המשחק I

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המשחק 1
מידע כללי
מאת דנה אבירם
הוצאה
הוצאה רימונים דיאלוג
תאריך הוצאה 2017
סדרה
סדרת ספרים המשחק
הספר הבא המשחק 2

המשחק I הוא הספר הראשון בסדרת ספרי "המשחק" וספרה התשיעי של הסופרת הישראלית דנה אבירם, שיצא לאור בשנת 2017.[1]

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר עוסק בסיפורם של 8 נערים בכיתה ט' אשר מקבלים הצעה על ידי ניקול, מורה חדשה ומסתורית, להיכנס למשחק מציאות מדומה בשם "משחק החיים", ולהתחרות זה בזה. הפרס שהיא מבטיחה להם הוא שהמנצח יזכה להגשים את משאלת הלב הגדולה ביותר שלו. הנערים מקבלים מניקול משקפי אי-פליי, כפפות חישה ואייפד כדי להיכנס למשחק. הם נכנסים למשחק בידיעה שעליהם להילחם על חייהם, אך מתגלה כי המשחק גובה מהם מחיר יקר בהרבה ממה שציפו. השחקנים מתמודדים עם קשיים במשחק עצמו ומחוצה לו, במשחק יכולים הנערים לשנות את המראה האמיתי שלהם, ובכך להפוך לאווטארים של עצמם, בתוך המשחק נרקמות אהבות חדשות, בריתות מתגבשות, דם נשפך, וגיימרים מתחילים להיעלם ולאט לאט מבינים מה היא מטרתו האמיתית של המשחק- לבדוק האם אפשר לגרום לילדים לקנות מוצרים שהופיעו במשחק המחשב. בסוף הספר עומדת לפני השחקנים בחירה: האם לקבל זריקה מסתורית, שמנהלי המשחק טוענים שתהפוך את מי שיקבל אותה למפורסם ומצליח, או לא. חלק מהשחקנים חושדים שזו מזימה ומסרבים לקבל את הזריקה אך שניים מהם בוחרים להזריק אותה לעצמם. בכך הספר נגמר, והסיפור ממשיך בספר הבא.[2]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ניקול- מורה מסתורית שבאה לבית הספר כדי להציע לתלמידים להשתתף במשחק. בספרים הבאים בסדרה מתגלה שזה אינו שמה האמיתי ושהיא משתפת פעולה עם לוני בקבוצת "כוכבי השחור" שהיא החברה שפיתחה את המשחק למען המטרה של קניית המוצרים שהופיעו במשחק.
  • שרה- תלמידה בכיתה ואחת הגיימריות במשחק. בין הדמויות הראשיות בסדרה. מתוארת כילדה חמת מזג והיפראקטיבית, וסובלת מקשיים בלימודים בשל כך. בעלת אופי מוחצן ונוהגת להגיד את אשר היא חושבת. חברת ילדות של אלכס.
  • אדם- תלמיד בכיתה ואחד הגיימרים במשחק. בתחילת הסיפור מתואר כילד אלים וכעסן, ששונא את כולם. לאורך הסיפור מגלים גם על הפחדים והחששות שלו ועל המאבקים העצמיים שלו, ולאורך כל הסדרה וגם הספר בפרט הוא עובר שינוי, נעשה פתוח יותר והופך מדמות רעה לדמות טובה יחסית. כמו כן בהתחלה הוא מתואר כילד הסובל מבעיות עודף משקל ודימוי גוף שלילי, ולאורך הספר הוא מתמודד עם בעיות אלו.
  • אלכס- תלמיד בכיתה ואחד הגיימרים במשחק. מחונן ומתמחה בתכנות. מתואר כילד מופנם וביישן הסובל מתסמונת אספרגר. מגמגם, ומתקשה להשתלב חברתית. חבר ילדות של שרה, והיא מנסה לעזור לו להשתלב.
  • דניאל- תלמיד בכיתה ואחד הגיימרים במשחק. מתואר כ"חתיך" של הכיתה, והילד המקובל ביותר, והחבר של שרון. למרות החזות החיצונית של ילד מלא ביטחון עצמי, הוא חסר ביטחון ובספר מתגלה שהוא במאמץ מתמיד לעמוד בציפיות של הסביבה ממנו, ובפרט בציפיות של שרון בפרט.
  • שרון- תלמידה בכיתה ואחת הגיימריות במשחק. מתוארת כ"מלכת הכיתה" והילדה המקובלת ביותר. היא חברה של דניאל. למרות חזותה החיצונית היא נתונה להשפעת אירוע טראומתי בחייה שאינו מרפה ממנה. אביה עזב את הבית כשהייתה צעירה והבטיח שיחזור אך עקבותיו נעלמו, רצונה של שרון היא למצוא אותו ולהחזירו.
  • מיה- תלמידה בכיתה ואחת הגיימריות במשחק. מתוארת כחברה הטובה ביותר של שרון, ומאוהבת בסתר בדניאל, החבר של שרון. הוריה של מיה גרושים ולכן יש לה שני בתים, עיקר עיסוקה הוא עיצוב אופנה וחלומה להצליח ולהתפרסם במקצוע זה.
  • לוני- חלק מקבוצת "כוכבי השחור" ומפקד על ניקול. דמות מסתורית, ונחשב לנבל בסדרה. בן זוגה של ניקול (בספר האחרון מתגלה שבגד בה).
  • אמיר- אביו של אדם, מתואר כאדם עצבני ומסתורי, בסדרה מתגלה שהוא עובד במוסד ומטרתו להפיל את ארגון "כוכבי השחור", אדם אינו יודע, זאת והדבר גורם לו לחרדות ולאכילה רגשית. בהמשך הסדרה עוזר אמיר לגיימרים במטרה להפיל את הארגון.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דנה אבירם, המשחק 1, ישראל: רימונים דיאלוג, 2017
  2. ^ המשחק 1 - דנה אבירם, באתר www.e-vrit.co.il