ויקיפדיה:ביכורים/Netanel488

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

ממש קצת עלי[עריכת קוד מקור]

עכשיו סיימתי 4 שנים נפלאות וכו' בישיבה תיכונית. אני מאמין שעשיתי אותם במקום הכי טוב בו אפשר לחיות בגיל הזה, משהו לא ככ נפוץ אצל תיכוניסט ממוצע. אני מתעניין באדריכלות, במוזיקה, בפילוסופיה ובספרות, בערך בסדר הזה.

הדרדרותי בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

זה בא לאט: משפט בדף שיחה, חודשיים הפסקה. שלוש עריכות קטנות. חודש. מכאן דברים מתחילים להתגלגל - שכתוב ערך בהרגשה שהצלת את העולם, גילוי העובדה שאפשר לכתוב ערכים חדשים - מבול נלהב של קצרמרים, גילוי הקטגוריות - עבודת נמלים משוגעת ו-53 קטגוריות של אדריכלים... שעות לא שעות, כמה לילות בצבע בז' עד אפרפר, ויקיגמדות, ויכוח סוער ראשון. עכשיו אני בשלב ההתנרמלות - הקצב איטי יותר, קצת עזבתי את הכתיבה החדשה ופתחתי את מיזם המקפצה (בואו). בעתיד אני מתכוון להשקיע במצב הדי גרוע של האדריכלות בוויקיפדיה.

כמה דברים שאני אוהב כאן[עריכת קוד מקור]

  • כבנאדם די ביקורתי (בקטע הטוב) ששואף לשפר כל הזמן דברים שאני רואה, ויקיפדיה היא פלטפורמה ממש מעולה בשבילי. האינסטינקט שלי כשאני קורא משהו באינטרנט ורואה שגיאת כתיב אומר לי למצוא את כפתור העריכה...
  • העובדה שלכל אחד יש זכות דיבור מיידית והכל נתון לביקורת גורמת גם בעיות, אבל חוסכת הרבה זיבולים שנכנסים חופשי לתקשורת. מצד שני, הכל חוזר לפרצוף בדפי השיחה...
  • אני חייב לציין שהרשימה אותי השאיפה הכנה של כל העורכים כאן לשפר ולתרום. אני עדיין קצת מופתע מרמת האגרסיות שעורכים יכולים להגיע אליה מדי פעם.
  • משהו על כתיבה אנציקלופדית - כשראיתי מישהו מחמיא לויקיפד ש"תענוג לקרוא את הערכים שלו" היה לי די מוזר. אנציקלופדיה, לא? אחר כך קלטתי שהגעתי לוויקיפדיה עם תפיסה די דוגמטית בקשר לכתיבה אנציקלופדית - "יש מודל נייטרלי אחד שכל ערך אנציקלופדי שואף אליו". אחרי שחשבתי קצת הבנתי שבתוך המגבלות, גם בכתיבה אנציקלופדית טובה יש גוונים וניואנסים, שמשפיעים על הקריאה ועל האופי של הערך. מאז אני משתדל לכתוב בצורה קצת פחות אפרורית ובניסוחים יותר זורמים, תוך שמירה על כרונולוגיה ונייטרליות וכל העסק. בינתיים לא כל כך עובד לי.

עוד כמה קוריוזים:

  • אני ירושלמי ברוחי.
  • אני אוהב לכתוב עם הרבה סוגריים (זה מעין צורך לנהל את השיח ברמות שונות בו זמנית. אני חושב שזה קשור ל-א. הפרעת קשב וריכוז? ב. צורך מתמיד ברפלקציה על הדברים, שמגיע מפרפקציוניזם וממערביות פוסטמודרנית, וגם מהתחושה שהמילה הסתם-כתובה לא זוכה למספיק תשומת לב).
  • שבוע שעבר התחלתי ללמוד לנגן בסקסופון :)
  • אני אוהב נונסנס

אסיים במילים של חבר באר שבעי קרוב: ילדים, תקראו יואל הופמן.