ויקיפדיה:ביכורים/Tamir Kalman

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

שלום! שמי תמיר קלמן. אני יחסית צעיר בוויקיפדיה העברית (נכון ל-2017 אני בן 13) ונרשמתי לוויקיפדיה באוגוסט 2016, אם כי עיקר הפעילות שלי היא מתחילת דצמבר.

ראשית דרכי: ינואר 2016 - מרץ 2016[עריכת קוד מקור]

את פעילותי בוויקיפדיה אני חב לאופק, חברי הטוב גם בחיים האמיתיים, שכמעט בכל הפסקה בבית הספר היסודי דיבר איתי על ויקיפדיה (שלא עניינה אותי כל כך; אם כי אני מודה שהיום אני מדבר אחרת).

בינואר 2016 פתחתי את המשתמש משתמש:תמיר קלמן, שממנו העליתי ערך אחד בלבד - יחסי אריתריאה-ישראל, שהיה נשאר בטיוטה אלמלא סיוע נרחב של אופק. במרץ 2016, מסיבה שאינני זוכר, עזבתי את ויקיפדיה, אם כי ניתן לומר כי לאחר כתיבת הערך הראשון שלי עזבתי את ויקיפדיה.

השיבה לוויקיפדיה: אוגוסט 2016 - נובמבר 2016[עריכת קוד מקור]

ב-16 באוגוסט 2016 פתחתי משתמש חדש, משתמש:תמיר קלמן2, ששינה את שמו בפברואר 2017 ל-Tamir Kalman, במטרה לתרום יותר בוויקיפדיות בשפות אחרות.

בתחילה ערכתי בכמה דפים, כך גם ערכתי מעט באוקטובר ואמצע נובמבר, אך רק בתחילת דצמבר התחלתי לערוך בצורה אינטנסיבית עם הערך נורווגיה במלחמת העולם השנייה, אולם קודם לכן תדירות העריכות שלי הייתה נמוכה מאוד; עריכות בודדות בחודש.

התחלת פעילות אינטנסיבית בוויקיפדיה; נערמים קשיים: נובמבר 2016 - מרץ 2017[עריכת קוד מקור]

בסוף נובמבר 2016 התחלתי לתרום ברצינות בוויקיפדיה, כשהעליתי ערך: נורווגיה במלחמת העולם השנייה. מסופק מההצלחה, אני מחליט לכתוב עוד ערך על שוודיה באותה מלחמה. לשם כך העליתי ערך חסר מילים, שכן לא אהבתי את קוד ויקי שנראה כמו בליל של אותיות והתחלתי לערוך בעורך החזותי. לאחר דקות מספר החלטתי לוותר על הערך ובחרתי עוד ערך שבו פעלתי בטקטיקה דומה. בערך הבא, נחסמתי. המפעיל שחסם אותי, חשב שאני כותב ערכי הבל, אולם למיטב זכרוני ולאחר בדיקה קצרה, הוא לא פנה אליי וביקש הבהרות, אלא חסם אותי.

לאחר שנחסמתי פניתי לאופק, חברי הטוב וביקשתי ממנו שיסייע לי בשחרור החסימה ואכן עשה זאת, עובדה שאני כותב כיום.

אבל כאן זה לא נגמר - חייבו אותי כחלק מתהליך שיקום כתיבתי בוויקיפדיה להיכנס לחונכות מנדטורית. מובן שכאן התחיל ויכוח: מי יהיה החונך שלי? אני רציתי את אופק, אולם היו שדרשו אחרת. על הוויכוח תוכלו לקרוא כאן.

לסיכומו של דבר, קיבלתי את אליעד לחונך עד מרץ 2017, שהיה חונך נהדר ונהניתי לעבוד איתו, למרות כל הקשיים.

פעילות עצמאית: מרץ 2017 - היום[עריכת קוד מקור]

במרץ 2017, לאחר דיון קצר שנמשך על פני שלושה ימים, סיימתי את החונכות המנדטורית הארוכה. כמה ימים לאחר מכן הגעתי לעשרה ערכים. ביולי 2017 הגעתי ל-50 ערכים. בנובמבר אותה שנה הגעתי ל-100 ערכים.

תודות[עריכת קוד מקור]

אני רוצה להודות ל:

אופק - חברי הטוב גם בחיים האמיתיים מזה ארבע שנים, שגרם לי להיכנס לוויקיפדיה ולהתחיל לערוך. אני רוצה להודות לך על הסיוע שלו מההתחלה, מאז שהתחלתי לערוך בוויקיפדיה, בכך שהוא סייע לי לצאת מהחונכות שלי ולהתקדם בצורה מהירה יותר. אני מאמין כי אלמלא הסיוע הנמרץ שלו, היה לי הרבה יותר קשה להתקדם בוויקיפדיה, וכי ייתכן גם כי לא הייתי כותב שורות אלו.

ניב - שהכרתי במהלך פעילותי בוויקיפדיה ושמתעניין בנושאים בהם אני עוסק. אני מעריך מאוד את הכתיבה שלך שמתאפיינת בכמות לצד איכות מעולה.

אליעד - החונך שלי שיחד איתו התקדמתי מהר והצלחתי להפוך את הכתיבה שלי בוויקיפדיה לטובה יותר. על שהוא העיר לי הערות ענייניות וישירות, שהיו נעימות לקריאה ולא נתנו לי להרגיש כי אני בחונכות.

גארפילד - אחראי חממה מעולה שהביע נכונות כל הזמן לעזור לי ולקדם אותי במהירות, במטרה להוציא אותי מהחונכות.

אלדד - שגילה אוזן קשבת לבקשותיי והעניק לי הרשאות שסייעו לי לשקם במהירות את אמוני בקהילה, שבתחילה נראתה שונה.

גילגמש - על אף כמה שיחות פחות נעימות בתחילה, כעת הוא מסייע לי לשפר את איכות הערכים שלי.

יורי - על המאבק המתמיד שלו נגד שמרנות בוויקיפדיה ותמיכתו בשינויים מתוך מטרה טובה.

אור - על הסיוע הטכני שלו כשצריך והאכפתיות שהוא מגלה.

אופק כחול - על ההזמנה לפרויקט הביכורים.


תודה רבה לכולם!