ויקיפדיה:ביכורים/Itzuvit

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יולי 2011: ויקיפדית אורחת ראשונה Itzuvit[עריכת קוד מקור]

שיחת ביכורים

קצת עליי[עריכת קוד מקור]

עיצובית הוא שמי האומנותי. אני עוסקת ביצירה ובאמנות, ובמיוחד אוהבת גרפיקה והכנת כרטיסי ברכה (כפי שניתן לראות מדף המשתמש שלי). מלבד היותי ויקיפדית, אני הבחורה היחידה בארץ הנושאת את השם האמיתי שלי. נושאים שאני אוהבת הם: אמנות, היסטוריה, תרבות (על כל רבדיה), ארכאולוגיה, ו...סדרות או סרטים על ערפדים. מאז שנרשמתי לויקיפדיה, חבר שלי החליט להעניק לי כינוי חדש: ויקיפד - תואר שמשמעו ידיעה מובהקת של פרטי היסטוריה וטריוויה.

מה פצירה אחת יכולה לעשות[עריכת קוד מקור]

בויקיפדיה אני מבקרת מזה עידן ועידנים. בהתחלה, הגעתי, כמו כולם, כקוראת מזדמנת, אך תוך כדי לימודי האקדמיים הפכתי למשתמשת כבדה. על כתיבת ערכים לא באמת חשבתי, עד שביום בהיר אחד נכנסתי לויקיפדיה, והופתעתי לראות שערך בסיסי מסויים היה חסר. שינסתי מותניי והחלטתי לצלול אל המים העמוקים של הערך פצירה, זאת הייתה הטעות הראשונה שביצעתי, כיוון שנדרשה עריכה וויקיזציה נוספת בטרם הפרסום. לאחר סיוע מהסביבה נולד הערך הראשון שיזמתי..

פעילות ויקיפדית[עריכת קוד מקור]

המיתולוגיה של המאיה היא חלק מהמיתולוגיה המסו-אמריקנית וכוללת את כל סיפורי המאיה בהם מגולמים כוחות הטבע, האלים, והגיבורים המשחקים בתפקיד הראשי.

את המספר הרב של הערכים שיצרתי בזמן קצר אני משייכת, בין היתר, לתחרות אזמרי שהגעתי אליה במקרה, כחלק ממיזם שלאחר שנכנסתי אליו. גיליתי כי מדובר גם בתחרות, שבמהלכה נהניתי מאוד לכתוב את הערכים קדרות ביתא ישראל, מטבע אקסומי וערכים נוספים.

בחירת הערכים שלי, עד היום, נעשתה בשילוב של מיזם המקבץ השבועי, שאני אוהבת במיוחד. במהלכו כתבתי מספר ערכים וביניהם: ‏עלי זהב, ויער בארי. ערכים המופיעים בתבנית:לטיפול דחוף כדוגמת ציור קיר או פלח שוק. הצלת ערך שהונחה עליו תבנית:חשיבות כמו פליישר (מחזה). או בשיטת ערך מוביל לערך. כך כתיבת הערך שוד קברים הובילה לעיסוק בנושא וכתיבת הערך מקדש לוקסור ועמק המלכות.

לגלות שאני ויקיגמדה[עריכת קוד מקור]

אני לוקחת חלק במיזמים מיזם המקור האמין ומיזם אימוץ ערכים יתומים שאני שמחה להעלות למודעות בהזדמנות זאת. המיזמים מהווים עבורי אתנחתה חשובה מכתיבת הערכים. מכיוון שאני תמיד צריכה הרבה מרחב להתפזר כדי להשאר ממוקדת. אלו מיזמים שכוללים אלפי קילומטרים של אותיות שאפשר לשכתב או לערוך, של תמונות שחשוב להשיג ושל ערכים חדשים שדרוש סיוע בפיתוחם. אחד הדברים היפים בעיני בויקיפדיה הוא שכל הערכים שאני מעלה זוכים למגע של כותבים נפלאים וטובים, מהם אני לומדת כל יום.

תמיכה ומילות עידוד[עריכת קוד מקור]

תמיכה ראשונית קיבלתי מחנה שעודדה אותי כבר מן ההתחלה. קבלת הפנים, שאני משתדלת "להעביר את זה הלאה", משכה אותי להשאר ולהתמכר. מרגישה שהפכתי לדוברת של ויקיפדיה בעולמי שמחוצה לה. לכל מי שחושב שכל אחד יכול לכתוב בויקיפדיה ולכן היא לא בהכרח מדויקת, אני משיבה, כי כל היופי הוא שכל אחד יכול לכתוב. אך על כל דברי הבל שאדם אחד כותב, מגיע אדם אחר וכותב דברי טעם ומסיר את התכנים הלא ראויים.

סיכום החוויה עד עכשיו[עריכת קוד מקור]

למדתי שמשמעות השם אדיס אבבה היא "פרח חדש" המתייחס לאקליפטוסים שנשתלו באיזור כדי לשמש עצי הסקה. ש"עברית שפה קשה". ושעל כל אדם שכותב ערך כמו: ליטל ומור השולטותתתת!, יש רבים אחרים שכותבים ערכים נפלאים. ושהויקיפדיה בעברית, היא אחד המפעל הציוניים הכי חשובים שישנם כיום. ושמחה לקחת בו חלק מהבית (או ממקום העבודה).

תודה לכל מי שהיה נחמד, למעשה מדובר בכולם. על כל שאלה נעניתי בצורה עניינית, ברורה ותומכת. ישנם ערכים רבים לכתוב ועוד הרבה יותר ערכים שזקוקים ליד אוהבת שתעביר בהם את מגע הקסם ויוכלו לגדול ולהיות ערכים מומלצים. אז אם היה לכם כוח לקרוא עד לסוף דבריי, כנראה שאתם רגילים לקרוא כמויות של טקסט, וזה בדיוק מה שצריך כדי להיות כותבים בויקיפדיה. אז אתם מוזמנים לחפש ערך אדום ולהכחיל אותו :)... לי אין זמן...אני בדרך לערך הבא.