה כיוון שאיני מבין בקודים למיניהם. קרוקס שיחה 21:08, 8 בפברואר 2014 (IST)

אפשר ליצור קטלוג לכל {{עריכה}} שמכילות בסיבה ויקיזציה. ערן - שיחה 22:38, 10 בפברואר 2014 (IST)
אבל יש צורך לשייך את הויקיזציה לקטגוריה נפרדת. קרוקס שיחה 23:21, 10 בפברואר 2014 (IST)
יצרתי שיוך מתאים לפי סיבת העריכה. קטגוריה:ויקיפדיה: עריכה - ויקיזציה. ערן - שיחה 00:13, 12 בפברואר 2014 (IST)

תבנית לערך המכובד מלחמת גאליה[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:מלחמת גאליה

תבנית:חומצות גרעין[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:חומצות גרעין

תבנית:ג'ק ראיין[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:ג'ק ראיין

הועבר לדף שיחת תבנית:אמוראים

הועבר לדף שיחת תבנית:לד זפלין

קישורים ללהקות בארכיון המטאל[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:להקה בארכיון המטאל

תבנית:פסק דין בשני ערכאות[עריכת קוד מקור]

יש כבר תבנית: תבנית:פסק דין ישראלי. אני מציע ליצור תבנית מתאימה לערך שעוסק בפס"ד שנידון בשני ערכאות. --בן נחום - שיחה 22:43, 23 במרץ 2014 (IST)

לאחר שלא נרשמה התנגדות, אני מבצע. --בן נחום - שיחה 23:04, 1 באפריל 2014 (IDT)
מה החרטה הזו? לא נתת דוגמאות, אפילו לא נתת שם. איך אמורים לראות מה בשלת? על פניו נראית לי תבנית מיותרת. בורה בורה - שיחה 18:15, 2 באפריל 2014 (IDT)

הועבר לדף שיחת תבנית:חברה מסחרית

בתבניות רבות מסוג {{תבנית מידע}}, ברירת המחדל של כותרת הקופסא היא {{שם הדף}}. לרב זה מצויין, אבל ברירת המחדל הזו לא מתאימה אם בשם הערך יש סוגריים, למשל אברהם מלמד (חבר הכנסת). הפתרון כרגע הוא להוסיף ידנית את הכותרת במשתנה "שם".

יצרתי את {{שם הדף בלי הסוגריים}} שמחזירה את {{שם הדף}} בניקוי הסוגריים, אם ישנן. המימוש נמצא תחת {{בלי הסוגריים}} וב-lua, יחידה:בלי הסוגריים.

לצורך ההדגמה עדכנתי את {{ח"כ}} ואת ישראל כ"ץ (הליכוד), שיהיה בריא.

אני מציע לערוך אין-ספור תבניות כמו {{סופר}}, תבנית:אישיות משחק, {{יישוב בישראל}} ועוד, כך שערך המחדל יהיה {{שם הדף בלי הסוגריים}} ולא {{שם הדף}}.

מה דעתכם? 17:46, 3 בינואר 2014 (IST)

נגד מוחלט. הרבה עבודה על לא דבר. יש להקפיד לשים תמיד את השם הנכון בשדה "שם". לפעמים זה לא רק סוגריים שצריך להשמיט, אלא להוסיף שם שני/אמצעי ואת זה התבנית לא יודעת לעשות. בורה בורה - שיחה 23:29, 3 בינואר 2014 (IST)

טיעונייך לא ברורים לי. אם ברירת המחדל לא נחוצה (ואני חולק על כך) יש לבטלה. אם לפעמים יש צורך בשם נוסף (כמו אצל יוסף לפיד משום מה) זה לא רלוונטי לברירת המחדל בהמון דפים אחרים. לגבי "הרבה עבודה": לא נכון. להיפך. מטרת השינוי הוא להוריד עבודה מעורכים עתידיים. חן חן ‏[kotz]‏ [שיחה] 21:53, 4 בינואר 2014 (IST)

ערכי קומיקס בעלי תמונות עם תבנית ספר[עריכת קוד מקור]

הועבר משיחת תבנית:עטיפת ספר עכשיו שיש קטגוריה נפרדת קטגוריה:עטיפות קומיקס, אולי ניתן לשקול הוספת תבנית נפרדת תבנית:עטיפת קומיקס כדי להבדיל את הערכים מערכי הספרים (נכון לעכשיו יש כפל בקטגוריה:ויקיפדיה - תמונות של עטיפות ספרים בגלל תבנית הספר). דעתכם? ארימיסשיחה 19:06, 22 באפריל 2014 (IDT)

צריך לתקן: קטגוריה:עטיפות קומיקס -> קטגוריה:ויקיפדיה - תמונות של עטיפות קומיקס, כמו בקטגוריה של הספרים. דולבשיחה 20:40, 23 באפריל 2014 (IDT)
לא. מה שצריך זה לענות לגופו של עניין, שזה מה ששאלתי. לענות משהו אחר, אחרי שביליתי יום שלם בהעברת התמונות כולן לקטגוריה הזאת, זה סתם התחכמות שאין לה מקום ב"דיון" הזה בעיני. מי קבע ש"עטיפות קומיקס" צריך להיות "תמונות של עטיפות קומיקס"? זה לא ברור מהשם עצמו? היש בוויקיפדיה העברית הדיוטים? אם זה כל כך מפריע בעין בגלל "הסדר הטוב של היקום הוירטואלי" אז תשנה אתה. ארימיסשיחה 21:09, 23 באפריל 2014 (IDT)
למה להתנפל על עובר אורח תמים שהעיר הערה?? שינוי שם הקטגוריה כן נחוץ, כי זו לא קטגוריה המיועדת לערכים, והמוסכמה היא שהשם של קטגוריות מסוג זה יכיל את התחילית "ויקיפדיה - ". דולבשיחה 17:19, 24 באפריל 2014 (IDT)
יצרתי את קטגוריה:ויקיפדיה - תמונות של עטיפות ספרי קומיקס והתחלתי להעביר. ביקורת - שיחה 21:17, 24 באפריל 2014 (IDT)

ר' בבקשה 2 כותרות אחרונות בשיחת תבנית:אסון תעופה. אף אחד לא עונה לי שם. ‏[kotz]‏ [שיחה] 00:31, 25 באפריל 2014 (IDT)

הועבר לדף שיחת תבנית:המזרח החדש

הפרמטר לאום[עריכת קוד מקור]

בשיחת תבנית:אישיות#החלפת "לאום" ב"קבוצה אתנית" התקיים דיון שבעקבותיו הוסר הפרמטר לאום מתבנית:אישיות. עברתי על הדפים בקטגוריה:תבניות פרמטריות - אישים, המכילה 47 פריטים, ומתוכה קיים הפרמטר לאום ב-12 התבניות הבאות:

אני מציע להסיר את הפרמטר מהתבניות הללו. Uziel302 - שיחה 11:14, 28 בינואר 2014 (IST)

בעד חזק כך צריך לעשות עם פרמטרים כל כך בעייתיים. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:22, 28 בינואר 2014 (IST)
ההחלטה צריכה לחול על כל התבניות. גילגמש שיחה 14:25, 28 בינואר 2014 (IST)
ביצעתי הסרה מהנ"ל ומדפי המשנה (בשלושה מהם). Uziel302 - שיחה 16:28, 28 בינואר 2014 (IST)
הסרת אחרי דיון של 5:02 שעות? אני למשל נגד. שחזר עצמך עד לתום הדיון. אם יש התנגדות למילה "לאום" אפשר להחליף ל"ארץ מוצא" אבל להעלים מידע חיוני כמו זה שארנסט שקלטון היה אירי, לא יעלה על הדעת. בורה בורה - שיחה 20:21, 28 בינואר 2014 (IST)
שחזרתי אותך בתבנית:טייס חלל ותבנית:מגלה ארצות ששם יש חשיבות עליונה ללאום. על השאר יש לקיים דיון מסודר של שבוע באופן פרטני לכל תבנית. בינתיים החזר את שאר התבניות למצב היציב. בורה בורה - שיחה 20:32, 28 בינואר 2014 (IST)
אני תומך בעמדתו של בורה. לא מבין כיצד עושים מחטף כזה ללא דיון מסודר. הטיעון העיקרי שלי כנגד הורדה זו היא שבמקרים רבים ציון הלאום של האישיות הוא חשוב ובעל ערך רב. אמנים רבים ושחקנים מכל הסוגים, מתפרסמים והופכים לגיבורים מקומיים בארץ הלאום שלהם על בסיס לאום זה. ולכן ישנה חשיבות לציינו. במקרים שהדבר אינו קריטי, אפשרי שלא להשתמש בפרמטר הזה. אבל בטח שלא צריך לקבוע באופן שרירותי עבור כל ערך שנכתב אי פעם או ייכתב. גארפילד - שיחה 20:37, 28 בינואר 2014 (IST)
שחזרתי את המחטף בכל התבניות עד לתום הדיון בן שבוע. בורה בורה - שיחה 20:47, 28 בינואר 2014 (IST)
נגד ביצוע פעולה חפוזה על סמך דיון לפני שנתיים בתבנית אחת. צריך לקיים פה או במזנון דיון מסודר. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 21:08, 28 בינואר 2014 (IST)
מצטער שזה נראה כמחטף, מדברי גילגמש קיבלתי את הרושם שזו בסך הכל החלה של מסקנה של דיון קודם. Uziel302 - שיחה 21:12, 28 בינואר 2014 (IST)
גם אני נגד. כתבו פה על כמה תחומים שהעוסקים בהם הופכים לסמלים לאומיים, אצל ספורטאים רבים זה ודאי כך, והלאום הוא פרמטר חשוב בהצגת המידע הבסיסי עליהם. Tdunskyדברו אליהמשחק הכי cool בעולם - עכשיו בערך מומלץ! 23:56, 28 בינואר 2014 (IST)
אני חושב שיש לדון באופן פרטני על כל אחת מהתבניות ולשקול אפשרות להחליף את "לאום" ב"ארץ" או "מוצא". כמו כן, במידה והפרמטר נחוץ, יש לבחון הוספתו ב35 הדפים האחרים בקטגוריה.Uziel302 - שיחה 01:27, 29 בינואר 2014 (IST)
בתור התחלה אולי אפשר לדון על "תבנית:פיזיותרפיסט", לא הובאו לעיל טיעונים על חשיבות לאומיותם של אישים כאלה. Uziel302 - שיחה 21:03, 29 בינואר 2014 (IST)
מחקתי אותה... אין בה צורך. בורה בורה - שיחה 21:43, 29 בינואר 2014 (IST)
ככה בלי דיון? זה לא מחטף? ;) Uziel302 - שיחה 22:34, 29 בינואר 2014 (IST)
סיבוב שני: "תבנית:אישיות בודהיסטית", "תבנית:נהג פורמולה 1" ו-"תבנית:רוכב גרנד פרי". (אולי גם בהן אין צורך?) Uziel302 - שיחה 22:37, 29 בינואר 2014 (IST)
יצירת התבנית הייתה מחטף... לא מבין איך שרדה שלוש שנים. בורה בורה - שיחה 22:39, 29 בינואר 2014 (IST)
אני מתנגד להסרה לכל אחת מהתבניות לעיל ובכלל. יש חשיבות לדעת מאיזו מדינה נשוא הערך. בורה בורה - שיחה 22:43, 29 בינואר 2014 (IST)
ובעיניך יש חפיפה בין המושג "לאום" ו"מאיזו מדינה"? למשל אצל ישראלים, לפעמים מופיע יהודי, לפעמים ישראלי ולפעמים שניהם.Uziel302 - שיחה 01:13, 30 בינואר 2014 (IST)
בעיני זניח. לא שווה את המאמץ לשנות להריץ בוטי עדכון וכו'. ההבדל בין לאום ומדינה בעיני זניח. בורה בורה - שיחה 03:59, 30 בינואר 2014 (IST)
מסכים עם בורה בורה. זה גם התרגום הישיר ל-nationality האנגלי. Tdunskyדברו אליהמשחק הכי cool בעולם - עכשיו בערך מומלץ! 12:19, 30 בינואר 2014 (IST)

תבנית:ארגון טרור / כנופיה לוחמת / ארגון מורדים[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:ארגון פרה-מיליטרי

הועבר לדף שיחת תבנית:סטנדרט

פינק פלויד[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:פינק פלויד

הועבר לדף שיחת תבנית:כלכלת מדינה

תבנית לערך "אירוויזיון"[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש ליצור את תבנית:תחרות האירוויזיון כמוצע בטיוטה להלן, מכיוון שבערך אירוויזיון צריכה להיות טבלת פרטים אך אין שום תבנית מתאימה למידע הנדרש להיות בתבנית.

טיוטת תבנית [תחרות האירוויזיון][עריכת קוד מקור]

{{תחרות האירוויזיון
|שם התוכנית=שם התוכנית
|תמונה=תמונה
|כתובית=כתובית
|סוגה=סוגה
|יוצרים=יוצרים
|מנחים=מנחים
|מלחין מוסיקת הנושא=מלחין מוסיקת הנושא 
|מנגינת הפתיחה=מנגינת הפתיחה
|ארץ מקור=ארץ מקור
|שפות מקור=שפות מקור
|מספר תחרויות=מספר תחרויות
|מקומים=מקומים
|זמן תחרות=זמן תחרות
|חברת הפקה=חברת הפקה
|הפצה=הפצה
|פורמט (תמונה)=פורמט תמונה
|תקופת שידור מקורית=תקופת שידור מקורית
|כרונולוגיה=כרונולוגיה
|קישורים חיצוניים=קישורים
}}

איני בטוח איך לעשות זאת, אבל צריך ששורת שם התוכנית תהיה כך לדוגמה (אותו הצבע):

{| {{עיצוב טבלה|צבע=Blue}}
|-
! colspan="2" style="text-align: center;" | שם התוכנית
|}

ואותו דבר גם שתהיה שורה תחת השורה "מספר תחרויות" (בתבנית המוצגת) עם הטקסט "הפקה" ועוד שורה כזאת תחת השורה "הפצה" (בתבנית המוצגת) עם הטקסט "שידור", ועוד שורה כזאת תחת השורה "תקופת שידור מקורית" (בתבנית המוצגת) עם הטקסט "כרונולוגיה" ועוד שורה כזאת תחת השורה "כרונולוגיה" (בתבנית המוצגת) עם הטקסט "קישורים חיצוניים" - בדומה לתבנית "סדרת טלוויזיה".

התבנית "סדרת טלוויזיה" מאוד דומה לתבנית זו, אך חסרים כמה דברים שאשמח שיהיו בתבנית חדשה.

OdedBiton, יוצר תוכן. - שיחה 20:18, 12 במאי 2014 (IDT)

לא הבנתי בדיוק מה הבקשה, בערכי האירוויזיונים יש את תבנית:טבלת אירוויזיון. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 23:09, 12 במאי 2014 (IDT)
אם מדובר בערך הבודד "אירוויזיון", לשם מה נחוצה תבנית? תבנית, מטיבה, נועדה לשמש במספר ערכים שיש ביניהם קווים משותפים. במקרה הנוכחי, כפי שציינתי בתקציר העריכה בו שחזרתי את ניסיון הוספת תבנית על-ידך, לא מדובר בסדרת טלוויזיה ולכן אין להשתמש בתבנית:תוכנית טלוויזיה. מצד שני, כל המידע בערך מאורגן מזה שנים באופן הגיוני, מסודר וברור למדי ואין צורך להמציא מחדש את הגלגל במקרה הזה. Ldorfmanשיחה 01:02, 13 במאי 2014 (IDT)
איני בטוח אם התבנית נחוצה אך חשבתי שזה יתרום לערך בכך שתהיה תיבת פרטים כפי שמופיעה בערך האנגלי. יש לי רעיון כלשהו, אעשה שינוי בערך, ואם תראה את זה כמיותר, תוריד אותו. OdedBiton, יוצר תוכן. - שיחה 14:34, 13 במאי 2014 (IDT)
הערך קיים במשך שנים בצורה פחות או יותר זהה, וזה משהו שאנו מכנים "הגרסה היציבה". לפני ביצוע שינוי מהסוג הזה בגרסה היציבה, אנא הצג את הרעיון בדף השיחה של הערך (או, אם זה רלוונטי, כאן), ורק לאחר שיהיה ברור ומקובל, בצע אותו בערך עצמו. שינויים כאלה כדאי לא לבצע אם אין הסכמה מראש - לא עושים דברים ומצפים לקבל ביקורת לאחר מכן. Ldorfmanשיחה 19:01, 13 במאי 2014 (IDT)
בסדר, תודה רבה לך. OdedBiton, יוצר תוכן. - שיחה 22:16, 16 במאי 2014 (IDT)


תבנית:פל - מה דעתכם?[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:פל

הועבר לדף שיחת תבנית:טבלת ליגת העל

הוספת קואורדינטות בתבניות[עריכת קוד מקור]

בשתי תבניות על ערכים גאוגרפיים אין פרמטר קואורדינטות תבנית:גשר ותבנית:מעיין. לדעתי יש להוסיף קואורדינטות בשתי התבניות, במעיין את מיקומו ובגשר את מרכז הגשר. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 13:55, 8 במאי 2014 (IDT)

אפשר שיילקח אוטומטית מוויקינתונים (Property 625), אם לא ממלאים ואז כל המקומות שבהם משתמשים בתבנית ומכילים מידע מתאים בוויקינתונים יתמלאו בצורה אוטומטית. ערן - שיחה 14:08, 8 במאי 2014 (IDT)
נחמד. אם כך צריך ליישם את זה בכל התבניות הפרמטריות של גאוגרפיה. מישהו בדק את זה? ערן, אולי תעדכן את תבנית:גשר שנראה את זה בפעולה. שאלה נוספת, האם זה שזה מגיע מוויקינתונים, "ידליק" לנו את הקטגוריה הנסתרת, כדי שנדע להוסיף גם מפה? בורה בורה - שיחה 18:06, 8 במאי 2014 (IDT)
אני לא בטוח עד כמה זה "נחמד" חלק מהקואורדינטות שם לא נכונות ואם נמצא כאלו, נצטרך לשנות בויקינתונים ולא כאן (דבר שאין לי בעיה לעשות אך זה מפחיד משתמשים אחרים). לפני שעושים את זה, אשמח לדעת מה אחוז הדפים עם קואורדינטות שבו יש הבדל של מעל ל-1 ק"מ בינינו לבין ויקינתונים. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 18:17, 8 במאי 2014 (IDT)
מי שיעדכן אצלנו ולא בנתונים זה גם בסדר. להבנתי נתונים אצלנו "דורסים" את הנתונים שלהם בכל מקרה. ערן? בורה בורה - שיחה 18:25, 8 במאי 2014 (IDT)
אתה צודק. ברירת המחדל היא נתון כאן ורק אם לא קיים הוא מביא את הנתון מויקינתונים. השאלה היא האם אתה בטוח בנתונים שם במידה כזו שאתה מוכן לייבא את המידע אלינו? אני לא! יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 18:41, 8 במאי 2014 (IDT)
יונה, בלי פרנויות ש"אנחנו הכי טובים"... הגרמנים שמים אותנו בכיס הקטן ולדעתי גם הרוסים והאנגלים. ואם יש 2% שלא מדויק, עדיין עדיף 98% מידע מדויק על אין מידע. זה כבר עובד כך בתבנית:מיון ולא ראיתי תלונות. אצלנו יש חמישה אנשים שעוסקים בזה ואצלם 50,000. ובמקרה הזה יש לגודל יתרון. בורה בורה - שיחה 18:48, 8 במאי 2014 (IDT)
מסכים עם בורה בורה וערן. היתרונות עולים בהרבה על החסרונות. היתרון העצום הוא בתרגום: כשמתרגמים ערך על מקום משפה אחרת שבה התבנית משתמשת בוויקינתונים, נחסכות כמה שניות טובות בהעתקת הפרמטר הזה. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 19:04, 8 במאי 2014 (IDT)
+1. היה חוסך לי בעבר המון. ביקורת - שיחה 20:33, 8 במאי 2014 (IDT)
אם כבר אז למה רק הפרמטר הזה? למה לא להוסיף את התמונה, ראש המועצה המקומית/ראש העיר ופרמטרים נוספים שנמצאים שם?
בורה בורה לא מדובר על פרנויה ואני לא חושב ש"אנחנו הכי טובים" אלא על עובדות. לא אחת נתקלתי באי דיוקים (היום מתוך 30 ערכים שבדקתי היו שניים כאלו) בקואורדינטות ולכן הייבוא הזה לא מוצא חן בעיני. אני יודע שאני בדעת מיעוט אך המשיך להשמיע את דעתי (ולתקן בוויקינתונים כאשר אני מוצא טעויות).
נ.ב. סטינו מהנושא המקורי שהעלתי. רק רציתי לדעת אם יש הסכמה להוסיף את הפרמטר בתבניות שהוא לא קיים ואף אחד לא הגיב ישירות על כך. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 00:06, 9 במאי 2014 (IDT)
לא הגבנו ישירות אבל זה ברור מהתגובות... כולנו רוצים קואורדינטות בתבניות הגאוגרפיות. בורה בורה - שיחה 01:04, 9 במאי 2014 (IDT)
אפשר להוסיף. בשלב זה לאור החששות של טעויות בוויקינתונים אפשר גם לא להכניס באופן אוטומטי תוכן מוויקינתונים, אלא רק לסמן את הערכים שמכילים את המידע מוויקינתונים בצורה אוטומטית בקטגוריה. ערן - שיחה 11:56, 10 במאי 2014 (IDT)
החשש הוא רק של יונה... "רק לסמן" משמעו זה לא יתבצע. אנחנו לא שוטרים של כל הוויקיפדיות. בורה בורה - שיחה 06:31, 11 במאי 2014 (IDT)

הופעות, שערים ומספר השחקן[עריכת קוד מקור]

לדעתי כדאי להסיר את הפרמטרים הופעות, שערים ואת מספר השחקן מתבנית:שחקן נבחרת ונגזרותיה לגבי הופעות ושערים: רק לעתים נדירות הפרמטרים האלו נכונים ובדרך כלל יש פיגור של לא מעט משחקים והם מוציאים שם לא טוב לוויקיפדיה. אף אחד לא רץ לעדכן את הנתונים אחרי כל משחק בינלאומי. אם המספרים היו מעודכנים אז לא הייתה לי בעיה אבל הם לא והם גם הכרחיים ולכן אני חושב שכדאי לוותר עליהם. מי שמעוניין לדעת יכול לגשת לערך השחקן ולהסתכל בתבנית:כדורגלן מספר שהוא גם לרוב לא מדויק אבל יותר קרוב.
לגבי מספר השחקן: זה לא נראה לי כזה חשוב, ולא תמיד יודעים אותו ולכן עדיף לשמור על אחידות ולוותר לגמרי. דעתכם? ‏ישרוןשיחה 09:59, 14 במאי 2014 (IDT)

אז מה ישאר בתבנית? בכל מקרה, ניתן אולי להוסיף {{שחקן נבחרת עדכון}} שיוסף בסוף הטבלה או להוסיף פרמטר של תאריך עדכון בתבנית {{שחקן נבחרת סוף}} שיוסיף הערה בתחתית הטבלה על תאריך העדכון, כפי שמופיע בערכי הכדורגלנים (ראה למשל סמואל אטו). יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 10:07, 14 במאי 2014 (IDT)
מה שחשוב יישאר: שמות השחקנים עם קישורים לערכים, ושאר הדברים שנשארים לתקופה ארוכה: עמדה (הגנה קישור וכו'), תאריך לידה ומועדון בו הוא פעיל. לגבי תאריך לידה אני חושב שכדאי להוסיף את "גיל" שמתעדכן אוטומטית שזה די חשוב בחיי הכדורגלן ומשמעותי לגבי מצב הנבחרת (נבחרת מזדקנת/נבחרת שעתדיה לפניה).
לגבי הצעת תאריך עדכון: הבעיה שלעתים אחרי חצי שנה המספרים של חלק ניכר מהשחקנים משתנים בצורה משמעותית והמידע הישן הופך לחסר ערך. כך שגם יש כאלו שלא מודעים לתאריך ואלו שכן סתם יתהו למה המידע הלא מעודכן הזה מופיע באנציקלופדיה אינטרנטית ועדכנית. בסופו של דבר אני מתנגד לתבניות שיוצרות עבודה שאף אחד לא מסכים לקחת על עצמו, ומעדיף להישאר עם המידע שאנחנו יכולים להתמודד. נכון שכך עושים באנגלית אבל אצלם מספר העורכים מוכפל באלף, אנחנו צריכים להישאר עם משימות שאנחנו מסוגלים למלא. וכאמור, המידע הזה מופיע בערכי השחקנים כך שמי שזה חשוב לו יוכל לברר. ‏ישרוןשיחה 17:07, 14 במאי 2014 (IDT)
אני מסכים עם ישרון, אבל רוצה להוסיף שני דברים:
1. לדעתי כל הקונספט של סגל נבחרת מוטעה מתודולוגית ומיותר. זו אינה קבוצה רגילה וקבועה, אלא קבוצה שמורכבת אד-הוק לקראת כל משחק. לפי הניסיון שלי המוני סגלים של נבחרות לא מעודכנים במשך הזמן, וזה עוד יותר קיצוני מבקבוצות רגילות.
2. על פי המדיניות חל איסור להציג את הגיל בצורה שישרון מתייחס אליה (אם הבנתי נכון). קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 18:21, 14 במאי 2014 (IDT)
לגבי 1. אני חושב שבכל זאת כדאי להציג סגלים עדכניים במצב כמו היום שמאמנים מכריזים על סגל למונדיאל, באמת נראה לי מיותר לעדכן בכל משחק ידידות/מוקדמות.
לגבי 2. האיסור קיים רק בתבנית אישיות/כדורגלן וכו', לא? בכל מקרה לא אתעקש. ‏ישרוןשיחה 18:26, 14 במאי 2014 (IDT)

שיניתי את התבנית לצורך הדיון, לטעמי נראה הגיוני פשוט ונוח אפשר לראות בנבחרת ברזיל בכדורגל#סגל הנבחרת. הייתי רק מוסיף הפרדה בין השוערים להגנה, ההגנה לקישור והקישור להתקפה ופס בסיום כמו שעושים באנגלית. ‏ישרוןשיחה 22:56, 14 במאי 2014 (IDT)

אני תומך שינוי שבצעת, למרות שאני לא רואה בעיה בפרמטרים מס' שערים ומשחקים. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:26, 15 במאי 2014 (IDT)
הבעיה היא לא בפרמטרים אלא בזה שהם לא נכונים. כשיש לשחקן 11 הופעות ו2 שערים וכתוב 5 הופעות ו0 שערים זה מיותר. זה לא כמו אוכלוסייה של מדינה שהנתון מלפני חצי שנה מלמד על סדר גדול ושונה לכל היותר ב-10% וחצי שנה זה במקרה הטוב. בתבנית כדורגלנים העיקר הוא במספר ההופעות במועדונים לאורך טווח. לא כותבים ערך על שחקן בלי 50 הופעות ליגה שזה לוקח בד"כ שנתיים ומעלה לצבור ולכן כשזה לא מעודכן בכמה חודשים זה לא משמעותי נורא. ובכל מקרה לרוב הן מעודכנות יותר מערכי הנבחרות. נכון לעכשיו היא משמשת 18 ערכים, אני רוצה להוסיף עוד כ20 לכבוד המונדיאל, וחוץ מזה שזה מגדיל את העבודה אני מנחש שתבנית כזו בנבחרת בוסניה או שווייץ לא תעודכן יותר מפעמיים ב5 השנים הבאות. ‏ישרוןשיחה 13:55, 15 במאי 2014 (IDT)

לדעתי צריך להשאיר את מספר ההופעות והשערים כיוון שנוח להתמודד איתם: משחקים בינלאומיים מתקיימים אחת או פעמיים לחודשיים כך שיותר נוח להתמודד. הצלחנו להתמודד עם זה עד היום, אז נוכל גם בעתיד --Rabota15 - שיחה 14:45, 15 במאי 2014 (IDT)

תגדיר "להתמודד עם זה". בנבחרת אורוגוואי בכדורגל כתוב שללואיס סוארס יש 39 שערים ב64 משחקים, בערך עליו כתוב שיש לו 38 ב71 ומה שנכון זה כנראה 38 ב77. בוויקיפדיה צריך לכתוב עובדות. לא להסתבך עם מאות נתונים שצריכים שיעדכנו אותם. עכשיו יש 18 ערכים שמשתמשים בתבנית הזו, מה יהיה כשיהיו 40 בסוף פרוייקט המונדיאל, מי יעדכן את הערכים האלו כל חודשיים? ‏ישרוןשיחה 15:03, 15 במאי 2014 (IDT)
אני מסכים עם ישרון, מי שרוצה לדעת את מס' ההופעות והשערים של השחקן יכול להיכנס לערך על השחקן. אין צורך לעדכן כל הזמן גם בערך של הנבחרת. גם לגבי מספר השחקן - בניגוד לקבוצות, שם המספרים קבועים, בנבחרת המספרים משתנים כל הזמן כי השחקנים מתחלפים כל הזמן, ואין בזה צורך. Sebastian27 - שיחה 11:54, 16 במאי 2014 (IDT)

אני מבקש שהשינוי הזה ייכנס לתוקף בתום המונדיאל, כיון שעכשיו האנשים שעובדים במיזם המונדיאל דואגים לעדכן את רוב הערכים שמשתמשים בתבנית. ‏ישרוןשיחה 18:00, 19 במאי 2014 (IDT)


הועבר לדף שיחת תבנית:Coord

הועבר לדף שיחת תבנית:יישוב בישראל

קצרמר דינוזאורים[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:קצרמר

תבנית חודשים[עריכת קוד מקור]

שלום רב. רציתי לדעת מה דעתכם להכניס תבנית חודשים, כמו בדוגמה הבאה:

מטרת התבנית (שאמורה להיות פרמטרית) היא להדגיש ולהמחיש חודשים מסוימים בשנה בערכים מתאימים. למשל עונת הפריחה אצל פרחים, או עונה הפירות בעצי פירות.
בדוגמה עונת הפרי של עצי המשמש. בברכה, --אפי ב.התחברו ל♥08:01, 3 במרץ 2014 (IST)

האם תוכל ליצור בטיוטה איך אתה מתכוון שזה ישתלב בערכים (למשל בערך משמש)? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:11, 3 במרץ 2014 (IST)
אפשר בכל מיני דרכים. או להוסיף בתבנית של הפירות שורה נוספת "עונת הפרי", או כתבנית עצמאית בפסקה העוסקת בעניין זה. --אפי ב.התחברו ל♥08:31, 3 במרץ 2014 (IST)
בעד, זה יכול להיות שימושי לאירועים נוספים שמתפרסים על פני מספר חודשים. Uziel302 - שיחה 06:35, 17 במרץ 2014 (IST)
בעד, אבל בצבעים שממחישים את ההבדלים. בקושי רואים את ההבדל. בורה בורה - שיחה 07:11, 24 במרץ 2014 (IST)
בעד. כמו בורה בורה, צריך צבעים כהים יותר. אולי כדאי גם להקטין במעט כדי שתוכל להיכנס בתבניות הפרמטריות. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 11:55, 4 באפריל 2014 (IDT)
אפי ב., משהוא חדש? קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 21:09, 20 במאי 2014 (IDT)

תבנית : חסידות ברסלב[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:ברסלב

בקעת הנגב/ בקעת באר שבע-ערד[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש ליצור את תבנית:בקעת הנגב/ בקעת באר שבע- ערד כמוצע בטיוטה להלן, משום שזהו איזור גיאוגרפי רחב מאוד שמשתרע כמעט על כל שטחי צפון הנגב. למקום יש צמחייה מיוחדת ובע"ח אופייניים. בנוסף איזור זה מלא באתרים ארכיאולוגיים רבים, החל מהתקופה הכלקוליתית ועד התקופה המוסלמית. Rafa1478 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

לא ברור לי מה יהיה בתבנית. האם תוכל ליצור תבנית לדוגמא או לפרט אילו פרמטרים יהיו בה? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 07:38, 20 במאי 2014 (IDT)

בתבנית יהיו שש קטגוריות: אזורים- בקעת באר שבע שבע, בקעת חטיל, בקעת חטיל ואולי גם עמק שרה. נחלים- נחל באר שבע מנקז את כל הבקעה ואיתו עוד כעשרים נחלים לדעתי. ערים- יש כעשרה ערים בבקעה ובאר שבע היא הגדולה שבהם. בע"ח- מיני בעלי חיים אופייניים לבקעה, כמו: תן, שועל, צבוע ועוד... צמחייה- צמחייה אופיינית לבקעה, כמו: שלהבית קצרת שיניים, כלנית, עצי אשל ועוד... אתרים אריכואולוגיים- בבקעת הנגב ישנו ריכוז גדול מאוד של אתרים ארכאולוגיים, מהתקופה הכלקוליתית עד התקופה המוסלמית.Ra (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

האם ראית תבנית דומה שמה שאתה רוצה לעשות בערך אחר? אשמח לדעת איזה ערך על מנת להבין בדיוק איך התבנית אמורה להיראות. כי לא מקובל ליצור תבנית כפי שאתה מציע. רשימת בע"ח תהיה של בעלי חיים יחודיים/אנדמיים או של כל בע"ח? כנ"ל לצמחייה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:31, 20 במאי 2014 (IDT)

לא ראיתי תבנית שכזאת, רשימת בע"ח והצמחייה תהיה אר ורק של מינים שנמצאים בבקעה, חורש ים יכוני שלא אופייני לבקעת הנגב לא יופיע. Rafa1478 - שיחה 20:49, 20 במאי 2014 (IDT) אז מה דעתך על התבנית?Rafa1478 - שיחה 14:22, 22 במאי 2014 (IDT)

אם לא תתן דוגמה לא יצא מזה כלום. בורה בורה - שיחה 15:46, 23 במאי 2014 (IDT)

מידע עתידי/תחזית[עריכת קוד מקור]

שלום, אני מציע ליצור תבנית מוסתרת לסימון מידע שמתייחס לצפי עתידי בתוך ערך רגיל. למעשה מדובר ב"גרסת מיקרו" לצרכי תחזוקה בלבד (ללא הזהרת הקורא) של תבנית:אירוע עתידי.

למרות שאולי, עקרונית אין בכלל מקום למשפטים כאלה באנציקלופדיה, בפועל משפטים כאלה מצויים הרבה בערכים ולפעמים יש להם משקל חשוב. לפעמים המשפט עצמו מנוסח בצורה עובדתית שמתארת את העבר, אבל המידע זניח לחלוטין ללא האירוע העתידי עצמו והדיווח כשלעצמו לא צריך להיות מצויין באנציקלופדיה.

לדוגמה: "באפריל 2014 דווח במקור A [הערת סימוכין] כי במאי 2015 האישיות B תיישם פעולה C." (שר על פרויקט ממשלתי, מוזיקאי על הוצאת אלבום, סופר על הוצאת ספר, בעל חברה על הנפקת מניות, וכו'). המידע עשוי להיות משמעותי מאוד לנושא הערך, ומבחינה לוגית הוא מן הסתם יהיה נכון גם לאחר מאי 2015, אבל עבור ערך איכותי חשוב מאוד לבדוק את נכונות הדיווח לאחר זמן היעד לתחזית שהוא מתאר ולעדכן את הערך בהתאם.

אני מציע תבנית שמקבלת כקלט את משפט התחזית ותאריך, במידה וישנו, שבו התחזית שצוינה בערך אמורה לקבל אישוש או הפרכה (וכפלט פשוט מציגה את משפט התחזית כפי שהוכנס ללא סימנים נוספים). באופן הזה, ניתן עקרונית (אני אישית עוד לא יודע לעשות זאת) ליצור את רשימת כל התחזיות שכרגע ניתנות לכאורה לאימות.

זה המבנה שאני מציע: {{תחזית|התחזית|שנה|חודש|יום}}. הרשימה שהשימוש המקיף בתבנית הזו ייצר יכולה להכיל כמה חלקים. חלק אחד שבו התאריך עבר בוודאות (תאריך כולל יום זהה לנוכחי, או [תאריך נוכחי]>[תאריך שהוזן]), וחלק אחר שבו המידע עשוי להיות ניתן לאימות (לפי היררכיית סבירות: 1. [חודש נוכחי]=[חודש שהוזן (ולא הוזן בתבנית יום)]; 2. [שנה נוכחית]=[שנה שהוזנה (ולא הוזנו בתבנית יום וחודש)]; 3. לא הוזן תאריך בתבנית).

על פניו זה כלי בקרה ושיפור מאוד יעיל (הבידוד הופך אותו לכלי נוח בהרבה מתבנית כמו אירוע עתידי). ובדומה ל"חמקמילים", יש גם ביטויים שעשויים להעיד על מידע תחזיתי ומועד לפורענות כשהוא אינו מבוקר על ידי התבנית. למשל, "צפוי ל", "אמור/מיועד בעתיד", "הצפי הוא". גם תיאורים שמתייחסים למצב עניינים ביחס לנקודת הזמן שבה נכתב הערך (מבלי לציין את נקודת הזמן בצורה אבסולוטית), גם הם מועדים לפורענות ועשויה לצמוח תועלת מלבקר אותם על ידי התבנית. "עד היום", "עד כה", וכו'.

R.G. - שיחה 23:35, 21 במאי 2014 (IDT)

לדעתי מדובר ביוזמה ברוכה, יש טיוטה? קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 21:09, 22 במאי 2014 (IDT)
לא, זה שרטוט תיאורטי (פרטתי את המבנה לעיל) של תבנית לא-גראפית. לא חשבתי שזה נדרש, רציתי לדעת שיש הסכמה עקרונית. R.G. - שיחה 03:31, 24 במאי 2014 (IDT)
אני חושב שכדאי שתבניות מסוג כזה יועלו לדיון במזנון כיוון שזו סוגיה יותר עקרונית וכללית מתבנית שמיועדת לסוג מסוים של ערכים. ערן - שיחה 08:39, 24 במאי 2014 (IDT)

הוספת פרמטרים בתבנית:עיר[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:עיר

נבחרות ספורט[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:נבחרת לאומית

משפחת שפות[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש ליצור את תבנית:משפחת שפות. הבחנתי שבערכים על משפחות שפות (הודו-אירופיות, אפרו-אסיתיות, סינו-טיבטיות...) אין תבנית פרמטרית בדומה לערכים המקבילים באנגלית. התבנית הבנויה בויקיפדיה האנגלית בקישור זה Infobox: Language family עשויה טוב מאוד והייתי רוצה ליצור דבר דומה בויקיפדיה העברית. התחלתי לערוך רק היום ואיני מבין במיוחד בעיצוב תבניות אך העליתי דוגמה בעמוד שפות הודו-אירופיות. התבנית צריכה להיות מוכלת בכל ערך על שפה.

טיוטת תבנית [משפחת שפות][עריכת קוד מקור]

תבנית/אולם דיונים/ארכיון 6
{{{תמונה}}}
אתניות {{{אתניות}}}
תפוצה גיאוגרפית {{{אזור}}}
פרוטו-שפה {{{פרוטו-שפה}}}

לדעתי יש ליצור את תבנית:בשבע2. לחילופין, אפשר להוסיף פרמטר לתבנית הישנה, כך שתתאים לכתבות חדשות. אופציה נוספת היא להוסיף פרמטר לתבנית:ערוץ7, כך שתהיה מותאמת לכך. הצורך מומחש בשינויים שערכתי בתבנית:בשבע. החל מפברואר 2013, הפורמט הישן כבר לא בשימוש. אמנם גם לפני כן יש כתבות שעלו לאתר בפורמט החדשות הרגיל של האתר. הבהרה: התבנית המוצעת פועלת בדיוק כמו תבנית:ערוץ7, עם הבדל אחד: היא מוסיפה את הכיתוב "מתוך עיתון בשבע". או משהו בסגנון. ((-))

הועבר לדף שיחת תבנית:מלחמה
. בורה בורה - שיחה 01:18, 17 ביוני 2014 (IDT)

תבנית:הרב קוק[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:הרב קוק

הועבר לדף שיחת תבנית:מזג אוויר#העברה מאולם הדיונים2

עיצוב תבניות ניווט[עריכת קוד מקור]

שלום. התעורר דיון בדף שיחתו של עמירם פאל בנוגע לעיצוב של תבנית:מלכי ערב הסעודית (רלוונטי גם לתבנית:מלכי ירדן). אני טוען שמדובר בעיצוב מזיק שחורג מהנורמה. עמירם מנגד בעד העיצוב. אשמח לשמוע דעות נוספות - הן נקודתית לגבי התבניות והן באופן כללי בהקשר של אחידות. עמרישיחה 14:37, 28 ביוני 2014 (IDT)

אני גם חושב שעדיף בלי תמונות כאלו בתבניות ניווט, שצריכות להיות קומפקטיות. עמירם, אפשר לשלב את התמונות בערך מלך ערב הסעודית (בדומה לראש ממשלת ישראל#ראשי ממשלות ישראל). ערן - שיחה 18:07, 28 ביוני 2014 (IDT)
אני מסכים עם עמרי ועם ערן. זה ממש עמוס. אפשר לשים תמונות בערך על בית המלוכה. גילגמש שיחה 20:10, 28 ביוני 2014 (IDT)
עדיף בלי תמונות. WikiJunkie - שיחה 08:15, 29 ביוני 2014 (IDT)
בעיקרון, אין לי בעיה עם תמונות באופן כללי, אבל במקרה של ערב הסעודית, וגם באופן כללי, זה פשוט לא הולך אם התמונות לא בגודל זהה, וכבר עדיף בלי. במקרה של ירדן, בגלל שכל התמונות קטנות אז זה לא כל-כך קריטי. Mbkv717שיחה • א' בתמוז ה'תשע"ד • 09:10, 29 ביוני 2014 (IDT)
כמו שאמר ערן. בורה בורה - שיחה 09:24, 29 ביוני 2014 (IDT)
כמו שאמרתי בדף השיחה שלי, לטעמי זה יפה יותר. אני הצעתי עוד, שם, כמו Mbkv717 כאן, להקטין את התמונות לאותו גודל כמו בתבנית של מלכי ירדן, אם זה יהיה מה ש"יציל" אותן, אבל מה שהרוב יקבע מקובל עלי לחלוטין. עמירם פאל - שיחה 11:03, 29 ביוני 2014 (IDT)
ערכתי את התבניות בהתאם לדיון בו התקבל רוב להסרת התמונות. עמרישיחה 17:02, 5 ביולי 2014 (IDT)

תבנית:מלחמה / תבנית:קרב[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:מלחמה
. בורה בורה - שיחה 20:18, 10 ביולי 2014 (IDT)

תבנית:קטר[עריכת קוד מקור]

זוהי תבנית אשר תשמש לתיעוד קטרי רכבת, בסגנון הדומה לתבניות כלי התחבורה הללו:

הפרמטרים:

שם: {{{שם}}}

תמונה: {{{תמונה}}}

כיתוב: {{{כיתוב}}}

מאפיינים כלליים[עריכת קוד מקור]

  • כוח הנעה: {{{כוח הנעה}}}
  • דגם: {{{דגם}}}
  • יחידות שיוצרו: {{{יחידות שיוצרו}}}
  • סידור גלגלים {{{סידור גלגלים}}}
  • רוחב מסילה {{{רוחב מסילה}}}
  • אורך {{{אורך}}}
  • משקל {{{משקל}}}
  • סוג מנוע {{{סוג מנוע}}}
  • מהירות מרבית {{{מהירות מרבית}}}
  • כוח משיכה {{{כוח משיכה}}}

קריירה[עריכת קוד מקור]

  • קריירה מקומית {{{קריירה מקומית}}}

תודה. לג רואיל - שיחה - פם-פם!! 15:30, 11 ביולי 2014 (IDT)

האם תוכל לפרט אילו ערכים בוויקיפדיה בעברית עוסקים בקטרים ספציפיים? במלים אחרות, לאילו ערכים נחוצה התבנית? עד היכן שידיעתי מגעת, הקטר היחיד שיש עליו ערך הוא תומס הקטר ואפילו בערך יחיד זה לא ניתן לעשות שימוש בתבנית המוצעת. קיפודנחש 15:37, 11 ביולי 2014 (IDT)
תבניות כאלו לא משמשות דמויות בדיוניות. זה כמו להשתמש בתבנית:מטוס כדי לתאר את דאסטי ממטוסים. להלן קטרים שלהם אפשר ליצור ערכים:
קטר יוצר
רוקט ג'ורג' סטיבנסון
פליינג סקוטסמן נייג'ל גריזלי
מאלארד נייג'ל גריזלי
אולטון הול מפעל סווינדון
איוונינג סטאר מפעל סווינדון

לג רואיל - שיחה - פם-פם!! 21:22, 11 ביולי 2014 (IDT)

יש תבנית דומה בוויקיפדיה בשפה כלשהי? גילגמש שיחה 21:25, 11 ביולי 2014 (IDT)
כן: (אנ'). לג רואיל - שיחה - מיזם תומס הושהה. 16:54, 12 ביולי 2014 (IDT)
אין לכך כל משמעות. לאף אחד מהערכים שהתבנית באנגלית נמצאת בהם אין בינוויקי בעברית. כמו שסבא שלי נהג לומר, "אין מה לרתום את העגלה לפני הסוסים". או בהקשר הזה - "אין מה לרתום את הרכבת לפני הקטר". קודם שיהיו לנו אבעה-שמונה ערכים על קטרים, ואז אפשר להתחיל לדונ מה התבנית המתאימה בערכים אלו. כפי שציינתי למעלה, הערך היחיד על קטר בוויקיפדיה בעברית הוא תומס הקטר, וכפי שמשתמש:laG roiL עצמו ציין, התבנית לא מתאימה לערך היחיד הזה. קיפודנחש 21:14, 12 ביולי 2014 (IDT)
כמו הקיפוד. יהיו ערכים - נדון. אפשר לעקוב אחרי קטגוריה:קטרים. בורה בורה - שיחה 13:42, 13 ביולי 2014 (IDT)

קודם כל חשוב לציין, לטובת כל מי שלא ידע על כך, כי בהצבעת מחלוקת שהתקיימה ב-2009 בנושא תבניות מדינות ארצות הברית קבעה אז הקהילה כי תבניות מדינות ארצות הברית לא יופיעו במרחב הראשי עד שלא יוכחלו 50% מהערכים הכלולים בהן. חשוב לציין שעל אף שהתקבלה החלטה זו אז, לכאורה במטרה "להציל" את המרחב הראשי מהצפה של קישורים פנימיים אדומים, ההצבעה מ-2009 לא הייתה על כך שהתבניות הללו חייבות בכל מצב להכיל קישורים פנימיים לכל ערכי מחוזות ארצות הברית בכל מצב שיהיה בעתיד (ולכן מותר כעת לקיים דיון על התוכן שיכלל בתבניות הניווט הללו).

בשבוע האחרון, לאחר שגיליתי כי התבניות הללו אינן בשימוש וכי הם נזנחו למעשה לחלוטין מאז 2009 (וכי ככל הנראה, כתוצאה מכך, רבים מהערכים החשובים ביותר בכל אחת ממדינות ארצות הברית לא נכתבו בכלל עד היום) התחלתי להשקיע זמן רב ביצירת כל עשרות תבניות מדינות ארצות הברית שהיו חסרות עד כה, וכעת אני עובר על כל תבניות ארצות הברית ומשפר את כולם בהדרגה כאשר במקביל אני מתכוון ליצור בחודשים הבאים חלק ניכר מהערכים החשובים ביותר שחסרים אצלנו על מנת שכל אחת מהתבניות הללו תכיל לכל הפחות 50% קישורים פנימיים מוכחלים.

בעקבות כך במהלך השבוע האחרון עלתה מחלוקת לגבי הפורמט של התבניות האלה - המשתמש ברוקולי, אשר בהצבעה המקורית מ-2009 הצביע בעד המצב בו התבניות הללו יהיו חייבות להכיל 50% קישורים פנימיים כחולים כדי שניתן יהיה לשלב אותם במרחב הראשי (לכאורה, לפי הבנתי, כדי "להציל" את המרחב הראשי מהצפה של קישורים אדומים), מתעקש דווקא כעת כי כל תבניות מדינות ארצות הברית יכילו בתוכם קישורים פנימיים לכל מחוזות ארצות הברית (מדובר על בסביבות 3,400 קישורים פנימיים לערכים אשר ברוב המקרים לא קיימים בוויקיפדיה העברית). על אף שמאוד הייתי רוצה שלפחות חצי מערכי המחוזות של ארצות הברית יהיו קיימים גם בוויקיפדיה העברית בעתיד הקרוב, בפועל משימת כתיבת כ-1,500 ערכים מחוזות חדשים וסבירים הינה כמעט בלתי אפשרית למשתמש/ים בודד/ים, ולכן המשמעות של ההתעקשות על כך הינה בפועל הצבת מכשול מהותי למשתמשים כמוני שמעוניינים לשפר ולפתח את כל הערכים החשובים ביותר לכל אחת ממדינות ארצות הברית.

להלן האפשרויות שעלו עד כה, בנוסף לאפשרות המועדפת עליי (אתם מוזמנים להוסיף אפשרויות נוספות):


אפשרות 1 - השארת הפורמט הקיים בו חלק ה"מחוזות" יציג קישורים פנימיים לכל ערכי המחוזות (האפשרות המועדפת על ברוקולי)

דוגמה למצב הנוכחי (התבנית תבנית:טקסס אשר מוצגת כאן ללא הסתרה):


הערה - על מנת להדגים את הבעייתיות במצב הקיים בחרתי להציג כאן דווקא את התבנית תבנית:טקסס משום שלפי דעתי היא מדגימה היטב מצב בו ישנה הצפה של קישורים פנימיים רבים במיוחד בחלק המחוזות. WikiJunkie - שיחה 19:52, 28 ביוני 2014 (IDT)


אפשרות 2 - שילוב קישור פנימי לערך אחד העוסק בכל המחוזות במדינה במקום הצפה של התבנית בקישורים אדומים לכל ערכי המחוזות (האפשרות המועדפת על WikiJunkie)

דוגמה לאפשרות המועדפת עליי:


אפשרות 3 - שילוב מפות תמונה בתבניות הניווט אשר יכילו קישורים לערכי המחוזות במקום הצפה של התבנית בקישורים אדומים לכל ערכי המחוזות (הצעה של ערן)

המשתמש ערן הציע בדיון הזה אפשרות חלופית לפיה נוסיף לתבניות הניווט של מדינות ארצות הברית תבנית:מפת תמונה המכילה את כל המחוזות בצורה שהקישורים האדומים לא יהיו בולטים (כלומר מפת המדינה לפי חלוקה למחוזות, כשלחיצה על המחוז המתאים בתמונה תוביל לערך).

דוגמה לאפשרות מוצעת זו:

מה האפשרות המועדפת עליכם? WikiJunkie - שיחה 13:14, 28 ביוני 2014 (IDT)

דיון[עריכת קוד מקור]

אני לא אוהב את העיצוב הראשון (ברוקולי) הוא נורא עמוס, אפילו כולו היה כחול. העיצוב של ערן נראה לי הכי טוב. גם המפה בצד מאוד עוזרת. גילגמש שיחה 19:24, 28 ביוני 2014 (IDT)

למרות שהפורמט אותו הציע ערן (אפשרות 3) מוצא חן בעיני, משום שאפשרות זו תופסת מקום רב למדיי על המסך, ככל הנראה, במידה ונבחר באפשרות השלישית נהיה חייבים לגרום לתבנית להיות מוסתרת כברירת מחדל, וכתוצאה מכך לפי דעתי בסופו של דבר יהיה לה פחות השפעה במרחב הראשי (ישנם יותר סיכויים שקוראים אקראיים שנתקלים בתבניות הניווט הללו במרחב הראשי יחליטו לסייע לכתוב או לשפר את הערכים החשובים ביותר המוצגים בתבניות הללו כאשר התבניות הללו אינן מוסתרות כברירת מחדל). משום כך אני עדיין נוטה להעדיף את האפשרות השנייה. WikiJunkie - שיחה 21:14, 28 ביוני 2014 (IDT)
מעדיף את אפשרות 3 (מפה) אבל נדרשים כמה שיפורים:
  1. התבנית תשאר תמיד פתוחה. הסתרה אינה משרתת את המטרה
  2. חייבים לתת אינדיקציה במעבר העכבר על המפה אם הערך כבר קיים. משתמש שרוצה לנווט חייב לדעת אלו ערכים אכן קיימים. אנא תנו דוגמה כאן.
  3. הרשיתי לעצמי להוסיף הסבר על הגישה למחוזות באפשרות 3

בורה בורה - שיחה 07:52, 29 ביוני 2014 (IDT)

יש הגיון רב בהסתרת תבניות כאלה. אני נוהג להסתיר תבניות סטטיסטיות בערכים שאני כותב ואני חושב שתבניות עמוסות בפרטים יכולות להפריע. גילגמש שיחה 07:59, 29 ביוני 2014 (IDT)
גילגמש, מה לגבי אפשרות 2 המצומצמת יותר? גם אותה תעדיף להסתיר כברירת מחדל? WikiJunkie - שיחה 08:15, 29 ביוני 2014 (IDT)
ערן, האם מבחינה טכנית ניתן לגרום לכך שהקוראים יקבלו אינדיקציה מידית אם ערכי המחוזות קיימים או לא כאשר הם מעבירים את סמן העכבר מעל לאזורי המחוזות השונים במפת ה-Image map שבתבנית? (במידה שהדבר לא אפשרי מבחינה טכנית, הקוראים שיהיו מעוניינים לאתר ערכי מחוזות במדינות מסוימות באמצעות תבנית הניווט צפויים להגיע ברוב המקרים לערכים שעדיין לא נוצרו, עד שימצאו את קומץ ערכי המחוזות שכן קיימים). WikiJunkie - שיחה 10:29, 29 ביוני 2014 (IDT)
כדי לדעת אם ערך קיים או לא אפשר להשתמש ב{{מפת מיקום}} ולהוסיף את הקישורים בצורה טקסטואלית על גבי המפה. ערן - שיחה 21:18, 29 ביוני 2014 (IDT)
תוכל לשדרג את המפה בדוגמה מעל על מנת שנבין היטב למה כוונתך? WikiJunkie - שיחה 01:40, 30 ביוני 2014 (IDT)
WikiJunkie משתמש:ערן מתכוון למפות מהסוג שמשתמש:קרלוס הגדול מכין. ראה למשל בערך קולורדו ספרינגס. זה ישים אבל אני רואה כמה בעיות:
  1. המפה בתבנית קטנה והשמות יעלו זה על זה
  2. אצל קרלוס יש 5-6 ערים לכל היותר. איך הוא יכניס 254 מחוזות של טקסס?
  3. זה נראה לי ים עבודה! שקרלוס יעריך

לאור מורכבות הפתרון, אני כעת בעד פתרון 2. בורה בורה - שיחה 03:59, 30 ביוני 2014 (IDT)

לא, 2 עדינה יותר. באמת נדרש פתרון טכני כלשהו להצגת ערכים קיימים לעומת לא קיימים. כדאי להוסיף אופציה להראות גם את שם המחוז בלי ללחוץ עליו בפועל. גילגמש שיחה 10:32, 29 ביוני 2014 (IDT)
אם זה לא ניתן לביצוע אני נגד אפשרות זו ובוחר בחלופה 2. בלי זה המפה היא רק נזק. בורה בורה - שיחה 10:34, 29 ביוני 2014 (IDT)
המצב האידאלי מבחינתי הוא אפשרות 1. המחוזות הם חלק חשוב מהמדינה, ואם אין לנו מספיק מידע על המדינה, אין צידוק לתבנית. לגבי כתיבת המחוזות- אפשר להקים מיזם או משהו. עם זאת, אני מוכן להתפשר על אפשרות 2, אולי בתור משהו זמני עד שנוכל לחזור לאפשרות 1. לגבי אפשרות 3- זה יכול להתאים לכמה מדינות, אבל מה נעשה עם מקרים כמו טקסס? צריך מפה בגודל מאוד גדול בשביל שהקורא יוכל להבחין בין המחוזות וזה יהיה בולט מדי. Mbkv717שיחה • א' בתמוז ה'תשע"ד • 10:36, 29 ביוני 2014 (IDT)
הבה נהייה ריאליים... אפשרות 1 משמעותה שלעולם התבניות האלה לא יהיו בשימוש. אפילו "מיזם נושא פרסים" לא יעורר אנשים לכתוב 40 ערכים סבירים על מחוזות טקסס. אני רואה מה קורה עם ערכים על כדורגלני נבחרות שעלו לשלב 1/8 הגמר. משרבטים כמה מילים רק כדי ליצור תבנית כחולה ברובה. בורה בורה - שיחה 10:42, 29 ביוני 2014 (IDT)
בעקרון, אלו לא דברים שאפשר לכתוב עליהם יותר מדי. אני יודע שזה ייקח הרבה מאוד זמן, לכן אני חושב שבמקרה הזה אולי אפשרות 2 עדיפה. Mbkv717שיחה • א' בתמוז ה'תשע"ד • 10:44, 29 ביוני 2014 (IDT)
בעד הצעה מס'2. אולם לדעתי כדאי לפצל את התבנית, אחת לערים ולערכים הגאוגרפים, ואחת למחוזות. תבניות למחוזות לא חסר אצלנו. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 12:56, 29 ביוני 2014 (IDT)
קרלוס צודק, אפשר לפצל ולהכין תבנית נגללת (מוסתרת) למחוזות. גילגמש שיחה 06:12, 30 ביוני 2014 (IDT)
הבעיה היא שמרבית ערכי מחוזות ארצות הברית עדיין לא נוצרו (יש בסך הכל 3,144 מחוזות בארצות הברית!) ועל כן המשמעות של יצירת תבניות ניווט נפרדות לערכי המחוזות בשלב הנוכחי תהיה הוספת תבניות ניווט אשר יכילו ברובם הגדול קישורים פנימיים אדומים - וזה היה בדיוק מה שהקהילה ניסתה למנוע בהצבעה המקורית שנערכה ב-2009 ומה שלפי הבנתי הקהילה עדיין מעוניינת למנוע ב-2014. WikiJunkie - שיחה 06:33, 30 ביוני 2014 (IDT)
דיברתי על פיצול פוטנציאלי. כשיכתבו הערכים והם יכתבו ללא ספק, נוסיף את התבנית. בואו נמתין לערן ולדומה שלו עם המפה. בסך הכל, זה מעוצב נורא יפה ואם אפשר לבצע את העבודה הנוספת שתספק את הקוראים שלנו זה יהיה מעולה. גילגמש שיחה 06:37, 30 ביוני 2014 (IDT)
לגבי האפשרות שנשלב כיתובים במפות מחוזות מוקטנות שיופיעו בתבניות הניווט הללו או בתבניות ניווט נפרדות אני נוטה להסכים עם מה שהמשתמש בורה בורה אמר מעל - לפי הבנתי האפשרות הזו לא ישימה בחלק גדול ממדינות ארצות הברית אשר להם מחוזות רבים במיוחד - כגון במקרה של טקסס אשר לה 254 מחוזות. הוספת שמות כל המחוזות למפה מוקטנת ברזולוציה של 150 ‏X‏ 180 הינה בלתי אפשרית. כפי שתוכלו לראות בעצמכם, אפילו בתמונת ה-image map שמופיעה בראש הערך הזה בוויקיפדיה האנגלית (אשר גדולה בהרבה מתמונת המפה שערן שילב בדוגמה מעל) התמונה עדיין לא גדולה מספיק בשביל לשלב שם שמות של מקומות אשר גדולים משתי תווים. בכל מקרה, מכיוון שתמונות מפה ברזולוציה 420 ‏X‏ 384 לכל הפחות הינן גדולות מדיי בשביל תבניות הניווט עליהם אנו דנים כעת, אפשרות זו לפי דעתי לא רלוונטית יותר לדיון הזה. WikiJunkie - שיחה 07:32, 30 ביוני 2014 (IDT)
אתה צודק, זה לא מעשי. אבל מה תקבל עם תבנית מספר 2? היא לא קצת דלילה מדי? גילגמש שיחה 07:54, 30 ביוני 2014 (IDT)
פרה פרה. משום שעלינו לכבד את ההחלטה המגבילה שהתקבלה ב-2009 לגבי התבניות הספציפיות הללו, אשר במסגרתה אנו מחויבים לוודא שכל אחת מהתבניות הללו יכילו לכל הפחות 50% קישורים פנימיים מוכחלים, אני מבקש שבשלב הנוכחי התבניות הללו יכילו קישורים פנימיים רק לכ-35 עד 45 ערכי ליבה, על מנת שאני, עורכים אחרים המתמחים בנושא, יתר חברי הקהילה, וכמו גם קוראים מזדמנים בעלי ידע רב בנושא, נוכל כולנו להתמקד בראש ובראשונה ביצירה ו/או בהרחבה של אותם ערכי הליבה בחודשים הקרובים. נכון ל-2014 ישנם לא מעט מקרים בהם מרבית ערכי הליבה של מדינות מסוימות בארצות הברית לא קיימים עדיין בוויקיפדיה העברית (ראה דוגמה), וזה בדיוק מה שאני מנסה לתקן כעת. בעתיד היותר רחוק, לאחר שמרבית אותם הערכים ייכתבו, נוכל כמובן להוסיף לתבניות הללו ערכים נוספים המתמקדים בדמוגרפיה, או בכלכלה, או בגאוגרפיה, או בפוליטיקה, או באתרים הלאומיים ההיסטוריים של כל מדינה, או לחלופין נוכל לשקול את ההוספה של כל ערכי המחוזות לתבנית במידה שרובם ייכתבו. WikiJunkie - שיחה 09:12, 30 ביוני 2014 (IDT)
אני לא מתנגד למתווה שהצגת גילגמש שיחה 09:21, 30 ביוני 2014 (IDT)

תבניות cite doi, cite pmid[עריכת קוד מקור]

היי,

בויקיפדיה האנגלית קיימות תבניות המקלה מאוד על ציטוט מאמרים מדעיים. צריך רק לציין את המזהה הייחודי doi או pmid, והתבנית כבר משיגה את כל הפרטים (מאיפשהו). אשמח מאוד אם מישהו יוכל לייבא את התבנית אלינו (נראה שיש אצלנו גרסה לא פעילה, מלפני כמה שנים). ראו לדוגמא בערך w:en:Robert Robinson (organic chemist). עופר קדם - שיחה 01:41, 24 ביוני 2014 (IDT)

(מעתיק תגובות שלי ושל קיפודנחש מויקיפדיה:דלפק ייעוץ ערן - שיחה 13:05, 27 ביוני 2014 (IDT))
לא מדובר כאן בתבנית בלבד, אלא בתשתית שכוללת בין השאר בוטים שסורקים את ויקיפדיה ומוצאים את התבניות הללו שטרם נפתרו, הולכים למאגרי הנתונים המתאימים, מוצאים את התוכן, מושכים אותו לוויקיפדיה, ושומרים אותו בפורמט המתאים. כדי להשתמש בתבנית זו בעברית, עלינו לעשות אחת משלוש: אפשר לבקש ממפעיל הבוט שיתחיל להריץ את הבוט שלו גם אצלנו, אפשר לבקש ממנו את הקוד של הבוט, ואז מפעיל בוט מקומי יוכל לעשות זאת, ואפשר לכתוב מאפס בוט שיעשה את העבודה. כך או כך או כך, לא מדובר כאן ב"ייבוא תבנית" אלא בהרבה יותר מכך. קיפודנחש 17:52, 24 ביוני 2014 (IDT)
אני וליאור התחלנו לייבא את התבניות (ראו שיחת משתמש:ערן/ארכיון 36#Cite doi) וליאור פנה למפעיל הבוט שהסכים לייבא וזה גם אושר במזנון אבל בסוף לא יצא לפועל. אני מציע לפנות מחדש למפעיל הבוט. כמו כן יש פרויקט בשלבים ראשונים בmw:Citoid לתמיכה מובנית בציטוטים מתוך ויקיפדיה (ללא סיוע בוט), ואפשר לשאול מה מצב הפרויקט ומתי הוא צפוי להגיע לוויקיפדיה בדף השיחה שלו. ערן - שיחה 18:19, 24 ביוני 2014 (IDT)
אני משתמש הרבה בציטוט ספרות מדעית ולדעתי כל דרך לקצר את הדרך הנוכחית של להעתיק ידנית כעשרה שדות לתבנית cite journal יקל מאוד על החיים ויאפשר להביא יותר מקורות מידע בפחות זמן La2O3 - שיחה 06:50, 7 ביולי 2014 (IDT)

תבנית:שופט בישראל[עריכת קוד מקור]

כיום בערכים על שופטים במדינת ישראל, לרוב משתמשים בתבנית:משפטן.
מתאים שתהיה תבנית ספציפית- תבנית:שופט בישראל]. --בן נחום - שיחה 23:34, 12 ביולי 2014 (IDT)
אולי, אבל אם כן, צריך שם אחר (נניח, "שופט במדינת ישראל") - "שופט בישראל" זה שמשון, גדעון, יפתח, דבורה, וכולי. קיפודנחש 23:51, 12 ביולי 2014 (IDT)
שופטים אלו משתמשים בתבנית:שופט ישראל, כך שאין צורך לשנות. Mbkv717שיחה • ט"ו בתמוז ה'תשע"ד • 08:23, 13 ביולי 2014 (IDT)
טעות חמורה. התבנית הנ"ל משמשת למושג תנכ"י (כולל השבט של השופט וכו'. התבנית הזו לא בשימוש באף ערך על שופט במדינת ישראל. --בן נחום - שיחה 11:10, 13 ביולי 2014 (IDT)
אם זה היה מופנה אליי, התכוונתי שאין צורך להחליף את "שופט בישראל" ל"שופט במדינת ישראל" כפי שהציע קיפודנחש. Mbkv717שיחה • ט"ו בתמוז ה'תשע"ד • 13:32, 13 ביולי 2014 (IDT)
אילו פרמטרים יהיו בתבנית המוצעת? Guy.mor - שיחה 08:48, 13 ביולי 2014 (IDT)
מצטרף לגיא. מה הפרמטרים הנוספים שלא קיימים בתבנית משפטן? ואם יש כמה כאלו, למה לא לשלבם בתבנית הקיימת? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:10, 13 ביולי 2014 (IDT)
כמו יונה. אנו עושים מאמצים לצמצם תבניות דומות. אין צורך להוסיף. בורה בורה - שיחה 13:39, 13 ביולי 2014 (IDT)
אני גם נגד. עדיף להתאים תבנית קיימת מאשר ליצור חדשה. גילגמש שיחה 20:33, 13 ביולי 2014 (IDT)

הפרמטר "אתר אינטרנט"[עריכת קוד מקור]

שלום. יש תבניות (דוגמת {{מוזיקאי}}) בהן מוצג הפרמטר בצורה כזו: אתר אינטרנט www.shlomoartzi.co.il. אני מציע לבטל את הצגת הפרמטר כפי שמופיע ב{{עיר}}, הרי ברור לכל בר דעת שקישור כזה: www.shlomoartzi.co.il משמעותו אתר אינטרנט. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 19:55, 13 ביולי 2014 (IDT)

תבנית: תוכנית מארינר[עריכת קוד מקור]

לדעתי יש ליצור את תבנית:תוכנית מארינר להשמה בערכים שבתבנית. אם אין התנגדויות, לפתוח אותה עכשיו או רק לאחר שיווצרו ערכים נוספים בתבנית? Yishaybg - שיחה 13:40, 15 ביולי 2014 (IDT)

הכלל הוא לפחות 50% קיימים. כך שעוד שני ערכים. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 21:11, 15 ביולי 2014 (IDT)

טיוטת התבנית תוכנית מארינר[עריכת קוד מקור]

תבנית:סבבי אלימות בעזה[עריכת קוד מקור]

יש הרבה ערכים, על כל אחד מסבבי האלימות שהיו בעזה מאז ההתנתקות.

כדאי ליצור תבנית מתאימה עבורם. --בן נחום - שיחה 22:04, 7 ביולי 2014 (IDT)
בן, יש טיוטה? קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 19:42, 13 ביולי 2014 (IDT)
לפני שעה קלה, לאחר שלא נרשמה התנגדות מה-7 ביולי, כבר יצרתי את התבנית. --בן נחום - שיחה 19:58, 13 ביולי 2014 (IDT)

הועבר לדף שיחת תבנית:חוק ומשפט

הועבר לדף שיחת תבנית:מדינה לשעבר#שליטים בולטים

הוספת קואורדינטות ומפת מיקום בתבנית:אצטדיון[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:אצטדיון

תבניות מדינות ארצות הברית בהן מוזכרים מטרופולינים[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף שיחת משתמש:בורה בורה#תבניות מדינות ארצות הברית בהן מוזכרים מטרופולינים
שלום בורה בורה. מכיוון שהנושא עלה, אשמח אם ננסה לחשוב ביחד מה הדרך הטובה ביותר להציג את הקישורים למטרופולינים בתבניות.

כפי שתוכל לראות בקישור הזה, בקישור הזה, ובקישור הזה - בתבניות המקבילות בויקיאינגליש (וכמו גם בתבניות המקבילות ביתר הויקיפדיות) נוהגים להציב את המטרופולינים יחד עם האזורים הגאוגרפיים בחלק "Regions". מכיוון שאצלנו לא רשום רק "אזורים", אלא רשום "אזורים גאוגרפיים" אני מסכים כי ייתכן שלשם הדיוק כדאי יהיה לשקול דרך אחרת לשלב את הקישורים הללו בתבניות מדינות ארצות הברית. שתי דרכים שחשבתי עליהם - (1) לשנות את שם החלקים הללו ל"אזורים גאוגרפיים ומטרופוליניים" במקרים בהם ישנם קישורים פנימיים למטרופוליניים (2) להוסיף חלק שיכיל רק את האזור/ים המטרופוליני/ים במדינה בשם "אזורים מטרופוליניים. מה האפשרות המועדפת עלייך? WikiJunkie - שיחה 01:09, 7 ביולי 2014 (IDT)

אם תעיין ב-w:en:Template:Missouri אותו תקנתי, תוכל להווכח כי הם הגדירו "אזורים מטרופוליטניים" ובהם נמצא המטרופולין של קנזס סיטי. אזור גאוגרפי הוא בטח לא. אז או שנוקטים בשיטה זו אצלנו (עדיף) או שכותבים "ערים גדולות ומטרופולינים" ושמים את זה שם. בורה בורה - שיחה 01:18, 7 ביולי 2014 (IDT)
מה דעתך על האפשרות הראשונה שהצעתי? (לשנות את שם החלקים הללו ל"אזורים גאוגרפיים ומטרופוליניים" או "אזורים גאוגרפיים ואזורים מטרופוליניים". באופן זה גם נשמור על הדיוק וגם התבניות הללו יתפסו פחות מקום על המסך, כאשר לא יהיו לנו שורות שיכילו רק קישור בודד או 2-3 קישורים בלבד לאזורים המטרופוליניים במדינה). WikiJunkie - שיחה 02:01, 7 ביולי 2014 (IDT)
אם למזג, אז עם ערים, כמו שהצעתי. לוגית, זה קרוב יותר. בורה בורה - שיחה 02:21, 7 ביולי 2014 (IDT)
האפשרות ההיא לא מוצאת חן בעיני רק משום שבחלק של הערים יש קריטריון ברור מאוד - 20 היישובים הגדולים ביותר. בכל מקרה, אעביר כעת את השיחה הזו לאולם הדיונים של התבניות ונראה מה יתר חברי הקהילה סבורים שעדיף לעשות - ונפעל בהמשך בהתאם לקונצנזוס. WikiJunkie - שיחה 02:24, 7 ביולי 2014 (IDT)

סוף העברה

דוגמה למצב הקיים כעת בכל תבניות מדינות ארצות הברית (התבנית בדוגמה שלהלן הינה תבנית:אריזונה) בה אזורים מטרופולינים נכללים נכון להיום בחלק "אזורים גאוגרפיים":


מה לדעתכם יהיה הפתרון האידאלי למופעים של קישורי האזורים המטרופוליניים אותו ניישם בכל תבניות מדינות ארצות הברית? WikiJunkie - שיחה 02:32, 7 ביולי 2014 (IDT)

אפשרות נוספת תהיה לשנות את השם "אזורים גאוגרפיים" ל-"אזורים" או "אזורים בולטים" ולהשאיר שם את הקישורים הפנימיים לערכי האזורים המטרופולינים (כמו שנהוג בתבניות המקבילות בויקיאינגליש). WikiJunkie - שיחה 04:17, 7 ביולי 2014 (IDT)

ייבוא תבנית "bar box"[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:דלפק ייעוץ

במהלך תרגום הערך Palm Oil (אנ') ראיתי תבנית בשם bar box ואף תרגמתי אותה (ר' בעריכה)

אך לצערי רק בסיום נוכחתי שאין לנו כלל תבנית כזו. עצה? Ranbarשיחהבואו לתיאטרון - תהנו מהמזגן 12:46, 10 ביולי 2014 (IDT)

או לייבא אותה לכאן, אם אתה חושב שיהיה בה שימוש (כולל תבנית:bar percent) אך לפני כן יש לדון על כך בויקיפדיה:תבניות/אולם דיונים. או לשנות ולהשתמש בתבנית שכבר יש אצלנו. כרגע, אני לא יכול לחשוב על תבנית דומה לזו. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 16:38, 10 ביולי 2014 (IDT)

סוף העברה

תבנית נביא[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:נביא יהודי

הוספת תכונות אלקטרוניות ל-תבנית:יסוד כימי ול-תבנית:תרכובת[עריכת קוד מקור]

תבנית {{יסוד כימי}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.
תבנית {{תרכובת}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

שלום רב. לדעתי יש חוסר בויקיפדיה העברית והאנגלית בנתונים על יסודות ותרכובות. ספציפית, מדובר על משפחה של נתונים לגבי מבנה הפסים והתכונות האלקטרוניות של חומרים, שרלוונטיים במיוחד עבור מוליכים למחצה וגם עבור מבודדים. דוגמאות: גודל פער אסור, ניידות אלקטרונים/חורים, צפיפות המצבים בפס ההולכה/ערכיות, סוג הפער האסור, מסות אפקטיביות, ניוון, מאלחים ועוד. יש המון נתונים שאני יכול להוסיף לערכים קיימים אבל הם לא נמצאים בתבנית וזה יוצא מעט מסורבל לכתוב אותם בגוף הטקסט. צריך לקחת בחשבון בנוסף שזה רלוונטי עבור התבנית יסוד כימי וגם עבור התבנית תרכובות (חלק מהמוליכים למחצה הם כאלה וחלק הם כאלה). אשמח לתת דוגמה עבור חומר מסויים. La2O3 - שיחה 21:21, 2 ביולי 2014 (IDT)

הצעה טובה, אני תומך. כמו כן - ברוך הבא, טוב לראות עוד מישהו בתחום... עופר קדם - שיחה 23:36, 2 ביולי 2014 (IDT)
תן דוגמה עבור גופרית ואמוניה. קשה לקבל החלטות בלי לראות דוגמה. תן את רשימת השדות שאתה רוצה להוסיף, ואת התוכן. בורה בורה - שיחה 00:11, 3 ביולי 2014 (IDT)
אשרשר לתגובה המקורית למען הבהירות. לגבי גופרית אין לי נתונים, ואמוניה היא נוזלית או גזית והפרמטרים שאני מדבר עליהם נכונים למוצקים. La2O3 - שיחה 20:37, 3 ביולי 2014 (IDT)

פרמטרים שלדעתי כדאי להוסיף (פתוח כמובן להצעות ולדיון) סוג פער אסור (ישיר, לא ישיר), גודל פער אסור (יחידות: אלקטרון וולט), גודל פער אסור ישיר (רלוונטי כתוספת עבורמ קרים שהפער אינו ישיר), צפיפות נושאי מטען אינטרינזיים (יחידות: cm-3), התנגדות סגולית אינטרינזית (יחידות: אוהם-ס"מ), ניידות אלקטרונים (יחידות:cm2V-1s-1), ניידות חורים (אותן יחידות), מסה אפקטיבית של אלקטרונים (יחידות: מסת אלקטרון, m0), מסה אפקטיבית של חורים (אותן יחידות), צפיפות המצבים האפקטיבית בפס ההולכה, צפיפות המצבים האפקטיבית בפס הערכיות, מאלחים נפוצים (טקסט חופשי), אפיניות אלקטרונית (יחידות: אלקטרון וולט)

דוגמה: צורן. סלחו לי על חוסר האסתטיות בנוסחאות, אני מקווה שבגרסה הסופית אפשר יהיה לעשות את זה יותר טוב עם היחידות.

סוג פער אסור פער לא ישיר
גודל פער אסור 1.12 אלקטרון וולט
גודל פער ישיר 4.2 אלקטרון וולט
צפיפות נושאי מטען אינטרינזיים
התנגדות אינטרינזית
ניידות אלקטרונים
ניידות חורים
מסה אפקטיבית של אלקטרונים 0.98m0 , 0.19m0
מסה אפקטיבית של חורים 0.49m0 , 0.16m0
צפיפות המצבים האפקטיבית בפס ההולכה
צפיפות המצבים האפקטיבית בפס הערכיות
מאלחים נפוצים בורון (P), ארסן, זרחן (N)
אפיניות אלקטרונית 4.05 אלקטרון וולט

מקור הנתונים

אוסיף שמדובר בנתונים חשובים ושימושיים של מוליכים למחצה. יש לי נתונים כאלה (לא כולם בכזו רמת פירוט) שאני רוצה להוסיף לערכים רבים, בין היתר גרמניום, גליום ארסניד, יהלום, גליום ניטריד, צורן דו-חמצני, אלומינה, תחמוצת הפניום, תחמוצת טנטלום, כמו גם לערכים שאני רוצה לפתוח על חומרים נוספים. La2O3 - שיחה 20:37, 3 ביולי 2014 (IDT)

לא אתיימר להבין את כל השדות אבל כללית נראה לי. כל אלה יתווספו לשתי התבניות? בורה בורה - שיחה 22:05, 3 ביולי 2014 (IDT)
תודה על ההתייחסות המהירה. לגבי השדות - אשמח לפרט אם משהו לא ברור. השדות מיועדים עבור תרכובות ועבור שני יסודות (צורן וגרמניום), לכן לדעתי כדאי להכניס לשתי התבניות (אלא אם יש לך פתרון אחר). אני מציע להוסיף כתת-תבנית לצד "תכונות אטומיות", "תכונות פיזיקליות" וכו'. ברמה הטכנית: (א) כדאי להוסיף קישורים לערכים על הגדלים (פירטתי יותר טוב ברשימה שלפני הטבלה) ו-(ב) האם ניתן להכניס יחידות מובנות לתוך התבנית? למשל, בתבנית היסודות מספיק לכתוב מספר עבור הצפיפות וזה מופיע עם היחידות המתאימות. La2O3 - שיחה 22:20, 3 ביולי 2014 (IDT)
ניתן להכניס יחידות. ראה למשל תבנית:ימה. ניתן לפרק לפרקים עם כותרת. ראה למשל תבנית:מטוס. בורה בורה - שיחה 22:31, 3 ביולי 2014 (IDT)
בעד. עבור חומרים שמשמשים לייצור מל"מ או שהנתונים קיימים לגביהם כדאי להכניס נתונים. עם זאת יש גם מידע בעייתי בנושא הזה; לדוגמה עבור מוליכות - הטמפרטורה היא גורם קריטי, אני היום שלפתי נתון על מוליכות וקיבלתי שלושה מספרים שונים עד כדי פי 2.5 משלושה מקורות שונים,<S\> בברכה, Nurick - שיחה 01:55, 4 ביולי 2014 (IDT)
התלות בטמפ' זו נקודה חשובה מאוד. למעשה, משתמשים לפעמים מל"מ אינטרינזי (לא מסומם) בתור חישן טמפ' (לפעמים אפילו על הצ'יפ עצמו). בתחתית הטבלה של התבנית מצוין אוטומטית שכל הערכים הם בטמפ' החדר אלא אם צוין אחרת. אפשר גם להשתמש בנקודה הזו על מנת להדגים את השימושיות של הנתונים בטבלה: משאר הנתונים אפשר לחשב את המוליכות האינטרינזית בשתי נוסחאות פשוטות:
למעשה למי שקורא את הטבלה יש את כל הנתונים שהוא צריך בשביל לקבל את הערכים האלה ועוד הרבה אחרים. בנוסף, שגיאה מסדר גודל של 2.5 בהתנגדות של מוליכים למחצה זה לא תמיד משמעותי. כשקונים פרוסות סיליקון אז לפעמים הטווח המבוקש של ההתנגדות הוא מסדר גודל של 2, ולפעמים הרבה יותר, אפשר לראות דוגמאות בקטלוג הזה. הרבה מהנוסחאות והחישובים הם מקורבים (למשל קירוב בולצמן) מלכתחילה וזו סיבה נוספת להבדלים בספרות בין הערכים. לדוגמה, שגיאה של 10% בפער האנרגיה זה הרבה יותר חשוב (הבדל של פי ~10 במוליכות האינטרינזית, למשל). מצטער אם קשקשתי. La2O3 - שיחה 07:13, 4 ביולי 2014 (IDT)
לא, אני מצטער שקישקשתי, הבנתי שטעיתי תוך כמה דקות אבל לא רציתי לפתוח שוב מחשב... אני חוזר בי לגמרי (סלט בין עקרונות פיזיקליים של מל"מ לבין פיזיקה גרעינית), קורה לפעמים בתגובות מאוחרות בתקופת בחינות... סליחה שוב, Nurick - שיחה 09:58, 4 ביולי 2014 (IDT)

אני קצת חדש פה ולא בטוח לגמרי איך זה עובד. האם אני יכול לעשות משהו כדי לקדם את העדכון של התבניות? הייתי שמח לעדכן את הערכים שהזכרתי לעיל עם הנתונים. La2O3 - שיחה 02:56, 7 ביולי 2014 (IDT)

דומני שיש קונצנזוס. ובהנחה שיש קונצנזוס אתה יכול לעדכן את התבנית בעצמך או למצוא מישהו שיעזור לך לעשות זאת. ‏[kotz]‏ [שיחה] 11:09, 12 ביולי 2014 (IDT)
תודה על ההתייחסות. בפיזיקה אני יודע משהו, בויקיפדיה אני לא יודע כלום. מישהו יכול לתת לי קישור לאיזה מדריך או דוגמה, וקישור להיכן עורכים את התבנית? La2O3 - שיחה 00:41, 16 ביולי 2014 (IDT)
עריכה של תבנית דומה לעריכה של כל דף בוויקיפדיה. צריך לערוך את הדפים: תבנית:יסוד כימי ותבנית:תרכובת. מומלץ להוסיף את השדות החדשים באמצעות העתק הדבק של שדות קיימים ושינוי השמות המתאימים (כל מיני #תנאי למיניהם מיועדים להגדיר שהשורה תופיע רק אם הזינו את המידע המתאים לגבי אותו יסוד/תרכובת). לאחר העריכה חשוב לוודא בכמה ערכים שמשתמשים בתבנית שהם עדיין מוצגים בצורה תקינה. מומלץ לפני עריכה התבנית לפתוח כמה מהם בטאבים משלהם, ולאחר העריכה לערוך את הדפים ולהציג בתצוגה מקדימה כדי לראות שהתצוגה נשארת זהה. בברכה, ערן - שיחה 00:57, 16 ביולי 2014 (IDT)
תודה על ההכוונה, זה עוזר מאוד. La2O3 - שיחה 05:38, 17 ביולי 2014 (IDT)
La2O3, ר' גם עזרה:תבניות. ‏[kotz]‏ [שיחה] 00:33, 19 ביולי 2014 (IDT)

הועבר לדף שיחת תבנית:השואה


מישהו מוכן לסייע לי בעיצוב הטבלה השנייה של הערך למראה מסודר לחלוטין ואחיד? הנושא נראה לי קצת מורכב וארחיב אותו יותר עם מי שיתנדב. עד כה זכיתי להתעלמות ממושכת. איש הסילונים - שיחה 21:33, 28 ביולי 2014 (IDT)

דבר עם משתמש:דולב. הוא מומחה בזה. בורה בורה - שיחה 19:15, 29 ביולי 2014 (IDT)

תבנית:חב"ד[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:חב"ד

פרמטר גיל בערכים בהם יש תבניות תחת קטגוריה:תבניות פרמטריות - אישים[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת קטגוריה:תבניות פרמטריות - אישים

הועבר לדף שיחת תבנית:שכח לחתום

הועבר לדף שיחת תבנית:תחבורה בישראל

הועבר לדף שיחת תבנית:קבוצת הוקי קרח

בויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/תבנית:מנהיג#שדה "חתימה" הצביעו עשרה חברים שלא להציג את השדה "חתימה" בתבנית:מנהיג, הנימוקים שם מתאימים לכל התבניות בהם מופיע הפרמטר.
לפני שאסיר את הפרמטר מכל התבניות, יש למישהו התנגדות? קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 21:58, 11 באוגוסט 2014 (IDT)

תבנית:מקום בדיוני[עריכת קוד מקור]

תבנית פרמטרית שתשמש לתעד מקומות בדיוניים. הפרמטרים יהיו:

* שם - שם המקום 
* תמונה - תמונה
* כתובית - כתובית
* מקור - מקור
* יוצר - יוצר
* סוג - סוג
* מקומות בולטים - מקומות
* דמויות בולטות - דמויות
* הופעה ראשונה - ראשונה

לג רואיל - שיחה - מיזם תומס הושהה. 17:52, 1 באוגוסט 2014 (IDT)

הייתי מחליף (או מוסיף) את תמונה במפה. ומה זה בדיוק "סוג"? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:56, 3 באוגוסט 2014 (IDT)
לפי דעתי תבנית די מיותרת, אבל אם תהיה הסכמה הייתי מוסיף: "שמות נוספים", "מיקום", "תיאור", "מופיע ביצירות", "מייסד", "שליט". יש לך טיוטה? Noambarsh - שיחה 13:52, 3 באוגוסט 2014 (IDT)
לפני שנראה טיוטה מלאה בערך קיים אי אפשר להחליט כלום. בורה בורה - שיחה 14:12, 3 באוגוסט 2014 (IDT)
הכוונה היא לסוג המקום (למשל: עיר, טירה או כפר). הפרמטרים מבוססים על תבנית זו. לג רואיל - שיחה - מיזם תומס הושהה. 10:32, 7 באוגוסט 2014 (IDT)
תן דוגמה של כמה ערכים. כמה ערכים יש בכלל? בורה בורה - שיחה 23:53, 7 באוגוסט 2014 (IDT)
קמלוט, ולינור, אבלון, נרניה, מו, למוריה, ארץ עוץ (אלו רק חלק מהם, אולי יש עוד). לג רואיל - שיחה - מיזם תומס הושהה. 21:37, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
בסדר. תכין טיוטה על סמך ההערות לעיל. מעיון בערכים מה שנתת לא מספיק. בורה בורה - שיחה 21:54, 8 באוגוסט 2014 (IDT)

לדעתי יש ליצור תקציר אוטומטי בעת הוספת תבנית מהרשימה שבקטגוריה לערך, משום שהיום קשה להתחקות אחר הנחת התבנית מתי הונחה ואילו שינויים נעשו בערך מאז שהונחה וייתכן שמצדיקים את הסרתה. אם יש קושי טכני ביצירת תקציר אוטומטי צריך להפנות למפתחים שבינינו.

תקציר אוטומטי לדוגמה: "הוספה התבנית {{להשלים}}"
אפשרות נוספת: שכל התבנית תופיע בתקציר העריכה, למשל : {{עריכה|פסקה=כן|חסרים קישורים פנימיים}}
בברכה, שפם אדום - שיחה 15:49, 10 באוגוסט 2014 (IDT)

אני לא יודע על תקצירים אוטומטיים, אבל אני בטוח שאפשר להוסיף תגית "הוספת תבנית תחזוקה" או "הסרת תבנית תחזוקה". זה באמת יהיה שימושי. ‏ישרוןשיחה 16:19, 10 באוגוסט 2014 (IDT)
תגית זה אחלה! אני מציע תגית נפרדת לכל תבנית כך שאם באותו ערך יש תבניות שונות יהיה קל לאתר את התבנית הנכונה (הוספה תבנית להשלים/הוספה תבנית לשכתב) איך מקדמים את זה? שפם אדום - שיחה 17:00, 10 באוגוסט 2014 (IDT)
וכמובן שעל הדרך אפשר ליצור תגית שתתווסף בהסרה של תבנית מה שיכול להקל על ניטור שפם אדום - שיחה 17:04, 10 באוגוסט 2014 (IDT)
אם כבר פתחת דיון כאן בוא נחכה יום נראה אם למי מבאי הדף יהיה מה להוסיף. אם לא, אפשר לבקש מערן, מתניה או קיפודנחש, או לפתוח בקשה בדלפק ייעוץ. ‏ישרוןשיחה 17:07, 10 באוגוסט 2014 (IDT)

הועבר לדף שיחת תבנית:סטים

הועבר לדף שיחת תבנית:מעריב השבוע

Caterpillar D10
תיאור
יצרן חברת Caterpillar, ארצות הברית
תפקיד דחפור זחלי כבד
ביצועים
הספק נטו של D10T 580 כ"ס 433 קילוואט
הספק נטו של D10 מקורי 700 כ"ס 514 קילוואט
כושר דחיפה מקסימלי [1] 1000 קילוניוטון 100 טון
מהירות מקסימלית 7.9 קמ"ש (קדימה) 9.8 קמ"ש (רברס)
מידות
אורך (כולל כף ומעקר) 30.4 רגל 9.260 מ'
רוחב (כולל כף) 19 רגל 5.8 מ'
גובה הכלי 14.2 רגל 4.34 מ'
גובה הגחון 24 אינץ' 0.615 מ'
קיבולת מכל דלק 318 גאלון 1204 ליטר
משקל מוכן לעבודה 146,500 ליברות 66,451 ק"ג
נפח מנוע 1647.5 אינץ' מעוקב 27 ליטר

"התבנית" הזו כבר קיימת בהרבה ערכים אבל בקוד ויקי במקום תבנית מסודרת. יש להסב. בורה בורה - שיחה 06:15, 18 ביולי 2014 (IDT)

משתמש:MathKnight, יש צורך במידות הלא מטריות? נראה לי מיותר. בורה בורה - שיחה 06:17, 18 ביולי 2014 (IDT)
כמה הערות: התבנית/טבלה הנ"ל מתאימה רק לדחפורים (ולא למשל למחפרים, שופלים או מפלסות). מאחר שבתעשייה מקובל להשתמש גם בנתונים הלא מטריים, רשמתי גם אותם. ‏ MathKnight (שיחה) 07:53, 18 ביולי 2014 (IDT)
לשם כך זמנתי אותך... המלץ מה עוד צריך להוסיף שתתאים להכל. למשל "נפח יעה" ועוד שדות. בורה בורה - שיחה 08:15, 18 ביולי 2014 (IDT)
ראה למשל את הטבלה בערך קטרפילר 349 עבור מחפר. לכל סוג כלי יש את התכונות שלו ונתונים הרלוונטיים לו, כך שקשה ליצור תבנית אחידה לכל כלי הצמ"ה. ‏ MathKnight (שיחה) 18:14, 8 באוגוסט 2014 (IDT)
קשה, אבל לא "בלתי אפשרי"... יש לזה טכניקות. אם אתה מוכן לתת יעוץ, אני מוכן להרים את זה. בורה בורה - שיחה 07:01, 10 באוגוסט 2014 (IDT)
בורה בורה, אתה מטפל בזה? אם לא תארכב בבקשה. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 21:41, 28 באוגוסט 2014 (IDT)
לא יכול לבד... בורה בורה - שיחה 21:42, 28 באוגוסט 2014 (IDT)

הערות[עריכת קוד מקור]

  1. ^ Drawbar pull, במהירות 0.1 קמ"ש.

הועבר לדף שיחת תבנית:חייל#תבנית:חייל

כמו תבנית:חייל לעיל. בורה בורה - שיחה 12:37, 21 באוגוסט 2014 (IDT)

תבנית:סטטוס משתמש[עריכת קוד מקור]

מבוסס על העיקרון של תבנית:סטטוס מיזם, כל משתמש יהיה חייב לשים אותה על מנת להבהיר על מצב פעילותו באתר. למשל: {{סטטוס משתמש|לא פעיל}} ייתן: "משתמש זה אינו פעיל". גם משתמשות ישתמשו באותה התבנית, עם הפרמטר "משתמשת|כן", כמו בתיבת משתמש. לג רואיל - שיחה - מיזם תומס היה ואינו עוד. 13:14, 30 באוגוסט 2014 (IDT)

מיותר. ראשית כל יש בעיה לחייב משתמשים בפעילות מסויימת במיזם אשר מבוסס על התנדבות. שנית, יש משתמשים רבים שנעלמים מסיבה מסויימת, ללא הכרזה כלשהי על פרישה, ולכן אני לא רואה כיצד משתמשים כאלה יוכלו להציב את התבנית בדף שיחתם (או לחילופין, להסיר אותה). על כל פנים, ניתן להסיק אם משתמש פעיל או לא עפ"י דף התרומות שלו. לא צריך לכך תבניות מיוחדות. עמרישיחה 13:44, 30 באוגוסט 2014 (IDT)
אפשרות: בוט יוסיף משתמשים לקטגוריה נסתרת לפי כמות עריכות ב(חודש/שבוע/יום) האחרון. שימנשמע?1.. 2.. צא! 16:04, 30 באוגוסט 2014 (IDT)

הועבר לדף שיחת תבנית:עץ משפחת ארלוזורוב
בורה בורה - שיחה 22:40, 31 באוגוסט 2014 (IDT)

צריך תבנית לרשות ממשלתית[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון
ממש חסר בערכים כגון אלו:

בברכה, Tshuva - שיחה 12:48, 28 באוגוסט 2014 (IDT)

סוף העברה

לא ברור לי למה הכוונה. ‏[kotz]‏ [שיחה] 13:35, 28 באוגוסט 2014 (IDT)
לדעתי הכוונה לתבנית שתגדיר את הרשות, שם, תתחום עיסוק, שנת הקמה, מנהל, וכו'. שימנשמע?1.. 2.. צא! 13:37, 28 באוגוסט 2014 (IDT)
איזה פרמטרים אתה רוצה להוסיף בתבנית זו? כמו כן איזו תבנית בדיוק? פרמטרית כמו תבנית מדינה? גילגמש שיחה 20:43, 28 באוגוסט 2014 (IDT)
מסכים עם Gilgamesh, כדי להבין אם התבנית נדרשת, אני מציע לחשוב אם יש הצדקה לפרמטרים המוצעים. תחום העיסוק של הרשות מופיע לרוב בשמה ("רשות העתיקות"), שם מנהל הרשות ושנת ההקמה הם שדות מעניין. אילו עוד שדות תכיל התבנית? Guy.mor - שיחה 20:53, 28 באוגוסט 2014 (IDT)
דבר ראשון, אתייג את Tshuva, שביקשה את התבנית מראש. דבר שני, הנה פרמטרים ראשוניים:
*שם הרשות
*שנת הקמה
*מנהל
שימנשמע?1.. 2.. צא! 09:00, 29 באוגוסט 2014 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── אני לא מבין גדול בפורמליזם הממשלתי. צריך מי שיודע את הפרטים לאשורם שיאיר לנו את הפרטים
מה ההבדל בין רשות ממשלתית לבין משרד ממשלתי (למשרד ממשלתי יש כבר תבנית אבל היא לא מתאימה לרשות, בערך רשות המסים בישראל לדוגמא השתמשו בתבנית של משרד ממשלתי וזה קצת מגוחך.
מי יודע - האם רשות היא תמיד כפופה למשרד ממשלתי אחד בלבד? אם כן ודאי צריך להופיע המשרד בפרמטרים
בברכה, Tshuva - שיחה 09:32, 31 באוגוסט 2014 (IDT)

יש הבדלים רבים בין משרד ממשלתית לרשות. לעניננו יש שני הבדלים מרכזיים, בגללם אני לא בטוח שצריך תבנית. הראשון - יש מעט משרים ממשלה אך קיימות בישראל רשויות ציבוריות רבות (השאלה גם אם מתייחסים רק לגופים שנקראים "רשות" או לכל גוף שעונה על ההגדרה של "רשות מנהלית"). השני - אין פרטים רבים אודות רשויות ציבורית שרלוונטיים לתבנית.
ניתן להציג בתבנית את העומד בראשה, שנת ההקמה ושמות קודמים. אבל מידע מעבר לכך, יכלל בערך (כמו המשרדים האמונים על תחומי פעילות הרשות וכו'). בניגוד לנושאים אחרים, אני לא חושב שלגבי כל הרשויות הציבוריות יש פרמטרים קבועים של מידע חשוב, שרלוונטי לכולן וניתן לתמצת אותו ברמת התבנית. ראו להשוואה את תבנית:פסק דין ישראלי. Guy.mor - שיחה 21:09, 31 באוגוסט 2014 (IDT)

הועבר לדף שיחת תבנית:מבנה הנדסי

הועבר לדף שיחת תבנית:תפקיד מנהיג
בורה בורה - שיחה 16:29, 5 בספטמבר 2014 (IDT)

תבנית:עיתונאי[עריכת קוד מקור]

צריך מאוד. מישהו מוכן לעזור לי להכין? שימנשמע?1.. 2.. צא! 14:11, 31 באוגוסט 2014 (IDT)

למה הכוונה? שמזןשיחההביכורים שלי • ה' באלול ה'תשע"ד • 17:37, 31 באוגוסט 2014 (IDT)
תבנית לכל הכתבים/עיתונאים וכו' (יונית לוי, אושרת קוטלר, וכו'). שימנשמע?1.. 2.. צא! 18:11, 31 באוגוסט 2014 (IDT)
פובליציסטים גם? ‏[kotz]‏ [שיחה] 19:27, 31 באוגוסט 2014 (IDT)
אני לא יודע. כל מה שאני יודע זה שצריך תבנית לכל הכתבים. אם אתה רוצה להכניס גם פובליציסטים אז תכניס. אני לא יודע ליצור תבנית אז אשמח עם מישהו אחר יעשה את זה. שימנשמע?1.. 2.. צא! 21:19, 31 באוגוסט 2014 (IDT)
מה הפרמטרים הדרושים? ראה את {{סופר}}, אולי אם נוסיף לה מספר פרמטרים היא תתאים. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 21:20, 1 בספטמבר 2014 (IDT)
בעד ההצעה של משתמש:קרלוס הגדול. יש לצמצם בתבניות אם ניתן. יש גם תבנית:מחבר הדומה לה. עכשיו אני רואה שזו אותה תבנית... בורה בורה - שיחה 16:31, 5 בספטמבר 2014 (IDT)

תבנית:אמצעי לחימה מתוצרת רפאל[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:אמצעי לחימה מתוצרת רפאל - מערכות לחימה מתקדמות

הועבר לדף שיחת תבנית:בספורט

עיצוב תבניות סמלי ודגלי יבשות[עריכת קוד מקור]

שלום. בשבועות האחרונים שיניתי את עיצובם של מספר תבניות דגלים וסמלים, כדי ליצור אחידות בעיצוב עם תבניות אחרות מאותו הסוג כמו תבנית:דגלי מדינות אפריקה ותבנית:דגלי מדינות אירופה. משתמש:Damzow הציע לי להעלות כאן לדיון את העיצוב, כדי לקבל את הסכמת הקהילה לכך.
דוגמה לעיצוב הישן: 1, דוגמה לעיצוב החדש: 2.
בתודה, Noambarsh - שיחה 12:54, 24 באוגוסט 2014 (IDT)

אני לא רואה הבדל גדול בין השיטות שדורש את השינוי, אבל אני נוטה להעדיף את הסידור החדש. 13:15, 24 באוגוסט 2014 (IDT)

כמו משה (שמשום מה, חתם עם חמש טילדות). שמזןשיחההביכורים שלי • ב' באלול ה'תשע"ד • 07:25, 28 באוגוסט 2014 (IDT)
אוקיי, תודה. Noambarsh - שיחה 11:54, 28 באוגוסט 2014 (IDT)
שכחתי מהדיון הזה. אולי משתמש:בורה בורה יכול לתת אינפוט גם כן? • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!23:18, 10 בספטמבר 2014 (IDT)

נגד העיצוב החדש. עד שטרחנו והעברנו מאות תבניות לתבנית:ניווט קבוצות עכשיו נעשה מהלך הפוך? אם רוצים להוסיף שורה, ניתן לעשות זאת בנקל עם תבנית:ניווט קבוצות בלי לשנות בחזרה לתבנית:ניווט. בורה בורה - שיחה 05:22, 14 בספטמבר 2014 (IDT)

אני נגד העיצוב החדש/ישן. התבניות הללו צריכות להיות בתבנית ניווט קבוצות. • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!22:52, 17 בספטמבר 2014 (IDT)

פשרה[עריכת קוד מקור]

אני מבין את הרצון של בורה בורה ודמזו לא לחזור אחורה לעידן תבניות ה"ניווט" ולכן אציע את הפשרה הבאה:

בברכה, Noambarsh - שיחה 13:08, 19 בספטמבר 2014 (IDT)

אני רק שאלה, על דעת איזו קהילה העיצוב הישן עדיף? במקרה הטוב אני רואה פה תיקו • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!19:44, 20 בספטמבר 2014 (IDT)
תיקנתי. כוונתי הייתה שלא נרשמה התנגדות יותר משבועיים (עד ה-10 בספטמבר), ובדיון העדיפו 4 (אני, Mbkv717, שמזן, קרלוס) לעומת 2 (אתה, בורה בורה) את הצעתי על הקיים. בנוסף, התנגדותכם (להבנתי) היא רק משום השימוש ב"ניווט", ולא משום חזותה של התבנית (אנא תקן אותי אם אני טועה, אני לא נעלב... ). ליתר ביטחון עכשיו יישרתי אותה ימינה כך שיראה ממש כאילו שזו אותה התבנית. מה דעתך על ההצעה? בברכה, Noambarsh - שיחה 20:56, 20 בספטמבר 2014 (IDT)
ההתנגדות שלי הייתה למעבר מתבנית ניווט קבוצות חזרה לתבנית ניווט. אם התבנית הזו נותרה כניווט קבוצות, פחות מעניין אותי העיצוב, ומה שיוחלט זה בסדר. בורה בורה - שיחה 05:27, 21 בספטמבר 2014 (IDT)
ספירה חוזרת של הקולות. 2 בעד, 2 נגד, 2 לא רואים הבדל עם נטייה להעדפת תבנית:ניווט. אפס לא החלטה קהילתית. אני גם לא אוהב את המרכוז באמצע תבנית ניווט קבוצות, זה די מרוקן אותה מתוכן. • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!14:16, 21 בספטמבר 2014 (IDT)
בסדר Damzow, כבר תיקנתי קודם את דבריי, וגם יישרתי ימינה. ולעניין- מה דעתך על התבנית המוצגת לעיל (ניווט קבוצות)? Noambarsh - שיחה 16:17, 21 בספטמבר 2014 (IDT)
  1. מה השוני בינה לבין מה שהיה קודם?
  2. בעבור השורה התחתונה יש תגית מיוחדת "למטה"
עודד (Damzow)שיחהלימין שור!16:19, 21 בספטמבר 2014 (IDT)
אני לא רואה בעיה לחרוג מהתקן, לדעתי העיצוב החדש יפה בהרבה. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 23:24, 21 בספטמבר 2014 (IDT)
קרלוס, הלכתי לאיבוד. מה זה "העיצוב החדש"? בניווט קבוצות או בניווט רגיל? • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!17:03, 22 בספטמבר 2014 (IDT)
ניווט רגיל. כמו העיצוב הנוכחי של {{סמלי מדינות אפריקה}} קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 20:44, 22 בספטמבר 2014 (IDT)
אז זה העיצוב הישן, זה ש-Noambarsh החזיר אליו • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!09:04, 23 בספטמבר 2014 (IDT)
נגד העיצוב שעכשיו במרחב הערכים ואני לא מבין למה Noambarsh שם אותו אם יש מתנגדים. לא מעבירים מניווט קבוצות חזרה לניווט. בורה בורה - שיחה 09:39, 23 בספטמבר 2014 (IDT)
החלתי את הצעתי עוד לפני שהיו מתנגדים. עכשיו שיניתי את התבניות כהצעתו של דמזו (ניווט קבוצות, למטה), ראו לדוגמה תבנית:דגלי מדינות אירופה. אני מקווה שבזה נסתיים הדיון. בברכה, Noambarsh - שיחה 14:29, 23 בספטמבר 2014 (IDT)
אין עליך. אפשר לארכב. בורה בורה - שיחה 19:42, 23 בספטמבר 2014 (IDT)


רפורמה בתבניות בתי הכדורגל[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:בית בספורט

הועבר לדף שיחת תבנית:ראשי אגף חקירות

מישהו יכול להציץ? חזרתישיחה 11:19, 20 בספטמבר 2014 (IDT)

אטפל בזה היום/מחר אינשללה • עודד (Damzow)שיחהלימין שור!19:40, 20 בספטמבר 2014 (IDT)
ניסיתי לסדר לבד, זה קצת יותר מסובך ממה שחשבתי, כי צריך להציג את השם ללא הסוגריים, מה שלא קורה היום. עודד (Damzow)ת עיין בזה. נתתי לך גם הפניה לדיון שפתחתי. בורה בורה - שיחה 17:08, 29 בספטמבר 2014 (IDT)
בן ג., חזרתי, תודה על הערנות. טיפלתי בזה רוחבית בכל הערכים. בורה בורה - שיחה 09:45, 8 באוקטובר 2014 (IDT)

ברוכים הבאים[עריכת קוד מקור]

בהמשך לפניות של משתמשים רשומים חדשים אני מציע כי לאחר שמשתמש חדש טורח לבנות לעצמו דף משתמש, תשלח לו באופן אוטומטי תבנית ברוכים הבאים (במידה ולא נוספה ידנית קודם לכן). אני לא מאמין שזה יעודד משחיתים להירשם ולא חושב שייגרם כל נזק עם שיגור אוטומטי של התבנית למשתמשים.

בנוסף אני עובר על דפי העזרה בצורה מסודרת לקראת הרצאה בתחילת 2015 , ובעקבותיה נסיון לשפר את דפי העזרה ובמיוחד לסייע באיתור דפי עזרה באמצעות כלי החיפוש הקיים או על ידי יצירת דף ויקי שירכז את כל הנושאים החשובים במיוחד לעורכים מתחילים.

--‏Yoavd‏ • שיחה 15:45, 14 באוקטובר 2014 (IDT)

אלמנט חשוב בתבנית הוא החתימה: מישהו - אדם ולא בוט - שם לב שנרשמת ותרמת, וישמח להושיט לך עזרה אם תצטרך. ‏nevuer‏ • שיחה 15:48, 14 באוקטובר 2014 (IDT)

צמתים ומחלפים בשומרון[עריכת קוד מקור]

מתאים ליצור תבנית עבור הצמתית והמחלפים בשומרון שיש עליהם ערך.
התבנית תכלול גם צמתים ומחלפים "אדומים", בתקווה שזה יעודד כתיבת ערכים גם עליהם. --בן נחום - שיחה 14:54, 17 באוקטובר 2014 (IDT)

צור דוגמה. בורה בורה - שיחה 15:16, 17 באוקטובר 2014 (IDT)

הנה. מה דעתכם? --בן נחום - שיחה 10:42, 19 באוקטובר 2014 (IDT)
הסדר לא צריך להיות הפוך? קודם להכחיל את הרוב ורק אז ליצור להם תבנית? Liad Malone - שיחה 11:31, 19 באוקטובר 2014 (IDT)
כעיקרון אתה צודק, אבל במקרה הזה סבורני שדווקא יצירת התבנית תביא להכחלה מהירה יחסית... --בן נחום - שיחה 11:35, 19 באוקטובר 2014 (IDT)
איני סבור שיש להחריג את התבנית הזו, ראשית יש ליצור לפחות 50% מהערכים ורק אז להשתמש בתבנית. בנוגע לרשימה, רק צמתים שעליהם יכתבו ערכים יש להכניס לשם (למשל, מחלף ברוכין. אני אישית לא מכיר אך האם יש לו חשיבות כך שיכתב עליו ערך?) שם התבנית צריך להיות צמתי השומרון ולא כבישי השומרון (אלא אם אתה מתכוון להוסיף גם רשימת כבישים).
שאלה עקרונית יותר, למה אתה חושב שיש צורך בתבנית כזו? במה מיוחד הצמתים בשומרון מצמתים אחרים ברחבי הארץ? לידיעתך, קיימת תבנית:מחלפים וצמתים בישראל שלא נמצאת בשימוש. בערכים על צמתים נעשה שימוש ב{{סדרה}} ביחס לכביש בו הצומת נמצא ראה למשל מחלץ הראל. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:03, 19 באוקטובר 2014 (IDT)
תודה על הערותיך המחכימות.
1. שיניתי ל"צמתים ומחלפים בשומרון"
2. אכתוב על 50% מהתמתית שמתאים להם ערך, ואז נחזור לכאן.
3. כעקרון, טוב עם לכל אזור גיאוגרפי תהיה תבנית-ספציפית ממוקדת. אני בקיא בשומרון, מישהו אחר יכול למשל ליצור תבנית: "צמתית ומחלפים בנגב" --בן נחום - שיחה 12:28, 19 באוקטובר 2014 (IDT)

רוצה תבנית חדשה[עריכת קוד מקור]

בעד לייצר תבנית ניווט לגרמי שמיים שנחתו עליהם כלי טיס מכדוה"א. «kotz» «שיחה» 16:21, 13 בנובמבר 2014 (IST)

מתלבט - אסטרואידים, כוכבי שביט, כוכבי לכת או ירחים? או כולם ביחד? שימנשמע?1.. 2.. צא! 16:37, 13 בנובמבר 2014 (IST)
מקרה קלאסי של קטגוריה ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 16:44, 13 בנובמבר 2014 (IST)
לא בהכרח "מקרה קלאסי של קטגוריה". הייתי רוצה לראות דוגמה שתמחיש את היתרון על קטגוריה. בורה בורה - שיחה 18:49, 13 בנובמבר 2014 (IST)
בשביל מה? למעט עצם הנחיתה, אין שום קשר בין הגופים הללו - כוכב שביט, מאדים, נוגה, הירח. אני לא רואה מצב בו מישהו קורא על נוגה, ומשם באופן טבעי רוצה לקרוא על שביט P67. עופר קדם - שיחה 04:30, 14 בנובמבר 2014 (IST)
בורה בורה, מקרה קלאסי של קטגוריה כי מדובר בפרט שולי יחסית, אז פרט שולי שיש מקום לקטגוריה, אבל אין סיבה לתבנית. ♠ גיל כ. (שיחה) ♠ 19:08, 15 בנובמבר 2014 (IST)
טוב, שיהיה קטגוריה. יש ? «kotz» «שיחה» 21:06, 15 בנובמבר 2014 (IST)

הועבר לדף שיחת תבנית:מנהיג
בורה בורה - שיחה 17:40, 6 בנובמבר 2014 (IST)

תבנית:במאי[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:במאי
בורה בורה - שיחה 20:22, 4 בנובמבר 2014 (IST)

הועבר לדף שיחת תבנית:מדינה באירוויזיון

הוספת פרמטר "דת" ב{{מדינה}}[עריכת קוד מקור]

הגיע הזמן, לא? פרמטר מאוד חשוב ואני לא מבין למה הוא לא קיים. שימנשמע?1.. 2.. צא! 14:21, 14 בנובמבר 2014 (IST)

מה יהיה בפרמטר הזה? דת עיקרית? אחוזים של כל דת באוכלוסיה? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:57, 14 בנובמבר 2014 (IST)

תבנית מקום[עריכת קוד מקור]

לא בטוחה איפה המקום שאני צריכה לנהל את הדיון הזה.
האם יש תבנית בויקיפדיה העברית כמו התבנית הזו? זו תבנית שמתאימה לשכונות, ערים וכדומה, והיא מאד שימושית. במידה ואין - איך אפשר לתרגם אותה? • צִבְיָהשיחה • כ"ג בחשוון ה'תשע"ה 15:47, 16 בנובמבר 2014 (IST)

מה רע בתבנית {{עיר}}. השם אולי מטעה אבל התבנית מתאימה גם למחוזות, לערים ולשכונות. ראי למשל את השימוש בהסיטי של לונדון. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 17:02, 16 בנובמבר 2014 (IST)
אוקיי, אשתמש בה. השם בהחלט קצת ספציפי מדי. תודה. • צִבְיָהשיחה • כ"ג בחשוון ה'תשע"ה 17:07, 16 בנובמבר 2014 (IST)

הועבר מהדף שיחת משתמש:Kotz

האם אפשר ליצור בוט אשר יוסיף לערכים עם {{תבנית:סרט}} קטגוריה על פי הרשום בפרמטר שפת הסרט? שימנשמע?1.. 2.. צא! 12:18, 8 בנובמבר 2014 (IST)

שי, אם אני מבין את כוונתך, בגלל שבערך 101 כלבים וגנבים מופיע {{סרט}} עם מופע "שפת הסרט=אנגלית", אתה רוצה שהערך יכנס לקטגוריה קטגוריה:סרטים באנגלית, נכון?
אפשר לעשות זאת בשתי דרכים.
א. שינוי לקוד המקור של {{סרט}}, כך שזה יבוצע אוטומטית ברגע שמוסיפים לדף את התבנית סרט. וברגע שמוחקים/משנים את התבנית השינוי נעשה מיידית.
ב. הרצת בוט (חד פעמי, או מפעם לפעם) שבאופן מרוכז יכניס לכל הערכים את הקטגוריה המתאימה. לבוט כזה מובטח שהוא יתקשה בהוצאה מהקטגוריה, אם צריך. היתרון של בוט הוא שהשיוך לקטגוריה יופיע במפורש בערך (כמו שאר הקטגוריות) ולא בצורה נסתרת.
«kotz» «שיחה» 12:40, 8 בנובמבר 2014 (IST)
קוץ. אני מעדיף את הדרך הראשונה, שבה אוטומטית זה מתעדכן ולא רק כשמפעילים את הבוט. האם אתה יכול להסביר לי איך עושים את זה? שימנשמע?1.. 2.. צא! 12:41, 8 בנובמבר 2014 (IST)
כך. ביצעתי בצורה כזו שאת הקטגוריה חייבים לייצר ידנית כדי שהערך יכנס אצלה אוטומטית. אחרת הערכים יופיעו עם קטגוריות אדומות. אני אייצר את הקטגוריות באופן ממוכן בהמשך.
אני מעביר את השיחה לדף הדיונים לידיעת הקהילה.
«kotz» «שיחה» 13:29, 8 בנובמבר 2014 (IST)

סוף העברה

אפשר להשאיר את הקישורים האדומים, כמובן, כך שכשמישהו יוסיף סרט קוריאני הוא יראה קטגוריה אדומה קטגוריה:סרטים בקוריאנית וישלים אותה. «kotz» «שיחה» 13:32, 8 בנובמבר 2014 (IST)
בעיה קטנה, ראה חגיגה בסנוקר, הערך מקוטלג כסרט באנגלית, אפילו שהוא באנגלית ובעברית. שימנשמע?1.. 2.. צא! 14:24, 8 בנובמבר 2014 (IST)
והארי פוטר וגביע האש (סרט) בצרפתית?? דרוש תיקון זריז. דולבשיחה 15:50, 8 בנובמבר 2014 (IST)

יש הרבה בעיות קטנות בדף שיחת תבנית:סרט/שפת הסרט אספתי את כל הערכים של הפרמטר הזה, מבלי לספור כמה מופעים יש לכל ערך. נראה לי שזה לא מסתדר בקלות. בהצלחה «kotz» «שיחה» 15:50, 8 בנובמבר 2014 (IST)

הועבר לדף שיחת תבנית:ג'נסיס

הועבר לדף שיחת תבנית:אישיות

הועבר לדף שיחת תבנית:פרס נובל לפיזיולוגיה או לרפואה

הועבר לדף שיחת תבנית:מחוז קלינינגרד

עבר לדף שיחת התבנית. גילגמש שיחה 10:49, 2 בדצמבר 2014 (IST

הועבר לדף שיחת תבנית:שמיטה

תבנית:ויקיפדיות[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:ויקיפדיות

משתמש:העורך היהודי רוצה ליצור תבנית כזו. אתן לו לנמק בעצמו. בורה בורה - שיחה 22:44, 26 בנובמבר 2014 (IST)

אני חושב שהנימוק מובן מאליו ישנם כ -150 ערכים על בתי כנסת הזקוקים לתבנית זו. העורך היהודי שיחה • ד' בכסלו ה'תשע"ה 22:47, 26 בנובמבר 2014 (IST)
לא בטוח. חלק מהפרמטרים, כמו גבאי, לא נחוצים וחלק אחר יכולים להיות בתבנית:מבנה. ראה למשל בית הכנסת צמח צדק שהוא עם תבנית מבנה. אני לא סגור לגמרי, אבל נראה לי שהרחבה קלה של תבנית מבנה תענה על הצרכים. בורה בורה - שיחה 22:52, 26 בנובמבר 2014 (IST)
בסדר אז בלי גבאי, אבל מה עם רב בית הכנסת נוסח?? העורך היהודי שיחה • ד' בכסלו ה'תשע"ה 22:54, 26 בנובמבר 2014 (IST)
אי אפשר להוסיף בתבנית מבנה נוסח ולא רבהעורך היהודי שיחה • ד' בכסלו ה'תשע"ה 23:02, 26 בנובמבר 2014 (IST)
אני מתנגד. די בתבנית "מבנה". גילגמש שיחה 06:03, 27 בנובמבר 2014 (IST)
{{מבנה}} מספיקה. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 12:24, 27 בנובמבר 2014 (IST)
אני בעד, בתנאי שיהיה שדה של זרם ביהדות (אורתודוכסי, רפורמי, קונסרבטיבי וכו') Itaygur - שיחה 16:46, 27 בנובמבר 2014 (IST)
צודק! למה שעל בית מלון ובית חולים יהיה ערך אבל בית כנסת יסתפק בתבנית שלא שייכת: חסר רב, חסר נוסח, חסר זרם.העורך היהודי שיחה • ט' בכסלו ה'תשע"ה 22:41, 1 בדצמבר 2014 (IST)

אופציה[עריכת קוד מקור]

האם קיימת אפשרות להוסיף בתוך {{מבנה}} פרמטרים בהם ישתמשו רק בבתי כנסת ? אני לא רואה סיבה לא לייחד לבתי כנסת פרמטרים משלהם. ציון הלוישיחה • ט' בכסלו ה'תשע"ה 22:54, 1 בדצמבר 2014 (IST)

זה המינימום שאפשר לעשות, אם כי נראה כי אין שום מניעה לעשות תבנית מיוחדת, זה כמו לא לעשות תבנית ח"כ ולא לעשות תבנית חייל ולא לעשות תבנית רב (וכו') ולהסתפק בתבנית אדם עם מאות פרמטרים -- למה זה טוב? העורך היהודי שיחה • ט' בכסלו ה'תשע"ה 22:57, 1 בדצמבר 2014 (IST)
ראה תבנית:מטוס. אפשר להוסיף חלק שיהיה רק לבתי כנסת. אבל צריך להציג ולאשר כאן את השדות. בורה בורה - שיחה 23:02, 1 בדצמבר 2014 (IST)
אם אתם מתעקשים.
צריך להוסיף רב בית הכנסת, הוקם על שם/לעילוי נשמת: , נוסח בית הכנסת, זרם ביהדות, סידור מרכזי בבית הכנסת (?) , גבאי (?). על השניים האחרונים אפשר לדון.העורך היהודישיחה • ט' בכסלו ה'תשע"ה 23:07, 1 בדצמבר 2014 (IST)
גם מקים בית הכנסת, שכחתי העורך היהודישיחה • ט' בכסלו ה'תשע"ה 23:35, 1 בדצמבר 2014 (IST)
סידור מרכזי בבית הכנסת וגבאי חסרי חשיבות בעליל. רק אעיר שבחלק מבתי הכנסת משתמשים במספר נוסחים וחלק הוקמו לעילוי נשמת רשימה ארוכה של אנשים. רק אם בית הכנסת הוקם על שם אדם יחיד יש מקום לציין זאת. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 11:11, 2 בדצמבר 2014 (IST)
נראה לי שרב ביהכנ"ס וזרם ביהדות הם היחידים החשובים. בכלל איני בטוח שיש צורך בתבנית. אפשר להסתדר עם {{מבנה}} ואת השאר להוסיף בגוף הערך. שמזןשיחה • י' בכסלו ה'תשע"ה • 18:48, 2 בדצמבר 2014 (IST)
לסיכום: רב בית הכנסת, זרם ביהדות, מקים בית הכנסת והוקם על שם/ לעילוי נשמת(כאשר יש עד 3 שמות). העורך היהודישיחה • י' בכסלו ה'תשע"ה 21:43, 2 בדצמבר 2014 (IST)
צריך להוסיף את ארבעתם בתבנית מבנה. העורך היהודישיחה • י"ב בכסלו ה'תשע"ה 23:14, 4 בדצמבר 2014 (IST)


אני חושב שיש צורך להמיר תבנית זו לתבנית תחתונה ושטוחה שתופיע בתחתית הערכים, ערכי הצבא הבריטי, הצי המלכותי, חיל האוויר המלכותי וכדומה צריכים בראש הערך לכלול תבנית פרמטרית עם נתנוני כוח אדם, פיקוד וכדומה, כנהוג בערכי יחידות, חילות וצבאות. אין סיבה שתבנית הכוחות המזוינים תהיה בראש הערך ותתנגש עם מידע התורם להבנת הנושא של כל זרוע בכוחות המזויינים.

ישנם עוד מצבים דומים ולדעתי כל הערכים הנוגעים לכוחות מזויינים של מדינות אחרות, גם הם זקוקים להמרה שכזאת (לדוגמא תבנית:הכוחות המזוינים של ארצות הברית ותבנית:הכוחות המזוינים של ברית המועצות).

אם לא תהיה התנגדות בימים הקרובים, אני אמיר תבנית זו. אם מישהו אחר רוצה לעשות זאת הוא יותר ממוזמן. שבוע טוב לכולם. Jakednb - שיחה 15:03, 30 בנובמבר 2014 (IST)

התבניות האלה נראות טוב עכשיו. לא רואה סיבה להחליף. בורה בורה - שיחה 18:21, 30 בנובמבר 2014 (IST)
אני מציע לך להציץ בערך צבא הגנה לישראל המכיל בראשו תבנית פרמטרית מסודרת התורמת לקורא להבין את הנושא באופן ברור וויזואלי, מצד שני הערך הצבא הבריטי מכיל בראשו תבנית ניווט מרשימה אך בעלת תרומה מינורית להבנת הנושא. אם לא השתכנעת, אני מציע לך להציץ בעך הכוחות המזוינים של בריטניה, שם נעשה נסיון לשלב את תבנית הניווט המרשימה עם תבנית פרמטרית.
נשגבת מבינתי ההתנגדות למהלך הגיוני שכזה, תבנית ניווט מקומה בתחתית הערך, או במשבצת קטנה מתחת לתבנית פרמטרית. ישנם כמובן ערכים כמו תקופות היסטוריות וכדומה בהם תבנית ניווט עוזרת לקורא להבין היכן הוא נמצא, אך לא זה המצב. כשמדובר בצבאות ישנה תבנית פרמטרית מסודרת ועושה את עבודתה נאמנה. שוב תראה בערך צה"ל, תבניות ניווט בתחתית, תבנית פרמטרית "צבא" בראש הערך.Jakednb - שיחה 01:58, 1 בדצמבר 2014 (IST)
שלום Jakednb. כתבתי כמה סדרות ערכים על כוחות מזויינים של כמה ארצות ובמסגרת זו יצרתי כמה תבניות, כמו:

כמו כן, הרחבתי מקצרמר גם את הערך הכוחות המזוינים של בריטניה, שבו כבר הייתה התבנית המדוברת. כל התבניות הללו מבוססות על התבנית תבנית:כוחות מזוינים. התבנית הזו אכן מיועדת להיות תבנית ניווט לזרועות השונים של הכוחות המזוינים של כל מדינה (יבשה, אוויר, ים). לפיכך, הדוגמא של צה"ל לא כל כך טובה (אלא אם כן הולכים על זרוע היבשה, זרוע האוויר, זרוע הים). ככלל, ככה נהוג, וזו גם דעתי, התבנית הנ"ל מופיעה בערכים על הכוחות המזוינים עצמם (הערך הראשי בסדרה), הצבא, הצי, חיל האוויר וזרועות נוספות, אם יש (נחתים למשל), ההיסטוריה הצבאית של אותה מדינה, דרגות, עיטורים והיסטוריה כללית של המדינה. בלי שום קשר, מקובל להניח מתחת לתבנית זו, טבלה על כל נתוני הכוחות המזוינים באופן כללי (כוח אדם, גיל גיוס, תקציב וכו') לא מקובל שטבלה זו תופיע בערכים על הזרועות השונים כי היא מדברת על כוחה הצבאי של המדינה באופן כללי. לפיכך, הרחבת התבנית כפי שאתה מציע לא מתאימה. לחילופין, שים לב לתבנית שמופיעה בערך על הכוחות המזוינים של ארצות הברית. שם יש למעשה טבלה שממנה יש קישורים לזרועות השונים וכל הנתונים הנ"ל. בערכים על הזרועות השונים, לעומת זאת, הוצבה התבנית הרגילה. לסיכום, צריך למצוא את שביל הזהב כדי שזה יופיע באופן הזה. להוריד את התבנית למטה, לא נראה לי. זה מסוג הערכים שחשוב שתהיה תבנית למעלה, כמו אישים, מדינות וכו'. Itaygur - שיחה 18:34, 1 בדצמבר 2014 (IST)

שלום Itaygur, אם אני מבין נכון; תבניות הכוחות המזויינים הללו מיועדות רק לערך על הכוחות המזויינים של כל מדינה ולא בערכים על זרועותו וחיילות. באופן הזה, לתבנית יש הגיון רב. לגבי צה"ל זה למעשה השם הכולל לכוחות המזויינים של ישראל, כך שאני לא רואה הבדל; צה"ל כולל חיל אוויר, יבשה וים לצד עוד אגפים כמו רוב הכוחות המזויינים בעולם.
אני מקבל את הטענה שלך לגבי החשיבות וגם מוכן להסכים שמקום התבנית בראש הערך, אך אם כך המצב, היא מתאימה רק לערך הראשי אודות הכוחות המזויינים ובכך מאפשרת ניווט בין הזרועות והנושאים הקשורים לכוחות של אותה מדינה. יתכן וגם במצב זה יש צורך לכלול טבלה\תבנית צמודה המכילה נתוני גיוס, אחוז תל"ג, מפקדה וכדומה. בכל מקרה, המצב כפי שהוא היום מבולגן, לא ברור ולעיתים לא תורם לקורא. אני חושב שיש מקום להסדיר זאת ולתקן בכל הערכים בהתאם לגישה המסכומת. Jakednb - שיחה 18:49, 1 בדצמבר 2014 (IST)
Jakednb אני בהחלט מסכים איתך, אבל אני מדגיש את זה שהחלק ה"ניווטי" של התבנית חייב להופיע בכל הערכים אליהם היא מנווטת. Itaygur - שיחה 18:52, 1 בדצמבר 2014 (IST)

הועבר לדף שיחת תבנית:האיים הדודקאנסיים

הועבר לדף שיחת תבנית:מפרץ
בורה בורה - שיחה 00:41, 4 בדצמבר 2014 (IST)

תבנית:ציקלון/הוריקן/טייפון[עריכת קוד מקור]

תבנית לערכים כמו הוריקן סנדי או הגופיט, שתתמקד יותר בסופה, ותהיה מבוססת על {{אסון טבע}}. (שימנשמע?) 1.. 2.. צא! 12:43, 4 בדצמבר 2014 (IST)

לא! אין סיבה להצפה בתבניות דומות. בורה בורה - שיחה 20:12, 4 בדצמבר 2014 (IST)
אם חסרים כמה פרמטרים יעודיים לטייפון, אפשר להוסיפם לתבנית אסון טבע. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 21:47, 4 בדצמבר 2014 (IST)
בדיוק כך. בורה בורה - שיחה 22:05, 4 בדצמבר 2014 (IST)

תבנית:גופי מים של אינדונזיה[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:גופי מים באינדונזיה

הועבר לדף שיחת תבנית:תפקיד מנהיג

הועבר לדף שיחת תבנית:יחסי מדינות#הוספת פרמטר שגריר

תבנית:עוגות[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:עוגות

איחוד תבניות[עריכת קוד מקור]

לא הגיע הזמן לאחד את {{cite paper}} ו{{cite journal}} ששתיהן משמשות לאותה מטרה ומהוות תרגום של אותה תבנית בויקיפדיה האנגלית? יגאל (IKhitron ושיחה) 18:10, 21 בנובמבר 2014 (IST)

ולמה צריך גם {{documentation}} וגם {{תיעוד}}? יגאל (IKhitron ושיחה) 18:15, 21 בנובמבר 2014 (IST)
וגם {{reflist}} ו{{הערות שוליים}}? יגאל (IKhitron ושיחה) 18:19, 21 בנובמבר 2014 (IST)
וגם {{str index}} ו{{str index any}} ששתיהן הן תרגום של אותה תבנית באנגלית? יגאל (IKhitron ושיחה) 18:19, 21 בנובמבר 2014 (IST)
וגם {{תמונה בעייתית}} ו{{תמונה חשודה}}, שוב אותו תרגום? יגאל (IKhitron ושיחה) 19:36, 21 בנובמבר 2014 (IST)

סימנתי את תבנית:Str index any למחיקה. אף אחד לא משתמש בה. «kotz» «שיחה» 09:59, 22 בנובמבר 2014 (IST)

תודה, kotz.
מישהו יכול לענות לי בקשר לשאר? תודה , יגאל (IKhitron ושיחה) 11:17, 23 בנובמבר 2014 (IST)
אני לא חושב שמשתמשים ב{{תמונה בעייתית}}, היא נמצאת רק בדפי שיחות ולא בערכים. חנה האם משתמשים בתבנית הזו או שאפשר למחוק אותה?
{{reflist}} שימשה לפני עברות הערות השוליים. כיום לא בשימוש, אך יש לתקנה ב-220 הדפים בהם היא נמצאת לפני כן.
בנוגע לאחרים אני לא יודע. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:36, 23 בנובמבר 2014 (IST)
{{תמונה בעייתית}} לא בשימוש כמו {{חשיבות}} - מוסיפים אותה כ {{ס:תמונה בעייתית}} כדי לקבל גם תיוג זמן. (מיוחד:דפים המקושרים לכאן/תבנית:תמונה בעייתית עם זמן). ערן - שיחה 22:56, 26 בנובמבר 2014 (IST)
את {{reflist}} יש להעביר לתבנית:הערות שוליים בבוט, כי זה 220 ערכים. בורה בורה - שיחה 16:43, 27 בנובמבר 2014 (IST)
תודה, ערן. אני מוחק את זה. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:29, 28 בנובמבר 2014 (IST)
בורה בורה, תקח את זה על עצמך? אתה הרי אוהב דברים כאלו. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:29, 28 בנובמבר 2014 (IST)
ומה עם שני הזוגות הראשונים? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 15:29, 28 בנובמבר 2014 (IST)
משתמש:Ofekalef, האם אפשר לשכלל את בוט ההערות שלך שיתפוס ויתקן גם את {{reflist}}? בורה בורה - שיחה 16:56, 28 בנובמבר 2014 (IST)
בוט ההערות שלי פועל רק כשיש לי זמן לשבת ולהפעיל אותו, ולכן כרגע הוא לא פועל . אני גם לא מכיר את התבנית ואין לה תיעוד - למה? ‏אופקאלףשיחה‏ • ח' בכסלו ה'תשע"ה • 18:11, 29 בנובמבר 2014 (IST)
כי זאת תבנית מיובאת פרטיזנית לכן גם צריך להעיף אותה. בורה בורה - שיחה 18:53, 2 בדצמבר 2014 (IST)
כשמתרגמים ערך מויקי אנגלית שמצטט מאמרים, תבניות cite journal ו-cite paper שימושיות להפליא, ולכן ייבאנו אותן. להתחיל להעתיק כל שדה (שם כתב העת, עמוד, שנה וכו') אחד-אחד לתוך תבנית בעברית זה סיוט לא נורמלי, ואין שום סיבה לעשות זאת. התבניות היו שונות במקור בויקי אנגלית, ולכן יש שתיים; יכול להיות שאיחדו אותן מאז, לא עקבתי; אם אפשר להמיר את כל השימושים של cite paper כאן ל-cite journal, אפשר לעשות זאת. מה שגם יועיל זה ליבא את הגרסה החדשה יותר של cite journal, בה יש כל מיני שינויים ושיפורים לעומת הגרסה הותיקה יותר אצלנו. עופר קדם - שיחה 16:32, 4 בדצמבר 2014 (IST)
תודה רבה לך, עופר קדם. מה אתה אומר, בורה בורה? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:59, 4 בדצמבר 2014 (IST)
בעד האיחוד. לא בדקתי את התבנית המשופרת של cite journal אבל נשמע לי רעיון טוב לתפוס שתי ציפורים במכה אחת. בורה בורה - שיחה 19:03, 4 בדצמבר 2014 (IST)
יפה, בורה בורה. ומה אתה אומר על הרצת בוט שיאחד אותן? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:29, 4 בדצמבר 2014 (IST)
כמובן. אבל צריך להבין טוב את התבנית המורכבת הזאת ולהכין מפרט הסבה שעונה על כל המקרים. בורה בורה - שיחה 19:33, 4 בדצמבר 2014 (IST)
אה. זה כבר לא אליי. אני חושב שאפשר לדבר עם עופר. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 19:55, 4 בדצמבר 2014 (IST)
אוקיי, אני חושב שכדאי לעשות את זה בשני שלבים. בשלב הראשון, לייבא את cite journal המעודכנת מויקי אנגלית (Template:Cite journal). היא מכילה עוד פרמטרים אפשריים, אבל עד כמה שאני רואה עדיין תואמת לכל הפרמטרים הישנים. כך שזה יהיה קל - פשוט להחליף את התבנית הקיימת בחדשה. שלב שני, להמיר בעזרת בוט את כל השימושים ב-cite paper ל-cite journal. זה צריך להיות גם די קל - כמעט כל הפרמטרים ב-paper מופיעים גם ב-journal, ואלה שלא, כמו version, נראים לי די נדירים בפרקטיקה, ואפשר לטפל ידנית במקרים בהם הם קיימים. עופר קדם - שיחה 02:39, 5 בדצמבר 2014 (IST)

מידה לציון שטח ערים - דונם מול קמ"ר[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם,
בדרך כלל אנו משתדלים לשמור על אחידות בדרך הצגת נתונים מאותו הסוג. הערב הבחנתי בכך שאיננו אחידים כשאנו מציגים את שטחם של ישובים. הגעתי לזה כשרציתי להשוות את שטחה של עיר בישראל לגודל עיר בחו"ל. מסתבר ששטח ישובים בישראל אנו מציגים בדונמים (לפי נתונים מבוט היישובים), בעוד את גודל שטחיהם של ישובים שאינם בישראל אנו מציגים בקמ"ר (באמצעות תבנית:עיר). אולי אני טועה, אבל אני לא חושב שקוראים רבים ידעו כי דונם שווה ל-1,000 מטרים רבועים, כלומר 0.001 קילומטרים רבועים. גם אם כן, מדוע לא להפוך את ההשוואה הזו לקלה יותר עבורם? לאור זה שאני מניח שהגיוני שהנתונים מהבוט ישארו בדונמים, שהרי היא יחידת המידה המקובלת בישראל, הצעתי היא להוסיף לתבנית "עיר" את גודלה של העיר בדונמים בחישוב שיתבצע באופן אוטומטי ויוצג לקורא בסוגריים לאחר הגודל בקמ"ר. בדקתי ויש לכך די מקום באותה שורה בתבנית, כך שלא יהיה שיבוש גרפי בתצוגת התבנית. נכון שאנו "ויקיפדיה העברית" ולא "ויקיפדיה הישראלית", אולם לאור זה שרוב קוראינו מתגוררים בישראל, מדוע לא להנגיש עבורם את הנתון הזה, מה גם ששני הנתונים יוצגו זה לצד זה? מה דעתכם? Ldorfmanשיחה 01:27, 7 בדצמבר 2014 (IST)

מתלבט בורה בורה - שיחה 04:59, 7 בדצמבר 2014 (IST)
אתה בטוח שזה נכנס? אני גם לא ממש רואה צורך בהוספת נתון זהה עם 3 אפסים נוספים. קח למשל עיר קטנה בשטח 30 קמ"ר ליד זה יופיע גם 30,000 דונם. אני לא רואה את הצורך, מי שירצה לדעת כמה זהבדונם, כנראה יחפש את הערך דונם או ילחת על הקישור קמ"ר. אם בכל זאת רוצים להנגיש זאת יותר, אולי אפשר לעשות זאת על ידי הערה. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:05, 7 בדצמבר 2014 (IST)
הוספתי ידנית בשני ערכים והקשתי על "תצוגה מקדימה" - זה נראה יפה ותקין. לגבי ההערה, האמת כוונתך שיכתב בה כמה זה יוצא בדונמים? אם כן, זה קצת מסבך את ההבהרה לקורא, אבל אוכל להסתפק גם בזה. Ldorfmanשיחה 15:43, 7 בדצמבר 2014 (IST)
אחרי שראיתי ערכים כמו קמפו גראנדה אני נגד הוספת השטח בדונמים. יש בברזיל ערים בעלות שטח של עשרות אלפי קמ"ר שזה עשרות מיליוני דונמים. ובשינג'יאנג נקבל בכלל מספר של 10 ספרות בדונמים! בורה בורה - שיחה 19:16, 7 בדצמבר 2014 (IST)
דונם הוא יחידה מקובלת להצגת שטח של חלקת אדמה לא גדולה. שטח של יישוב יש להציג רק בקמ"ר (שהמעבר ממנו לדונם, למי שחפץ בכך, קל מאוד - מכפילים באלף). בוט היישובים לא יתקשה לתרגם דונם לקמ"ר. דוד שי - שיחה 19:35, 7 בדצמבר 2014 (IST)
גם אני בעד קמ"ר גילגמש שיחה 19:43, 7 בדצמבר 2014 (IST)

תבנית:עיתונאי[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת בנית:עיתונאי

{{עיתונאי
|שם=
|שם בשפת המקור=
|תמונה=
|כיתוב=
|מדינה=
|תאריך לידה=
|מקום לידה=
|תאריך פטירה=
|מקום פטירה=
|מקום קבורה=
|מקום מגורים=
|בן זוג=
|בת זוג=
|ערוץ=
|עיתון=
|שנות פעילות=
|פרסים=
}}

תבנית שאני מופתע שאינה קיימת, האם יש פרמטרים ששכחתי? (שימנשמע?) 1.. 2.. צא! 12:06, 11 בדצמבר 2014 (IST)

להזכירך, ביקשת את התבנית לפני כמה חודשים (ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים/ארכיון 6#תבנית:עיתונאי). אין טעם לפתוח תבנית חדשה, הפרמטרים היחידים שחסרים ב{{סופר}} הם "ערוץ" ו"עיתון", אפשר בקלות להוסיף אותם במקום "הוצאות ספרים".. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 16:10, 11 בדצמבר 2014 (IST)

הסבר לתבניות אישים[עריכת קוד מקור]

הבעיה הרמכזית שאני רואה היום עם כל תבניות האישים, זה שהתבנית לא מספקת את המידע הראשי עבור האיש - דהיינו, איזה מין איש זה. אני חושב שצריך שינוי רוחבי, שבדומה לתבנית מנהיג, שם כותבים מתחת לשם את התפקיד ("נשיא בלגיה"), צריך להוסיף שורת הסבר תחת כל שם ושם. תחת אנג'ל ריימונד ואגנשטיין נכתוב "סופר ובמאי קולנוע". תחת השם פלה יהיה כתוב - "כדורגלן ברזילאי" וכד'. זה גם יפתור את הבלאגן סביב אנשים שיש להם גם {{ח"כ}} וגם {{חייל}} למשל, ויהיה יותר קריא. «kotz» «שיחה» 22:37, 21 באוקטובר 2014 (IDT)

אני מסכים. אנו כבר מכירים את הצבע והצורה של התבנית אז יודעים שהוא ח"כ... אבל לקורא מזדמן זו תעלומה. האמת היא שחשבתי גם אני על זה כשבאתי להתעסק עם תבנית לא מוכרת לי לפני כשבוע. בכל מקרה, זה לא סותר את זה שצריך תעוד מתחת לתמונה, ולטעמי כל תעוד טוב. וכל עוד אין הטמעה כזו, יש לפחות להשאיר את העיסוק, שנדע במי מדובר. בורה בורה - שיחה 22:51, 21 באוקטובר 2014 (IDT)
אני יכול להציע משהו מעט שונה, לא יודע אם זה טוב, תשקלו את זה. אני חושב על כך כבר המון זמן. אבל מה דעתכם להוסיף לכל תבנית (נניח, מעל התמונה, בשם של האישיות) את שם התבנית. למשל, ככה: "במאי: אנג'ל ריימונד ואגנשטיין". בכבוד, (IKhitron (שיחה, 132.72.45.122) 11:17, 22 באוקטובר 2014 (IDT))
זה פחות או יותר הכיוון שהצעתי. רק אל תשכח שיש מאות תבניות ואישים זה רק מיעוטן. כך שנראה לי יותר נכון לציין את מהות התבנית ולאו דווקא מהות הערך. בורה בורה - שיחה 11:21, 22 באוקטובר 2014 (IDT)
צודק. אז מה דעתך על כך: נקבע לכל התבניות באופן גורף, בלי לעבור אחת אחת, שאם יש שדה (בקוד של {{תבנית מידע}}, לא בערכים ספציפיים) תבנית=, זה יפורסם, אחרת, בתור ברירת מחדל, שם של התבנית. בהתחלה כולם יהיו עם שם התבנית, ואם נראה משהו לא טוב (למשל, אם יש תבנית כימאים במקום כימאי), אפשר יהיה לתקן זאת פרטנית באמצעות הוספת השדה עם הטקסט הנכון. (IKhitron (שיחה, 132.72.45.122) 11:25, 22 באוקטובר 2014 (IDT))
כן, פחות או יותר. פעם אחת מתקנים את הקוד של התבנית, וזה יופיע בכל הערכים. אולי מי שמבין טוב ממני בקוד של תבניות יתן כאן דוגמה, נניח תבנית:רוכב אופניים. בורה בורה - שיחה 11:54, 22 באוקטובר 2014 (IDT)
צריך למקמם תחת השם, לא לפניו. ראו דוגמאות «kotz» «שיחה» 13:12, 22 באוקטובר 2014 (IDT)
אני נגד ההוספה. "איזה מין איש זה" צריך להיות מובן כבר במשפט הראשון של הערך, על התבנית זה מעמיס ומכוער.. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 22:11, 22 באוקטובר 2014 (IDT)

קרלוס, ר' את #דוגמא ד' לפי IKhitron. עדיין חושב שזה "מעמיס ומכוער"? «kotz» «שיחה» 17:20, 4 בנובמבר 2014 (IST)

כן kotz.
לא זכור לי עוד תבניות עם התוספת הזו. השינוי שאתם מדברים עליו תקף לכלל התבניות, לא רק לתבניות אישים. שינוי רוחבי כזה צריך לעבור בפורום רחב יותר מהדף המסכן הזה. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 18:41, 4 בנובמבר 2014 (IST)
אני חושב שהתוספת הזו חשובה עבור ערכי אישים, פחות מכך לשאר הדברים. מבחינתי זה שינוי רלוונטי רק לערכי אישים. «kotz» «שיחה» 21:07, 4 בנובמבר 2014 (IST)
kotz, מה קורה? קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 18:14, 8 בדצמבר 2014 (IST)

דוגמא א' לפי IKhitron[עריכת קוד מקור]


שגיאות פרמטריות בתבנית:סופר

פרמטרים [ רוחב ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
סופר: ארתור קונאן דויל
לידה 22 במאי 1859
אדינבורו, סקוטלנד
פטירה 7 ביולי 1930 (בגיל 71)
קרוובורו, אנגליה
לאום בריטי
שפות היצירה אנגלית
סוגה ספרות בלשית, רומן היסטורי
יצירות בולטות ספרי שרלוק הולמס
הושפע מ אדגר אלן פו
השפיע על אגאתה כריסטי וכותבי ספרות בלשית אחרים, אדגר רייס בורוז.

היתרון כאן שניתן לעשות פעם אחת ברמת התבנית וזה יופיע בכל הערכים. בורה בורה - שיחה 15:01, 22 באוקטובר 2014 (IDT)

החסרונות הם (א) זה מכוער ו-(ב) לא כל מי שיש לו תבנית "מוזיקאי" למשל הוא בהכרח "מוזיקאי" (או אפילו "מוזיקאית"). אולי הוא: זמר; נגן חצוצרה; (להקה) וכד'. «kotz» «שיחה» 16:37, 22 באוקטובר 2014 (IDT)

דוגמא ב' לפי Kotz[עריכת קוד מקור]

ארתור קונאן דויל
מחבר ספרי מתח
תאריך לידה 22 במאי 1859
תאריך פטירה 7 ביולי 1930 (בגיל 71)
מקום לידה אדינבורו, סקוטלנד
מקום פטירה קרוובורו, אנגליה
לאום בריטי
שפות היצירה אנגלית
סוגה ספרותית ספרות בלשית, רומן היסטורי
יצירות בולטות ספרי שרלוק הולמס
הושפע מ אדגר אלן פו
השפיע על אגאתה כריסטי וכותבי ספרות בלשית אחרים, אדגר רייס בורוז.
אין לי בעיה אם זה יהיה מתחת. אבל למה שינית את הטקסט, Kotz? (IKhitron (שיחה, 132.72.45.122) 13:29, 22 באוקטובר 2014 (IDT))
קודם כל, בלי כתב מוקטן! אי אפשר לקרוא. שנית, אם אתה נותן טקסט יעודי, כמו כאן, זה כבר ברמת הערך הבודד, ושוב אתה נתון לגחמות של הכותב המזדמן, ולא תהיה אחידות. צריך משהו ברמת התבנית. בורה בורה - שיחה 15:05, 22 באוקטובר 2014 (IDT)
אני אגדיל. ה"אחידות" צריכה להיות ברמת זה שתיאור האיש מופיע מתחת לשמו; ולאו דווקא מילה ספציפית. כל הויקיפדיה בנויה על עריכות של בודדים וגם זה יבוצע כמו שצריך. «kotz» «שיחה» 16:38, 22 באוקטובר 2014 (IDT)
שוב, אני לא אוהב שינוי טקסט. אבל אם אתה מתעקש, צריך להיות סט קטן של ערכים שישויכו ברמת הפונקציה לתבנית הספציפית ואפשר יהיה לבחור רק מהם. (IKhitron (שיחה, 132.72.45.122) 17:38, 22 באוקטובר 2014 (IDT))
"לא אוהב" זה לא נימוק ובכלל לא משכנע. אני לא רואה סיבה שיהיה סט קטן של ערכים. «kotz» «שיחה» 17:57, 22 באוקטובר 2014 (IDT)
אז הנה לך נימוקים רשמיים. תיאור מי זה יש למטה בחלק מהתבניות ואפשר להוסיף לכולם. כאן מדובר על אחידות. כמו שאתה יכול להסתכל על תבנית במאי ולהבדיל אותה מתבנית שחקן באמצעות צבע, מבנה, שמות השדות, מידע בשדות, כך אני רוצה שהמשתמש יידע שמדובר בתבנית במאי רק מלהסתכל עליה. מביחנתי תשים את זה בפונט 0.5 בשורה האחרונה של התבנית, אבל שזה יהיה שם. אפילו עוד יותר טוב: שהשם יהיה מקושר לעמוד "דפים מקושרים לתבנית", כדי שבלחיצה על המילה "במאי" תתקבל רשימת הבמאים. כל עוד אין פונקציה חד חד ערכית בין בעלי תבנית מקצוע וקטגוריה של אותו מקצוע, זה עדיף. (IKhitron (שיחה, 132.72.45.122) 18:18, 22 באוקטובר 2014 (IDT))
בגדול אני מסכים עם IKhitron. היום יודעים כי החיילים זה בתבנית חאקי והשוטרים בתבנית כחולה רק לפי צבע הרקע. מי שלא כאן קבוע לא ידע, כי התבניות כמעט זהות. טוב, לא ממש מדויק, כי זה גם כתוב בתוכן, אבל זו הדוגמה שקפצה לי לראש. אבל בבמאים/תסריטאים/מפיקים זה חשוב, כי זו אותה תבנית. בורה בורה - שיחה 18:35, 22 באוקטובר 2014 (IDT)
  1. אני חולק על דבריו של IKhitron, לפיהם ”תיאור מי זה יש למטה בחלק מהתבניות”. יש במיעוטם. אם נסתכל על התבנית בראש הערך פלה למשל, אין דרך להבין שהוא כדורגלן אלא אם יודעים ש"באורו אתלטיקו קלובה" ו/או "סנטוס" ו/או "ניו יורק קוסמוס" הם מועדונים של כדורגלנים בלבד. (גם אז זה גבולי, כי הוא יכול להיות מאמן נניח). כנ"ל לגבי טרייסי מקגריידי, שנבחר באקראי. שם לפחות יש תמונה שלו מחזיק בכדורסל.
  2. אני מסכים כי ”אפשר להוסיף לכולם”. זה בדיוק מה שחסר לי.
  3. אני לא מסכים ש”כאן מדובר על אחידות”. או שאנחנו רוצים שמשתמש ידע שהוא צופה בתבנית:במאי. התבניות הם כלי טכני. המשתמש צריך לדעת שבהבטה בפינה השמאלית עליונה של הערך הוא יקבל מושג כללי על האדם.
  4. אני חולק על כך ש”היום יודעים כי החיילים זה בתבנית חאקי והשוטרים בתבנית כחולה רק לפי צבע הרקע”. מי שזוכרים את מפתח הצבעים הזה הם מיעוט של אנשים שמבלים במרחב התבניות הרבה זמן.

חן חן «kotz» «שיחה» 21:29, 22 באוקטובר 2014 (IDT)

אתה, אני וIKhitron חושבים אותו דבר! רק מבטאים זאת בצורה שונה. כולם אומרים שהמצב היום לא טוב וקורא מזדמן לא מקבל מושג על נשוא הערך. ההבדל בהשקפה הוא רק איך להציג את המידע. ונתת דוגמאות מצויינות. החיילים והשוטרים שהבאתי כדוגמה הם לתמוך בטענה, לא נגדה. הדיון צריך להתמקד אם לתת פתרון מערכתי על ידי הצגת מילות מפתח מסויימות בראש התבנית, שזה מה שאנו חושבים, לבין לתת שדה שיעודכן בכל ערך פרטנית, שזו דעתך. (אם הבנתי נכון את הדעות) בורה בורה - שיחה 21:56, 22 באוקטובר 2014 (IDT)

תבנית מידע ספציפית (להבדיל מתבנית אישיות הכללית) צריכה להבהיר בלי לכתוב במפורש במה היא עוסקת. בדוגמה של "ארתור קונאן דויל" כתוב בתבנית סופר "סוגה ספרותית", ובמקרה של פלה כתוב בתבנית "עמדה: חלוץ, קשר התקפי". אם יש בעיה, אז היא בעיצוב התבנית, למשל אפשר להעביר את פרטי הלידה והפטירה בדומה לתבנית:מנהיג ולקדם את סוגה ספרותית מעל לאום ושפות יצירה. הבעיה עם כיתוב חופשי היא שבמקרים רבים תהיה יתירות עם פרטים אחרים בתבנית וכטקסט חופשי זה יצור חוסר התאמה בין ערכים שונים, אבל האחידות היא התרומה העיקרית של תבנית מידע על הפתיח. ערן - שיחה 22:49, 22 באוקטובר 2014 (IDT)

אני לא מבין מדוע "צריכה להבהיר בלי לכתוב במפורש במה היא עוסקת" ולמעשה אני משוכנע ההפך בדיוק. נדרש ידע רחב ולא רלוונטי כדי להסיק ש"עמדה: חלוץ" זה דווקא כדורגלן. (בהוקי אין חלוצים?). אני חושב שהקורא יצא נשכר אם בתבנית של דויל יהיה כתוב "סופר" כשם שבתבנית של רבין כתוב "ראש ממשלה". חן חן «kotz» «שיחה» 00:22, 23 באוקטובר 2014 (IDT)
תזכורת: ערן, קרלוס, מישהו רוצה להסביר לי מדוע התבנית "צריכה להבהיר בלי לכתוב במפורש במה היא עוסקת"? «kotz» «שיחה» 10:48, 28 באוקטובר 2014 (IST)
כמו שכתבתי, הפרמטרים בתבנית צריכים להבהיר זאת. כך "סוגה ספרותית" מבהיר היטב שמדובר בסופר. גם במקרה של "עמדה: חלוץ" מספיק ברור שמדובר בתחום ספורט וצבע שונה בין תחומי ספורט שונים יכול ליצור הבחנה נוספת בין סוגי ספורט שונים אם יש צורך בכך. חבל לכתוב את "המובן מאליו" או מה שכבר כתוב בפתיח בצורת טקסט חופשי גם בשדה משל עצמו בתבנית שהמטרה שלה היא ריכוז מידע בקצרה. ערן - שיחה 12:28, 28 באוקטובר 2014 (IST)
אם הפרמטרים צריכים להביע את המידע הזה הם חייבים להיות הרבה יותר ברורים. זה שהפרמטר "עמדה" מאפשר לקורא לזהות שזה ספורטאי זה לא מספק וחלקי ביותר. "סוגה ספרותית" יכול להיות סופר או משורר ואולי גם לקטור. מפתחות הצבעים הם חסרי כל ערך מלבד אסטתי (וזה גם לא נגיש) ויש להתעלם מהם בהתאם. התבנית מכילה הרבה מידע שהוא כתוב בפתיח בצורה ברורה, וטוב שכך, כי את המידע החשוב ביותר מציגים גם בפתיח (מעצם חשיבותו) וגם בתבנית (להתמצאות מהירה). התבנית מרכזת מידע בקצרה, ואולי המידע החשוב ביותר אודות האיש לא מופיע בה וצריך למצוא אותו בהסקות פתלתלות וחבל. «kotz» «שיחה» 15:27, 28 באוקטובר 2014 (IST)

דוגמא ג' לפי Kotz[עריכת קוד מקור]

מידע אודות סופר
ארתור קונאן דויל

ארתור קונאן דויל
תאריך לידה 22 במאי 1859
תאריך פטירה 7 ביולי 1930 (בגיל 71)
מקום לידה אדינבורו, סקוטלנד
מקום פטירה קרוובורו, אנגליה
לאום בריטי
שפות היצירה אנגלית
סוגה ספרותית ספרות בלשית, רומן היסטורי
יצירות בולטות ספרי שרלוק הולמס
הושפע מ אדגר אלן פו
השפיע על אגאתה כריסטי וכותבי ספרות בלשית אחרים, אדגר רייס בורוז.

נראה טוב, kotz. אפשר להציע משהו? לא מתעקש על זה, כי גם ככה זה טוב. א' - להעביר את התוספת אל מתחת לשורה הצבעונית. ב' - במקום המילה מידע להשתמש במילה תקציר. מה דעתך? (IKhitron (שיחה, 132.72.45.122) 15:27, 31 באוקטובר 2014 (IST))

גם בעיני זה נראה טוב ובעד להעביר את השורה מתחת לכותרת הצבעונית ולתת את הא הידיעה. אני חושב שהמילה "מידע" עדיפה ולכן יופיע "מידע אודות הסופר". תן דוגמה מה תעשה בתבנית:במאי שזה לבמאים, תסריטאים ומפיקים. או תבנית:מנהיג1 שזה למנהיגים, מלכים ועוד הרבה דברים... בורה בורה - שיחה 15:33, 31 באוקטובר 2014 (IST)
אפשר לשקול, בורה בורה, ולא יודע עד כמה זה טוב, להוסיף לתבנית שדה "מאפיין". למשל, עם מאפיין=מלכים יופיע שם "... אודות מנהיג1/מלכים". ומה רע בתקציר? זה הרי לא כל המידע. (IKhitron (שיחה, 132.72.45.122) 16:50, 31 באוקטובר 2014 (IST))
כלום לא רע בתקציר... פשוט מידע נשמע לי טוב יותר. בורה בורה - שיחה 17:02, 31 באוקטובר 2014 (IST)


דוגמא ד' לפי IKhitron[עריכת קוד מקור]

ארתור קונאן דויל
מידע אודות הסופר

ארתור קונאן דויל
תאריך לידה 22 במאי 1859
תאריך פטירה 7 ביולי 1930 (בגיל 71)
מקום לידה אדינבורו, סקוטלנד
מקום פטירה קרוובורו, אנגליה
לאום בריטי
שפות היצירה אנגלית
סוגה ספרותית ספרות בלשית, רומן היסטורי
יצירות בולטות ספרי שרלוק הולמס
הושפע מ אדגר אלן פו
השפיע על אגאתה כריסטי וכותבי ספרות בלשית אחרים, אדגר רייס בורוז.

אני חושב ש"מידע" עדיף על "תקציר", בגלל ש"תקציר" מרמז זהמסגרת מכילה תקציר של הערך, ולא היא. היא מכילה מידע מסויים על האיש - לא כל המידע החשוב. (דוגמא: בתיבה של לאנס ארמסטרונג לא מוזכרת מחלת הסרטן ממנה החלים). «kotz» «שיחה» 10:31, 1 בנובמבר 2014 (IST)

BEST!! בורה בורה - שיחה 06:02, 2 בנובמבר 2014 (IST)
צודר, kotz. אז בוא אני אציע עוד משהו. אם לא, אז זה בסדר, כמו שזה עכשיו. מה בקשר ל"מידע מובחר על סופר"? או משהו בסגנון. אמי לא רוצה שייוצר רושם שמדובר בכל המידע. (IKhitron (שיחה, 132.72.45.122) 13:57, 2 בנובמבר 2014 (IST))
זה לא מידע מובחר. זה סתם מידע שבחרנו להציג בתבנית, בעיקר כי מניחים שניתן למלא אותו לרוב הסופרים. אני לא חושב ש"מידע אודות הסופר" מרמז שזה כל המידע. אגב, את הביטוי "הסופר" נחליף ל"הסופרת" לפי מגדר בוויקינתונים וניתן גם אפשרות לעדכן אותו ידנית. «kotz» «שיחה» 15:04, 2 בנובמבר 2014 (IST)
ארתור קונאן דויל
מידע אודות הסופר

ארתור קונאן דויל
תאריך לידה 22 במאי 1859
תאריך פטירה 7 ביולי 1930 (בגיל 71)
מקום לידה אדינבורו, סקוטלנד
מקום פטירה קרוובורו, אנגליה
לאום בריטי
שפות היצירה אנגלית
סוגה ספרותית ספרות בלשית, רומן היסטורי
יצירות בולטות ספרי שרלוק הולמס
הושפע מ אדגר אלן פו
השפיע על אגאתה כריסטי וכותבי ספרות בלשית אחרים, אדגר רייס בורוז.

אפשר להסכים שהצורה המועדפת היא דוגמא ד' שלעיל, ולעבור לדיון אם כן או לא להוסיף את השדה לערכי האישים? (כלומר: מצב קיים מול דוגמא ד'). «kotz» «שיחה» 09:55, 9 בנובמבר 2014 (IST)

  • בעד. בורה בורה - שיחה 17:54, 9 בנובמבר 2014 (IST)
  • אני מתנגד, לדעתי זה מיותר ועדיף לשמור על קומפקטיות. כן צריך שיהיה ברור המקצוע, ולהבליט את הפרמטרים החשובים בתבניות למשל באמצעות עיצוב דומה לתבנית:מנהיג שיוצר הפרדה ברורה בין פרטי רקע כמו לידה ופטירה לפרטים החשובים כמו התפקידים (ובמקרה של סופרים זה יהיה סוגה ספרותית ויצירות בולטות). צריך יהיה לאמץ את זה כעקרון, ובדיונים פרטניים על תבניות בעתיד לדאוג לעדכון בכיוון זה. ערן - שיחה 10:44, 14 בנובמבר 2014 (IST)

דוגמא ה' בערך לפי ערן[עריכת קוד מקור]

ארתור קונאן דויל

ארתור קונאן דויל
תאריך לידה 22 במאי 1859
תאריך פטירה 7 ביולי 1930 (בגיל 71)
מקום לידה אדינבורו, סקוטלנד
מקום פטירה קרוובורו, אנגליה
לאום בריטי
סופר
שפות היצירה אנגלית
סוגה ספרותית ספרות בלשית, רומן היסטורי
יצירות בולטות ספרי שרלוק הולמס
הושפע מ אדגר אלן פו
השפיע על אגאתה כריסטי וכותבי ספרות בלשית אחרים, אדגר רייס בורוז.

אני רוצה שנחליט שדוגמא ד' או ה' היא המועדפת ואז נדון בשאלה מה עדיף, הדוגמא הנבחרת מול המצב הקיים. חן חן «kotz» «שיחה» 22:47, 10 בדצמבר 2014 (IST)

אתה בטוח שזה מה שערן רוצה? חשבתי שהוא מעדיף את תאריכי הלידה והפטירה למעלה כמו בתבנית:מנהיג. בכל אופן, לסוג הזה של תצוגת המתונים, שזה רוב התבניות, אני מעדיף את דוגמה ה'. בורה בורה - שיחה 02:52, 11 בדצמבר 2014 (IST)
הייתי רוצה שתאריכי הלידה והפטירה יופיעו מעל התמונה כמו בתבנית מנהיג, וסדר השדות ידגיש את היותו סופר (במקרה של התבנית הספציפית) בלי צורך בכותרת "סופר" (ז"א סוגה ספרותית ויצירות בולטות, יופיעו כשדות הראשונים אחרי התמונה). ערן - שיחה 07:11, 11 בדצמבר 2014 (IST)
לזה אני מתנגד. אין סיבה לתת לקורא לנחש במה עיסוקו של בעל התבנית. שורת הכותרת בדוגמה ה' מאירת פנים ומסבירה זאת מיד. בורה בורה - שיחה 11:18, 11 בדצמבר 2014 (IST)
עדיין חושב שהכותרת מיותרת. אם הולכים על זה, זאת האפשרות הפחות בעייתית מבחינתי. קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 16:16, 11 בדצמבר 2014 (IST)
כל אפשרות שתכיל כותרת של תבנית, גם נוכחית, היא בסדר מבחינתי. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 11:21, 12 בדצמבר 2014 (IST)

נראה שיש קונצנזוס לדוגמא ה'. אם אפשר שמישהו יארכב ואני אפתח דיון חדש על דוגמא זה מול מצב קיים. חן חן «kotz» «שיחה» 10:50, 14 בדצמבר 2014 (IST)

תבנית:גופי מים באוקיינוס הקרח הצפוני[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:גופי מים באוקיינוס הקרח הצפוני

תבנית:הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי

תבנית לצבא הרומי[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:הצבא הרומי

פרובינציות קנדה[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:עיר/פרובינציות קנדה
בורה בורה - שיחה 11:50, 16 בדצמבר 2014 (IST)

תבנית גרפית חדשה - תמונות קולאז'[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:תמונות קולאז'

התיאטראות הלאומיים של צרפת[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:התיאטראות הלאומיים של צרפת

הועבר לדף שיחת תבנית:עיר/מדינת ארצות הברית
בורה בורה - שיחה 16:00, 23 בדצמבר 2014 (IST)

תבנית חלופית לתבנית:ערי בירה באוסטרליה[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:ערי בירה באוסטרליה
David.r.1929 - שיחה 18:05, 25 בדצמבר 2014 (IST)

אתר טבע הדברים כנראה עדכן את המבנה שלו וכעת כל הקישורים דרך התבנית נהרסו. במקום שני פרמטרים ב-URL, יש כעת רק אחד. מי מתנדב לתקן את התבנית? בריאן - שיחה 16:10, 23 בדצמבר 2014 (IST)

בוצע בוצע. עכשיו צריך מישהו שיתקן ידנית את כל המופעים (אין הרבה). בריאן «kotz» «שיחה» 10:31, 24 בדצמבר 2014 (IST)
עלי, תודה. בריאן - שיחה 11:36, 24 בדצמבר 2014 (IST)

הוספת דגל בתבנית מנהיג[עריכת קוד מקור]

שלום רב!

רציתי לשאול מה הולך בעניין הוספת דגלי פרובינציות/מדינות כאשר אני רוצה לעצב ולייפות מקומות לידה ופטירה של מנהיגי המדינות?

H.A.06 - שיחה 20:43, 23 בדצמבר 2014 (IST)

נגד קרלוס ~ שיחה ~ הבה נכחילה 15:51, 24 בדצמבר 2014 (IST)
נגד. וכבר העלית את זה בכל מקום אפשרי וקיבלת תשובה שלילית. בורה בורה - שיחה 15:55, 24 בדצמבר 2014 (IST)

הועבר לדף שיחת תבנית:שחקנים
בורה בורה - שיחה 19:02, 25 בדצמבר 2014 (IST)

תבנית:נאט"ו[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת תבנית:נאט"ו
בורה בורה - שיחה 03:14, 28 בדצמבר 2014 (IST)

הועבר לדף שיחת תבנית:בית מלון/קזינו
בורה בורה - שיחה 05:57, 28 בדצמבר 2014 (IST)