המספנה ההיסטורית בצ'טם

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המספנה ההיסטורית בצ'טם
Chatham Historic Dockyard
אוניית המוזיאון אה"מ "גאנֶט", סלופ קיטור מהמאה ה-19
אוניית המוזיאון אה"מ "גאנֶט", סלופ קיטור מהמאה ה-19
מידע כללי
סוג מוזיאון ימי
מיקום צ'טם, אנגליה
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מפעיל הצי המלכותי הבריטי עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 51°23′48″N 0°31′46″E / 51.3968°N 0.5294°E / 51.3968; 0.5294
thedockyard.co.uk
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
בנין נפחייה מס' 1

המספנה ההיסטורית בצֶ'טֶםאנגלית: Chatham Historic Dockyard) היא מוזיאון ימי השוכן בחלק ממתחם מספנת הצי המלכותי לשעבר בצ'טם, קֶנְט, דרום-מזרח אנגליה.

מספנת צ'טם השתרעה על שטח של 1.6 קילומטרים מרובעים, והייתה במשך כמה מאות שנים אחד מבסיסיו הראשיים של הצי המלכותי. היא נסגרה ב-1984 וחולקה לשלושה חלקים: החלק המזרחי הועבר לרשות הנמלים של מדוויי (אנ'), והוא משמש כיום נמל מסחרי. חלק הוסב לצורכי מסחר, מגורים ופנאי. לב המתחם מן המאה ה-18, המשתרע על שטח של 324,000 מטרים מרובעים, נמסר לארגון לתועלת הציבור הנקרא Chatham Historic Dockyard Trust והוא פתוח לתיירים ולמבקרים. המספנה נחשבת לשלמה ביותר מבין כל המספנות בעולם מתקופת המפרשים ששרדו לימינו.[1]

תצוגות ותערוכות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במתחם שבעה אתרים:

  • 3 אוניות מלחמה היסטוריות:
  • החבלרייה: בית חרושת לייצור חבלים מהתקופה הג'ורג'יאנית והוויקטוריאנית, המוגדר מבנה שמור בעל חשיבות אדריכלית והיסטורית.[2]
  • התצוגה "קיטור, פלדה וצוללות" (Steam, Steel and Submarines): מציגה את תולדות מספנת צ'טם ואת פעילות הצי המלכותי בנהר מדוויי במאות ה-19 וה-20.
  • "סירת הצלה" (Lifeboat): מוזיאון המציג את פעולות הרשות הלאומית להצלת חיים בים (Royal National Lifeboat Institution) (אנ') ובו 17 סירות הצלה היסטוריות.
  • מדרון השקה מקורה (The Big Store) ובו מוצגים ממצאים גדולים מהמספנה עצמה וממוזיאון חיל ההנדסה המלכותי (Royal Engineers Museum) הסמוך.
  • נפחייה מס' 1: מבנה שמור בעל חשיבות אדריכלית והיסטורית,[3] ששימש בעבר כסדנה למסגרות ולנפחות. הוא שוחזר על ידי משרד האדריכלים "ון היינינגן אנד הווארד" (אנ'), ונפתח מחדש כמרכז מבקרים ותצוגה ביולי 2010. המבנה החדש משמש לאחסון ולשימור של 4,000 דגמי אוניות של המוזיאון הימי הלאומי (גריניץ') ומוזיאוני המלחמה האימפריאליים. מוצגות בו תערוכות של הגלריה הנודדת של המחוז ותצוגות-קבע נבחרות של המוזיאון.[4]
  • ב-2014 נפתחה תצוגה חדשה, "העוצמה הימית" (Command of the Oceans).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Chatham World Heritage. Archived 1 January 2012 at Wayback Machine.
  2. ^ Good Stuff IT Services. "The Ropery and Spinning Room – Medway – Medway – England". British Listed Buildings. Retrieved 26 December 2012.
  3. ^ Good Stuff IT Services. "Number 1 Smithery – Medway – Medway – England". British Listed Buildings. Retrieved 26 December 2012.
  4. ^ The Historic Dockyard, Chatham. "Blogs and News Stories.
ערך זה הוא קצרמר בנושא מוזיאונים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.