ויקיפדיה:ביכורים/אגסי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת הילולים
דרכי בוויקיפדיה

בשנותיה הראשונות של ויקיפדיה נהגתי לקרוא ולעשות תיקונים קלים כאנונימי, עד שקיבלתי הודעה ובה הזמנה להירשם, לפני 8 שנים, במאי 2006. נרשמתי והמשכתי להתמקד בתיקונים. כעבור תקופה כתבתי את הערך הראשון שלי, שנמחק לאחר הצבעה סוערת. לאחר מכן התמקדתי בעדכונים אקטואליים, למרות שהתעוררו ויכוחים. כעבור כמה חודשים הוחזר הערך הראשון שלי, וזה נתן לי מוטיבציה לכתוב את הערך השני שלי. בזכות הפידבק החיובי שקיבלתי, המשכתי לכתוב ערכים נוספים, ועד היום כתבתי 36 ערכים.

למי אני רוצה להודות

לאלדד ויואב ר שהפגינו אנושיות כלפיי, ועודדו אותי ברגע השפל שלי בוויקיפדיה, במהלך דיון החשיבות וההצבעה על הערך הראשון שכתבתי, למרות שלא הכירו אותי אז. בתום ההצבעה הם הבחינו במצוקה שלי, הפגינו אכפתיות, חיזקו אותי בדף השיחה שלי, והציעו לי להמשיך לתרום לוויקיפדיה. בזכות היחס המתחשב שגילו כלפיי, המשכתי לתרום למיזם. בהמשך נוכחתי לדעת שאלדד הוא ויקיפד נעים הליכות במיוחד, ידען גדול, שמרבה לסייע לחברים בייעוץ לשוני. יואב הוא ויקיפד אדיב, הגון ורודף צדק, שמדי פעם נחלץ לעזרת חברים שנגרם להם עוול. אי אפשר שלא להתרשם מהידע הרחב שלו, ומההשקעה והמומחיות הרבה שלו בתחום הקטגוריות.

תחומי ההתעניינות שלי

אקטואליה, פוליטיקה, היסטוריה, מדע, ספורט, בידור ועוד.

פעילותי בוויקיפדיה

לצד כתיבת ערכים, והוספת עדכונים אקטואליים, אני נוהג לעבור על קטגוריה:ויקיפדיה: ערכים שיש להבהיר את מעמדם ולבדוק האם יש ערכים ראויים, שכדאי לנסות להציל ממחיקה, ואגב כך לסייע לכותבים חדשים. בעקבות תחושה שיש יותר מדי ניסיונות למחוק ערכים ראויים, שלבסוף אינם נמחקים, רציתי לבדוק את מימדי התופעה. לכן מתחילת 2014 התחלתי לנהל בדף המשתמש שלי רשימת מעקב, ממנה עולה, שסייעתי להצלת מעל 50 ערכים שהוצבו עליהם תבנית חשיבות.

עקרונות שחשובים לי בוויקיפדיה

חשוב לי שבוויקיפדיה תהיה אווירה חיובית, של שיתוף פעולה, פרגון, עזרה הדדית, תוך מתן יחס אדיב וכבוד לעריכות של חברים אחרים. אני בעד לחבק כותבים, לא להפריע שלא לצורך לכתיבה (להבדיל ממחיקה), להקל על התורמים ולדאוג שלא יפרשו. חיוני שההתמקדות תהיה בכתיבה במרחב הערכים (לצד תחזוקה), ושההתנהלות תהיה מקצועית. אנחנו מרבים לתרגם ערכים מהוויקיפדיות המובילות, אז כדאי גם לבדוק איך הם מתנהלים, והאם יש דרכי התנהלות שלהם, שכדאי לנו לאמץ, כמו למשל בנושא דיוני חשיבות ערכים.