המרכז הלאומי לחקר אוטיזם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המרכז הלאומי לחקר אוטיזם
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
מכון מחקר
תקופת הפעילות 2015–הווה (כ־9 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מייסדים המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום
מדינה ישראלישראל ישראל
www.autismisrael.org.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המרכז הלאומי לחקר אוטיזם הוא מרכז לחקר האוטיזם שהוקם באוניברסיטת בן-גוריון בשיתוף פעולה עם ההמרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה ונתמך על ידי מענק ממשרד המדע והטכנולוגיה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרכז נוסד בשנת 2015 על ידי חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון ורופאים מהמרכז הרפואי אוניברסיטאי סורוקה אשר חוקרים, מאבחנים ומטפלים בילדים עם אוטיזם. בתחילת דרכו ייסד המרכז מאגר מידע אזורי לאוטיזם שאליו נאסף מידע נרחב הכולל מידע קליני על ההריון והלידה, ציונים ממבחנים התנהגותיים, סריקות MRI, ומידע גנטי[1]. בשנת 2018 החליט משרד המדע לתמוך בהפיכת מרכז המחקר ללאומי ובעקבות זאת נוצר שיתוף פעולה עם עמותת אלו"ט ומרכז האוטיזם באסף הרופא. מאגר המידע נהפך מאזורי ללאומי ומכיל כיום מידע על מעל 1200 ילדים עם אוטיזם ברחבי הארץ. מידע זה כולל גם מדדי אורך שנאספים בביקורי מעקב לאורך שנים ומאפשרים ללמוד על התפתחות הילדים ושינוי בסימפטומים[2]. שותפויות עם מרכזים רפואיים נוספים צפויים בשנים הקרובות.

מאגר המידע הלאומי מאפשר לחוקרים מכלל האוניברסיטאות והמרכזים הרפואיים בארץ לערוך מחקרים ארוכי טווח על אוכלוסיית נבדקים גדולה ולחבר בין מדדים שונים שרלוונטיים להבנת הסיבות לאוטיזם ולהבנת איכות האבחון והטיפול באוטיזם בישראל. במחקרים אלו מנסים החוקרים לזהות סוגים שונים של אוטיזם ולהבין את הסיבות והמנגנונים הביולוגיים שגורמים להתפתחות אוטיזם. כדי לקדם את האבחון והטיפול באוטיזם, המרכז מעודד מחקרים שמפתחים שיטות חדשות לאבחון וטיפול באוטיזם ומחקרים שבודקים את היעילות של שיטות אבחון וטיפול קיימות מתוך הבנה שילדים שונים זקוקים לפתרונות שונים.

המרכז פועל על פי עקרון שהחיבור בין החוקרים באוניברסיטאות, הקלינאים במרכזים הרפואיים, המשפחות, ובוגרים עם אוטיזם הוא קריטי לקידום המחקר, האבחון, והטיפול באוטיזם בישראל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Meiri, G., Dinstein, I., Michaelowski, A., Flusser, H., Ilan, M., Faroy, M., ... & Menashe, I. (2017). Brief report: the negev hospital-university-based (HUB) autism database. Journal of Autism and Developmental Disorders, 47(9), 2918-2926.
  2. ^ Dinstein, I., Arazi, A., Golan, H. M., Koller, J., Elliott, E., Gozes, I., ... & Meiri, G. (2020). The National Autism Database of Israel: a Resource for Studying Autism Risk Factors, Biomarkers, Outcome Measures, and Treatment Efficacy. Journal of Molecular Neuroscience, 70(9), 1303-1312