הקו האדום (תוכנית טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הקו האדום
Rebound
מבוסס על Rebound (אנ')
סוגה שעשועון
בימוי אלון אלוש
מנחים ירון ברובינסקי
ארץ מקור הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שפות ישראלישראל עברית
מספר עונות 1
מספר פרקים 12 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק איתן אבוט
גיא המאירי
גולן נחום
חברת הפקה אבוט המאירי
הפצה פרימנטל עריכת הנתון בוויקינתונים
עורכים רונן וודלינגר
אתר צילומים אולפני ברודקאסט חולון
אורך פרק 50 דקות
שידור
רשת שידור ITV
רשת שידור בישראל כאן 11
פורמט (תמונה) HDTV, 1080p
תקופת שידור בישראל 30 באוגוסט 201822 באוקטובר 2018
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הקו האדום הוא שעשועון טריוויה ששודר בערוץ כאן 11. התוכנית התבססה על השעשועון הבריטי "Rebound" בו שישה מתמודדים מתחרים זה בזה ונגד הקו האדום שמאיים להשיג אותם.

מבנה התוכנית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שישה מתמודדים מתחרים זה בזה וגם נגד "הקו האדום" שמאיים להשיג אותם ונע במהירות לעברם. בגרסה הישראלית מתמודדים ארבעה מתחרים.

למשחק חמישה שלבים:

כסף מהיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל המתמודדים עומדים בצד אחד של הבמה, ונדרשים לענות על שאלה באמצעות ארבע תשובות אפשריות המוצגות בזמן שהקו האדום נע לעברם, וככל שהקו מתקרב אליהם, כך שווי התשובה יורד עד לאפס כשהקו האדום מגיע אל המתחרים. בגרסה הישראלית השווי ההתחלתי של כל שאלה הוא 5,000₪ לעומת 1,000£ בגרסה המקורית. בשתי הגרסאות למתמודדים 10 שניות לענות על השאלה. בשלב זה נשאלים המתמודדים 5 שאלות.

ראש בראש[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר השלב הראשון עוברים המתמודדים לשלב ה"ראש בראש", במהלכו המתמודד שניצח בסיבוב הראשון בוחר מתמודד שיתחרה מולו ואחת משתי קטגוריות. השניים עומדים בשני הקצוות של הבמה והקו נמצא במרכז הבמה. לאחר שהמנחה שואל שאלה, הקו מתחיל לנוע לכיוון המתמודד שנשאל, שכדי לשנות את כיוון הקו הוא נדרש לענות על השאלה נכון. כל מתמודד יכול לטעות עד 3 פעמים בטרם ייפסל (בגרסה הישראלית עד פעמיים). ברגע שהקו מגיע אל המתמודד בטרם ענה הוא מאבד מחזור חיים אחד והיריב בוחר את הקטגוריה הבאה. לאחר שאחד המתמודדים נפסל כספו עובר למנצח. בישראל נערכים שני סבבים ושני המפסידים מתחרים ראש בראש על כרטיס לשלב הבא ואילו אחד מהם נפסל, והמנצח זוכה בכספו בחזרה.

כסף מהיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושת המתמודדים שנשארו עוברים לסיבוב "כסף מהיר", בו הם נשאלים עוד 5 שאלות ויכולים להרוויח עוד כסף. בגרסה הישראלית לשעשועון השווי ההתחלתי של כל שאלה הוא 10,000₪ בסוף שלב זה המתמודד שלו פחות כסף משני המתמודדים האחרים מודח וכספו מתחלק בין השניים האחרים.

ראש בראש[עריכת קוד מקור | עריכה]

שני המנצחים מתמודדים בשלב דומה לשלב ה"ראש בראש" הקודם אך עם שינויים קלים. בגרסה הישראלית כל מתמודדים יכול לטעות עד 3 פעמים בטרם יודח. המתמודד שניצח עולה לגמר וזוכה בכסף של כל שלושת המתמודדים.

קו הגמר[עריכת קוד מקור | עריכה]

המתמודד שניצח בסיבוב הקודם עולה לגמר, בו הוא צריך לענות על 15 שאלות ולהתקדם על הבמה בהתאם למספר השאלות עליהן ענה. לאחר כל סבב של 5 שאלות יכול המתמודד לפרוש עם חלק מהסכום, שעולה בהתאם למספר השאלות, כמו גם מהירות תנועתו של הקו האדום. אם המתמודד נתפס על ידי הקו הוא מודח ולא זוכה בכסף.

הגרסה הישראלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישראל, נרכש השעשועון לשידור על ידי ערוץ כאן 11 ועלה ב-30 באוגוסט 2018. את השעשועון, שמופק על ידי חברת "אבוט המאירי", הנחה ירון ברובינסקי.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]