השמחות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
השמחות
סמליל הלהקה
סמליל הלהקה
סמליל הלהקה
מוקד פעילות ישראל
תקופת הפעילות מ-1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רוקמוזיקת עולםמזרחיתפולק
חברת תקליטים הד ארצי
חברים
ישראל ברייט, אלעד כהן בונן, ויטלי פודולסקי, גרשון וייסרפירר, טל לוי, בן דגוביץ'
חברים לשעבר
צחי הר נבו, סמי בדרה

השמחות היא להקה ישראלית שפעלה בעיקר בשנים 19982001.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישראל ברייט שלימים יהיה סולן הלהקה, הוציא שני אלבומים שכללו מוזיקה ניסיונית ושונה מהפופ הישראלי: "כל מה שמנגד" ב-1991 ו"קוף עירוני" בשנת 1994, שקיבלו לביקורות חיוביות מצד המבקרים אך לא זכו להצלחה בקרב המאזינים. בשנת 1996 ברייט החל בכתיבת שירים לאלבום חדש וחיפש נגנים שיסייעו לו בהפקה. סגנון המוזיקה של הלהקה הושפע מאופי הנגינה של המתופף הערבי סמי בדרה שהקיש בדרבוקה ומויטלי פודולסקי הרוסי שניגן באקורדיון. צחי הר נבו שניגן עם איגי וקסמן וגם בלהקת "דברים שעשיתי עם אחותי" ניגן בגיטרות הבס בקולות הרקע[1][2] ואלעד כהן-בונן בתופים. הלהקה לא הקליטה את שיריה בתחילה אלא הופיעה במועדונים קטנים והופעות רבות עד שהתגבשו עיבודי השירים והם הוחתמו בחברת הד ארצי. בשנת 1998 הקליטו את אלבומם הראשון שנקרא על שם הלהקה בהפקתו של יוסי פיין כאשר ברייט כתב והלחין את כל השירים, רובם לבדו. הלהיטים הגדולים היו "יהודה יהודה" שחיבר עם גלעד ברייט ו"היו לי פעם חברים" שברייט כתב עם בדרה וכלל ציטוט מהשיר "קראוז צינוק" שהופיע באלבום "מדינת ישראל נגד קראוז שמואל" של שמוליק קראוס.[3] באלבום נכללו גם השירים "אדם צריך בית", "בדרך הביתה", "ירח" (לפי מילים מאת ווליד תאופיק, שתרגמו בדרה ופודולסקי) ו"בוקר מצוין" שחיבר עם הר-נבו.את האלבום עיבדו ברייט, יוסי פיין וכל חברי הלהקה. עירית נאמן הפיקה וניהלה אותו, הניהול האומנותי היה של עידן לוי ורן שריג שעבדו עם ברייט באלבומיו הראשונים ונגה טל מהד ארצי.

בשנת 1999 זכה ברייט בפרס אקו"ם על האלבום. בדצמבר 2000, יצא הסינגל הראשון "אנשים מספרים" מהאלבום השני שיצא ביוני 2001.[4] האלבום השני של הלהקה כלל חומרים שנוצרו במהלך ההופעות הרבות והשהיה הממושכת בדרכים.[5] ברייט כתב והלחין את כל שיריו, חלקם לצד גלעד ברייט, גילי שושן, עידן לוי, יאיר תמיר וצחי הר נבו. באלבום בלטו השירים "פרצופים", "השמן נהיה כריש", "איזה יום היה לי סמואל" ו"עכשיו אני זמר" ו"אסלי אוסקוט" שכלל פסוק מהקוראן. באלבום התארח הכנר סניה קרויטור. האלבום זכה להצלחה פחותה מהאלבום הראשון והלהקה פורקה באופן בלתי רשמי בשלהי 2001.

בשנת 2016 הוציאה הלהקה את השיר "מפגש החברים" שכתב ברייט עם בדרה.[6][7]

הלהקה לא התפרקה מעולם באופן רשמי וממשיכה להופיע מעת לעת במועדונים ובפסטיבלים שונים, בהם בתדר בבית רומנו, ב"כולי עלמא" ובפסטיבל אינדינגב.[8] הם הוציאו מספר סינגלים משותפים עם מועדון הקצב של אביהו פנחסוב בהם "פלשתינה (א"י)" ו"הילטון" שזכה להצלחה ומעלים יחד הופעות משותפות.[9]

בתחילת 2024 השיר "איזה יום היה לי סמואל" חזר לתודעה בישראל דרך אפליקציית טיקטוק ונהפך לסאונד פופולרי.[10]

חברי ההרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברים לשעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]