הנותנת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הנותנת
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי הגר בן-אשר
הופק בידי מרק רוזנבאום
הלל רוזמן
גיל ססובר
תסריט הגר בן-אשר
עריכה אסף קורמן
שחקנים ראשיים הגר בן-אשר
ישי גולן
איצ'ו אביטל
צחי חנן
יואב לוי
סתיו ינאי
דריה פורמן
מוזיקה רונן נגל
צילום עמית יסעור
מדינה ישראלישראל ישראל
חברת הפקה טרנספקס הפקות סרטים
הקרנת בכורה 17 במאי 2012
משך הקרנה 88 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה דרמה
הכנסות ₪731,500
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb

הנותנת הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 2012 שכתבה וביימה הגר בן-אשר, שכיכבה גם בתפקיד הראשי.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוא פיתוח של סרטה הקצר של בן-אשר, "משעולים", שיצרה כסרט גמר עבור לימודי הקולנוע שלה בבית הספר מנשר לאמנות. הסרט השתתף בתחרות הרשמית של סרטים קצרים בפסטיבל הקולנוע בקאן, "סינפונדסיון", וזיכה אותה במלגה של הפסטיבל, שאפשרה לה לכתוב את התסריט לסרט באורך מלא במשך חצי שנה בפריז[1].

הסרט הופק כקופרודוקציה ישראלית-גרמנית (של חברות ההפקה "טרנספקס" ו"זיגוטה" הישראליות ו"רו פילמס" הגרמנית), עם מימון נוסף של קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות תל אביב. תמיכה נוספת למימוש הסרט הגיעה במהלך 2009 מפסטיבל הסרטים בטורינו, שם זכה התסריט בפרס הראשון, וממענק מטעם - World Cinema Fund של פסטיבל ברלין, אשר גם שם זכה בתחרות תסריטים[2].

מפיק הסרט היה מרק רוזנבאום, הצלם עמית יסעור והעורך אסף קורמן. בסרט מככבים גם איצ'ו אביטל, יואב לוי, צחי חנן, סתיו ינאי ודריה פורמן. צילומי הסרט נערכו ביוני-יולי 2010[3].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מספר את סיפורה של תמר (הגר בן-אשר), אישה מורכבת ומינית בת 35, אם חד-הורית לשתי ילדות קטנות, המנהלת מערכות יחסים מיניות חושפניות ביותר, עם כמה גברים מהמושב בו היא מתגוררת. אל המושב מגיע שי (ישי גולן), וטרינר במקצועו, בן מושב לשעבר. הם מתאהבים. החל מרגע זה, הסרט שואל את השאלה האם תמר יכולה להתמסר רגשית לגבר אחד ולמה שדורשת מערכת יחסים אוהבת וטובה. הסרט המהורהר והמופנם בנוי במכוון ללא דיאלוגים רבים בין הדמויות, ומשתמש בצילומי הטבע כדי לבטא את רגשותיה של תמר. חלק מהאירועים מתבררים רק בסופו של הסרט.

הקרנות ופרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2011, הוקרן הסרט במסגרת שבוע המבקרים של פסטיבל קאן[4].

הסרט זכה בפרס הבימוי בפסטיבל הקולנוע ירושלים[5]. הסרט הוקרן בפסטיבלים הבאים: פסטיבל מינכן, פסטיבל טאלין, פסטיבל סארייבו, פסטיבל הסרטים הבינלאומי בשיקגו[6], פסטיבל הסרטים של מומבאיי, פסטיבל הסרטים של ריו דה ז'ניירו, פסטיבל הסרטים באיסטנבול, פסטיבל טורינו, ובפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים רחובות[7].

הסרט נמכר להפצה מסחרית בעשר מדינות, בהן: ארצות-הברית, יפן, גרמניה, אוסטריה, שווייץ, טאיוואן קנדה ועוד, והוקרן גם בישראל[8]. הקרנת הבכורה של הסרט בישראל נערכה ב-11 במאי 2012 בתל אביב.

הסרט היה מועמד לשלושה פרסי אופיר לשנת 2011: לשחקנית הראשית הטובה ביותר (הגר בן-אשר), הצילום הטוב ביותר (עמית יסעור) ועיצוב התלבושות הטוב ביותר (לי אלמביק)[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הנותנת בוויקישיתוף

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]