המטרה מקדשת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המטרה מקדשת
עטיפת הספר
עטיפת הספר
עטיפת הספר
מידע כללי
מאת יריב ענבר (שם עט)
הוצאה
הוצאה ידיעות ספרים
תאריך הוצאה 2016
עורך אמנון ז׳קונט
קישורים חיצוניים
הספרייה הלאומית 004884545

המטרה מקדשת הוא מותחן ריגול רב-מכר מאת הסופר יריב ענבר (שם עט), איש קהיליית המודיעין הישראלית, שיצא לאור בשנת 2016 בהוצאת ידיעות ספרים. הספר הוא רומן הביכורים של הסופר, אשר זהותו האמיתית נאסרה לפרסום לאחר דיון שנערך בוועדת השרים למתן היתר לפרסומים[1]. בשנת 2019 זכה הספר לאות הספרותי "ספר זהב", שמוענק על יד ההתאחדות להוצאות לאור לספר שנמכר בלמעלה מעשרים אלף עותקים. באותה שנה יצא ספר שני "הסדק".

עלילת הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

גיבור הספר הוא אורי ורד, איש שב"כ בעברו[2], ומפקד יחידת הפעלת הסוכנים, יחידה 504, של חיל המודיעין. הודעת פקס אנונימית מתקבלת בלשכת ראש הממשלה ובה איום לפרסם את שמו של סוכן בכיר של מדינת ישראל המכונה 'טבסקו', אלא אם יענה ראש הממשלה להצעת חמאס לעסקת חילופי שבויים להחזרת חייל חטוף בשם אליעד שגיא. ורד, הפועל תוך מידור מפרטי האיום המלאים מנסה להציל את חייו של הסוכן, אשר מהווה מקור אסטרטגי ייחודי לכיסוי פרויקט 'סהרה' במדינת אויב ערבית המכונה 'אכדיה'.

בספר מוצגים לבטיהם של בכירי המערכת המדינית בשאלת שחרור האסירים מחד והגנה על חייו של הסוכן האסטרטגי מנגד. הספר עוסק בחקירת זהות שולח הפקס המסתורי אשר נערכת במקביל בישראל על ידי שירות הביטחון הכללי ובאירופה על ידי "המוסד".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מור שמעוני, ‏"הרגשתי שאני חייב לכתוב": איש הביון שהפך לסופר מספק הצצה לנבכי המודיעין הישראלי, באתר מעריב אונליין, 13 בנובמבר 2018
  2. ^ עמוד 30 בספר, "אמנם עברו המון שנים, אבל החותם של השב"כ עדיין ניכר בו."
ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.