הסטודיו של הצייר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הסטודיו של הצייר
L'Atelier du peintre. Allégorie réelle déterminant une phase de sept années de ma vie artistique et morale.
מידע כללי
צייר גוסטב קורבה
תאריך יצירה 1855
טכניקה וחומרים שמן על בד
ממדים בס"מ
רוחב 598 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
גובה 361 ס״מ עריכת הנתון בוויקינתונים
נתונים על היצירה
זרם אמנותי ריאליזם עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר יצירה RF 2257 (מוזיאון ד'אורסה) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום מוזיאון ד'אורסה, צרפת
פריז
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
פרט מתוך הציור, בוא נראה קורבה ומודלית העירום
הציור בתצוגה במוזיאון ד'אורסה

"הסטודיו של הצייר" (בצרפתית: L'Atelier du peintre) או בשם המלא שלו, "הסטודיו של הצייר: אלגוריה אמיתית המסכמת שבע שנים מחיי האמנותיים והמוסריים" הוא ציור שמן על קנבס משנת 1855 של הצייר הצרפתי גוסטב קורבה. הציור מוצג במוזיאון ד'אורסה בפריז.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורבה צייר את הציור בעיר הולדתו אורנאן בצרפת, בשנת 1855. "העולם הגיע להצטייר בסטודיו שלי", אמר קורבה על הציור הריאליסטי. הדמויות בציור הן אלגוריות המייצגות השפעות שונות על חייו של קורבה. בצידו השמאלי של הציור נראות דמויות מכל מעמדות החברה. במרכז הציור נראה קורבה עצמו, מצייר ציור נוף, כשהוא בגבו למודל עירום נשי, שמהווה סימבול לאמנות האקדמית. בצדו הימני של הציור נמצאים חברים ואנשים הקשורים אל קורבה, בעיקר אנשים מהאליטה החברתית של פריז, ביניהם שארל בודלר, שאמפלרי, פייר-ז'וזף פרודון והפטרון המשמעותי ביותר של קורבה, אלפרד ברויאס.

את מרבית הדמויות צייר קורבה לפי תצלומים, שכן הוא צייר את הציור בסטודיו שלו באורנאן. ברקע הציור מופיעים ציורים קודמים רבים של קורבה, שלא הספיק לצייר אותם במלואם ולכן כיסה אותם בגוון חום-אדמדם שעמעמם את פרטיהם. קורבה אמר כי "הציור מייצג את החברה במיטבה, בשיפולתה ובאופן הממוצע ביותר שלה".

שבעה מציוריו של קורבה התקבלו לתערוכה העולמית של פריז בשנת 1855, אך ציור זה לא התקבל. כפעולה של קידום עצמי והתרסה, קורבה, בעזרתו של פטרונו ברויאס, פתח בקרבת התערוכה הרשמית תערוכה משלו בשם "ביתן הריאליזם". הייתה פעולה שהיוותה תקדים לסלון המסורבים.

משמעוית[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בחירתו של קורבה לציג את עצמו כמי שמצייר את נהר "לואה", שנמצא במחוז פראנש-קונטה על מנת להתריס, שכן הוא רצה להביא סמל מביתו בפרובינציה בצרפת אל לב המעגלים האמנותיים והתרבותיים של פריז.
  • הגולגולת המונחת בצד שמאל של הציור על פיסת עיתון מייצגת את מותה של האמנות האקדמית.
  • מקבץ החפצים למרגלות הצייד (משמאל), ביניהם גיטרה, פגיון, כובע ונעל הוא סמל למוות של התנועה הרומנטית עקב הפופולריות העולה של הריאליזם, או למותה של הרומנטיקה ביצירותיו של קורבה עצמו.
  • לינדה נוכלין מפרשת את הציור כפרשנות להיות קורבה מושקע ברעיונות של שארל פורייה על סוציאליזם אוטופי, ובפרט ארגון חברתי חדש במודל של קומנות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הסטודיו של הצייר בוויקישיתוף