משתמש:ניב/הילולים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הילולים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאיפה להתחיל? למי שלא מכיר, אני ניב, ואני נמצא כאן מאז 8 ביוני 2016. עוד מעט אני סוגר פה חמש שנים רצופות, משהו שמעולם לא חשבתי שיקרה. אני חוזר אל מיזם הביכורים אחרי כארבע שנים מאז שכתבתי לראשונה את דף הביכורים הראשוני. התחלתי את דרכי בוויקיפדיה כילד קטן בכיתה ח', עם אנגלית בסיסית למדי, ואמונה שאני כל-יכול. בחלוף הזמן הבנתי שאני לא כזה, ובמהלך השנים כאן עברתי תהליך התבגרות, כתבתי שישה ערכים מומלצים, תרמתי למעלה מ-31,000 עריכות וביססתי את עצמי בעולם הפוליטיקה האמריקאית אחרי התחלה ארוכה בתחום יחסי המדינות.

במרוצת הזמן הכרתי פה אנשים מדהימים. אופק, חן, דזרט (שהזמין אותי לכתוב את דף ההילולים), גארפילד, עובד, יואב, איתי, אלדד, יורי, חנה ורבים אחרים. כולם אנשים שמעולם לא פגשתי במציאות, איני יודע איך הם נראים ואיך הם נשמעים, אבל אני חש כאילו הם אשכרה אנשים שאני מכיר לעומק וזה אחד הדברים היפים בקהילה הוויקיפדית שלנו. חבורה גדולה של אנשים מכל הגילאים ומקבוצות שונות באוכלוסייה, עם דעות ואמונות מגוונות, שהתקבצה למטרה אחת: כתיבת אנציקלופדיה איכותית בשפה העברית. 99% מהאנשים כאן באו לתרום את הידע שלהם, וזה משהו לא מובן מאליו, בעולם חומרי ותובעני שכזה.

ביכולתי לנצל דף זה ולומר: אני לא מספר לחבריי שאני בוויקיפדיה. המשפחה הקרובה שלי יודעת, וכך גם חבריי הקרובים. משום מה אני לא מתגאה בכך, ופעמים רבות סירבתי להופיע במפגשים לא-מקוונים של הקהילה, כדי לשמור על אנונימיות כלשהי (על אף שכתבתי שנים תחת שמי המלא ואני חבר בקבוצת הפייסבוק). אפילו סירבתי לפני כמה שנים להופיע בכתבה על נוער ויקיפדי בערוץ עשר. אני חושב שיש ניגוד בין האישיות הצבעונית שלי לבין העובדה שאני כותב בוויקיפדיה, משהו שאנשים חושבים שרק פנסיונרים או חנונים עושים. אבל מהיכרותי העמוקה את קהילת העורכים בוויקיפדיה העברית אני יכול לומר שזו סטיגמה כוזבת, ונהפוך הוא - אם היינו חנונים, המחלוקות פה היו מעטות למדי, ולא היינו צריכים דף בירורים. אם הייתי צריך לתאר בקצרה את הקהילה, הייתי אומר שמדוברב בקבוצה שיכולה לחולל פלאים גדולים אם נעבוד בצוותא בכתיבת אנציקלופדיה גרידא.

לסיכום, אני אוהב להיות פה ולהעביר את הזמן, לא יכולתי לחשוב על פלטפורמה טובה יותר לבילוי זמן באינטרנט של ימינו מאשר עריכה וכתיבה בוויקיפדיה העברית. בזכות הכתיבה כאן האנגלית שלי השתפרה פלאים, למדתי ביטויים שונים כמו "חוכא ואטלולא" (מהערך דן קווייל), צירופי לשון חדשים כמו "תקלדה", וכמובן גיליתי מה זה טילדה ואיפה המקש נמצא במקלדת קריצה. אני מאחל לכל חבריי ועמיתיי חג פסח שמח, בברכה, ניב - שיחה