המלך בבר (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המלך בבר: הסרט
Babar: The Movie
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על המלך בבר מאת ז'אן דה ברונוף
בימוי אלן באנס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מייקל הירש, פטריק לוברט, קלייב א. סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט פיטר סאודר
ג'יי די סמית'
ג'ון דה קליין
ריימונד ג'פליס
אלן באנס
מדבבים גורדון פינסנט
שרה פולי עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה מילאן קימליקה עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה קנדהקנדה קנדה
צרפתצרפת צרפת
חברת הפקה Nelvana Limited
Ellipse Programmé
The Clifford Ross Company
חברה מפיצה Astral Media (קנדה)
Forum Distribution (צרפת)
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 ביולי 1989
1997 (ישראל)
משך הקרנה 77 דקות
שפת הסרט אנגלית, צרפתית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ילדים עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו babarthemovie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המלך בבר: הסרטאנגלית: Babar: The Movie) הוא סרט אנימציה צרפתי-קנדי משנת 1989. הסרט מבוסס על הסדרה הקנדית מסיפורי המלך בבר ועל ספרי הילדים מאת הסופר הצרפתי ז'אן דה ברונוף. בישראל, הסרט שודר בדיבוב העברי בערוץ הילדים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלילה של מצעד הניצחון בארץ הפילים, מספר בבר לילדיו על ימיו הראשונים בתור מלך הפילים. ביומו הראשון כמלך, הוא נאלץ לבחור שם למצעד השנתי. בבר הציע שם, אולם יועציו, קורניליוס ופומפדור, אמרו לו שהעניין צריך ועדה. בת דודתו של בבר, סלסט, נכנסה בריצה וסיפרה לבבר שביתה מותקף בידי רטקסס, מנהיג הקרנפים, וצבאו הרב. המשרתים לעגו לה, אולם בבר ציווה על צבא הפילים לצאת מיד לדרך ולחסל את הקרנפים.

בבר לומד שלצבא ייקח שלושה ימים להתכונן. כאשר לא היה יכול לחכות יותר, הוא החליף בגדים ומקומות עם ארתור ויצא למסע מסוכן בג'ונגל. הוא מוצא את כפרה של סלסט עולה באש, והקרנפים חוטפים את הפילים המבוגרים בתור עבדים. בבר התקיף את הקרנפים, אולם הובס על ידי רטקסס. כאשר הכרתו חזרה, בבר הציל את סלסט מהבאר, והם יצאו לדרך יחד להציל את אמא שלה, ואת כל שאר הפילים משלטונו של רטקסס. בהמשך הדרך הם פגשו את הקוף זפיר, אשר מראה להם את המיקום של בסיס הקרנפים. בבר וסלסט התעמתו שם עם רטקסס, אשר מתכנן להשתלט על ממלכתו של בבר בשקיעת השמש, והוא זרק אותם לכלא. שניהם ניצלו על ידי זפיר, שחררו את שאר הפילים, גם את אמה של סלסט, וחזרו לארץ הפילים.

הלכו אל אוהלי הקרנפים, שלושתם התחפשו לקרנף חייל, אשר מספר להם על "דיווח מיוחד" על תוכנית התקיפה, אך הם נחשפו. הם ברחו מרטקסס במהרה, שגרו את עצמם מהמקלעת אל המזרקה של ארץ הפילים, להפתעתם של יועציו. רטקסס וצבאו הגיעו לשער של ארץ הפילים ורטקסס אמר שאם תוך שעה הם לא יכנעו ארץ הפילים תושמד. כדי לחסוך זמן, בבר פקד על קורניליוס ופומפדור להסיח את דעתו של רטקסס עם דרכי "הועדה". הפילים, יחד עם בבר, בנו פיל מרחף ענק אשר הפחיד את רטקסס ואת חייליו והבריח אותם.

בזריחת השמש, חבריו של בבר ברכו אותו והריעו לו על הצלת העיר, אולם לאחר שהוועדה לא הצליחה לבחור שם, בבר החליט שהשם יהיה "מצעד הניצחון", המבשר את הניצחון על הקרנפים.

כאשר בבר המבוגר גומר לספר, הילדים ישנו. אולם כאשר סגר את הדלת, הילדים חזרו על הסיפור שסיפר עד שבבר אומר להם ללכת לישון.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיבוב העברי בוים על ידי הדס מוזס והופק על ידי נטע בן צבי

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]