הפחדנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הפחדנים
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי אבי נשר
הופק בידי שרון הראל, יצחק צחייק
תסריט אבי נשר
שרון הראל
עריכה יצחק צחייק
שחקנים ראשיים מאיר סוויסה
חלי גולדנברג
צילום חנניה בר
מדינה ישראלישראל ישראל
חברת הפקה אולפני הרצליה
הקרנת בכורה 1980
משך הקרנה 94 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 78,000 צופים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הפחדנים הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 1980 בבימויו של אבי נשר עם מאיר סוויסה וחלי גולדנברג בתפקידים הראשיים.

זה היה סרטו השלישי של נשר לאחר הצלחת סרטיו "הלהקה" (1977) ו"דיזנגוף 99" (1979) והוא זכה להצלחה פחותה.

בסרטיו אלו פעלה לצדו בת זוגו, שרון הראל, שהייתה שותפה לתסריט, לליהוק ולהפקה של שלושת הסרטים, אך לאחר הפקת סרטים אלו נפרדו דרכיהם.

בסרט משחק גיא פינס בתפקיד קטן כילד וכן ציפורה צברי שהוכתרה ב-1928 כאסתר המלכה העברייה[1]

העלילה היא סיפור אהבה רומנטי בין פקיד דואר קטן שמפחד מהחיים ובורח אל עולם של פנטזיות, לשכנתו החדשה – צעירה יפה בשם לימור, שהיא הפילגש הבודדה של גבר נשוי ועשיר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בני קונפינו (מאיר סוויסה) עובד כפקיד בסניף דואר. הוא מתוסכל מעבודתו המשעממת אבל כעמיתיו לעבודה זו, שרוליק (אייל גפן), פרץ (אבי לוזיה), דבורה (נטע קרטס), פנחסי (עזרא דגן) הוא מפחד להתפטר ולעזוב מקום עבודה בטוח ולהתעסק בתחביביו - קוסמות ונגינה בצ'לו. הוא חייב לעבוד כדי לשלם שכר דירה לבעל הבית הקשוח פיינרו (אלכס מונטה) ולפעמים הוא מתלוצץ עם רוני (גיא פינס), ילד הגר בבניין. את סניף הדואר בו הוא עובד מנהל בן מאיר (ישראל רובינצ'יק) האימתני.

את מחשבותיו ותסכוליו הוא משחרר בשיחות עם הארנבת שלו, אליזבת. הוא עוסק ומתאמן בקוסמות ושואף להידמות להארי הודיני, חבריו מכנים אותו "בני הודיני".

יום אחד מגיעה דיירת חדשה לדירה לידו, והיא צעירה יפהפייה בשם לימור (חלי גולדנברג) שמשמשת כפילגש למיקי (עמי גניגר), אדם עשיר ונשוי המבטיח לה להתגרש מאשתו ולהינשא לה. בני מתאהב בה מיד אך יודע שאין לו סיכוי. היא מזמינה אותו למסיבה בדירתה ושם נותנת לו חברתה עטרה (שרי צוריאל) לעשן סמים. בני מתעלף ומוצא את עצמו למחרת במיטתה של לימור מבלי לדעת מה עבר עליו בלילה.

לאחר שאשתו של מיקי מאיימת בגירושים, הוא נוטש את לימור. לימור המיואשת מנסה להתאבד ומאושפזת במוסד פסיכיאטרי ורק בני בא לבקר ולעודד אותה והידידות בין שניהם מתפתחת.

לימור מחליטה להפוך לנערת טלפון כדי להרוויח למחייתה למרות התנגדותו של בני שמוכן לקבלה לדירתו. כדי לעזור לה הוא מתחפש לסרסור שלה, מבריח לקוחות לא רצויים ומשכנע את האחרים כי כאן יקבלו רק מסג'. הכל פועל יפה עד שלימור מחליטה לקבל לקוחות ללא בני. לקוח אחד מנסה לאנסה והיא ניצלת ברגע האחרון על ידי בני. הם נמלטים לכפר ומתארחים אצל סבתו של בני (ציפורה צברי) שגם היא חובבת קוסמות. בכפר מתלהטת אהבתם והם מחליטים לעבוד ביחד במופעי קוסמות. בני מפוטר מעבודתו אך לפני כן הוא מוזמן להופעה בפני עובדי הדואר.

הם חוזרים לתל אביב ולימור הולכת להחליף תלבושות בעוד שבני מחכה לה בחוף הים. מיקי מודיע לה שהתגרש מאשתו ושניהם עומדים לטוס לטיול ברומא. היא מגיעה לחוף הים ומודיעה זאת לבני ההמום אך ממש לפני העלייה למטוס היא מתחרטת ורצה לחפש את בני.

בני ההמום מגיע לנשף אך מסרב להופיע ובמקום זה הוא נואם לפני חבריו ואומר להם שהם פחדנים לצאת מהמקום המשעמם הזה ולהגשים את שאיפותיהם.

לימור מחפשת את בני בכל תל אביב עד שמוצאת אותו ישן על ספסל בסמוך לכיכר הבימה. הם מתפייסים ומסכימים לעבוד כשותפים.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
מאיר סוויסה בני
חלי גולדנברג לימור
עזרא דגן פנחסי
אייל גפן שרוליק
אלכס מונטה פיינרו
גיא פינס רוני פיינרו
ישראל רובינצ'יק בן מאיר
שרי צוריאל עטרה
אבי לוזיה פרץ
ציפורה צברי סבתא
נתן וולפוביץ' בעל המכולת
חנה ריבר בעלת מכולת
מיכאל כורש לקוח
ענת קרטס דבורה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]