לדלג לתוכן

ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:הפועל תל אביב (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:ארכיון

פרמטרים [ מידע ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<הפועל תל אביב (כדורגל), הפועל תל אביב (כדורסל)

תאריך תחילת הדיון: 10:40, 18 מרץ 2006 (UTC)

הצבעה

ההצבעה היא על איזה סמל לשים בתבנית הקבוצה של מועדוני הכדורגל והכדורסל הפועל תל אביב: הסמל הרשמי או הסמל שלפי משתמש:הפועל מקובל על-ידי האוהדים.

תמונה:Hapoël Tel-Aviv.png, תמונה:Hapoel Tel Aviv Basketball.jpg

  1. צהוב עולה 10:40, 18 מרץ 2006 (UTC)
  2. Green Ape 11:15, 21 מרץ 2006 (UTC)
  3. באנצ' צריכים להשתמש בסמל הרשמי. בנוסף אליו אפשר להשתמש גם בסמלים אחרים. גילגמש שיחה 11:18, 21 מרץ 2006 (UTC)
  4. קקון 18:23, 24 מרץ 2006 (UTC)

תמונה:Hapoel Semel.gif

דיון

לדעתי יש לשים את הסמל הרשמי, שמופיע על חולצות השחקנים, זהו הסמל שאני מכיר בתור הסמל של הקבוצות כבר כ-10 שנים. הסמל שמוצע על-ידי משתמש:הפועל הוא הסמל הישן של הקבוצה, מהעידן שההסתדרות הייתה בעלת הקבוצה. הסמל הזה הוא הסמל הרשמי של תנועת הפועל, והוא לא יכול לייצג קבוצה מסוימת, אחרת אפשר גם לשים אותו בהפועל פתח תקווה ועוד. הערך לא נמצא באתר אוהדי הפועל תל אביב והוא לא בא לדבר על אוהדי הקבוצה אלא על הקבוצה עצמה, וזה הסמל שהקבוצה בחרה לעצמה ושמבדיל אותה משאר קבוצות הפועל.
ראו [1] לגרסה התומכת בסמל הרשמי, ו-[2] לגירסה התומכת בסמל הישן. צהוב עולה 10:53, 18 מרץ 2006 (UTC)

הנושא הזה נדון כבר בעבר פעמיים [ שיחה:היכל הספורט יד אליהו שיחה:הפועל תל אביב (כדורסל)

אין לו היגיון (ראוי דוגמה פורטיטודו בולוניה http://it.wikipedia.org/wiki/Fortitudo_Bolognsa)

ומדובר בניסיון חוזר ונשנה של המשתמש הנ"ל להעלות את הנושא ולעשות מחטף ע"מ שתתקבל דעתו העויינת לחלוטין להפועל תל אביב (כפי שניתן לראות מדף המשתמש שלו ומדף השיחה בנושא הפועל תל אביב כדורסל). כמו שלא מתחילים כל פעם לדון מחדש בנושא הגדרת ירושלים בערך ישראל שהוא הודגמה הקלאסית במדריך לנקודת מבט ניטרלית http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%99%D7%A4%D7%93%D7%99%D7%94:%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A_%D7%9C%D7%A0%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%AA_%D7%9E%D7%91%D7%98_%D7%A0%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%9C%D7%99%D7%AA כי נכנס עורך פלשתיני חדש לויקיפדיה, כך גם הדיון הזה מיותר לחלוטין.

דוגמת בולוניה לא קשורה כי זה הסמל הרשמי שלהם, ראה את האתר הרשמי [3]. עדיין לא הצלחתי להבין איך שינוי הסמל נוגד את עקרון הנייטרליות, מה לא נייטרלי בלשים את הסמל הרשמי? איך זה קשור לשנאת הקבוצה? תשים לב שגם בערך מכבי חיפה החלפתי את הסמל לסמל האמיתי, גם בערך מכבי תל אביב (כדורגל) וגם בערך הפועל כפר סבא הוספתי סמל. זה אומר שאני שונא אותם? אני לא מבין את הקשר בין לשים את הסמל האמיתי לבין ההרגשה שלי לקבוצה. אני לא שם עכשיו סמל שכתוב בו "אנטי הפועל" או "הגועל" או משהו כזה, אני שם את הסמל הרשמי. איך זה קשור לשנאה תגיד לי? צהוב עולה 20:58, 18 מרץ 2006 (UTC)
למיטב זכרוני הדיון דווקא בהחלט התנהל עם לא מעט אנשים. מעבר לכך אתה מוזמן להעמיק באתר של פורטיטודו ולראות שבלוח המשחקים הם שמים את השם קלימאמיו [4]. כאמור הדיון הזה בכלל מיותר, כתר משלמת הרבה כסף להפועל ת"א כדי שהסמל יופיע על החולצה. למיטב ידיעתי היא לא משלמת אגורה לויקיפדיה, וגם לא לקהל אוהדי הספורט שלא במפתיע עקב כך לא יודע מה זה בכלל הסמל הזמני שמופיע על החולצה בתקופת כתר, ומכיר בדיוק סמל אחד של הפועל שאין בו שום כתר. כל העלאת הסוגייה מחדש היא פשוט מצחיקההפועל 15:32, 21 מרץ 2006 (UTC)
"פורטיטודו" מקביל ל"הפועל" (למרות שגם פורטיטודו לדעתי זה שם של ספונסר ישן שלהם), זה נכון. לערך על בולוניה קוראים Fortitudo Bologna ולערך על הפועל קוראים "הפועל תל אביב" ולא "הפועל כתר תל אביב". הסמל בערך על בולוניה הוא סמל הרשמי, שלא קשור ל"קלימאמיו" כמו שהסמל של בית"ר לא קשור ל-014 והסמל של מכבי לא קשור לרסידו. אם הסמל של קלימאמיו, שמופיע על החולצות שלהם ובאתר הרשמי וכו' היה שונה לגמרי מהסמל של פורטיטודו וכולל את המילה "קלימאמיו" זה גם היה הסמל בוויקיפדיה. הסמל הנוכחי של הפועל זה לא הסמל שאתה רוצה, ועוד "כתר" בצד, אלא סמל שנראה שונה לחלוטין, ויש בו גם באמצע "כתר". כך שההשוואה שלך בכלל לא במקום. צהוב עולה 18:16, 24 מרץ 2006 (UTC)

שני הגרושים שלי

לדעתי בכותרת של הערך רצוי לתת את הסמל הרשמי(ויהא זה הפועל "כתר", או הפועל "מאפיית הארגזים"), אבל חשוב להציג את הסמל הוותיק, ולציין שהסמל בכותרת הוא בן X שנים וכפוף להיותה של הפועל תל אביב מואמצת ע"י חברת "יעקב ובניו". אנחנו מצד אחד אנציקלופדיה כך שאסור להתמקד רק במה שקורה היום, אבל מצד שני ויקיפדיה אמורה להיות עדכנית, ולכן אין מניעה שכאשר יתחלף הספונסר ישונה הסמל. --איש המרק 07:47, 24 מרץ 2006 (UTC)
אני מסכים איתך בנוגע לזה שכדאי לשים גם את הסמל הישן, בגירסה שהמלצתי עליה [5] שמתי אותו תחת "היסטוריה". צהוב עולה 18:16, 24 מרץ 2006 (UTC)


ושוב, מדוע לא לשנות בהתאם לספונסר המתחלף את שם הערך? מדוע לא לשנות את הערך היכל יד אליהו להיכל נוקיה? מדוע פורטיטודו בולוניה לא משתנה בהתאם לספונסר? הספונסרים לא משלמים לויקיפדיה אגורה, הסמלים והשמות שלהם מתחלפים לפעמים מדי שנה ואינם מוכרים ע"י הציבור כשמות וכסמלים הרשמיים. הגחיוך שבעניין ברור לחלוטין. אין שום סיבה לשנות אותם בהתאם לספונסר המתחלף. כבר בדיון הקודם הזכרתי גם את צפון קוריאה, ששמה הרשמי הוא בכלל "הרפובליקה הדמוקרטית של צפון קוריאה", מקדוניה ששמה הרשמי המוכר בעולם הוא "הרפובליקה היוגוסלבית לשעבר של מקדוניה", ואפשר גם לציין שאם כבר שמו הרשמי של איצטדיון יד אליהו הינו "ע"ש יוסף בורשטיין" כפי שמצויין בערך (כמובן ששם הערך הינו זה המוכר בציבור של יד אליהו). ניתן אולי לציין בקטן את הסמל הרשמי בתחתית הערך. אבל אין כל ספק שהסמל המוכר בציבור, והסמל שיישאר מוכר בציבור גם לאחר השתנות הספנסר הנוכחי הינו סמל הפועל ההיסטורי. שם הערך הוא הפועל תל אביב, לא הפועל "כתר" תל אביב, הפועל "סמסונג" תל אביב, הפועל "מקדונלדס" תל אביב או מה שלא יהיה הספונסר המשתנה. אין שום סיבה שלגבי הסמל יהיה כלל שונה מאשר לשם. הפועל 11:36, 25 מרץ 2006 (UTC).