ויקיפדיה:ביכורים/Fett

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

גראוצ'ו מרקס לא היה מוכן להצטרף למועדון שמקבל אנשים כמוהו. אם כך, מישהו מוכן להסביר לי מה אני עושה כאן?

נעים מאוד, חסוי שבפייסבוק משוטט (פרופיל עסקי-ויקיפדי) כאנדרו מגוויר. אנדרו גארפילד וטובי מגווייר. אני ציניקן, כמו שאחד מאלו המשוטטים פה יכול להעיד. הדבר היפה הוא שכמעט פרשתי החודש, הורדתי פעילות וכתבו לי בשיחת משתמש ששמו לב לפעילות האינטנסיבית שלי החודש.

אני כותב על נושא שאני די בטוח שלא הוזכר במרחב הביכורים - קומיקס. כן כן, קומיקס. אבל לא הדבר הילדותי הזה שמופץ בכל פינה ברחוב הישראלי, עצם. אני כותב על קומיקס לא ילדותי, הכולל אונס, התעללות בילדים, נכות ועיוורון/לקות שמיעה, אלכוהוליזם והמון מוות. אבל אני לא מהמקובעים האובססיביים. דוגמאות? כמה מספרי וסופרי 39 רמזים, בובו סטיוארט, טייפן פנים-אוסטרליה ועוד משהו שאני כמעט בטוח שלא הוזכר פה בשם מלחמת הכוכבים.

כשאני לא מחפש דרכים לכתוב פה, אני כותב פה. כשאין לי ערך על המטרה, אני בדרך כלל מאתר אחד אקראי. ומה עוד? תסכית רדיו כתוב, פרדוקס. לגבי ההתאקלמות פה - התחלתי ברגל שמאל, ואז השתפרתי, ואז הלכתי אחורה ברגל שמאל, רק בשביל לפתח ריקוד חדש. בכל אופן, אני רוצה להעלות מודעות לכמה נושאים: דאעש, קוריאה הצפונית וההשוואה בינינו לבין הוויקי-האנגלית, ויקיפדיה האנגלית.

אני אפרט פה רק על המצב בינינו לבין הוויקי האנגלית, משום שעל דאעש וצפון קוריאה אפשר ללמוד לבד. אני לרוב מתרגם, לרוב, ושמתי לב למצב מעניין - הערכים שם, לא משנה באיזה נושא, לרוב ארוכים יותר מאיתנו וכמובן גם רבים מאיתנו. ומה זה אומר? פנייה לויקיפד המצוי, אזהרה. ראית ערך אשר קצר באופן משמעותי מהערך האנגלי? תרחיב קצת. תשפר. תבצע הגהה ועריכה לשונית מסוג אחר. ערך מעניין משם? תיצור אותו גם פה.