ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/אתר האנציקלופדיה היהודית/ערכים שנוצרו באנציקלופדיה היהודית/בדיקת שריר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מתקיים דיון בו מוצע לאחד ערך זה עם הערך קינסיולוגיה יישומית.
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית.
מתקיים דיון בו מוצע לאחד ערך זה עם הערך קינסיולוגיה יישומית.
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית. לדיון

בדיקת שריראנגלית: Muscle testing) היא כלי למשוב או תקשורת עם הגוף, המשמש במגוון שיטות טיפול אלטרנטיביות, בעיקר כדי להפיק תשובה חד-משמעית של כן/לא על שאלה מסוימת. מקורה באופן הנפוץ בימינו ככל הנראה בקינסיולוגיה. בדיקת שריר נמצאת בשימוש מתקשרים, מטפלי תטא הילינג, מטפלים בשלושת הממדים, מח אחד, ושיטות נוספות השייכות לעידן החדש.

ההנחה היא שמכיוון שבדיקת שריר עוקפת את מכלול האמונות והדעות של אדם ומגיבה למידע באופן שהוא נתפס בתת-המודע, הבדיקה תהיה אמינה גם אם אדם ינסה להסתיר מידע או אם הוא לא מודע במחשבתו לתשובה על השאלה הנשאלת.

על פי הקינסיולוגיה, טונוס השרירים וזרימת האנרגיה החשמלית בהם, משתנים בין מצבים שבהם האדם נמצא במתח כלשהו ובין מצבים שהאדם מרגיש משוחרר ממתח כלשהו, אפילו בתת-המודע, כגון כאשר לאדם יש מצב של מתח מתמשך כלשהו או חרדה תמידית ברקע, אף שבפרקי זמן קצרים יותר של הרגשה חיובית וטובה, המתח והחרדה משפיעים באופן זעיר על השרירים והתדר של הגוף ולכן ניתנים לזיהוי.

אחת מהנחות היסוד הבסיסיות של הקינסיולוגיה היא שלגוף יש זיכרון והוא מחובר ל"מאגר הידע" של האדם. בגוף השריר נמצאים תאים של מערכת התחושה העמוקה הנקראים תאי כישור/תאי סיכה, תפקידם הוא לדווח למוח האם השריר רפוי מדי או מתוח מדי והמוח מגיב בפקודה לסיבי השריר להתכווץ או להתרפות בהתאם למסר. בהתאם למעורר המתח המוח נותן את הפקודות שלו לשרירים.

שיטת השריר יכולה לשמש לאיתור הסיבה לבעיות רפואיות, מציאת הגורם והמקור לסוגיות נפשיות וכן לתחומים אחרים.

ישנם מספר יישומים של בדיקות שריר. מספר בדיקות נפוצות הן:

  • נטיית הגוף (Body pendulum method) - האדם מגיב לשאלה באופן תת-מודע על ידי נטיית הגוף קדימה (כן) או אחורה (לא)
  • בדיקת אצבעות (O ring muscle test) - סוגרים בעדינות טבעת עם האצבע והאגודל ביד החלשה ומשחילים את האצבע המורה של היד החזקה בתוך הטבעת. בעת שאלה של כן\לא מרחיקים את האצבע המורה דרך נקודת ההשקה של קצות האצבע והאגודל של היד החלשה. טונוס השרירים אשר בתגובה לתשובה תת-מודעת של "כן" יתחזק, ימנע מהאצבע לחמוק מבעד לטבעת, בעוד שהתגובה ל"לא" תגרום לרפיון בשריר והאצבע המורה תחמוק החוצה מהטבעת.
  • בדיקת שריר הזרוע (Arm muscle test) - מושיטים את הזרוע קדימה כך שהיא מונחת ב-90 מעלות לגוף. בדומה לבדיקות האחרות, שריר מתחזק כתוצאה מתשובה חיובית פנימית ולכן ניסיון להוריד את היד על ידי הבודק תתקל בהתנגדות בעוד היד נשארת במקומה, ואילו תשובה של לא תחליש את ההתנגדות ולחיצה על היד מלמעלה תרגום לה לרדת.

בקינסיולוגיה "מסורתית" מבוצעת בדיקת שריר על הנבדק, אולם בשיטות מודרניות יותר יכול המטפל לבצע בדיקות שריר על עצמו או על צד שלישי, ולענות על שאלות הנוגעות למצבו של המטופל ללא כל מגע בו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]