ויקיפדיה:ביכורים/FireSky

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

טוב אז מי אני?

שמי אופק ואני בן 16 יליד יולי, מהעיר אשדוד. תיכוניסט מסורתי במקיף חילוני בכיתה יא' מופ"ת. תלמיד מגמות טכ"ם/ביולוגיה (טכ"ם זה עשר יחידות מחשבים). בן לעדה הגרוזינית (לא אוהב את המילה גאורגית!) וילד סנדוויץ' להורים נהדרים, אח בן 18 שמשרת בהנדסה קרבית, אח סנדוויץ' נוסף (שלא מפסיק לחייך!) בן 11 ואחות מדהימה בת 8.

בין התחביבים היותר גדולים שלי הוא לקרוא ספרים, פשוט לקרוא ולבלוע עוד ועוד, והם הרבה יותר טובים מסרטים, מחשב, טלוויזיה או כל סמארטפון שאנחנו משועבדים להם. אני אוהב את ארץ ומדינת ישראל, ואשדודי במלוא מובן המילה .

בין מדפי הספרים הרבים שלי אני גם מחביא כישרון ציור (בעיקר אדריכלי), אהבה גדולה לעם היהודי, ליהדות ולתנ"ך, אובססיה לחקר החלל ולמיתולוגיה היוונית והתמכרות לשינה ולקור.

איך התחילה מערכת היחסים שלי עם ויקיפדיה?

כמו כל ילד במדינת ישראל וגם בעולם - עבודות בית ספר, אבל רק לפני 10 חודשים הכרות מעמיקה יותר עם עולם העריכה המופלא. נרשמתי לוויקיפדיה ב-5 בנובמבר 2012, ימים ספורים לפני תחילתו של "מבצע עמוד ענן" (10 ימים מסוייטים). זה היה בעיקר משיעמום וסקרנות, ובכמעט חצי שנה הראשונה לא ממש נגעתי בוויקיפדיה, כך שהחשבון היה די לוטה באפלה. ואז החל החופש הגדול, ואמרתי לעצמי "בוא ננסה מה כבר יכול לקרות?", ואכן ניסיתי - ואפשר להגיד שהתאהבתי. אין ספק שהעולם הזה מספק ומעשיר יותר מכל משחק מחשב, דפדפן או פייסבוק שיש באינטרנט. להרגיש חלק ממארג של אנשים שבונים ומתחזקים במו ידיהם אנציקלופדיה אינטרנטית עצומה זה לא דבר מובן מאליו. כמו כל משתמש חדש טעיתי וכעסתי והתווכחתי והוזהרתי רבות. אבל עם הימים למדתי להכיר את העולם הזה טוב יותר, למדתי להתמכר אליו, להכיר אנשים (כי זה ממש כמו עוד רשת חברתית - רק עם אנשים איכותיים), ולכתוב את שלושת הערכים הראשונים שלי, שנכתבו בגלל התעניינותי הרבה בפוליטיקה - יחסי החוץ של ישראל עם איטליה, גאורגיה וניו זילנד, וגם בגלל שלמורת רוחי הרבה כתובים יותר ערכים על יחסי החוץ של ישראל בוויקיפדיה האנגלית מבוויקיפדיה העברית (דבר שלא מתקבל על הדעת!). הספקתי ללמוד להפסיק לערוך רק ערכים על דברים שאני אוהב, ולעזור במלאכת התחזוקה והניקיון האינסופית שעומלים עליה פה יום-יום. למדתי לרסן את עצמי בדעותיי ולכבד את שאר המשתמשים, וגם הבנתי את האחריות העצומה שבעריכת הויקיפדיה העברית.

אני מקווה להמשיך לערוך ולכתוב עוד מאות ערכים עד שיצאו לי כל המקשים מהמקלדת ובעיקר להתחבר עם כל הויקיפדים - הנחמדים יותר והנחמדים פחות. למשתמשים החדשים - אל תפחדו להישאר כאן, זה מקום קשה וביקורתי, אבל לכולם יש טעויות וקשיים - גם למבוגרים והמנוסים, אז פשוט תהנו מהחוויה!

ו...זהו. מאחל לכולם המשך יום מוצלח וויקיפדי! קריצה