ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/תבנית:הערות שוליים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<תבנית:הערות שוליים

  • תאריך תחילת ההצבעה: 23:28, 19 באוגוסט 2008 (IDT)
  • תאריך סיום ההצבעה: 23:27, 26 באוגוסט 2008 (IDT)

הצבעה היא בנושא: האם הערות שוליים צריכות להיות מוסתרות חלקית כברירת מחדל כאשר יש יותר מ-10 הערות שוליים בערך?

הערות:

  • ההצבעה חלה על כלל הערות השוליים בכלל הערכים, ולא רק על תבנית ספציפית זו.
  • אם יוחלט שיש להסתיר חלקית כברירת מחדל - בכל הערכים שאין בהם 10 הערות שוליים, לא יהיה שום שינוי לעומת היום. בערכים שבהם יותר מ-10 הערות שוליים, תוצגנה 10 הערות השוליים הראשונות והשאר ניתנות להצגה באמצעות הכפתור "הצגת כל הערות השוליים". ניתן לראות המחשה לכך בערך הרפתקאות אליס בארץ הפלאות#הערות שוליים. במילים אחרות, הקוראים יוכלו לגלול כדי לראות את הערות השוליים ו/או לפרוש את כל הערות השולים.
  • אם יוחלט להציג את כל הערות השוליים במלואן כברירת מחדל, אזי לא ייעשה יותר שימוש בגלילה ובאפשרות "הסתרה/הצגה" שבתבנית:הערות שוליים. כלומר, הערות השוליים תוצגנה במלואן לקוראים.
  • בלי קשר לברירת המחדל שתיבחר, כל משתמש רשום יוכל לשנות את צורת ההצגה האישית עבורו, בכל הערכים.

הערה טכנית לא מהותית: ההסתרה בפועל תבוצע על פי מספר השורות ולא מספר הערות השוליים. כלומר, 15 הערות שוליים בנות שורה אחת כל אחת שווה ערך ל-4 הערות שוליים הפרושות על פני 15 שורות.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

ראו דיון מרכזי בשיחת תבנית:הערות שוליים. חבל יהיה לחזור על אותו דיון ארוך שוב.

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

תמונות המחשה[עריכת קוד מקור]

ראו משמאל תמונות הממחישות את האפשרויות השונות. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באב ה'תשס"ח • 23:44, 19 באוגוסט 2008 (IDT)

עדיף בלי, שהמצביעים לא יתבלבלו. ההקדמה מפנה לערך שבו מיושם הסקריפט ובה אפשר לראות כיצד זה נראה ועובד. ‏Yonidebest Ω Talk23:56, 19 באוגוסט 2008 (IDT)
יוני, אני לא מסכים. ראית ששועל ותיק כמו אורי לא הבין מי נגד מי. למה לא לתת תמונות המחשה? זה בכלל לא קשור לסקריפט, רק להבין מה קורה פה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באב ה'תשס"ח • 23:58, 19 באוגוסט 2008 (IDT)
השועל הוותיק שלנו לא עיין בערך לדוגמה וגם לא בהקדמה שיש כעת. אם היה מעיין, אין ספק בליבי שהיה מבין במה מדובר. התמונות מבלבלות מאחר שחלק לא שמים לב שמדובר בשני מצבים, אחד מוסתר ואחד פרוש. הרי בגלל זה התבלבל אורי והצביע נגד הסקריפט - מתוך חשיבה שהסקריפט פורש את הערות השוליים וזהו. הערך לדוגמה מבהיר הכי טוב שזה לא המצב. ‏Yonidebest Ω Talk01:29, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

ובכל זאת[עריכת קוד מקור]

אין ברירה, חייבים להמחיש בתמונות לאור הדיון שהתפתח:

ראו לעיל תמונות הממחישות את האפשרויות השונות. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 18:19, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

על מה בדיוק ההצבעה?[עריכת קוד מקור]

מצטער שלא השתתפתי בכל הדיון ואין לי משאבי הזמן לעבור על כולו. הנקודה שלא ברורה לי היא האם מצביעים על ברירת מחדל בלבד וכותב עם נימוקים טובים יוכל לנהוג אחרת, או שזה יחייב? גיאגיאגיא - שיחה 13:34, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

נדמה לי ש"ברירת מחדל" מתייחס לכך ש:
  • בלי קשר לברירת המחדל שתיבחר, כל משתמש רשום יוכל לשנות את צורת ההצגה האישית עבורו, בכל הערכים
משמע - קורא מזדמן או משתמש שלא טרח יראו את הערות השוליים בהתאם לתוצאות ההצבעה. יוסאריאןשיחה 13:44, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
הייתי חושב שהחלטת החריגות צריכה להיות לגבי ערך מסויים ולא לגבי קורא. גיאגיאגיא - שיחה 13:55, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
זה היה המצב עד היום, והצבעה הזו מנסה ליצור אחידות. אני לא רואה איזה שיקולים יכולים להצדיק מסגרת הגלילה - העניין הוא טכני ונוגע לדרך ההצגה של הערך, ואין לו קשר לתוכן. יוסאריאןשיחה 14:03, 20 באוגוסט 2008 (IDT)


האם נכון שהכוונה היא לממש את הסקריפט החדש בכל מקרה, והמחלוקת היא רק על ברירת המחדל? עוזי ו. - שיחה 19:29, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

מבלי להיכנס לאופן המימוש (יש פירוט רב עליו בשיחת התבנית והארכיונים שלה), כן - מצביעים על ברירת המחדל. היא חשובה למדי, שכן בעוד שוויקיפדים רשומים יכולים לשנות את ההתנהגות, ברירת המחדל שתיקבע כאן היא מה שיראו כל הקוראים שאינם ויקיפדים רשומים (להם לא תהיה ברירה), או ויקיפדים שרשומים אבל לא שינו את פריסת ההערות. ‏odedee שיחה 19:46, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
עוזי, מבחינה טכנית - לא. כלומר, אם יוחלט להציג את כל הערות השוליים כברירת מחדך, לא נשתמש בסקריפט. ‏Yonidebest Ω Talk19:54, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
למה לא? גם אם ברירת המחדל היא פריסה, עדיין נוח שאפשר לכווץ את הרשימה. עוזי ו. - שיחה 20:13, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
גם אני חושב כך וממליץ לשנות את ניסוח ההצבעה. אפתח לזה תת סעיף. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 20:15, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
אם לדייק, אם ההצבעה לא תעבור, הסקריפט לא יהיה נחוץ. אם היא תעבור ימומש הסקריפט כאשר ברירת המחדל היא הסתרה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 19:56, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

למה נגד הצגת ההערות במלואן?[עריכת קוד מקור]

יש ערכים כמו מהדי בהן יש עשרות הערות שוליים וכשהן פרושות יש הכרח בגלילה אין סופית כדי להגיע לטקסט שאחרי הערות השוליים. כדי להתמודד עם הבעיה פותח סקריפט המאפשר לצמצם את הערות השוליים הגלויות לכל מספר שיקבע (כרגע מוצע 10), ושאר ההערות יהיו מוסתרות אך נגישות בגלילה. מי שמקיש על הערות שוליים מהערך, מגיע ישירות להערה ללא שום צורך בגלילה, כך שאין שום השפעה על הקורא. לטובת הקוראים המעוניינים לקרוא את הערות השוליים ברצף, נוסף כפתור "הצג" הפורש את הערות השוליים במלואן, ומציג אותן בדיוק בדרך הקיימת היום כך שגם חובבי הצגת הערות השוליים במלואן מקבלים אותן.

בעוד שהצעת ביטול תבנית הערות השוליים בעצם כופה שימוש על משתמשים בדרך מסוימת, גם אם אין הם מעוניינים בה, הסקריפט מאפשר גמישות מירבית וכל אחד או אחת יכול להציג את המידע כרצונו, וזהו היתרון הגדול של ההצעה לשימוש בסקריפט. אין לנו צורך בכופין אותו עד שיאמר רוצה אני. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 19:56, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

דיון על האופציה[עריכת קוד מקור]

אבל זה כופה לי בעיניים כשאיש היישר בעיניו יעשה. חוסר האחידות הזה משדר חוסר רצינות, ואת דעתי על הצרות שהתבנית הזו גוררת עימה פרטתי כבר הלוך ושוב אז לא אחזור על זה שוב. דורית 19:59, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
לדעתי אפשר לממש את הסקריפט בכל מקרה - השאלה היא רק מה ברירת המחדל שלו. אין שום סיבה למנוע ממי שרוצה גלילה, להפעיל אותה. למיטב הבנתי זה גם מה שנאמר בדיונים בשיחת התבנית. ‏odedee שיחה 20:00, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
נכון, והצעתי בדף השיחה לנסח כך את ההצבעה. רק שערן התנגד ונחפזו להצבעה מוקדמת מדי. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 20:07, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
דורית צר לי, אבל נראה לי שאת לא מבינה את הפתרון. עיינת בתמונות ההדגמה? אין שום הבדל לאחר הפרישה בין המוצע למה שיש היום אז היכן חוסר האחידות? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 20:02, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
יש הבדל, ברגע שלערך יש יותר מ-10 הערות. דורית 20:21, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
כיוון שאת פורשת, לא תראי שום הבדל. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 21:36, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
כן, רק שצריך לעשות את הפרישה הזו שוב ושוב, בכל ערך אליו יגיע המשתמש, כי כפית עליו את ההסתרה הזו. עופר קדם - שיחה 20:05, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
עופר, חדל אש עם הטיעונים הגלובליים המטעים. בכל ויקיפדיה, מתוך 80,000+ ערכים יש אולי 100 ערכים כאלה שיגללו, אז מה ההנפצה "שוב ושוב, בכל ערך אליו יגיע המשתמש". לפחות נסה לדייק בטיעונים. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 21:36, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
אל תיתמם, ברור לך שהתכוונתי לערכים הרלוונטיים בלבד. אבל אם אלה בסה"כ איזה 100 ערכים, מה אתה מתעקש? כל כך כואב לך ב-100 ערכים לגלול עוד טיפה כדי להגיע לקטגוריות המרגשות? עם טיעונים כאלה, הרי השלב הבא יהיה פשוט להסתיר פרקים שלא מעניינים אותך, כי גם הם מפריעים. עופר קדם - שיחה 21:46, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
בוודאי שמי שרוצה את הגלילה, אפשר להוסיף לו אפשרות, יפעיל וישמח. אבל ההצעה הנוכחית רוצה לכפות על כל המשתמשים את הצורה המוסתרת, והרוב המוחלט של הקוראים יתקעו עם האפשרות הזו, בין אם הם מעוניינים בה, ובין אם לאו (גם אם הם לא רוצים, יצטרכו שוב ושוב לפתוח את ההערות).
חגי, אתה מביא כדוגמא את הערך מהדי - אבל זו דוגמא שסותרת את דבריך. אין שום צורך "בגלילה אין סופית כדי להגיע לטקסט שאחרי הערות השוליים" - אין טקסט כזה. ההערות הן בשולי הערך. וגם אם היה טקסט אחרי - ההערות אינן משהו להתבייש בו, או להסתיר. הן חלק מהערך, בדיוק כמו שפרק בערך שלא מעניין אותך עדיין ישאר בו, ועדיין תצטרך לגלול כדי להגיע לדברים מעניינים יותר אחריו. עופר קדם - שיחה 20:05, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
יש אחריו קטגוריות מעניינות למשל, ואם אני זקן מוגבל כדבריך, מאוד קשה לי לגלול, כי אני צריך לצלוף על בר הגלילה לעבור את כל ההערות האלה. לא גמרתי קורס צלפים. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 20:09, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
לא, הטיעון שלך שגוי. בכל מקרה צריך לגלול כדי לקרוא את הערך. כדי להשתמש באתר, ממילא צריך להבין את השימוש בפס הגלילה (בלחיצה עליו בעכבר, בשימוש בגלגלת העכבר, או במקלדת - Page up/down). אז אין כל קושי הבנתי בלגלול עוד קצת, בדיוק כמו שתעשה על פרק "בתרבות הפופולרית", או "X בפילוסופיה על פי הזרם הקאנטי". בניגוד לכך, בשיטה שלך, הוספת עוד אלמנט עיצובי שצריך להבין (ושני פסי גלילה, תיבה אחת נגללת בתוך אחת אחרת, זה בכלל לא טריוויאלי למי שאינו בקיא במחשבים), ועוד אלמנטים לאינטראקציה, ועוד פוטנציאל בלבול (למה, אחרי שקראתי את ההערה, כשאני גולל עם הגלגלת שלי, אני לא חוזר לטקסט בו הייתי קודם?). עופר קדם - שיחה 20:15, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
אתה טוען שלגלול בבר אחד כולם יודעים אך אם יש בר גלילה נוסף, רק אני ויוני יודעים? אני עומד נפעם מול טיעון מחץ שכזה ומודה שאין לי תשובה עליו... כנראה לא התכוננתי מספיק. נאלץ להעביר את כל העולם קורס "גלילה בבר נוסף" בהקדם. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 20:45, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
כנראה שמעולם לא ניסית להסביר שימוש באינטרנט לאדם מבוגר, שלא בקיא במחשבים. הדברים האלה מאוד מבלבלים, גם אם לנו זה נראה כמעט טבעי. עופר קדם - שיחה 21:15, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

למה בעד הצגת ההערות במלואן?[עריכת קוד מקור]

הנה הנימוקים שלי להצבעה בעד הצגת ההערות במלואן:

  1. ראשית, העניין העקרוני - הערות השוליים הן חלק אינטגרלי מהערך. הן לא איזו תבנית ניווט גדולה מדי שמפריעה, או רשימת פרקים מלאה. הן תוכן של הערך, שמופרד רק לשם הנוחות, ולא עקב חוסר רלוונטיות.
  2. שנית, וחשוב לא פחות - נגישות. שימוש בגלילה בעצם פוגע בכמה אופני שימוש באתר:
    1. קורא שאינו יכול להשתמש בעכבר - כעת יכול פשוט לראות מה מספר ההערה, לקפוץ למטה בכמה לחיצות של page down, לראות את ההערה המתאימה, ולחזור למעלה באותה דרך. הגלילה תמנע את האפשרות הזו. הקורא ירד למטה, אבל יצטרך להעביר את הפוקוס לתיבת ההערות, ואז שוב לרדת עם המקלדת, רק כדי להגיע להערה המתאימה. על אותו תהליך יאלץ לחזור כדי לשוב לטקסט של הערך. למה שהקורא לא ישתמש בעכבר? יש רבים שקשה להם לבצע תנועות מדויקות מספיק לשימוש יעיל בעכבר. הרבה יותר קל ללחוץ על כפתור מאשר לכוון אמצעי מדויק. ישנם אנשים שממש אינם מסוגלים להשתמש בעכבר ומקלדת, ובכלל עובדים עם אמצעי קלט חלופיים, המדמים מקלדת ועכבר. עבורם, כיוון מדויק של העכבר לנקודות שונות במסך דורש מאמץ רב בהרבה משימוש במקלדת.
    2. קורא שלא נוח לו להשתמש בעכבר - לדוגמא, במחשב נייד לעיתים קל יותר לעבוד עם המקלדת.
    3. קורא שמשתמש בעכבר, אבל מעדיף לחזור למעלה במהירות בעזרת גלגלת העכבר - פס הגלילה בתיבת ההערות הוא זה שיגלל, לא פס הגלילה הכללי של הערך. הקורא יאלץ להעביר פוקוס (ללחוץ בדף) לאיזור הטקסט הראשי, ורק אז לנוע למעלה. או לחילופין, יאלץ ללחוץ שוב על מספר ההערה כדי שתקפיץ אותו למעלה - עוד בזבוז זמן. קורא שיתבלבל לרגע, וישתמש בגלילה (כי כך הוא רגיל לעבוד ברוב האתרים), גם יאבד את מיקום ההערה, וזה רק יקשה עליו יותר בחזרה לטקסט.
    4. קורא שפשוט לא בקיא בדברים האלה - יש הרבה מאוד אנשים, בעיקר מבוגרים יותר, שהשימוש באינטרנט אינו טבעי להם. את המכניזם של פס גלילה אחד הם כבר (בערך) הבינו, אבל עוד אחד זה פשוט מבלבל. רבים מהם פשוט לא יבינו איפה שאר הערות השוליים, ולא יבינו שאפשר ללחוץ על המספרים הקטנים (וגם כשינסו, יהיה להם קשה לפגוע בדיוק). עוד רבים יגיעו עם הקישור להערות, ולא יבינו למה המקלדת או גלגלת העכבר לא מחזירה אותם למעלה. משתמשים אלה, שממילא קשה להם להשתמש ברשת, לא סתם יצטרכו לבזבז עוד זמן כמו הגולשים הותיקים. הם פשוט יתוסכלו, ויוותרו. הפסדנו עוד קוראים.
  3. אין שום סיבה טובה להסתרת ההערות. הן נמצאות אחרי הטקסט המרכזי של הערך, ואינן מפריעות, גם אם הן רבות וארוכות. הנימוק האסתטי חלש מאוד, ואינו מתקרב להצדקת הנזק שיגרום השינוי למגוון המשתמשים השונים. הצבעה להסתרת ההערות היא פגיעה חמורה בנוחות השימוש באתר, ויריקה בפרצוף לכל מי שיש לו קשיים ומגבלות בשימוש ברשת. עופר קדם - שיחה 13:47, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
כדאי להחליף - נגד->בעד הצגת ההערות במלואן. כמו שכתוב בהצבעה. יוסאריאןשיחה 14:07, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
בוצע, תדה. עופר קדם - שיחה 14:12, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

התייחסות להערות עופר קדם[עריכת קוד מקור]

ואני לא מבין איך כותב ותיק ומוערך יכול לשקר בדף הצבעה במצח נחושה כדי להטות את ההצבעה. אין בכוונתי להתייחס לטענותיו של עופר קודם משום שהן כבר נידונו בהרחבה בדיון המקדים ונתבקשנו לא לחזור על הטיעונים. יקרא המצביע וישפוט עם פרופוגנדות חסרות שחר כמו בעיית נגישות, שאינן קיימות כאן, שוות בכלל התייחסות. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באב ה'תשס"ח • 17:20, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
חוצפן. איך אתה מעז להאשים אותי בשקר? כל מה שכתבתי נכון ומדויק. זו התוצאה של שימוש בגלילה. אם אתה רוצה לטעון שמשהו ממה שאמרתי לא נכון - פרט, או שתוק. אני בטוח שאתה רוצה לטעון שכיוון שיהיה כפתור "הצג", שיפתח את הערות השוליים, אז הכל יהיה בסדר. בכלל לא - זה אומר שהקורא צריך לבזבז עוד זמן על להגיע לכפתור הזה וללחוץ עליו רק כדי לקבל תצוגה נוחה. גרוע מזה, חלק ניכר מהמשתמשים בכלל לא ידע על קיום הכפתור, ולא ישים לב אליו (שמת לב כמה משתמשים מפספסים אלמנטים טריוויאליים בממשק, כמו בינויקי? יש לך מושג כמה בכלל לא מודעים לעניין של "הצג/הסתר"?). ההצעה שלך תפגע בדיוק במשתמשים האלה, בדיוק באלה שממילא השימוש ברשת לא טבעי להם. ובכל מקרה, גם כדי לפרוש את ההערות, צריך להשתמש בעכבר באופן מדויק כדי ללחוץ על הכפתור - עוד בזבוז זמן, ועוד קושי נגישות. אם יש לך טענה רצינית, פרט אותה, אבל אל תקרא לי שקרן. הדבר מציג אותך באור מאוד לא מחמיא. עופר קדם - שיחה 17:30, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
כבר הגבתי על זה וזה נעלם... מה שחבל לי שאתה ידעת על הפתרון של כפתור ההצג, שבמחי קליק פותר את כל הררי "הבעיות" שציינת לעיל, אך כלל לא טרחת לציין זאת במסכת הטיעונים. שיבינו כולם, לאחר קליק אחד קטן על "הצג" ההערות יראו זהות לחלוטין למה שיש היום, ללא שום בעיות. זה לבד עונה על כל טיעון שעלה עולה או יעלה ואין צורך לפרט. "הקורא צריך לבזבז עוד זמן"? נו באמת? זה טיעון רציני? אין צורך לגשת במיוחד לההערות. ברוב המקרים לא ניגשים, ואין צורך לפרוש בכניסה לערך. בפעם הראשונה שילחצו על ההערות, יגיעו לשם, ומי שירצה יפרוש. כן, יקח לו "בזבוז זמן" של עוד 0.03 שניות לבצע קליק נוסף. הקוראים והכותבים לא יודעים להקיש על "הצג"? מעניין שלהקיש על "עריכה" שזה אותו דבר הם דווקא כן יודעים להקיש... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 18:13, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
הערכים נכתבים גם למען מי שאינם לוחצים על עריכה, וגם למען מי שבכלל לא יודעים מהי ויקיפדיה, הם פשוט חיפשו משהו בגוגל וקיבלו קישור לערך. אני חוזר על דברי עופר שכנראה פספסת: יש הרבה אנשים שאינם מתמצאים, הם לא מבינים בכפתורים, פסי גלילה ויכולת השימוש שלהם במחשב היא צנועה. כבר נתקלתי בוויקיפדים (בעלי ותק ניכר) שאינם יודעים שניתן לפרוס תבנית מוסתרת, ואיך עושים זאת. אין ספק שיהיו קוראים שלא מבינים שאפשר לפרוס. ‏odedee שיחה 18:18, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
ובכל זאת אנחנו משתמשים באפשרות ההסתרה במקומות רבים. למעשה, כדי לגלוש בוויקיפדיה נדרש מינימום של הבנה בגלישה באינטרנט. להגיד שלא מסתירים את הערות השוליים בגלל כל הסבתות, זה לא לעניין. ‏Yonidebest Ω Talk18:19, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
ובכל הזדמנות אני מסביר שם שהסתרה משמעה שקוראים לא יצליחו להגיע למידע, ויש להימנע ממנה. לא ידעתי שלסבתות אסור לקרוא בוויקיפדיה. אולי כדאי להסביר להן את זה איפשהו, או לשנות את ברירת המחדל שלהן בחיפושים בגוגל, שלא תקבלנה חלילה קישור לערך בוויקיפדיה, שהן לא אמורות לקרוא. ‏odedee שיחה 18:22, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
עודדי, הם יודעים שבקישורים חיצוניים לוחצים על הלינק כדי להגיע לאתר חיצוני? זה לא אותו דבר כמו הצג? גם שם צריך "לכוון את העכבר בדיוק של צלף" מה שהם לא יכולים, אז אולי נבטל קישורים חיצוניים. אני לא אובה טיעונים לא ענייניים, והטיעונים של עופר, לדעתי, הם כאלה. אני ממש חש לא בנוח לגונן על פונקציות בסיסיות של ויקי שמועלות פה כ"בעיות נגישות". חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 18:25, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
חגי, זו לא פונקציה בסיסית של ויקיפדיה, זה משחק בסקריפט. לפעמים זה שימושי, במידה זו או אחרת, אבל זה לא עד כדי כך ברור (ובהתאם, רבים לא מודעים לאפשרות הזו בכלל). אם היה נימוק אדיר, קריטי, רב-חשיבות לטובת ההסתרה - אולי זה היה מצדיק את זה, אולי. אבל בעצם הנימוק היחיד הוא שזה מפריע לך לראות הרבה הערות - אבל הרי ההערות לא מסתירות שום דבר אחר. המקום שלהן לא עולה לנו כלום. הן אחרי הטקסט, ולא מפריעות להמשך קריאה. אם אתה לא רוצה לקרוא אותן, בכלל לא תגיע אליהן. אז עם מה נשארנו? עניין של טעם? בשביל זה שווה להקשות על המשתמשים? להפריע לקריאה שלהם, לדרוש עוד לחיצות וגלילות, לתסכל את הקוראים הפחות בקיאים שלנו? אחת ממטרות היסוד שלנו היא נגישות לידע, ופעולה שפוגעת בכך, ללא צורך קריטי, אינה מוצדקת. עופר קדם - שיחה 18:51, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
"משחק בסקריפט"? אף אחד חוץ מיוני לא יודע על כך. אתה יודע שכשאתה עושה כיום פעולות יומיומיות בוויקי רצים לך איזה 10 סקריפטים לפחות ברקע? שקוף לחלוטין למשתמשים. אתה חוזר כבר שבע פעמים על המנטרה "מקשה על המשתמשים? מפריע לקריאה שלהם" ואני שואל איך למה וכמה? הרי זה זהה לחלוטין. (חוץ מזה שצריך לגמור לדעתך קורס צלפים צהל"י כדי לקרוא בוויקיפדיה... אבל זה חל על הכל, לא רק על הסקריפט הזה) חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 18:57, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
הסברתי לך בדיוק למה אתה מוסיף קושי למשתמשים. הסברתי בדיוק את סדר הפעולות, ואיפה אתה גורם לקושי. אפשרות הפריסה לא תעזור משמעותית. רבים לא מכירים, ולא מבינים. אתה פשוט תוסיף להם עוד עבודה, תקשה עליהם, או תגרום להם לותר על הקריאה ולעזוב, כי הם לא יבינו למה כשהם מנסים לחזור לטקסט, הגלילה של העכבר שלהם רק מזיזה את ההערות, ולא את כל הדף. זו תהיה התוצאה של הסקריפט שלך. רק נזק והכבדה, ללא שום הצדקה. עופר קדם - שיחה 19:09, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
עופר, לי נראה שאתה הולך ראש בקיר. למשל, ברור שגם ילד בן 7 יכול להבין לבד אחרי קצת גלישה באינטרנט שהמיקום של העכבר משפיע על החלק שנגלל. ועכשיו תגובה לשניכם: אתם יכולים להמשיך להתעקש "כן לא כן לא כן", בל העובדה היבשה היא שאף אחד כבר לא קורא את הדברים שלכם. צריך לקחת יום חופש מהעבודה כדי לקרוא את כל הטענות של כל הצדדים ועד שמגיעים למה שלכבודו עופר יש מה לומר, כבר נמאס. אז במטוטא, די להתדיין. תציגו את דעתכם במשפט וחצי בהצבעה - שם רוב המצביעים קוראים את התגובות. ‏Yonidebest Ω Talk19:25, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
בן 7 כן, בן 70 - לא כל כך, וכאן חלק גדול מהבעיה (חלק נוסף הוא אנשים שמבינים, אבל מוגבלים פיזית, והשימוש פשוט יהיה להם קשה יותר). עופר קדם - שיחה 19:28, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

מענה חגי לטענות לעיל[עריכת קוד מקור]

  1. לשם כך סיפקנו את אופציית הפרישה שנותנת בדיוק את אותה תוצאה. חבל שיוני הוריד את תמונות ההמחשה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באב ה'תשס"ח • 17:32, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  2. לא צריך עכבר. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באב ה'תשס"ח • 17:32, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  3. הבל ורעות רוח מההתחלה עד הסוף, וזה כבר הוסבר לך. אני פשוט לא מבין מה ההגיון להעלות את זה שוב ביודעין שזה לא נכון. לאחר קליק אחד על הפרישה אין גלגלת ואין בטיח. לשם מה אתה מפחיד פה את כולם? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באב ה'תשס"ח •
  4. עוד מיתוס שמראה אי הבנה. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באב ה'תשס"ח • 17:32, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  5. כמה אפשר לחזור על אותו טיעום משמונה זוויות? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באב ה'תשס"ח • 17:32, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

התיחסות לטענות חגי לעיל[עריכת קוד מקור]

אני מבין שאתה חושב שהכפתור הקטן הזה הוא פתרון למשהו - אבל הוא לא. כל מה שאמרתי מדויק במאה אחוז. לשיטתך, כדי למנוע את מגוון ההטרדות הזה, הקורא שלנו צריך, עם תחילת הקריאה, לרוץ מהר לתחתית הערך, כדי ללחוץ על איזה כפתור (שהוא ממש גם יהיה מודע לקיומו). אתה לא מבין שלא כולם מבינים מספיק במחשבים? אתה לא מבין שאתה מכניס פה רמות סיבוכיות שיפריעו מאוד למי שהשימוש ברשת אינו טבעי לו? רק לסבך, רק לבלגן, רק להוסיף עוד תבניות, ועוד אלמנטים, ועוד כפתורים ופסים והשד יודע מה. חלילה שהדפים שלנו יהיו קלים לניווט והבנה. העיקר שהערות השוליים יוסתרו, כי אסור שהן יגזלו פיקסלים יקרים בתחתית הדף. עופר קדם - שיחה 17:48, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

הועבר מתוך ההצבעה[עריכת קוד מקור]

פגיעה חמורה בנגישות, חובבני ולא מוצדק. הסברתי בפירוט לעיל. עופר קדם - שיחה 13:48, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

פרופוגנדות חסרות שחר שנועדו "להפחיד" את המצביעים ולהטות את ההצבעה. אין בעיית נגישות וחבל שאתה נוקט בטקטיקה לא הוגנת שכזו. מסופקני אם בכלל הבנת את הפתרון הטכני המוצע. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באב ה'תשס"ח • 17:22, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
חוצפה. כל מה שאמרתי מדויק ונכון, בעוד אתה מתמקד בהאשמות גסות וירודות. עופר קדם - שיחה 17:32, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
חוצפה זה להטות הצבעות בהפחדות. כל מה שאמרת חסר שחר, והסברתי זאת לעיל. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באב ה'תשס"ח • 17:34, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
תתפלא, אבל להגיד שהסברת, לא משנה את המציאות - לא הסברת. התעלמת והתחמקת. כל מה שאמרתי נכון. אני מזמין אותך להצביע, בפירוט, על מה שלא נכון לדעתך, או לחזור בך מהאשמותיך. עופר קדם - שיחה 17:36, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
הסברתי. ואבקשך לשנות את העריכה לעריכה המקורית שלי בה הטיעונים היו מתחת לטיעונים שלך. לשם מה זרקת אותם לסוף? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באב ה'תשס"ח • 17:46, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
כי זה מבלבל ולא קריא. אל תפריד ותחלק את הטקסט שלי. הוספתי מספור, גם להערות שלך, כדי שיהיה ברור לאיזה סעיפים הן מתייחסות. עופר קדם - שיחה 17:49, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

זה הפרמטרים[עריכת קוד מקור]

  • אני גולש בפונט גדול ובגובה של מסגרת ההערות לפעמים נכנסת רק שורות בודדות. אני לא מבין למה מסגרת ההערות צריכה להיות רק באחוז קטן מגובה המסך. אם המסגרת הייתה גבוהה פי שלוש והסף היה משתנה מ-10 ל-30 לפחות כנראה שהייתי תומך. גיאגיאגיא - שיחה 14:04, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
זה פשוט נראה רע. גם אם היה מדובר ב-100 הייתי מתנגד. גלילה היא פריט עיצוב מכוער למדי ואם אפשר, עדיף להסתדר בלעדיה. גילגמש שיחה 14:09, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
גיאה, זה לא אמור לשנות את הצבעתך, כי אפשר כמובן לקבוע סף של 30 או כל סף אחר. אם אתה בעד גלילה, הצבע בעד גלילה ומאוחר יותר נחליט מה הסף הנחוץ לטובת הכלל. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באב ה'תשס"ח • 17:25, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

ובינתיים, במחוזות רחוקים[עריכת קוד מקור]

בדרך כלל, תומכים בתבניות אוהבים להציג את ויקי אנגלית כדוגמא, על שלל התבניות בה. הם מהללים ומפארים אותה, ומבכים על הפרימיטיביות שלנו כאן, בלי הררי תבניות. אבל דווקא בנושא הזה, הם לא מביאים את ויקי אנגלית כדוגמא. מדוע, תשאלו? כי שם אסרו על תבנית הגלילה הזו - ראו כאן וכאן. אז כמו שאמרתי באותן הזדמנויות, אנחנו לא ויקי אנגלית, ולא מחויבים להחלטות שלהם. אבל אם מביאים אותם, פעם אחר פעם, כתמיכה, ראוי גם להזכיר אותם כשעמדתם אינה זו שאתה תומך בה. עופר קדם - שיחה 19:18, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

בוויקיאנגלית לא אסרו על רשימות. מישהו הזכיר את זה בדיונים על רשימות? כל ויקיפדיה עושה מה שנכון לעשותו. גם אין להם את יוני מחולל הפלאות. למעשה עם הסקריפט של יוני, אין בכלל גלילה למי שלא רוצה בכך, אבל את זה כבר נואשתי מלהסביר לך. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 19:23, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
האמת שהתביישתי להגיד את זה אבל אחרי שראיתי שהאנגלים כותבים "such lists will display properly in all web browsers." אודה ואתוודה שבמחשב הלינוקס (הדי דפוק) שיש לי באוניברסיטה ההערות שבתבנית הנגללת/נפרסת מרוחות על כל המסך ואי אפשר לקרוא אותם כלל. ושאלה לחגי - אם הכל תלוי ביוני, מה יקרה אם חס וחלילה הוא יפסיק להיות פעיל ונרצה שינוי בספקריפט או עקב שדרוג דפדפנים הוא יפסיק לעבוד וכד'? ‏עדיאל19:28, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
חגי, אתה פשוט חוזר על מה שאמרתי - בוודאי שאנחנו עצמאיים וקובעים לבד. רק חבל שלא זו הייתה רוח דבריך בדיונים אחרים. אתה זה שמביא את ויקי אנגלית שוב ושוב כדי לתמוך בטענותיך. אז אל תתעלם מהם ברגע שזה כבר לא נוח. אם ההחלטות שלהם טובות מספיק בשבילך כשאתם מסכימים, אולי יש משהו בדבר כשהם לא מסכימים איתך.
כיוון שברירת המחדל שאתה רוצה היא עם גלילה, אז יש גלילה לכולם, מי שרוצה ומי שלא. מי שלא רוצה יאלץ לבזבז עוד זמן כדי להיפטר מזה, ויצטרך לעשות זאת שוב ושוב, בכך ערך, כי הכרחת אותו.
עדיין לא הצגת טיעון בעד הגלילה - מדוע הערות השוליים מפריעות, שם בתחתית העמוד. עופר קדם - שיחה 19:32, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

אז למה מצביעים[עריכת קוד מקור]

קראתי את דברי עופר למעלה ושמתי לב שישנה באמת פסקה #למה בעד הצגת ההערות במלואן?, אבל אין פסקה שמסבירה מדוע עדיף להציג את ההערות כשרובן נסתרות. טוב ויפה שיש הצבעה, והצלחנו לנסח אפשרויות מוסכמות, אבל נדרש גם הסבר מדוע בכלל נפתחה ההצבעה: מה היה רע במצב שבו אין גלילה, וכיצד הגלילה משפרת זאת. ‏odedee שיחה 19:41, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

תודה על ההערה - הוספתי. זה מספק? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח •
כן, תודה. הגבתי שם. לא ברור למה לא להוסיף סקריפט בכל מקרה. זה יאפשר לאנשים בכל מקרה שינוי של ברירת המחדל, בלי קשר לתוצאת ההצבעה. ‏odedee שיחה 20:03, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

הצעה לשינוי נוסח ההקדמה להצבעה[עריכת קוד מקור]

לאור האמור לעיל, אני מציע לשנות את הנוסח של ההקדמה להצבעה, בסעיף ההצבעה, כדלקמן:

מנגנון הערות השוליים הנוכחי יוחלף בסקריפט שכתב יוני. ברירת המחדל, פרוש או מוסתר, תקבע בהצבעה זו.

חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 20:19, 20 באוגוסט 2008 (IDT)

בשביל מה להפעיל סקריפט לצמצם את הערות השוליים אם הוא כבר פרוש וכבר הפריע? זה כמו לסגור את דלת הארווה לאחר שהסוסים ברחו. מי שירצה להשתמש בסקריפט בכל זאת, שישתמש בה באופן פרטי. ‏Yonidebest Ω Talk20:32, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
באמת, בשביל מה? הרי ברגע שראיתי יותר מעשר שורות של הערות שוליים בערך, זה מפריע לי כל כך שכל היום נהרס לי, וכבר לא מעניין אותי מה מופיע אחרי ההערות. אז זהו שלא, זה כמו להכניס את הסוסים בחזרה לארווה, ואז לסגור את הדלת. אם יש מישהו שזה מפריע לו בעיניים, הוא יכול ללחוץ על כפתור ולהסתיר, בדיוק כמו שבאפשרות הנגדית, אם יש מישהו שמפריע לו דהוא לא יכול לראות, הוא יכול ללחוץ ולהציג. דניאל צבישיחה 17:33, כ' באב ה'תשס"ח (21.08.08)
אני לא יודע כמה זה מועיל לאחר שכל ההערות כבר מוצגות, אבל מה שבוודאי מועיל, הוא שאם יוחלט כברירת מחדל לפרוס, אנשים עדיין יוכלו באופן פרטני לשנות כך שעבורם תמיד תהיה הסתרה או גלילה החל ממספר הערות מסוים. ‏odedee שיחה 23:57, 21 באוגוסט 2008 (IDT)
הם יוכלו להגדיר אצלהם במונובוק האישי את זה, או שנעשה את זה אפילו יותר פשוט ודרך דף העדפות. כשברירת המחדל של הסקריפט היא הצגה, כפי שיוני הסביר, אין הרבה טעם בסקריפט. ערן - שיחה 00:02, 22 באוגוסט 2008 (IDT)
דף העדפות הוא רעיון ממש מצוין. ‏odedee שיחה 01:21, 22 באוגוסט 2008 (IDT)

איש הישר בעיניו יעשה[עריכת קוד מקור]

בהצבעה מקבילה על סדר הפרקים "ראו גם, קישורים חיצוניים" וכו' מסתמן כמעט שוויון ביו תומכי "איש הישר בעיניו יעשה" לאופציה של דרור, ושם ההבדל הרבה יותר בולט לעין ובעל משמעות. לא כל כך הבנתי למה בהצבעה זו זה "יהרג ובל יעבור" לתת לכל אחד לבחור את אפשרות הצגת הערות השוליים, ושם אפילו לא מזכירים זאת. ההסבר היחידי שלי הוא שכאן זו הצבעה אמוציונלית ולא כל כך משנה אם יש או אין פתרון טכני... חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"א באב ה'תשס"ח • 00:11, 22 באוגוסט 2008 (IDT)

אה, אז אם לא מסכימים איתך, זו הצבעה אמוציונלית, כי הרי אם היינו אנשים שקולים וחושבים, ברור שהיינו מסכימים איתך. או, אולי, רק אולי, הסוגיה הזו עקרונית ומשמעותית יותר, וחלק מאיתנו חושבים שהשיטה שלך תגרום להרעה משמעותית בנגישות. אולי. או שאנחנו סתם בהיסטריה. עופר קדם - שיחה 00:16, 22 באוגוסט 2008 (IDT)
שזו הצגה מוטית כמובן: כמות המצביעים באופציות שהזכרת כמעט זהות, אך יש עוד הרבה מצביעים שלא הצביעו לטובת "איש הישר בעיניו יעשה", אלא לטובת סדר אחר שהוא ממש לא "איש הישר ...". ירוןשיחה 01:12, 22 באוגוסט 2008 (IDT)

הדפסה[עריכת קוד מקור]

שאלה ליוני: מה יראו בתצוגת הדפסה ? גם אם מסתירים חלק מהערות השוליים בתוך גלילה, בכל זאת - בתצוגת הדפסה כל הערות השוליים חייבות להופיע. ‏ΔΜΫטרם התאושש מחופשת ויקישיחה • 13:55, 25/08/2008 כ"ד באב ה'תשס"ח

בתצוגת ההדפסה לא מוצג גלילה, כפי שזה היום. ‏Yonidebest Ω Talk15:12, 25 באוגוסט 2008 (IDT)

חוסר תאימות[עריכת קוד מקור]

חבל שלא בדקתם את התאימות עם דפדפנים אחרים - הסקריפט הזה בכלל לא עובד באופרה או בספארי, לפחות לא בגרסאות שיש לי - אין פס גלילה, ההערות פרושות לגמרי, אבל המקום המוקצה להן קטן מדי, ולכן הן מוצגות על גבי הטקסט שבא אחריהן (בערך מהדי מדובר בתבנית, קטגוריות, ופרטי הרשיון בתחתית הדף). זה נראה נורא. בעיות כאלה הן אחת הסיבות שבויקיפדיות אחרות נזהרים מאוד משימוש בסקריפטים מסוג זה. עופר קדם - שיחה 15:21, 25 באוגוסט 2008 (IDT)

אם יוחלט להשתמש בסקריפט, אני מניח שבעיות תאימות מהסוג הזה ייפתרו. אין טעם להשקיע בתיקון דבר מה שכרגע מסתמן שלא ישתמשו בו. ‏Yonidebest Ω Talk21:59, 25 באוגוסט 2008 (IDT)

רק משתמש רשום בעל 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, שיחות תמונות, שיחות קטגוריות, שיחות תבניות, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ו-30 ימים של פעילות הוא בעל זכות הצבעה בדיוני מחלוקת.

בהתאם לויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם.

הערות שוליים תוצגנה במלואן כברירת מחדל[עריכת קוד מקור]

  1. גילגמש שיחה 00:20, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  2. עדיאל08:31, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  3. יוסאריאןשיחה 10:11, 20 באוגוסט 2008 (IDT) אין סיבה להסתיר את הערות השוליים מהקוראים ועוד להשתמש במסגרת גלילה כה מסורבלת.
  4. מנימוקי יוסאריאן. הערות שוליים הם חלק מהערך. דרור - שיחה 10:17, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  5. odedee שיחה 10:22, 20 באוגוסט 2008 (IDT) ההערות הן חלק אינטגרלי מהערך, לא סרח עודף שיש להתבייש בו ולהסתירו.
  6. ירוןשיחה 10:24, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  7. הגלילה מסרבלת, מקשה על הקריאה, לא אסתטית ולא מאפשרת להתרשם מעושר המקורות של הערך. דורית 10:31, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
    אני מסכים. בדיוק בגלל זה הוספתי אפשרות לפרוש הכל. אז כברירת מחדל ההערות לא יפריעו לי, ורק אם ארצה להתרשם מעושר המקורות של הערך ולקרוא אותם בהנאה בלי הסרבול שבגלילה, אוכל לפרוש הכל. בגלל זה הצבעתי בעד האפשרות האחרת. ‏Yonidebest Ω Talk18:16, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
    יוני, אתה מצמצם את הבחירה של הקוראים לבחירה אישית שלך. גם אם פתרת את בעיית הגלילה, אין זה מכשיר כלל את בעיית ההסתרה, שהיא פעולה נוספת שלא בהכרח הכל יבינו. המקורות מהווים חלק מהותי מההערך שלא רק שאין צורך להסתירן, אלא חשוב להראותם בשל יתרונותיהם הרבים כפי שנפרשו בדיון. דורית 23:52, 21 באוגוסט 2008 (IDT)
  8. עם הגלילה זה פשוט נראה חובבני. emanשיחה 10:55, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  9. דניאל צבישיחה 11:38, י"ט באב ה'תשס"ח (20.08.08)
  10. פגיעה חמורה בנגישות, חובבני ולא מוצדק. רק מכביד, ומבלבל את הקוראים שאינם בקיאים בשימוש ברשת. אין לזה אף סיבה טובה, חוץ מענייני טעם אישי. הסברתי בפירוט לעיל. עופר קדם - שיחה 13:48, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  11. גיאגיאגיא - שיחה 14:05, 20 באוגוסט 2008 (IDT). כמו שכתבתי למעלה.
  12. שלומית קדם - שיחה 18:37, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  13. יוספוסשיחה 20:42, 20 באוגוסט 2008 (IDT) ללא ספק
  14. בברכה, MathKnight הגותי 20:59, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  15. גלילה בתוך גלילה זה ממשק משתמש גרוע ולא מקצועי. בנוסף, רשימת הערות שוליים ארוכה לא מפריעה לאף אחד, ואף יש בה יתרונות כשהיא פרוסה במלוא אורכה. Noon - שיחה 02:34, 21 באוגוסט 2008 (IDT)
    ראה הערתו של יוני לדורית כמה שורות לעיל. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ' באב ה'תשס"ח • 16:46, 21 באוגוסט 2008 (IDT)
  16. ערן - שיחה 21:29, 21 באוגוסט 2008 (IDT)
  17. סקרלטשיחה 23:22, 21 באוגוסט 2008 (IDT)
  18. אורי שיחה 00:16, 22 באוגוסט 2008 (IDT)
  19. השקמיסט - שיחה 16:09, 23 באוגוסט 2008 (IDT)
  20. כפי שכתבתי פעמים מספר בדיונים (בעבר). בברכה, ינבושד • כ"ג באב ה'תשס"ח.
  21. פתיחה של הערות השוליים רק מסרבלת את הקריאה שלהן. Ldorfman - שיחה 14:09, 25 באוגוסט 2008 (IDT)
  22. עכשיו אני רואה שמותר גם לשים את הערות השוליים בסוף. זה מנטרל את הבעייה עם ערכים שיש בהם הרבה הערות שוליים. ברוקסשיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 13:42, 26 באוגוסט 2008 (IDT)
  23. חי ◣ 26.08.2008, 13:50 (שיחה)

הערות שוליים תוסתרנה חלקית כברירת מחדל כאשר יש יותר מ-10 הערות שוליים בערך[עריכת קוד מקור]

  1. Yonidebest Ω Talk23:28, 19 באוגוסט 2008 (IDT)
  2. משפר את הנגישות, נאה לעין ומי שלא מעוניין בגלילה יכול לעבור למבנה הקיים היום בקליק אחד קטן. ראו למשל את מהדי. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט באב ה'תשס"ח • 23:43, 19 באוגוסט 2008 (IDT)
  3. --Yumetriz - שיחה 00:09, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  4. YHYH ~ שיחה 10:18, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  5. סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 10:22, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  6. רונן א. קידר - שיחה 10:52, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  7. הרבה יותר אסטטי, ויש ערכים שממש צריכים את זה (בינתיים זה נעשה בהם בצורה עצמאית) יישר-כח גדול!!! קוני למלי"ט באב ה'תשס"ח13:35, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  8. Ori‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:48, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  9. דוד א. - שיחה 18:51, 20 באוגוסט 2008 (IDT)
  10. איתיהקלפיות פתוחות-בואו להצביע 17:34, 21 באוגוסט 2008 (IDT)
  11. מלמד כץשיחה 12:09, 22 באוגוסט 2008 (IDT). משיקולי אסתטיקה.
  12. ע11 - שיחה 06:55, 24 באוגוסט 2008 (IDT)
  13. נוחיות הקורא היא שם המשחק. יחסיות האמת • כ"ג באב ה'תשס"ח 19:02:59
  14. גיל כ. (שיחה) • 21:04, 24/08/08
  15. אמנון שביטשיחה 21:34, 24 באוגוסט 2008 (IDT)
  16. פתרון חובה, למניעת סרבול יתר. ‏ΔΜΫטרם התאושש מחופשת ויקישיחה • 13:51, 25/08/2008 כ"ד באב ה'תשס"ח
  17. נת- ה- - שיחה 13:43, 26 באוגוסט 2008 (IDT)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]