הסופה הקטנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הסופה הקטנה
The Little Whirlwind
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ריילי תומסון
הופק בידי ג'ון סאת'רלנד
וולט דיסני (בפועל)
מדבבים וולט דיסני
תלמה בורדמן
מוזיקה אוליבר ולאס
אנימטור ג'ים ארמסטרונג
וורד קימבל
לס קלארק
פרנק פולמר
קנת' מוס
ג'ון אליוט
וולט קלי
פרד מור
פרד ג'ונס
ארט פיצפטריק (אפקטים)[1]
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה RKO Radio Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 14 בפברואר 1941[2]
משך הקרנה 8 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הסופה הקטנהאנגלית: The Little Whirlwind) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1941 שהופק על ידי וולט דיסני עבור וולט דיסני הפקות והופץ על ידי RKO Radio Pictures. עלילת הסרט, אשר בוים על ידי ריילי תומסון, עוסקת בניסיונותיו של מיקי לעזור למיני בעבודות החצר שלה, למרות נוכחותם של כמה סופות (מואנשות) מטרידות. זהו הסרט הקצר ה-110 בסדרת סרטי "מיקי מאוס" והראשון שיצא באותה השנה.[3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעודו הולך יום אחד ליד ביתה של מיני, מיקי נמשך לריח העוגה שמיני אופה. כשהובטח לו פרוסה מהעוגה אם ינקה את החצר, מיקי ממהר מיד לגרוף את עלי השלכת המלכלכים את המדשאה של מיני.

בזמן העבודה בחצר, מגיעה סופת טורנדו קטנה בגובה של מיקי והופכת את עבודתו למסובכת יותר: תחילה היא נכנסת לתוך הסל, אליו מיקי מעוניין לשים את עלי השלכת, ומזיזה אותו אינספור פעמים לפני שמיקי ממסמר את הסל למקומו ולוודא שאינו יכול לזוז. אך כאשר הוא משליך את העלים פנימה, הסופה מעיפה אותם עליו, מטיחה אותו על הקרקע וחוטפת את כובעו תוך שהיא רוקדת בכדי לגרות אותו. מיקי הכועס מסתער על הסופה, שמסחררת אותו ומתנדפת, משאירה את הכובע של מיקי על ראשו. לאחר מכן הסופה גורפת ערימה גדולה של עלים, ממהרת למיקי ותוחבת את העלים לתוך הסרבל שלו. בעוד מיקי מרוקן את הסרבל שלו מהעלים, הסופה הקטנה נכנסת לתוך צינור אדום ויוצא החוצה כסופות קטנות יותר שמתמזגות לאחת. גם מיקי וגם הסופה מושכים את הסל משני צדדיו, כמעין משיכת חבל, עד אשר הסל מתפרק ורצועותיו כובלות את מיקי. לאחר מכן, הסופה שורקת ומעירה לחיים את עלי השלכת שצועדים אחריה בשיירה סביב הגינה, כאשר העלה הקרון המאסף קופץ על אפו של מיקי ולוקח את הכובע שלו. מיקי תופס את הכובע בפיו והעלה מתגרה בו לפני שהוא מצטרף לצעדה לאחר שמיקי מתיר את עצמו הוא מצליח ללכוד את הסופה בתוך שק, שאחרי קצת התגוששות הוא קושר היטב ובועט אותו הרחק. אך הסופה חוזרת, בעודה בשק, ונוקמת בו על ידי הטחת אגרופי. מיקי מזנק עליה, מה שמשחרר את הסופה מהשק, ומתחיל רודף אחריה עם מגרפה כשהסופה המבועתת צועקת לעזרה.

לפתע מופיעה סופה גדולה ביותר, שאינה משועשעת כלל מהעובדה שמיקי מייסר את הסופה הקטנה יותר (וגם אינה מודעת למה שהיא עשתה למיקי), מחלה לרדוף אחריו בזעם. ההשתוללות הפראית של הסופה הגדולה גורמת לכאוס והרס דרך שדות החווה ושטחי המרעה עד אשר היא מרימה את החלק התחתון שלה ומאטה את תנועתו של מיקי. כשהסופה סוף סוף שואבת את מיקי פנימה לתוכה, היא מסחררת אותו במרץ עד שהוא נופל לתוך מזרקת המים של מיני.

לאחר ששתי סופות הטורנדו עוזבות, מיני, שלא מודעת לכל התקרית, מוצאת את הגינה שלה מבולגנת לחלוטין. מיקי מבחין בה מחזיקה את העוגה ואומר "טוב, אז כנראה אני לא מקבל עוגה", אך מיני בתגובה עונה לו "דווקא מקבל!" בעודה משליכה את העוגה על פניו, דבר שלא עוצר בעדו לאכול ממנה.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ בישראל תחת פיקוחה של שפרירה זכאי, שגם הייתה אחראית על מלאכת הדיבוב.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק גדול מההנפשה של הסרט לקוח מהסרט המצויר של מיקי מאוס "קונצרט הלהקה" משנת 1935.

הסרט הציג לראשונה את עיצובו החדש של מיקי מאוס: מיקי קיבל אוזניים שנראו בפרספקטיבה (במקום העיגולים המסורתיים והבלתי משתנים ששימשו לו לאוזניים), בנוסף קיבל גוף רזה יותר, ראש, ידיים ורגליים גדולים יותר וזנבו נעדר. כמו כן הוא קיבל שיני בולטות (דבר אשר נמשך רק בשני סרטים קצרים; השני הוא "כלבלב נושא מקלות"). השינוי הקוסמטי הזה היה קצר מועד, ונמשך רק למשך מלחמת העולם השנייה. בסטוריבורד לסרט מיקי אויר עם אוזניו הישנות והעגולות, כפי שנעשו לפני שהעיצוב שלו עודכן לסרט המוגמר.

סרט זה הוצג במשחק הווידאו "Disney's Magical Mirror Starring Mickey Mouse" משנת 2002.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "The Little Whirlwind". www.bcdb.com
  2. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  3. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 107–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)