ויקיפדיה:ביכורים/Shayshal2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

שלום, אני שי, בן 34, מתגורר במודיעין. מהנדס תוכנה במקצועי, למרות שכנראה שלא אתפס עורך בתחום זה. כבר כמה שנים שאני מוצא את עצמי כותב במקומות שונים ואני שמח מאוד לנתב את הרצון הזה לכתיבה לטובת לויקיפדיה ולתרום כמיטב יכולתי לקיום מידע מהימן, זמין ועדכני. זו הזדמנות טובה להביע הערכה עמוקה למיזם הזה ולכלל התורמים לו ואני גאה מאוד להיות חלק ממנו.

איך הגעתי לויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

אני קורא בויקיפדיה מזה שנים אך כמו רבים, מבחוץ התחושה היא שצריך להיות איזה מומחה-על כדי להיות עורך. להפשרת התחושות תרמו הודעות שונות שקפצו לי בעת קריאה בויקיפדיה, כתבות שונות, ובעיקר פרק על ויקיפדיה בפודקאסט המשובח "פה ושם בארץ ישראל" שעזר להסיר חסמים אחרונים. בתחילה לא התכוונתי להשקיע כאן זמן רב ותכננתי בעיקר להתמקד בתיקוני ניסוח והגהה תוך כדי קריאת ערכים. בהמשך התחלתי להוסיף מידע חסר, בקטנה. תוך מספר שבועות נשאבתי לעניין ומהר מאוד התחלתי לכתוב פסקאות שלמות, ערכים חדשים ולערוך כל ערך שדורש תיקון/הוספה/שינוי, מעניין אותי מספיק ויש לי יכולת לעזור בו.

קצת קשה לעקוב אחרי כל הדפים הפנימיים בויקיפדיה והיה לי קצת קשה להבין איך מקבלים עזרה, למי לפנות, באיזו דרך וכו'. גם היום אני לא בטוח לגבי חלק מהדברים. לגבי העריכה, הממשק הבסיסי נוח מאוד כל עוד לא משתמשים באפשרויות מתקדמות. אך ברגע שרציתי להשתמש בתבניות מורכבות או להוסיף הערות שוליים הסתבכתי . ממשק זה אינו אינטואיטיבי מספיק וגם היום אני מתקשה לא פעם לזכור איך עושים משהו ופשוט מעתיק ממקום אחר (בכל זאת מתכנת). זו נקודה לשיפור בממשקי העריכה כדי שלא לייאש עורכים חדשים.

תחומי עניין[עריכת קוד מקור]

בגדול אני עורך בכל תחום שמעניין אותי ושיש לי מה לתרום לו. בקטן אפשר לחלק את מרבית העריכות שלי לשני תחומים עיקריים: גאולוגיה והיסטוריה.

גאולוגיה הוא תחום חדש עבורי שאני מתעניין בו בשנה וחצי האחרונות, ותוך כדי הלמידה אני נעזר הרבה בויקיפדיה לצד מקורות אחרים. לשמחתי, תחום הגאולוגיה בויקיפדיה העברית נמצא במצב מצוין יחסית כשרבים וטובים לפני (דקי, אביהו, ובטח יש עוד ששכחתי וסליחה מראש) כתבו הרבה ערכים מצוינים בהם אני נעזר לא פעם. במידה ואני נתקל במידע חשוב שלא נמצא בויקיפדיה אני מוסיף אותו בשמחה.

היסטוריה - תחביב נוסף, ותחום אינסופי כמעט שאפשר לכתוב בו. אני מאזין קבוע לפודקאסטים שונים בעברית ודרכם נחשף לאירועים היסטוריים שונים. אחרי ההאזנה אני רץ לקרוא עוד חומר (בעיקר בויקיפדיה) ולא פעם מנצל את הקריאה לתיקונים קלים במידת הצורך ועריכות גדולות יותר בהמשך. למען האמת, מעקב אחרי רשימת העריכות שלי יכול לגלות בצורה לא רעה את הפודקאסטים שאני מאזין להם..

מחלוקות בויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

ועוד משפט לסיום. לא פעם אני רואה מחלוקות רציניות (שלא לומר ריבים) סביב ערכים או בין משתמשים. כמובן שויכוחים אינסופיים אינם מיטיבים עם ויקיפדיה ועלולים להרחיק כותבים. הפשרה דורשת מאמץ משני הצדדים: גם הגמשה מסוימת של הכללים אך גם התיישרות של הכותבים החדשים לכללים המקובלים. והכי חשוב, לא לקחת ללב ולהיזכר במטרה הגדולה שלשמה התכנסנו. מקווה שאדע ליישם את מה שכתבתי אם וכאשר (ועד כה לא נתקלתי בבעיות).