העמק של גואנגי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
העמק של גואנגי
The Valley of Gwangi
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ג'ים אוקונולי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי צ'ארלס שנדר, ריי האריהאוסן עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ויליאם באסט, ג'וליאן מור, ויליס ה. או'בריאן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה הנרי ריצ'רדסון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'יימס פרנסיסקוס
גילה גולן
ריצ'רד קרלסון
לורנס נייסמית'
פרדה ג'קסון
גוסטב רוחו
דניס קילבין
מריו דה ברוס
קרטיס ארדן
מוזיקה ג'רום מורוס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ארווין הילר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Warner Bros.-Seven Arts עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 3 בספטמבר 1969
משך הקרנה 95 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה הרפתקאות
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

העמק של גואנגיאנגלית: The Valley of Gwangi) הוא סרט פנטזיה-הרפתקאות משנת 1969 אשר בוים על ידי הבמאי ג'ים אוקונולי ועוסק בקבוצת אנשים המגיעה לעמק נידח בו חיים דינוזאורים באמצע המדבר. סרט זה היה אחד מהראשונים בהם נראו דינוזאורים משוחזרים, אם כי הם לא נעשו באופן דומה למציאות.

הסרט מתבסס בהפקתו על הסרטים קינג קונג משנת 1933 ועל הספר העולם שאבד של ארתור קונן דויל.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במערב הפרוע של מקסיקו של תחילת המאה ה-20 נראה הפרש טאק אשר מגלה את אהובתו לשעבר, בחורה בשם ט.ג, המתפרסנת מרודיאו ומציע לה לחזור אליו אך היא דוחה אותו. הוא לא מוותר ונוסע לראות אותה במלחמת שוורים. נערו הצעיר, לופה מתחיל להיאבק עם שור אך נקלע לסכנה וטאק מסיח את דעתו אך נפצע מהשור. לאחר שמשתלטים עליו הבחורה ט.ג. באה לבדוק מה קרה לו וכך הם מתנשקים ומתאחדים.

כאשר טאק נכנס לביתה היא מראה לו תגלית מיוחדת שהגיעה אליה - איוהיפוס, סוס קטן פרהיסטורי נמצא אצלה בתוך מכלאה בבית. הוא נרעש לספר זאת לפלאונטולוג הבריטי, פרופסור ברומלי, אשר חוקר במדבר לא הרחק וכשהוא רואה את הסוס הוא מבין שמדובר בחיה פרהיסטורית. נרעש מהתגלית הוא מחפש את מוצאיו המתבררים כצוענים בראשות טיה זרינה, המגלים לו שהסוס הגיע לעמק הנחשב מקולל ונמצא לא רחוק. בעסקה ביניהם הם עוזרים לו להבריח את הסוס מביתה של ט.ג. כדי שיגיע לעמק בו חי, אף שחברו של טאק, קרלוס נאבק ביניהם.

הסוס חוזר לביתו בעמק נידח וטאק ואנשיו לצד ט.ג. רצים לעמק המדברי, אך הסוס נמלט מהם לתוך חור בנקיק גדול. יחדיו הם פורצים את הנקיק ונכנסים פנימה. לפתע מגיח פטרודקטיל ענק וחוטף את הנער לופה אך מוריד אותו לקרקע. היצור מובס בידי טאק השובר את מפרקתו. אז החבורה רואה אורניתומימוס ורצה אליו אך הוא בורח. לפני שהוא נמלט מהם מגיח דינוזאור טורף ענקי, גואנני (כנראה אלוזאורוס) וטורף את האורניתומימוס. חבורת הפרשים בורחת למעט הפרופסור שסוסו נבהל והפיל אותו והוא בורח לתוך מערה. גואנגי מתקרב אליו אך מוסח בידי סטירקוזאורוס ובמהלך המאבק ביניהם נמלט. גואני לוקח את הפטרודקטיל ומחליט לסגת.

החבורה לא מוצאת אותו ומתחילה להתעצבן אחד על השני אך ט.ג. דורשת מהם להיות סבלניים. הפרופסור מתגלה שנפל לתוך בור מאולתר והוא חוזר לחבורה אך גואנגי מוצא אותם בנקודה זו. הוא רודף אחריהם אך הם מצליחים לקשור חבלים סביבו ולהפיל אותו מרגליו. עם זאת החבלים לא מחזיקים וגואנגי משתחרר והורג את קרלוס בחבטה. הסטירקוזאורוס חוזר להילחם בו אך מפסיד ונאכל. החבורה בורחת חזרה מהנקיק וגואנגי אחריהם אך הוא יוצר רעידה חזקה שמפילה עליו סלעים והוא מתעלף. אז החבורה קושרת אותו ונוסעת עם הדינוזאור הגדול אל הקרקס של ט.ג.

בקרקס נערכת הופעה גדולה עם הדינוזאור אך הצוענים של טיה זורינה מנסים לגנוב את הדינוזאור אך השליח שלה נטרף בידיו, לא לפני שפותח את השער. הפיל של הקרקס מריע כדי להזהיר את ההמון ואז גואנגי יוצא מכלובו והצופים בורחים לכל עבר. הפיל מנסה להיאבק איתו אך מפסיד לו בקרב ומת. האנשים בורחים לכל עבר, מעיפים את טיה בדרך, ורבים נכנסים לקתדרלה גדולה, ביניהם לופה וט.ג. כדי להימלט. גואנגי נכנס אחריהם ואנשים בורחים החוצה ונועלים את הדלת, כך שרק לופה וט.ג. נותרים בפנים. גואנגי מוצא אותם ומתכונן לטרוף אותם אך טאק נכנס מהכניסה, לוכד את מבטו ונועץ בו דגל מתנוסס גדול לתוך צווארו.

הדינוזאור שואג מכאב ולופה וט.ג. בורחים. טאק זורק לפיד על הווילון עליו גואנגי דורך ומבעיר אותו. גואנגי הלכוד מתחיל לעלות באש ושואג מייסורים, זורע הרס בקתדרלה. בסוף הסרט ההמון צופה מבחוץ בקתדרלה העולה באש ונשברת על גואנגי שנהרג משריפה ונפילת האבנים על ראשו.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא העמק של גואנגי בוויקישיתוף