ויקיפדיה:ביכורים/Nivkorkos

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים
שלום!

שלום, אני ניב, רשום בוויקיפדיה העברית מאז יוני 2016. נולדתי ב-8 במאי 2003.

איך הגעתי לכאן[עריכת קוד מקור]

כשנרשמתי לוויקיפדיה, זכרתי ממנה דברים טובים בעיקר מזכרונותיי כילד קטן. כילד קטן (בגילאי 7-11) רוב הדברים שעניינו והעסיקו את חבריי לא דיברו אליי כלל וכלל, קראתי ספרים. יום אחד קראתי אחד מספרי בון ונתקלתי שם במושג שלא הבנתי. נכנסתי לוויקיפדיה, התחלתי לקרוא - והשאר היסטוריה. התחלתי לערוך עריכות קטנות ולא מועילות כאנונימי, ועזבתי. כעבור כמה שנים, הגיע החופש הגדול שבין כיתה ז' לכיתה ח'. יוני 2016, 8 ביוני ליתר דיוק, נרשמתי לוויקיפדיה. עריכתי הראשונה הייתה בערך יואל גמליאל, ראש המועצה שלי, אותו אני מכיר אישית.

התחלת רעועה[עריכת קוד מקור]

ההתחלה שלי הייתה רעועה. תמיד היו חסרות לי תמונות בערכים כמו אברהם הירשזון, רוני בר-און וכו'. לא הבנתי את כל ענייני זכויות היוצרים, ועשיתי את הפרת זכויות היוצרים הכי נפוצה - לקחתי תמונה מגוגל תמונות, שמרתי אותה למחשב שלי, העליתי אותה לויקישיתוף ושיבצתי אותה בערך. עשיתי את זה באופן שיטתי, ונחסמתי בויקישיתוף. הראשון שעזר לי לשחרר את החסימה היה בר, שליווה אותי בעוד דרכים. עם הזמן התחלתי לכתוב ערכים, אולטרה קצרמרים, שהוחזרו למרחב המשתמש. לאחר שזה קרה - הרמתי ידיים ופניתי לחממה, שם קיבלתי חונכות מסייעת מהמקיסט. הוא עזר לי בהרבה מובנים - איך לבנות ערך טוב, איך להבין את כללי ויקיפדיה וכו'. על כן אני מודה לו מאד .

חיכוכים[עריכת קוד מקור]

אין לי הרבה חיכוכים בוויקיפדיה. בכלל, אני ביחסים טובים עם הסובבים אותי כאן. חוץ מאחד, אני לא אתייג אותו כי הוא יודע מי זה. אני רוצה שיקרא את הביכורים שלי, ייקח אותם ברצינות ויפעל מעתה בצורה נעימה יותר . אם הוא יקרא את זה, אני רוצה שייקח לתשומת לבו: תהיה יותר נחמד, תהיה יותר פתוח - התדמית שלך תשתפר. פנית אליי לראשונה כויקיפד טירון ולא מנוסה בצורה ממש לא סימפטית, מה שגרם לי להירתע ממך .

תחומי עניין[עריכת קוד מקור]

כעיקרון, אני אוהב לכתוב ערכים על אישים (בפרט על פוליטיקאים) ועל פוליטיקה (בפרט פוליטיקה של ישראל; הבעיה שרוב הנושא הזה מכוסה באופן יפה בוויקיפדיה העברית, כך שאין לי היכולת לתרום את חלקי בנושא זה). אפשר לפנות אליי בכל שאלה ועניין בכל הנוגע לשיתוף פעולה בכתיבת ערכים. ישנם ערכים שכתבתי יחד עם ויקיפד נוסף (יחסי ארצות הברית-דרום אפריקה, יחסי הולנד-טורקיה) והם יצאו אלף-אלף . ערכים מובחרים שכתבתי : אדריאן קלרקסון, ז'אן סווה, אנדראס פפנדראו, בית הפרלמנט (קנברה), הסנאט האוסטרלי. הערך הכי טוב ומקיף שכתבתי בוויקיפדיה היה יחסי החוץ של אוסטרליה. לצערי, הערך נמצא כרגע במרחב טיוטה (טיוטה:יחסי החוץ של אוסטרליה). שני ערכים הרחבתי בצורה ניכרת - עדלי סטיבנסון וג'רלד פורד.

עצתי לקהילה[עריכת קוד מקור]

בואו נקבל עורכים בצורה יפה ומקבלת פנים יותר. מטרתנו היא להגדיל את עצמתה של ויקיפדיה, ואנחנו עומדים במשימה הזו יפה מאד. לא פעם הדיונים בוויקיפדיה הופכים למקום לא נעים, לכן חשוב שנדע להבדיל בין תרבות שיח לבין לשון חדה.

חרטות[עריכת קוד מקור]

אחת החרטות הגדולות שלי היא שלקחתי חלק בדיוני הקהילה בשלב מאוחר יותר. אני מתבאס על הערך חנה קפרא, כי אני חושב שהצדק לא נעשה איתו. אני חושב שאם היינו מגדילים ראש הערך היה נשאר. אני מתבאס במיוחד על הערך כי הדיונים על הערך (שיחה:חנה קפרא, ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:חנה קפרא) היו בספטמבר, אני נרשמתי ביוני ולא הייתי מודע לדיונים הנ"ל, ולא הספקתי להביע את דעתי.

תודות[עריכת קוד מקור]

  • אלדד - מכירים את זה שמרוב שאתם מודים לבן אדם אין לכם מילים לתאר זאת? אז זה המקרה. אלדד, המנטור שלי, תמיד בשבילי מאחורי הקלעים, תמיד שם לעזור ולכוון (ולתעתק קריצה) באופן הכי נכון ויפה שיש. כיף לקבל עזרה ממישהו שבאמת לא מסתכל רק על הערך אלא גם על העורך, ומה שהכי כיף זה לקבל שיעור לחיים (זוכר את עניין המקף?), בעיקר בנושא דקדוק, עברית ולשון. הגעתי אל אלדד כאשר כתבתי את הערך ראש ממשלת קטר, ובטבלה על ראשי הממשלה כתבתי את השמות לפי איך שנראה לי, בלי כללי התעתיק. התעתיק היה שם במצב מחפיר, ואופק, שדואג שכל מה שנוגע לקטר יהיה מכוסה בצורה הטובה ביותר בוויקיפדיה, הפנה אותי אל אלדד, שיעזור לי בנוגע לתעתוק. לתמצית - תודה רבה אלדד, על הכל, תמשיך כך.
  • אופק - תודה שאתה חבר טוב, כמו אלדד אתה שם בשבילי מאחורי הקלעים וכיף מאד לקבל ממך עצות. הדעות שאתה מייצג, האג'נדה שלך מדברת אליי ואני בעדה. האומץ שלך, לעמוד מול כל הקהילה כמעט לבדך מראה לי איזה אישיות ניצבת כאן מולי. אני רוצה לציין משהו מאד חשוב - כל הערכים שאתה כותב על יחסים בינלאומיים (אע"פ שאין לך השכלה גבוהה בנושא, מה שאני מאמין שיהיה לך), מרשימים אותי מאד (במיוחד יחסי גרמניה-סרביה). זה שאתה עומד בכל הדרישות הגבוהות לכתיבת ערכים אלו מראים לי את העובדה שאתה חזק, וצפוי לך עתיד מזהיר בוויקיפדיה. אני נהנה במיוחד לראות אותך מרחיב את הערכים על שירי אירוויזיון 2017.
  • גילגמש - על הייעוץ הגבוה שלך, שלימד אותי המון, מגיע לך עיטור. תודה שאתה עומד על משמר הניטור ואחראי על פינת המומלצים.
  • יורי - אני מעריך את הלוחמה שלך כנגד שמרנות בקהילה.
  • תמיר - נסיונותיך להכניס רוח מרעננת בחממה הרשימה אותי. כמו אופק - אני אוהב את לקרוא את הערכים שאתה כותב במסגרת יחסים בינלאומיים ולא רק - ערכיך בתחום ההיסטוריה יפים מאד. אני מחכה כבר שטיוטה:מלחמת העולם השנייה לפי מדינה תעבור למרחב הערכים.
  • אור - על העזרה והתמיכה הטכנית, ועל תבנית:בעלי ידע/רשימת תחומי ובעלי הידע.
  • המקיסט - על החונכות הקצרה (והמשמעותית).
  • עובד - כבר הודיתי לך על כל התודות שלך, אבל חייב להודות שוב. תמשיך ככה, זה מחמם את הלב!! חנה - על ייעוץ והכוונה בענייני ויקישיתוף, OTRS וזכויות יוצרים, אגסי - אני אוהב את עמדתך בנוגע למדיניות המחיקה ומעורבותך בדיונים על ערכים שחשיבותם האנציקלופדית לא הובהרה (או לא מובהרת). שכחתי להגיד לך תודה על שעזרת לי בדיון החשיבות (והמחיקה) של מרי טראמפ. מלא כל הארץ כבודי וסיון - על התעתיקים. אליעד - על העזרה בסדנה לגרפיקה ותודה רבה על תבנית:בעלי ידע/רשימת תחומי ובעלי הידע.
  • איתי - על ערכים טובים ומעולים שכיף לקרוא, גארפילד - על ניהול ואחזקת החממה ופינת המומלצים, יואב ודניאל - על ניהול אחזקת המקבץ השבועי, המיזם האהוב עליי, היידן - על נתינת הרשאת בדוק עריכות אוטומטית ואופק כחול - על ההזמנה לפרויקט הביכורים.