הסיוט של מיקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הסיוט של מיקי
Mickey's Nightmare
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ברט גילט
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני, מרסלייט גארנר, פינטו קולביג
אנימטור דייוויד הנד, ג'ק קינג
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 13 באוגוסט 1932[1]
משך הקרנה 7 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

הסיוט של מיקיאנגלית: Mickey's Nightmare) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1932 בכיכובם של מיקי מאוס ופלוטו. זה היה הסרט ה-44 בסדרת "מיקי מאוס" שיצא לאקרנים והשמיני באותה השנה.[2] בנוסף זהו הסרט הראשון שהופץ על ידי יונייטד ארטיסטס, והוא הציג פתיח כותרת חדש בתחילת הסרט הכולל את פניו של מיקי מאוס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לילה, מיקי עורך את התפילה שלו לפני השינה כשלצידו פלוטו. כשמיקי נכנס למיטה, פלוטו מצטרף אליו, אך מיקי משלח אותו לסל שלו. ברגע שמיקי נרדם, פלוטו מתגנב בחזרה למיטתו של מיקי ומלקק את פניו. מיקי חולם להציע נישואין למיני ולהתחתן עימה.

לאחר החתונה, מיקי ופלוטו נמצאים בגן ומשקים את הפרחים. חסידה מגיעה ומפילה חבילה עם גור עכברים לתוך ארובת ביתם של מיקי ומיני. אבל אז, עוד חסידות מגיעות יחד עם גורי עכברים נוספים, כשהאחרונה שופכת דלי מלא בעכברונים במורד הארובה. מיקי ממהר פנימה ומוצא את מיני במיטה לצד הרבה עכברונים. כולם מתחילים לרדוף ולשחק בצורה גסה עם אביהם וכלב המחמד שלהם. עד מהרה, גורי העכברים מתחילים להשתמש במברשות בכדי לצבוע את הקיר והתקרה בצבע שחור, לא לפני שהטיחו כריות על פניו של מיקי, כשבאחרונה היה כד שהכה את מיקי כל כך חזק שהכד נשבר לחלוטין.

לאחר מכן הילדים צובעים את הבית בדיו, כאשר אחד מהם משתמש בחתול ואחר בתוכי כמברשות. פניו של מיקי, הקשור וסבוך על ידי הזאטוטים, נצבעים גם כן בדיו על ידי עכברון אחד בעוד הטלפון מצלצל ושעון הקוקייה מצפצף. אבל בחדר השינה של מיקי, הוא מוצא את עצמו עטוף בסדינים כשפלוטו מלקק את פניו והתרנגול מקרקר על אדן החלון בזמן שהשעון המעורר שלו מצלצל. מיקי מתעורר ומבין שזה היה רק חלום והוא נחוש בכך שלעולם לא להתחתן עם מיני. הסרט מסתיים כשפלוטו שוב מלקק את פניו של מיקי.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זהו הסרט הראשון של מיקי מאוס שהופץ על ידי יונייטד ארטיסטס.

סרט קצר זה הוא בעצם גרסה מחודשת לסרט הקצר של אוסוולד הארנב, "Poor Papa", והוא גם די דומה לסרט המצויר של לוני טונס משנת 1937, "Porky's Romance".

סך התינוקות שהחסידות מביאות למיקי ומיני הוא 21 עכברונים.

לסרט, שיצא במקור בשחור-לבן ומאוחר בגרסה עם צבע, יש שני סצנות שהוסרו מאוחר יותר; הראשון בו אחד העכברונים משפריץ דיו על פסל וגורם לו להיראות כמושחר פנים וסצנה שנייה בה עכברון נוסף משליך על מיקי סכינים ומצמיד אותו לקיר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)