ויקיפדיה:ביכורים/אריה ענבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת הילולים

בנובמבר הקרוב ימלאו תריסר שנים מאז נרשמתי לוויקיפדיה עברית. נרשמתי והתחלתי לתרום על בסיס סיוע צמוד של משתמש:עופר קדם, אז חייל צעיר והיום בפוסט דוקטורט בארצות הברית. לא פשוט ולא קל ללמוד קוד ויקי ולהסתגל לכללי עולם הוויקיפדיה ואם הצלחתי בכך, במידה רבה זה בזכות עופר. במהלך הזמן קראתי לא מעט תלונות על קבלת פנים לא נעימה בוויקיפדיה - ייתכן שזה קרה לאחרים, לא לי. משתמש:רחל1 טרחה רבות אחרי בביצוע ויקיזציה לערכים שכתבתי, היא ואחרים נהגו בי באורך רוח, חרף שגיאותי המרובות. כך למדתי. בדרך כלל, אם פניתי לוותיקים ומנוסים ממני, כמו משתמש:דוד שי, כדי לבקש עצה והדרכה, הם ניתנו ללא היסוס.

יש תחומים בהם אני מאותגר עד היום, בעיקר בתחום הטכני, אבל יש בוויקיפדיה אחרים, מוכשרים ממני בתחומים אלה, שמשלימים את כתיבתי עם מקורות נוספים, עם הגהות, עם עיצוב גרפי ועוד ועוד ועוד. אציין במיוחד את ברק בתחום הספורט ואת משתמש:Aviados בתחום איתור המקורות.

חלק נכבד מכתיבתי מוקדש לערכים על רומניה ועל יהדות רומניה. רומניה כידוע גובלת עם ... בולגריה ובבולגריה ויהדות בולגריה מטפל בשקידה רבה משתמש:Assayas וכשכנים בתחומים שיתפנו פעולה לא מעט וויקיפדיה הרוויחה מכך.

היו ימים בהם נערכו מאבקים על צורת ההתנהלות בוויקיפדיה עברית, במיוחד המאבק למען קציבת אורך כהונתם של מפעילי מערכת. לצערי במהלך המאבקים האלה היו מי שעשו שמיניות באוויר ונאחזו בחוזקה בדרישה לרוב מיוחס מאוד, לפני שוויקיפדיה עברה למצב הנוכחי, מצב רגוע הרבה יותר ובו התנהלות הרבה יותר טובה מצד בעלי הסמכויות - אני רואה במשתמשת:דורית האדומה בעלת זכויות רבות בהשגת מטרה זו ובהמשך עבדה קשה מאוד כבירוקרטית שלא זכתה להכרה הראויה. אני מצר מאוד שאיננו רואים אותה בדף השינויים האחרונים. דף שיחתה האדום היה שינוי מרענן באווירה רצינית מדי - אני עדיין מקווה לשובה.

לא אוכל לסיים מבלי להזכיר את משתמשת:שלומית קדם, בת זוגי, שגם נרשמה בוויקיפדיה באותו זמן ומאז אנו משתפים פעולה, בהגהות ובהערכות, בתרגומים ובכל מה שדרוש.

יש עוד ויקיפדים רבים הראוים לאזכור ואני מתנצל בפני מי שדילגתי עליו. בברכה. ליש - שיחה 19:51, 28 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]