וונדה וורד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

וונדה וורדאנגלית: Vonda Ward; נולדה ב-16 במרץ 1973) היא מתאגרפת ולשעבר שחקנית כדורסל בליגת ה-NCAA.

קריירת הכדורסל[עריכת קוד מקור | עריכה]

וונדה וורד נולדה באוהיו, למשפחת ספורטאים, אביה, לארי וורד, הוא אלוף מרוץ כרכרות (harness racer) ידוע.

וורד שיחקה כדורסל בבית ספר תיכון טריניטי בגארפילד הייטס ונקראה פעמיים ל"מיס כדורסל." [1] היא השתתפה בנבחרת "Parade All American" פעמיים. היא גויסה בדראפט של Division I universities.

ב-1991 וורד זכתה במלגת כדורסל באוניברסיטת טנסי. בעודה חברה בקבוצת הכדורסל Lady Vols אותה אימנה פט סאמיט, הייתה וורד שותפה פעמיים בזכייה באליפות כדורסל לאומית בליגת ה-NCAA. היא התחרתה במסגרת ארגון USA Basketball כחברת נבחרת ארצות הברית בכדורסל נשים ב-1993 שזכתה במדליית ברונזה בטאיפיי [2] אחרי שקריירת הקולג' שלה הסתיימה ב-1995, שיחקה וורד במועדון כדורסל מקצועני בגרמניה. אחרי כן היא שיחקה בקבוצת Colorado Xplosion בליגת American Basketball League.

קריירת האיגרוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

וורד שברה את רגלה והדבר שם קץ לקריירת הכדורסל המקצוענית שלה והיא הפנתה את מאמציה לאיגרוף.

קרב הבכורה של וורד באגרוף היה ב-15 בינואר 2000 כשהיא ניצחה בנוקאאוט את פיי סטיפן בסיבוב הראשון בלה פורט, אינדיאנה. את כל ארבעת הקרבות הראשונים שלה סיימה בניצחון בנוקאאוט בסיבוב הראשון.

ב-27 באפריל 2000 היא פגשה את ג'נביה באקוולטר בניו יורק. באקוולטר הייתה המתאגרפת הראשונה ששרדה מול וורד את הסיבוב הראשון, אבל וורד ניצחה אותה בסיבוב השני בנוקאאוט.

חמשת היריבות הבאות של וורד לא עברו את הסיבוב השני, כשהיא ניצחה בנוקאאוט שתיים מהן בסיבוב הראשון וניצחה שלוש בנוקאאוט סיבוב השני. בשלב זה בקריירה שלה, היא זכתה בתריסר ניצחונות בנוקאאוט ברציפות.

ב-2 בפברואר 2001 היא פגשה את המועמדת קישה סנואו בקולומבוס (אוהיו). סנואו הגיעה לקרב כשהיא בלתי מובסת אחרי שישה ניצחונות, והיא ווורד נלחמו למשך ארבעה סיבובים, אבל וורד הביסה את סנואו והפכה זאת לניצחונה השלושה-עשר ברציפות בנוקאאוט. אחריה היא נאבקה מול קארלי פיזנט (Carley Pesente) ב-16 ביוני בקנזס סיטי, מיזורי. פיזנט החזיקה מעמד שני סיבובים.

אחרי ניצחון אחד נוסף, התחרתה וורד על כתר אליפות העולם במשקל כבד של ארגון ה-IBA ב-16 באוגוסט 2002 בקנטון, אוהיו. וורד נעשתה האלופה, אבל הניצחונות שלה בנוקאאוט הגיעו אל קיצם, היות שהיא גברה על המתמודדת מולה, מוניקה מקגוואן בעשרה סיבובים בנקודות בלבד בקנטון, אוהיו.

וורד הגנה על תוארה בהצלחה כשהשיגה נוקאאוט בשמונה סיבובים בניצחון על קאתי ריוורס ב-6 בדצמבר ב-Gund Arena בקליוולנד. ב-1 במרץ 2003 היא התאגרפה לראשונה נגד מארתה סאלאזאר בלאס וגאס, כשוורד מנצחת בסיבוב הרביעי בהחלטה חלוקה של השופטים, בקרב שלא על האליפות.

היא השיגה ניצחון אחד נוסף וקטפה בנוסף על אליפות העולם במשקל כבד של ארגון ה-IBA גם את כתר האליפות של ארגון WIBA, אחרי שהיא הביסה את סאלאזאר בקרב החוזר שנערך ביניהן ב-11 ביולי בקנטון. וורד ניצחה לפי החלטת השופטים.

ב-8 במאי 2004, וורד התאגרפה בקרב אליפות ששודר ברחבי האומה בטלוויזיה נגד אן וולף בבילוקסי, מיסיסיפי. כעבור דקה אחת ושמונה שניות בסיבוב הראשון, וולף הנחיתה על וורד ימנית לסנטר, וורד נפלה כשהיא חסרת הכרה על הרצפה למשך מספר דקות. ההפסד שלה בסיבוב הראשון בנוקאאוט גרם לה להפסיד את התואר וגם את מעמדה כבלתי מנוצחת. היא סבלה זעזוע מוח ונפגעה בצווארה בגלל שהיא פגעה בקנבס בצווארה כשהיא נפלה, והיא הובהלה לבית החולים לאחר הקרב.

ב-12 בדצמבר 2004 שבה וורד לזירת האיגרוף וניצחה בנוקאאוט את מארשה וולי (Marsha Valley) בסיבוב הרביעי בקליבלנד.

מאזן האיגרוף של וורד עומד על 22 ניצחונות והפסד אחד, כש-17 מהניצחונות הושגו בנוקאאוט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "OHSBC MS. BASKETBALL"
  2. ^ 1993 WOMEN'S R. WILLIAM JONES CUP, Taipei, Taiwan • June 27-July 4, 1993