ויקיפדיה:בחירות לחבר הנאמנים של קרן ויקימדיה/2005

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הודעה רשמית[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם,

בחירות 2005 לחבר הנאמנים של קרן ויקימדיה יחלו בקרוב. אתם, משתתפי מיזמי ויקימדיה (ובכללם ויקיפדיה העברית), תבחרו שני נציגים של תורמי ויקימדיה מרחבי העולם. חברי חבר הנאמנים מופקדים על קבלת ההחלטות האולטימטיבית של קרן ויקימדיה. תפקיד החבר הוא לא ניהול האתר.

אנו מצביעים על שני מקומות. הם ייבחרו לשנתיים ולא תהיה ההבחנה ביניהם. על מנת להצביע, צריכות להיות לך לפחות 400 עריכות במיזם ממנו אתה מצביע לפני 0:00 30 במאי 2005 (UTC) ולפחות אחת מעריכות אלו צריכה היתה להתבצע לפחות 90 יום לפני ההצבעה. אנא שים לב כי לנציגי הבחירות יש את הסמכות לפסול קולות של משתמשים חסומים באופן קבוע או משתמשים שנרשמו בשם אחר (הצבעות כפולות, "בובות־קש").

הבחירות מנוהלות על פי שיטת הצבעת-אישור - כל בוחר יכול להצביע עבור כמה מועמדים שירצה לכל משרה. שני המועמדים בעלי מירב ההצבעות יוכרזו כמנצחים. במקרה של שיוויון, יוכרזו בחירות חוזרות.

מועמדים מעוניינים יכולים למלא טופס הרשמה במועמדים לבחירות 2005 או באחד מתתי-הדפים של העמוד הנ"ל החל ב־00:00, 7 ביוני 2005 (UTC). לאחר מכן, יינתנן להם עד שלוש שבועות להציג עצמם בפני שאר קהילת ויקימדיה. מתאמי התרגום יתרגמו את המידע על המועמדים לכל שפה אפשרית, ולאחר מכן, תחל ההצבעה.

להלן לוח הזמנים לבחירות 2005:

הרשמת מועמדים:

החל מיום שלישי, 00:00 7 ביוני 2005 (UTC)
עד יום שני, 24:00 27 ביוני 2005 (UTC)

הצבעה:

החל מיום שלישי, 00:00 28 ביוני 2005 (UTC)
עד יום שני, 24:00 11 ביולי 2005 (UTC)

לבסוף, נרצה לאחל הצלחה רבה בבחירות לכל המועמדים,

נציגי בחירות, ועד הבחירות של קרן ויקימדיה.

(טקסט המקור נמצא פה, תיאומי התרגומים השונים נמצאים כאן.)


שאלות ותשובות[עריכת קוד מקור]

המועמדים[עריכת קוד מקור]

מה יהיה מבנה חבר הנאמנים?[עריכת קוד מקור]

ישנם חמישה חברים בחבר הנאמנים. שלושה מהם הם "חברים קבועים", הנבחרים על ידי חבר הנאמנים עצמו. השניים האחרים נבחרים על ידי החברים בארגון ויקיפדיה, כלומר עורכים בפרוייקטים השונים של ויקימדיה. שני חברים אלה מייצגים את כלל החברים בוויקימדיה בחבר הנאמנים.

כמה חברים ייבחרו בבחירות אלה?[עריכת קוד מקור]

בבחירות הקרובות יבחרו שני חברים לחבר הנאמנים.

האם חברים קודמים/פורשים מחבר הנאמנים ישארו בתפקידם?[עריכת קוד מקור]

חברים שנבחרו בעבר לחבר הנאמנים יכולים להתמודד שוב, ויהוו חלק מחבר הנאמנים אם יבחרו שוב.

האם בחירות אלה אינן סותרות את הכללים?[עריכת קוד מקור]

על פי הכללים,

"The initial Trustees shall be elected by a majority vote of the
Trustees and shall serve until their successors are elected and
qualified.(...)The Board of Trustees shall elect from among its
members a Chair, Vice Chair, Executive Secretary and Treasurer.(...)" 

לפי זה צריכים להיות לפחות 4 אנשים בחבר הנאמנים. מדוע אנו בוחרים רק שניים?

חבר הנאמנים מונה 5 חברים. שלושה מהם הם "חברים קבועים" (לפחות עד שיוחלט על שינוי המבנה, דבר שעשוי לקרות בקרוב, ולצורך כך הוקצו 3000$ לייעוץ משפטי בנושא), ושניים מהם נבחרים על ידי כלל החברים בפרוייקטי ויקימדיה. החלפת החברים הקבועים נעשית על ידי בחירות בתוך חבר הנאמנים עצמו.

לפחות 400 עריכות - איפה?[עריכת קוד מקור]

על פי תקנות הבחירות, חבר יכול להצביע רק אם רשומות לזכותו לפחות 400 עריכות. חבר שביצע 400 עריכות באחד מפרוייקטי ויקימדיה, רשאי להצביע בבחירות, וכן להגיש את מועמדותו לחבר הנאמנים. נכון לעכשיו, אין הבחנה בין זכות הצבעה לזכות להגשת מועמדות.

האם משתמש אלמוני רשאי להצביע, ולמה?[עריכת קוד מקור]

משתמש אלמוני או משתמש לא רשום אינו יכול להצביע. זכות הבחירה ניתנת רק ל"חבר אקטיוי" באחד מפרוייקטי ויקימדיה. על פי כללי ויקימדיה, יצירת משתמש רשום (הרשמה למערכת) באחד מפרוייקטי ויקימדיה מקנה מעמד של "חבר אקטיוי" ליוצרה.

ומה לגבי עריכות אנונימיות מכתובת IP המזוהה עם משתמש רשום?[עריכת קוד מקור]

עריכות ללא כניסה למערכת (login), כמוהן כעריכות אלמוניות, והן אינן נזקפות לזכות משתמש רשום. עריכות אלה אינן נספרות לצורך קביעת זכות בחירה בבחירות.

יש לי יותר מ-400 עריכות באחד הפרוייטקים, אך איני יכול להצביע. מה השתבש?[עריכת קוד מקור]

אנא ודא שאתה מצביע מתוך הפרוייקט שבו יש לך יותר מ-400 עריכות. לדוגמא, אתה פעיל שנה בוויקיפדיה העברית, וצברת לזכותך יותר מ-400 עריכות בה. רצית להצביע בבחירות, וניגשת לוויקיפדיה האנגלית כדי לקרוא על המועמדים השונים. לאחר מכן, נכנסת לדף ההצבעה בוויקיפדיה האנגלית, ניסית להצביע וקיבלת הודעה שאינך מורשה להצביע. עליך לחזור לוויקיפדיה העברית ולהצביע משם.

למרבה הצער, מצאנו כי במקרה לעיל ישנם מספר עורכים שאינם מצליחים להצביע. אם אתה אחד מהם, אנו מצטערים על אי הנוחות, ומבקשים ממך לפנות אלינו, פקידי הבחירות, תוך ציון הפרטים הבאים:

  • שם המשתמש שלך
  • פרוייקט הוויקי שאתה חבר בו
  • קישור לדף התרומות שלך בפרוייקט, אם אפשר

האם אני יכול להצביע מכמה פרוייקטים?[עריכת קוד מקור]

לא. כל חבר בארגון ויקימדיה יכול להצביע רק פעם אחת. אם הצבעת דרך שניים או יותר פרוייקטים שונים, כל הצבעותיך חוץ מהאחרונה ימחקו על ידי פקידי הבחירות.

האם אני יכול לשנות/לגרוע את הצבעתי?[עריכת קוד מקור]

כן. אם תצביע פעם נוספת מאותו פרוייקט שבו הצבעת, הצבעתך הקודמת תמחק אוטומטית. אם שינית את דעתך, והחלטת לא להצביע בעד אף מועמד, אנא פנה לפקידי הבחירות, אך אנו מקווים שלא תבחר לעשות כן.

ממשק הבחירות[עריכת קוד מקור]

חלק מההודעות נראות לי לא ברורות. איך ניתן לשפר אותן?[עריכת קוד מקור]

עקב שינוי תקנות הבחירות, חלק מההודעות בממשק הן שונות מאלה שהיו בבחירות בשנה שעברה. אם בפרוייקט שלך תורגמו ההודעות מהממשק של השנה שעברה, ייתכן שיש צורך לעדכן אותן בפרוייקט. אנא פנה למפעילי המערכת שלך בבקשה לשנות את ההודעות בהתאם לממשק החדש. בסה"כ השתנו חמישה קבצים, אותם יש לשנות בהתאם. את הגירסה האחרונה ניתן למצוא כאן.

לוח הזמנים[עריכת קוד מקור]

מה הכוונה ב-24:00 בלוח הזמנים של הבחירות?[עריכת קוד מקור]

אנא החלף את השעה 24:00 ב-23:59.