ויקיפדיה:דפים ללא בינוויקי/קישורים עם מספרי תווים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיזם זה אינו פעיל כרגע

הבעיות האלה בד"כ יכולות להיות מתוקנות על-ידי בוט ואין צורך דחוף בתיקונים ידניים

מי שבכל זאת רוצה לשפר את הדפים ברשימה או לבדוק מדוע יש בהם קישורים עם מספרי תווים, כמובן מוזמן לעשות זאת.

הרשימה שמורה לצורך מעקב ומחקר.

תודה על העזרה וההתעניינות.

זוהי רשימה של דפים שבהם יש קישורי בינוויקי שבהם מופיעים מספרים של תווי יוניקוד במקום תווים אמיתיים. זה קורה לעתים מסיבות טכניות בדפים שקישורי בינוויקי נוספו אליהם לפני זמן רב, על ידי בוטים שלא פעלו כשורה או על ידי גולשים שהשתמשו במערכות הפעלה או דפדפנים ישנים שלא תומכים ביוניקוד באופן מלא. ויקיפדיה כן תומכת ביוניקוד באופן מלא ויש לתקן קישורים כאלה, שיהיו כתובים בתווים האמיתיים. קישורים עם מספרי תווים מכילים מחרוזות בסגנון הבא:

  • %C4%B0%C5%9F (במקום İş)
  • Š (במקום Š)
  • 性別 (במקום 性別).

הימצאות קישורים כאלה בדף לרוב גורמת לכך שהבוטים מפסיקים לחלוטין לעדכן את הקישורים שבו, ולכן יכול להיות שגם הקישורים שכתובים באופן תקין כבר אינם עדכניים. מהסיבה הזו מומלץ להעתיק את רשימת קישורי הבינוויקי מאחת הוויקיפדיות הזרות הגדולות (אנגלית, צרפתית או גרמנית). מומלץ לבדוק אגב כך שהקישורים האלה עדכניים, כי גם בוויקיפדיות הגדולות אין ניהול מדויק ומושלם של קישורי בינוויקי. כמו כן, צריך לבדוק שיש קישור למאמר העברי בוויקיפדיה גדולה זרה אחת לפחות, ואם אין - להוסיף אותו.

לבסוף, יש לבדוק שבערך אין בעיות אחרות של קידוד. מומלץ פשוט לחפש סימני אמפרסנד (&) או אחוז (%) בערך. הקודים האלה מופיעים רק בקוד המקור של הדף, ואילו בתצוגה הגרפית של המאמר נראים התווים האמיתיים, ולשם התיקון צריך פשוט להעתיק את התווים האמיתיים בעזרת העכבר ולהדביק אותם בקוד המקור.

דוגמה לתיקון מלא של קישורים ובעיות קידוד אחרות אפשר לראות בערך טאיקו.

מומלץ לכתוב בתקציר העריכה את השורה הבאה:

  • תיקון קישורי בינוויקי עם בעיות קידוד - [[ויקיפדיה:דפים ללא בינוויקי/קישורים עם מספרי תווים|בואו לעזור!]]

הערה על הוויקיפדיה בשפה הנפוליטנית (nnapulitano, nap): בשפה הזו נעשה לעתים קרובות שימוש בשני גרשים רצופים, למשל במילה d''o. בקישור זה מופיע כ-"d%27%27o" (ר' למשל קוריאה הדרומית). בגלל תקלה במנוע של ויקיפדיה זה לא מתפרש נכון. יש להשאיר קישרים כאלה כמו שהם.

הרשימה ריקה (רוקנה ב-03.12.2014).