המערות הנוצצות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המערות הנוצצות

המערות הנוצצותעלפית: Aglarond) הן מקום בדיוני בארץ התיכונה מהלגנדריום של טולקין. המערות הנוצצות הוא קומפלקס מערות טבעיות שמצויות בעורף מצד הקרן בנקרת הלם (מצולת הלם). המערות מתוארות על ידי גימלי הגמד בצורה פיוטית כמקום היפה ביותר שאי פעם ראה: מדובר במערה קרסטית בה יש זקיפים ונטיפים וניתן לראות ולשמוע את טיפות המים נופלות על רצפת המערה; בקירות המערה משובצות אבני חן ועורקי מתכות יקרות כמו זהב וכסף.

המערות מוזכרות לראשונה בספר שר הטבעות: שני הצריחים. הן נחצבו בזמנים עתיקים בידי דונאדין (יוצאי נומנור). גימלי מבקר במערות הנוצצות כאשר תיאודן מלך רוהן מחליט להתבצר במצד הקרן של נקרת הלם במטרה לעמוד מול צבא האורוק-האי של סארומן. במערות מתחבאים הילדים, הנשים, הזקנים ופשוטי העם שלא יכולים להילחם. במהלך הקרב גימלי יורד אל המערות, נלחם בהן נגד האורקים ומונע מהם לחדור ולטבוח ברוהירים. אחרי הקרב הוא פוגש את לגולאס, ששמח מאוד על כך שידידו שרד, ומתאר בפניו בפיוטיות רבה את המערות הנוצצות. הדבר מפתיע את לגולאס שכן הוא לא העלה בדעתו שהגמדים הגסים והפשוטים יכולים לעלות על העלפים העדינים ושוחרי החן ביופי שירתם. גימלי משכנע את לגולאס לבקר עימו במערות הנוצצות בתום המסע ולגולאס בתמורה משכנע אותו לבקר עימו ביער פנגורן.

אחרי שסאורון מובס, גימלי מגייס קהילה מבני עמו הגמדאים ומקים מושבה משגשגת במערות הנוצצות. הגמדאים חוצבים בבטן ההר ואילו את המערות הנוצצות עצמן משאירים כמעין "שמורת טבע" כדי לשמור על יופיין.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרות. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.