המצלמה של דוקטור מוריס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המצלמה של דוקטור מוריס
בימוי מיטל צביאלי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי איתמר אלקלעי, מיטל צביאלי
תסריט מיטל צביאלי, איתמר אלקלעי
עריכה מיטל צביאלי, איתמר אלקלעי
מוזיקה אשר גולדשמידט
צילום

דוקטור רג'ינאלד מוריס

בימוי = איתמר אלקלעי, מיטל צביאלי
מדינה ישראל
הקרנת בכורה 2022 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 74 דקות
שפת הסרט עברית, אנגלית
סוגה סרט תיעודי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המצלמה של דוקטור מוריס הוא סרט קולנוע דוקומנטרי ישראלי של הבמאים איתמר אלקלעי ומיטל צביאלי, אשר יצא לאור בשנת 2022. הסרט הוקרן בבכורה עולמית בדוקאביב 2022 וזכה בפרס הסרט הישראלי הטוב ביותר בפסטיבל.[1] הסרט הופק עבור ערוץ Yes דוקו ושודר בו בבכורה טלוויזיונית ביוני 2022.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופק בתמיכת yes דוקו, הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי. הסרט הופק בסיוע משרד התרבות והספורט - המועצה הישראלית לקולנוע, קופרו - קרן לשיווק סרטי תעודה ואנימציה, DOC LAB TLV, קרן כדר לתרבות, אומנות ומדע, Arte, rbb. הפקת הסרט נעשתה על ידי הבמאים, איתמר אלקלעי, מיטל צביאלי. בני משפחת מוריס הפקידו בידי הבמאים את ארכיון צילומי ה-8 מ"מ שצולמו על ידי אב המשפחה, דוקטור רג'ינלד מוריס. הסרט מבוסס על חומרי הארכיון האלו.

הסרט יצא לאור ביוני 2022.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתרחשת בשנות החמישים. זוג בריטי צעיר יוצא אחרי החתונה לטיול בעולם. הם מגיעים לעיירה קטנה במדבר, מתאהבים בה, ומחליטים להישאר. שם, באילת הרחוקה, יקימו את משפחתם. כך מתחיל סיפורם של ד"ר מוריס – טייס קרב, רופא וצלם חובב – ואשתו, פיי. במשך עשרות שנים מצלם ד"ר מוריס במצלמתו את קורות המשפחה המתרחבת, על השמחות, הטרגדיות והדרמות המשפחתיות. את קורותיה של עיר שקמה ונבנית אל מול עיניהם, והם בשר מבשרה וגם את קורותיו של התנין קלרנס, חיית המחמד המשפחתית, שהפך לשם דבר בעיר.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט זכה בפרס הראשון בפסטיבל הקולנוע דוקאביב ביוני 2022.[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]