ויקיפדיה:מזנון/שיטות הפצה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:ארכיון

שימוש בפרמטרים מיושנים ריקים [ מידע ]

דף זה הוא ארכיון של דיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.



מה בנוגע לפרסום האתר?[עריכת קוד מקור]

דיווח בקהילה שעוסקת בתוכנה חופשית (whatsup.co.il ורשימת הדיוור Linux-IL שב IGLU.org.il) יכול להביא לכאן הרבה אנשים, שחלקם אף ישאלו לכתוב. דיווח למוקדים עיתונאיים (גל מור ממעריב, עידו אמין מנענע ודוח אמין) גם הם יכולים ליצור התעניינות רבה באתר. - רונן

מצוין, יש גם בפורומים בתפוז/וואלה אנשים שיכול להיות שיתענינו (לפחות נראה ככה מפורום מתמטיקה). זה יכול גם להביא כותבים.. --רותם דן
אני מדווח בוואטסאפ. דיווח נשלח, הוא ממתין לאישור -רונן.
פורסם - http://www.whatsup.co.il/article.php?sid=1627&mode=&order=0&thold=0

איך להפיץ[עריכת קוד מקור]

אני טוען שבינואר יהיו לנו 2000 ערכים. אמיתיים ומקוריים כמובן. האם חשבת על דרך איך להתחיל להפיץ את ויקיפדיה? אני חושב שמ-2000 ערכים נוכל להרשות לעצמנו שגם אחרים יראו מה עשינו וכמובן נצרף כותבים חדשים. בן הטבע 20:29, 22 אוק' 2003 (UTC)

הדרך הכי טובה להפיץ את ויקיפדיה כבר קיימת, והיא גוגל, שנותן כבוד גדול לויקיפדיה, ותוך שבוע מיצירת ערך בויקי מציג אותו באחד המקומות הראשונים בדף החיפוש של ערך זה. ברור שכל שיהיו לנו יותר ערכים, גוגל יפנה אלינו יותר גולשים, ואם הערכים יהיו טובים - הגולשים יחזרו גם בלי גוגל.
דרך נוספת היא יחסי ציבור. אני יודע שמייסדי ויקי העברית (לאן הם נעלמו) הצליחו להכניס ידיעה על ויקי באתרים אחדים, כגון ynet. אפשר לחשוב על סיבוב נוסף לכבוד הערך האלף, וכמובן לנסות בגופים שטרם פרסמו את ויקי, כמו העיתונים היומיים, תוכניות אינטרנט ברדיו. דוד שי 20:47, 22 אוק' 2003 (UTC)

בקרוב נחגוג את ערך האלף. ויקיפדיה מתחילה להיראות כמאגר מידע נחמד. אמנם נכונה לנו דרך ארוכה אולם לא נוכל להצליח מבלי אלפי ידיים עומלות. (אולי הגזמתי, אבל כל מספר עדיף מפחות מעשרה שאנו כעת).

אני מציע שכל אחד יעלה רעיון להפצתה של ויקיפדיה. בן הטבע 21:09, 22 אוק' 2003 (UTC)

ובכן, דוד שי הציע את 7 ימים. אם הוא יצליח, אז זה יהיה באמת נפלא. מאחר שאני מסופק אם ידיעות יתייחס אלינו בכלל, אשמח לשמוע עוד רעיונות. אני העליתי אינטרבית. וכן לפנות באיזושהי דרך למוסדות חינוך. אפשר גם לשים באנרים קופצים בוואלה. אני מכיר כמה האקרים שיכולים לפרוץ לשם, אבל זה לא יועיל לשמה הטוב של ויקיפדיה. היום שאלתי מישהי בסופרמרקט שיש לה דוכן הפצה, והיא אמרה לי להדפיס ויקיפדיה על חולצות ולהסתובב איתם, אז אם תראו מישהו תמהוני מסתובב עם חולצה עליה כתוב: גם אני ויקיפיד. דעו שזה אני. בן הטבע 21:20, 22 אוק' 2003 (UTC)

בדיון על ספריה דיגיטלית בועדת המשנה לעייני אינטרנט וטכנולוגית מידע, הזכרתי את ויקפדיה. כמה מהנוכחים התעניינו ושאלו לכתובתו של האתר (זה היה בראשון לספטמבר). כמו כן, תוכל בבקשה להעלות הנה את הגרפיקה לחולצה? 217.132.79.160

לגבי אינטרביט, אני מעורב במשחק אינטרנט ברשת (מנג'רים של קבוצת כדורגל וירטואלית, www.hattrick.org, למי שמתעניין) ונעזרנו בהם פעם בהפצה, התגובה היתה אפסית, לעומת מאמץ גדול להכנס לתוכנית, חבל"ז.
לדעתי בכלל לא הגיע הזמן להפצה כמותית אלא איכותית, כלומר עוד כ 10-30 אנשים בעלי ידע כללי שיהיו מוכנים להרחיב את הבסיס בצורה בריאה כלומר אני עושה פה ביממה האחרונה תיקונים בעמוד הפתיחה, לא נשתמרו סטנדרטים בסיסיים, המון קישורים מתים, בקיצור יסודות גרועים, רצוי להניח את היסודות בצורה בריאה נכונה ובעיקר סבלנית. אני מגיב לעתים בהאייל הקורא אני אשלב הערות לגבי ויקי וזה בהחלט יכול להביא אנשים נכונים.

פניה לעיתונות היומית[עריכת קוד מקור]

  1. אני חושב שכדאי לפנות שוב לעיתונות היומית: מעריב: שרית פרקול, ובידיעות איל יצחייק (מדור עלו ברשת) - יש להם תפוצה רחבה
  2. לגבי סטט: יש נתונים של תורמים כבדים בקישור: http://www.wikipedia.org/wikistats/EN/TablesWikipediansEditsGt100.htm

מה שמתברר הוא כי המספר של תורמים כאלה הוא בד"כ לא גדול (למעט בוויקי ה"גדולים")

205 62 28 17 9 25 9

en de fr nl pl ja sv es da

רק בארה"ב יש כ-200 ובכל היתר הוויקי יש בסה"כ פחות מ-200. אצלנו 2 שעשו המון.
אין כאן סטט. כמה % מן הערכים ה"כבדים" תרמו, אבל לדעתי הם תרמו את הרוב, ולכן ככל שיהיו לנו יותר וויקפדים כבדים ובתחומי עניין מגוונים - נוכל לצמוח תוך שמירה על רמת מינימום מסוימת.
^^ דוד1 21:04, 23 אוק' 2003 (UTC)

האם האנציקלופדיה הזאת ניתנת להורדה בשלמותה למחשב? למה זמן התגובה של השרת הוא כ"כ איטי? האם אין חשש שאם יבואו לאתר המונים זה יהרוס הכול(השחתות, פוליטיקה והשמצות אישיות)? --דוד 20:40, 9 פבר' 2004 (UTC)

  1. ניתנת להורדה, אבל זה משהו לא סטנדרטי, אני לא מכיר איך עושים זאת.
  2. יש בעיות שרתים, קנו חדשים, ואני עדיין לא רואה, איך זה פתר את בעיית זמני התגובה
  3. לכל השחתה, יש דרך להחזיר את המאמר למצבו הקודם + חסימת המשחיתים. ^^ דוד1 21:55, 9 פבר' 2004 (UTC)
  1. יש פעילות להוציא את ויקיפדיה על CD. אבל לא ידוע לי על התקדמותה. בתיאוריה, ניתן לכתוב רובוט שיוריד "צילום" של כל האתר אבל יש ניסיונות יותר מחוכמים מזה (כמו הורדת קישורים דינמיים).
  2. השרתים עוד לא נכנסו לפעולה (רק שרת בסיס הנתונים הופעל הבוקר). כשהכל יופעל תרגישו את זה טוב מאוד.
מאיר מ 18:37, 10 פבר' 2004 (UTC)
עוד שבוע ווינט ידרשו תשלום לאנציקלופדיה. מעניין אם יהיה שינוי בכמות הכניסות

ויקיפדיה למחשבי כף יד[עריכת קוד מקור]

בהמשך לשאלה שנשאלה במזנון לפני כמה ימים, יש פעילות ליצר Browser למחשבי כף יד (PocketPC, Palm & EPOC) ול-Windows שיציג את כל ויקיפדיה, בינתיים רק באנגלית.
לפרטים ראו: http://members.chello.nl/epzachte/Wikipedia. כרגע יש בעיה עם ההורדות מאתר ויקיפדיה בגלל מעבר השרתים - זה אמור להפתר בקרוב
מאיר מ 09:22, 16 פבר' 2004 (UTC)

גירסה סטטית של הויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם,

אחת מהדרכים הפשוטות להגדיל את החשיפה של פרוייקט הויקיפדיה העברית, (כך שאפילו העיתונאים בהארץ יכירו את הפרוייקט), הוא ליצור גירסת ויקיפדיה על CD‏. דיסק כזה מכיל את כל ערכי הויקיפדיה (נכון ליום מסויים), כאשר לכל מאמר יש גם קישור למאמר העדכני באתר הויקיפדיה ולאפשרות העריכה של המאמר העדכני, כך שאם הצופה רוצה לתקן ערך, הוא יכול לעשות כן בצורה קלה. גרסת ויקיפדיה לא מקווננת יכולה גם לשמש כמקור מידע לתלמידים שאינם מחוברים לאינטרנט 24/7. גרסת לא מקווננת של הויקיפדיה העברית תופסת כ-300Mb של HTML. כלומר ניתן בקלות להכניס אותה לדיסק וישאר אפילו מקום לתמונות מוקטנות.

אז מה דעתכם?

כדי לקבל רושם איך זה נראה, יצרתי גרסה לא מקווננת של הויקיפדיה באנגלית פשוטה, בלי תמונות אבל עם כל השאר. ניתן להוריד אותה מכאן [1]. אזהרה: למרות הסיומת המטעה, זה קובץ RAR של 2.8Mb.

Fuzzy 23:26, 18 אוגוסט 2005 (UTC)
ויקיפדיה כל הזמן מתעדכנת, דיסק כזה אחרי יומיים כבר לא מעודכן :*). עיתונאים בארץ גם ככה מכירים את הפרוייקט וכולם כבר יודעים עליו. אין מישהו שלא מכיר את ויקיפדיה בעיתונות ובכלל. אין היום כמעט תלמידים שאין להם אינטרנט בבית זמין 24/7 (בייחוד עכשיו כשלא תמצא כמעט אף אחד בלי אינטרנט מהיר) ולכן אין צורך ממשי בגירסה לא-מקוונת (ולא "מקווננת" :). בכל אופן זה רעיון נחמד =) -*- עמבה -*- 23:42:06, 2005-08-18 (UTC)
זה שהויקיפדיה מתעדכנת כל הזמן לא מפריע לגרסה ישנה להוות מקור ידע. המטרה שלי היא ליצור דיסק DVD עם כל הוויקיפדיה האנגלית, בתור אינציקלופדיה נגישה לשימוש עצמי. כך אם אני רוצה לקרוא על נושא מסויים, אני פשוט מכניס דיסק ולא מתחיל לחבר את המחשב לרשת. למען האמת יש פרוייקט רשמי ליצירת גרסה כזו (en:Wikipedia:DVD‏, en:Wikipedia 1.0). הויקיפדיה הגרמנית (de:Wikipedia:Wikipedia-CD) כבר מייצרת גרסאות כאלו, ובצרפתית יש דיונים על כך (fr:Wikipédia:CD Rom)...
בכל מקרה, בדרך ל-DVD שלי, אני יכול לייצר גרסה של הויקיפדיה העברית (עד כדי בעיות קידוד במערכת קבצים שאינה תומכת utf8). אני חושב שלחלק דיסק כזה יכול לגרום לאפקט דומה ל-live-CD של לינוקס.
Fuzzy 00:44, 19 אוגוסט 2005 (UTC)

עם כל הכבוד, ויש כבוד, הויקיפדיה העברית בכללותה לא מתאימה לעלות על דיסק במתכונתה הנוכחית. אם כבר, אני תומך בהעלאה על דיסק, מספר מצומצם של כ-500 עד 1000 ערכים "שלמים" (אין מושג כשלמות בויקיפדיה) ומקיפים, שאין עליהם עוררין בדבר היותם מומלצים.
כך תהיה חשיפה לערכים טובים באמת, ובהשוואה לחשיפה של הערכים החינמים באנציקלופדיה של ידיעות אחרונות, נעלה עליהם במספרים, ובתקווה-גם באיכות. הוצאה לאור של קצרמרים-ערכים לא משוכתבים וכיוצא באלה תהיה כמו כדור בראש עבור הפרוייקט שלנו- שהוא בבסיסו לא מושלם ומתחדש.
ואגב, הגיע הזמן לעשות ארכוב לדף הזה. דליק כלבלב 03:50, 19 אוגוסט 2005 (UTC)

אני מסכים עם דליק. ערכים רבים לא מתאימים לעלות על דיסק כי הם לא שלמים. מה גם חסרים ערכי מפתח רבים שנחוצים לתלמידים. עד השלמת פרויקט בית השיטה אני לא חושב שתיהיה אפשרות ליצור את הדיסק המדובר. ועוד משהו: מי ישלם עבור ה-CD? הרי זה עולה כסף. כל דיסק עולה שקל או שניים ואם רוצים ליצור הרבה כאלה זה מגיע לאלפי ועשרות אלפי שקלים. מי יחלק את הדיסקים? גם זה עולה כסף. אני בספק אם אנחנו צריכים להיכנס לזה. גילגמש שיחה 04:55, 19 אוגוסט 2005 (UTC)

Fuzzy, "לא מתחיל לחבר את המחשב לרשת"? היום בעידן האינטרנט המהיר, אנשים מתחלקים ל2: כאלה שמקליקים על התחברות ותוך פחות מחצי דקה ויקיפדיה לפניהם וכאלה שהמודם שלהם מתחבר והם לא צריכים להקליק על התחברות.
בכל אופן זה לא ממש עקרוני אם יוציאו דיסק או לא.. זה פשוט נראה לי טרחה מיותרת.. מסכימה עם דליק כלבלב וגילגמש בקשר לתוכן. -*- עמבה -*- 05:19:01, 2005-08-19 (UTC)

איזו קומפיוטרצנטרליות מצידך... את חושבת במונחי מחשב שולחני. Fuzzy

גרסה סטטית[עריכת קוד מקור]

אולי אני צריך לתת מעט רקע.

לאחרונה התעסקתי עם תוכנית בשם wiki2static, המשמשת ליצירת גירסה סטטית של הויקיפדיה. עדכנתי את התוכנה כך שתעבוד עם תכונות חדשות (יחסית) של הויקיפדיה, כגון תבניות וקטגוריות. התוכנה פועלת בצורה טובה למדי, כפי שניתן לראות בדוגמה שהעלתי (מי בכלל טרח להוריד ולפתוח?). יש עוד בעיות פה ושם, אבל בגדול רוב העבודה כבר נעשתה. בכל מקרה, עכשיו אני ניצב בפני השאלה האם להשקיע זמן כדי שהתוכנית תוכל לייצר גירסה סטטית גם של הויקיפדיה העברית (שזה אומר לפתור כמה בעיות קידוד והתאמה). זה לא מאמץ גדול מדי, אלא יותר שאלה של רצון וצורך.

אני מסכים שהויקיפדיה העברית לא בשלה דיה. לכן חשבתי יותר בכיוון של יצירת ISO עבור קוראים שרוצים עותק סטטי אצליהם בבית, גם אם הוא לא הכי עדכני. בשלב מסויים ה-ISO הזה יהיה מספיק טוב כדי לשכפל אותו באופן רשמי.

ואסיים בשאלה טכנית: היכן אפשר למצוא עותק עדכני של languageHE.php עם כל התרגומים של AllMessages? האם אחד ממפעילי המערכת יכול לשלוח לי אותו?

Fuzzy 15:25, 19 אוגוסט 2005 (UTC)
העותק המעודכן של LanguageHe.php עם כל הודעות המערכת שוויקיפדיה משתמשת בהן נמצא כאן. רועי שיחה 15:51, 19 אוגוסט 2005 (UTC)
אני לא חושב שכדאי להשקיע בזה זמן ומאמץ. אולי בעוד כמה שנים יהיה טעם לעשות את זה. נכון להיום יש מעט מדי ערכים סבירים. גילגמש שיחה 07:09, 20 אוגוסט 2005 (UTC)