ויקיפדיה:ביכורים/Mevaker hamedina

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

אני בן 22, חרדי, פעיל בויקיפדיה כ-11 חודשים.

תמיד היתה לי הערכה רבה לויקיפדיה כמקור מידע חשוב בכל התחומים, בהיקף עצום ובאיכות גבוהה. לכן כשנודע לי על האפשרות של כל אחד להשתתף בעריכת ובהגהת הפרויקט הזה התחלתי לעשות זאת, ומכאן הדרך היתה קצרה לפתיחת חשבון משתמש, שקראתי לו "מבקר המדינה" כביטוי לרצוני לשפר ככל יכולתי את ויקיפדיה שמטבעה לא תהיה מושלמת אף פעם.

בדרך כלל אני נכנס לויקיפדיה דרך העמוד הראשי, עובר עליו וממנו נכנס לערכים שונים שנראים לי מעניינים, ובמהלך קריאתי מתקן ומשפר אם יש צורך בכך.

מחיקת ערכים[עריכת קוד מקור]

בהצבעות מחיקת הערכים אני פועל בדרך כלל לפי ההנחה שעל מנת לשמור על רמתה ואיכותה של האנציקלופדיה יש לשמור על רף סביר של חשיבות לקיומם של ערכים, ולכן אין מקום לקיומם של ערכים שעיקר ההצדקה להשארתם הוא שהיא לא עולה כסף.

לפי התפיסה הזאת, הערך שכר צבאי בארצות הברית במלחמת העולם השנייה, לדוגמה, הוא מיותר לדעתי, למרות שהוא מעניין למדי, וכך גם ערכים על נשים שונות שאילו היו נכתבים ערכים על גברים בעלי ביוגרפיות שוות להן היו נמחקים במחיקה מהירה.

הסערות הציבוריות בנושאים אלה נובעות, בין היתר, מחוסר ידע והבנה של כללי חשיבות הערכים, ויש לקחת זאת בחשבון ולהיות פחות מושפעים מהן.