המאה - דמויות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"המאה" (באנגלית: The 100) היא סדרת דרמה אמריקאית שעלתה לשידור בשנת 2014. הסדרה מבוססת על ספר בעל אותו שם, הראשון בסדרה מאת קאס מורגן, ועובדה לטלוויזיה על ידי ג'ייסון רוטנברג. מתרחשת 97 שנים לאחר שמלחמה גרעינית השמידה כמעט לחלוטין את החיים על פני כדור הארץ. הניצולים הם תושבי 12 תחנות חלל שהיו במסלול היקפי סביב כדור הארץ בזמן המלחמה. התחנות התאחדו לתחנה אחת גדולה בשם "התיבה", שבה חיים כ-2,400 בני אדם. המשאבים בתחנה מוגבלים, ולפיכך כל פשע, לקסה וקלארק לא היו יחד. ללא תלות בטבעו וברמת חומרתו, גורר אחריו עונש מוות בחלל ("ריחוף"), וזאת למעט אם לנאשם טרם מלאו 18 שנים. במקרה זה הוא נשאר במעצר עד לבגרותו. לאחר שהתברר כי כשל קריטי במערכת ייצור החמצן של התיבה מחייב דילול אוכלוסייה מיידי - מאה עבריינים צעירים נשלחים אל פני כדור הארץ בניסיון אחרון לבדוק, האם בכל זאת ניתן להתקיים על פני הכוכב. הצעירים נאבקים בסכנות מן הטבע ומאבקים בינם לבין עצמם. במהרה הם מגלים כי למעשה לא כל אוכלוסיית בני האדם הושמדה, וכי בכדור הארץ קהילות נוספות של ניצולים, הארציים ואנשי ההר.

אנשי השמיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנשי השמיים, המכונים גם כ"סקייקרו", הוא מונח המשמש את האדמנים לתאר אדם שבא מן התיבה, אנשי השמיים הם צאצאי בני אדם ששרדו את האפוקליפסה הגרעינית 97 שנים קודם לכן. לאחר כמעט מאה שנה מאז האפוקליפסה, התיבה הייתה צריכה לשרוד עוד מאתיים שנה כדי להבטיח כי שהקרקע של כדור הארץ ראויה למחיה. לאחר שהמשאבים של התיבה החלו להידלדל מהר מהמתוכנן, נשלחו מאה עבריינים צעירים המכונים "המאה" לכדור הארץ כדי לראות אם אפשר לחיות בו.

המאה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלארק גריפין
מגולם על ידי אלייזה טיילור
עונות 1-7
סטטוס בחיים
סכום פרקים 95
  • קלארק גריפין (אלייזה טיילור): בתם של ד"ר אביגיל גריפין וג'ייק גריפין. משום שגילתה מה אביה יודע היא נכלאה ונכנסה לבידוד. יחד עם המאה היא נשלחת אל הקרקע, שם היא מנסה להבטיח את הישרדותם על ידי השגת מזון ומשאבים ההכרחיים לקיומם ובשירותה המתמשך כרופאת הקבוצה. בעונה הראשונה היא ניהלה זוגיות עם פין אך הם נפרדו ולאחר מכן הרגה אותו בהמתת חסד מאהבה כדי שלא יסבול את מותם של 18 האדמנים שרצח. לאחר המוות של פין, היא במערכת יחסים קצרה עם מנהיגת האדמנים, לקסה, שמסתיימת במותה של לקסה. בעונה החמישית היא פוגשת נטבלידה בשם מאדי, היחידה (חוץ מקלארק) ששרדה את פריימפיה על הקרקע, שהיא מאמצת והופכת לביתה. היא ניחנת ביכולות הנהגה טבעיות. במהלך הסדרה קלארק נעשית בהדרגה קשוחה יותר ובוגרת יותר מהחוויות על כדור הארץ. קלארק היא הדמות הראשונה ברשת The Cw שהיא ביסקסואלית[1].
בלאמי בלייק
מגולם על ידי בוב מורלי
עונות 1-7
סטטוס מת
סכום פרקים 85

אבי גריפין אמא של קלארק הייתה רופאה של אנשי השמיים

  • בלאמי בלייק (בוב מורלי): בלאמי היה בחור צעיר הנחוש להגן על אחותו הצעירה אוקטביה שנשלחה למאסר. לאחר שהתגלה שהתיבה שולחת אסירים לכדור הארץ, ביצע בלאמי פשע כדי להסתנן לתיבה. במהירות הוא הופך את עצמו למנהיג מרגע שהספינה נחתה על כדור הארץ, ועד מהרה השתלט על המחנה. לבלאמי נמאס להיות תחת שליטה של מישהו אחר ושינהלו את חייו, לכן הוא לקח את החופש החדש שלו כיכולת לעשות מה שהוא רוצה ללא חוקים, ורוב הילדים הסכימו עמו. במהלך הסדרה בלאמי הופך ביחד עם קלארק למנהיג המאה ומתבגר בהדרגה ולוקח יותר אחריות על מעשיו. בלאמי הוא בן זוגה של אקו. בעונה 7 הוא מצטרף לכת השחר השני וקלארק הורגת אותו.
אוקטביה בלייק
מגולם על ידי מרי אבג'רופולוס
עונות 1-7
סטטוס בחיים
סכום פרקים 87


  • אוקטביה בלייק (מרי אבג'רופולוס): אחותו הקטנה של בלאמי, נערה צעירה חסרת מעצורים, לאחר שבילדותה הוחבאה על ידי אמה מתחת לרצפה כדי להסתיר את זהותה מהרשויות, כי בתיבה אין אפשרות לגדל יותר מילד אחד. לאחר שנתפסה הובאה למעצר, ולאחר מכן נשלחה עם המאה לאדמה. על פני כדור הארץ היא ניצבת בפני אתגרים רבים: ללמוד להיות חופשייה, להיאבק על הישרדותם של המאה ולהילחם עם השדים של עצמה. הייתה אהובתו של לינקולן אך נפרדו עקב מותו. לאחר שלקחה שליטה על הבונקר בעונה החמישית נהפכה ל״מלכה האדומה״ והתרחקה מכל הקרובים אליה, בעונה השישית היא מתמודדת עם השדים שלה ולומדת לחזור לעצמה בסוף הפרק האחרון נעלמה. שהתה בסקיי רינג למשך עשר שנים, ובזמן הזה דיוזה והופ הפכו למשפחה שלה. עצרה את המלחמה האחרונה מלהתקיים ובכך שינתה את השפיטה והצילה את כל המין האנושי מהכחדה.
רייבן רייס
מגולם על ידי לינדזי מורגן
עונות 1-7
סטטוס בחיים
סכום פרקים 71
  • רייבן רייס (לינדזי מורגן): הייתה מכונאית ב"תיבה", נערה חכמה ובעלת חוש הומור ציני. היא נמלטת לכדור הארץ בעזרת אמה של קלארק. היא לא חלק רשמי מן המאה אך הצטרפה אליהם למחנה. הייתה חברתו של פין אך נפרדו כי אהב את קלארק. היא עזרה למאה ליצור קשר עם ה"תיבה", וכן לבנות פצצות ולייצר תחמושת לרובים. בהמשך הסדרה היא עוזרת לגיבורים הראשיים בעזרת הידע הרחב שלה במכניקה. בסוף העונה הראשונה ג'ון מרפי ירה לה ברגל, ובמשך הסדרה היא נאלצת ללכת עם קביים.
ג'ספר ג'ורדן
מגולם על ידי דבון בוסטיק
עונות 1–4
סטטוס מת
סכום פרקים 41
  • ג'ספר ג'ורדן (דבון בוסטיק) (עונות 1-4): ג'ספר היה נער צעיר בתיבה, הרפתקני ואמיץ ובעל חוש הומור ילדותי אך אינטליגנטי. הוא הגיע למעצר לאחר שהוא וחברו הטוב ביותר, מונטי גרין, נתפסו על גידול מריחואנה בתיבה. ג'ספר היה חלק גדול מהקבוצה של המאה שהתאחדו כנגד המלחמה בארציים. ג'ספר שימש גם ככימאי הראשי של המאה. לאחר מותה של בת זוגו מאיה החל לסבול מדיכאון ובסוף העונה הרביעית התאבד ממנת יתר.
מונטי גרין
מגולם על ידי כריסטופר לרקין
עונות 1-5
סטטוס מת
סכום פרקים 53
  • מונטי גרין (כריסטופר לרקין) (עונות 1–5): נער חכם וגאון טכנולוגי שגדל בתיבה בתחנת החקלאות ביחד עם חברו הטוב ג'ספר. הוא הגיע למעצר, לאחר שהוא וג'ספר נתפסו על גידול מריחואנה בתיבה. על כדור הארץ הוא הפך לנכס יקר לבני הנוער ולאנשי השמיים בשל הידע הנרחב שלו בתרופות ובהנדסת מחשבים, וגם החל לתחזק זוגיות עם חברתו הרפר, הקריב את עצמו בסוף עונה 5 כדי לחיות עם אהובתו הרפר בלי מוות ובלגנים וכדי למצוא לכל שאר האנשים מקום להקים בו חיים. כשחיי בחללית עם הרפר נולד בנו ג'ורדן עד שהם מתו מזקנה.
ג'ון מרפי
מגולם על ידי ריצ'רד הרמון
עונות 1-7
סטטוס בחיים
סכום פרקים 66
  • ג'ון מרפי (ריצ'רד הרמון): נשלח עם המאה לכדור הארץ. הוא הוגלה מהמחנה של המאה בשל הריגה, אך חזר בהמשך. בהתחלה היה בחבורתו של בלאמי, אך לאחר שנחשד ברצח ולס וגרם למוות, הוא הוגלה מהמחנה. בעונה השנייה הוא מחפש את "עיר האורות" עם ג'אהא, ובדרך פוגש את אמורי שהופכת לבת זוגו. בהמשך הם נפרדים וחוזרים, מרפי במשך כל העונות מתהפך בהתנהגותו אך רואים שיש לו לב טוב ובסוף העונה השישית אף עוזר לחבריו. הציע נישואים לאמורי בעונה השישית.
פין קולינס
מגולם על ידי תומאס מקדונל
עונות 1-2
סטטוס מת
סכום פרקים 24
  • פין קולינס (תומאס מקדונל) (עונות 1–2): נער צעיר שנענש בתיבה על בזבוז חמצן, לאחר שחיפה על בת זוגו רייבן, ולאחר מכן נשלח לכדור הארץ ביחד עם המאה. על כדור הארץ פין היה נחוש למצוא שלום בין המאה לארציים, ואף ניסה ליצור ברית בעזרת לינקולן. במשך שהותם בכודר הארץ פין וקלארק התאהבו ונפרדו עקב הגעתה של רייבן אך לעולם לא הפסיק לאהוב את קלארק. בעונה השנייה פין מחפש אחרי קלארק שנעלמה, ומאבד את עשתונותיו כדי למצוא אותה במהלך חיפוש בכפר של "ארציים". במהלך התקף זעם/חרדה הוא יורה והורג 18 אדמנים. לאחר האישומים נגדו הוחלט להוציאו להורג. קלארק ניסתה למנוע את הוצאתו להורג אך אינה מצליחה. כדי למנוע ממנו סבל במהלך העינויים בידי האדמנים, קלארק הורגת אותו בהמתת חסד מאהבה.
וולס ג'אהא
מגולם על ידי אלי גורי
עונה 1
סטטוס מת
סכום פרקים 8
  • ולס ג'אהא (אלי גורי) (עונה 1): חבר ילדות של קלארק ובנו של ת'לוניוס ג'אהא. היה חלק מהמאה שנשלחו לכדור הארץ. ביצע פשע כשנודע לו שקלארק נמצאת בין מאה הנשלחים למשימת ההישרדות על כדור הארץ, כדי שיוכנס לקבוצה. עקב התנהגותו של אביו, שהוציא עבריינים להורג על פי חוקי התיבה, ולס היה די שנוא בקרב המאה. על האדמה ניסה ולס לשמור על הסדר, דגל למען הבחירה המוסרית יותר וניסה לגרום לכולם להסתדר. ולס הגן על קלארק תמיד ואהב אותה. הוא נרצח על ידי שארלוט, מתוך נקמה על מות הוריה על ידי אביו.
  • ניית'ן מילר (ג'רוד ג'וזף): אחד מהמאה. בין ה-48 שנכלאו בהר ות'ר, בעונה השלישית מתגלה כהומוסקסואל. אביו הוא ראש המאבטחים של מחנה ג׳אהא ואחד משורדי הנפילה לכדור הארץ. יוצא עם ג'קסון.
  • הרפר מקינטייר (צ'לסי רייט) (עונות 1-5): אחת מהמאה ומבין ה-48 שנכלאו בהר ות'ר, במהלך הסדרה הרפר מתגייסת למשמר ארקדיה ובמהלך המלחמה נגד א.ל.י היא נהיית בת זוגו של מונטי גרין ואמו של גורדון. בעונה החמישית נודע שהיא מתה בזקנתה ממחלה גנטית.
  • שארלוט (איזבלה וידוביץ') (עונה 1): ילדה צעירה שהוריה נהרגו בתיבה. רצחה את ולס כנקמה על מות הוריה בידי אביו של ולס. לאחר שג'ון מרפי רודף אחריה, היא התאבדה על ידי קפיצה מצוק.
  • זואי מונרו (קייטי סטיוארט) (עונות 1–3): אחת מהמאה שנשלחו לכדור הארץ. נהרגה על ידי ערפל רעיל של הארציים.
  • ג'ון מבגה (אהרון מיקו) (עונה 1, אורח ב-3): אחד מהמאה שנשלחו לכדור הארץ.
  • קונור (ג'וש סטובה) (עונה 1): אחד מהמאה שנשלחו לכדור הארץ. נהרג על ידי ג'ון מרפי.
  • פוקס (ג'נביב בושנר) (עונות 1–2): אחת מהמאה שנשלחו לכדור הארץ. נהרגה בהר ות'ר.

אנשי השמיים "סקייקרו"[עריכת קוד מקור | עריכה]

אנשי השמיים שנותרו בתיבה לאחר ירידת המאה לכדור הארץ גילו דרך הצעירים שכדור הארץ אכן ראוי למחיה בסוף העונה הראשונה כולם מורידים תחנות מסוימות של התיבה לכדור הארץ אך לא כולם מצליחים לשרוד. בהמשך הסדרה מקום מושבם של אנשי השמיים הוא מחנה ג'אהא. בעונה השלישית הצטרפו אנשי השמיים בתור השבט ה-13 בקואליציה של המפקדת לקסה.

אביגייל גריפין
מגולם על ידי פייג' טורקו
עונות 1–6
סטטוס מת
סכום פרקים 62
  • אביגיל "אבּי" גריפין (פייג' טורקו) (עונות 1-6): אמהּ של קלארק. קצינת הרפואה הראשית של התיבה. כשאנשי השמיים יורדים לכדור הארץ בסוף העונה הראשונה הופכת לקנצלרית. ובהמשך אהובתו של מרקוס, ניסתה תמיד לעזור ולשמור על קלארק. משמשת בתור דמות אם לרייבן ולג׳קסון. בסוף העונה השישית נהרגת על ידי ראסל בכך שמשתיל בראשה את אשתו ולבסוף קלארק מרחיפה אותה בחלל כאשר מבינה שזאת לא אמא שלה.
מרקוס קיין
מגולם על ידי הנרי איאן קיוזיק
עונות 1–6
סטטוס מת
סכום פרקים 59
  • מרקוס קיין (הנרי איאן קיוזיק) (עונות 1-6): אחד מחברי המועצה על התיבה, וסגנו של ת'לוניוס ג'אהא. הפך לקנצלר המכהן בכדור הארץ ובהמשך אהובה של אבי. חבר קרוב של אינדרה ומכובד בקרב האדמנים. סבל מאובדן דם בסוף עונה חמש, אבל בעונה 6 העבירו אותו לגוף חדש בעזרת הטכנולוגיה של הפריימים, אבל הוא מתאבד כדי להציל את חבריו ואהובתו.
ת'לוניוס ג'אהא
מגולם על ידי איזאיה וושינגטון
עונות 1–5
סטטוס מת
סכום פרקים 44
  • ת'לוניוס ג'אהא (איזאיה וושינגטון) (עונות 1–5): הקנצלר של התיבה ואביו של ולס. הקריב את עצמו כדי שכל שאר אנשי התיבה יוכלו להגיע לכדור הארץ. לאחר מספר ימים בחלל לבד הוא מצליח להינצל ומגיע לכדור הארץ ובהמשך מתבלבל בדרכו ועוזר לא.ל.י ובתחילת העונה החמישית מת.
  • אריק ג'קסון (סאצ'ין סאהל): עוזרה ואיש אמונה של ד"ר גריפין. הומוסקסואל ובן זוגו הנוכחי של נייט מילר.
  • ג'ספרו סינקלייר (אלסנדרו ג'וליאני) (עונות 1–4): היה מהנדס בתיבה. נהרג על ידי קארל אמרסון בעונה שלוש. משמש בתור דמות אב לרייבן, וחוזר לה בתור הזיה שעוזרת לה לא לוותר על החיים.
  • צ'ארלס פייק (מייקל ביץ') (עונה 3): נתקל במשלחת מארקדיה בעונה השלישית ומסתבר שהוא מתחנה אחרת מהתיבה שארקדיה חשבה שאבדו. הופך לצ'נסלור ומסית את ארקדיה נגד האדמנים, ולבסוף גם רוצח את לינקולן. אוקטביה הרגה אותו בסוף העונה השלישית.
  • קייל וויק (סטיב טאלי) (עונה 1–2): היה מהנדס בתיבה, ירד לכדור הארץ עם שאר אנשי השמיים. יצא עם רייבן לזמן קצר בין עונה 2 לעונה 3, אך היא נפרדה ממנו.
  • דיאנה סידני (קייט ורנון) (עונה 1): הקנצלרית לשעבר שמתחילה מרד נגד המשטר החדש והיא נחושה להגיע לכדור הארץ, לבסוף ספינת הנחיתה שלה התפוצצה בעקבות סיבוכים ממאונט וות'ר והיא מתה בתוכה.
  • ג'ייק גריפין (כריס בראונינג) (עונה 6,1): בעלה של אבי ואביה של קלארק. הוצא להורג על הניסיון לפרסם מידע קריטי לגבי תקלה במערכות תומכות החיים ובמהירות התדרדרות מצבה של ה"תיבה".
  • בריאן (ג'ונתן ווטיסל) (עונות 3–4): בן זוגו לשעבר של מילר. נהרג בפריימפיה.
  • ורה קיין (כריסטן וילס) (עונה 1): אמו של מרקוס קיין. נהרגת בפיצוץ ביום האיחוד.
  • שומוואי (טרי צ'ן) (עונה 1): עוזרה של דיאנה סידני. נכלא, וסידני רוצחת אותו ומזייפת שזאת התאבדות.
  • האנה גרין (דונה יאמאמטו) (עונה 3): אמו של מונטי וחלק מתומכיו של פייק. לאחר ניסיונה בשליטת א.ל.י לרצוח את אוקטביה, מונטי יורה בה והורג אותה. המודעות שלה מופיעה מאוחר יותר בעיר האורות.
  • דייוויד מילר (כריס שילדס) (עונות 2–4): אביו של ניית'ן מילר, עומד בראש המאבטחים בתיבה. נהרג בפריימפיה.
  • ג'ינה מרטין (ליה גיבסון) (עונה 3): הייתה בת זוגו של בלאמי בתחילת העונה השלישית, עד למותה בפיצוץ הר ות'ר.
  • שון גילמר (שיין ג'ונס) (עונה 3): שומר במשמר ארקדיה ועוזרו של צ'ארלס פייק.
  • קארה קופר (קירה זגורסקי) (עונה 5): אחת מאנשי השמיים שמתגוררת בבונקר במהלך 6 השנים, יד ימינה של אוקטביה.
  • ריילי (בן סאליבן) (עונה 4): נער שהיה חי בתיבה וירד עם השאר לכדור הארץ, הוא היה חלק מתחנת החקלאות ובלאמי ובריאן הצילו אותו מידי אזגדה.
  • מקליבן (שון מנדס) (עונה 3 פרק 1): הופעת אורח

אדמנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בני אדם ששרדו את גל הקרינה מלפני 97 שנים והמשיכו לחיות בכדור הארץ, הם מחולקים ל-12 שבטים בהנהגת מפקד/ת עם דם לילה. בעונה השלישית הצטרפו אנשי השמיים לברית והפכו לשבט ה-13. בתחילה היו בין האדמנים לאנשי השמיים יחסי עוינות אך בהמשך הסדרה הם למדו לקבל אחד את השני. בעונה הרביעית אחרי ניצחונה של אוקטביה בקרב על הבונקר היא מאחדת את כל השבטים לשבט אחד והופכת למפקדת.

שבט העצים "טריקרו"[עריכת קוד מקור | עריכה]

לינקולן
מגולם על ידי ריקי ויטל
עונות 1–3
סטטוס מת
סכום פרקים 31
  • לינקולן (ריקי ויטל) (עונות 1–3): לוחם טריקרו מטון די סי. הציל את אוקטביה. לאחר מכן, מפתח אהבה אליה מה שגורם לו להיחשב כבוגד בחבר האדמנים. מנסה לעשות הסכם שלום בין הארציים למאה ללא הצלחה. לבסוף בורח מהאדמנים. עוזר לחברי המאה מספר פעמים, מה שגורם לו להצטייר כבוגד בקרב אנשיו. בעונה השלישית פייק מוציא אותו להורג.
  • אנייה (דיצ'ן לקמן) (עונות 1–2): המנהיגה של טריקרו במשך העונה הראשונה וחלק מהשנייה. מתה בעונה 2. בעבר, הייתה המנטורית של לקסה.
  • אינדרה (עדינה פורטר): מנהיגה את טריקרו לאחר מותה של אניה. בתחילה היא התנגדה לאנשי השמיים, ולאט לאט התחילה לקבל אותם. לימדה את אוקטביה להילחם ושימשה בתור ה'מנטורית' שלה. אמא של גאיה.
  • לקסה (אלישיה דבנם קארי) (עונות 2–3): מפקדת האדמנים מטריקרו, שקולה ובעלת קול ההיגיון בטבע הכאוטי של הארציים, אך חסרת רחמים ובעלת עוצמה רבה. לאחר חתימת ברית שיתוף הפעולה בין האדמנים ואנשי התיבה היא חברה לקלארק ולימדה אותה על מנהיגות. היא גם גילתה רגשות רומנטיים כלפי קלארק, אחר במהלך הקרב על הר ות'ר בגדה בקלארק כדי לשחרר את חבריה האדמנים שהיו כלואים בהר. לאחר מכן התחרטה על מעשיה והיא וקלארק הפכו לזוג. בעונה השלישית נרצחה בטעות על ידי טיטוס, והופיעה בעיר האורות כשעזרה לקלארק. בסוף העונה השביעית, השופט לוקח את צורתה בתור האהבה הכי גדולה של קלארק.
  • נייקו (טיי אולסון) (עונות 2–4): חברו הטוב ביותר של לינקולן משבט העצים. המרפא של טון די סי. נהרג על ידי הרחפנים של אלי.
  • ניילה (ג'סיקה הרמון): בת לאבא טריקרו ואמא אזגדה, אבל מזדהה וחיה בתור טריקרו. בתחילת העונה השלישית עזרה לקלארק להימלט מרואן שחיפש אחריה. במהלך הסדרה שכבה עם קלארק מספר פעמים, אבל זה לא התפתח לזוגיות.
  • גאיה (טאטי גבריאל) (עונות 4-7): בתה של אינדרה שהפכה לשומרת הלהבה בפוליס. מורה ומנטורית למאדי.
  • טריסטן (ג'וזף גט) (עונות 1–2): גנרל של טריקרו. מרקוס קיין יורה בראשו והורג אותו.
  • גוסטוס (אלכס פאונוביק) (עונה 2): עוזרה של המפקדת לקסה. בגד בה בכך שניסה להרוס את הברית עם אנשי השמיים, ועל כך הוציאה אותו לקסה להורג.
  • טיטוס (ניל סנדילנדס) (עונה 3): שומר הלהבה ושומר של לקסה. ניסה להרוג את קלארק ולהאשים בכך את מרפי, אבל בטעות ירה בלקסה במקומה. לאחר שאונטרי עלתה לשלטון, שיסף את גרונו והטביע את עצמו באמבטיה.

אומת הקרח "אזגדה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוהאן
מגולם על ידי זאק מקגוואן
עונות 3–4, 7 (אורח)
סטטוס מת
סכום פרקים 16
  • רוהאן (זאק מקגוואן) (עונות 3–4): נסיך אזגדה, בתחילה מנסה לקחת את קלארק בשבי לניה מלכת אזגדה אבל בהמשך מתיידד איתה והופך לבן ברית, לאחר שלקסה הרגה את אמו הוא מוכתר למלך. רוהאן נהרג בקרב על הבונקר מגשם רדיואקטיבי.
אקו
מגולם על ידי טסיה טלס
עונות 2–7
סטטוס בחיים
סכום פרקים 32
  • אקו (טסיה טלס): ארצית משבט אזגדה הנאמנה מאוד לשבטה. מתנקשת לשעבר. בסוף עונה 4 עלתה לחלל עם ספייסקרו (רייבן, בלאמי, אמורי, מונטי, מרפי והרפר) וגרה בתיבה למשך שש שנים. בת זוגו של בלאמי עד מותו. גרה בסקיי רינג (טבעת השמיים) למשך חמש שנים. בסוף עונה 6 מתגלה כי שמה האמיתי הוא ״אש״.
  • אונטרי (רייהנון פיש) (עונה 3): לוחמת אזגדה בעלת דם הלילה, אכזרית ורעה כלפי כל אזרחי פוליס ונשבעת לחסל את כל אנשי השמיים, הופכת את עצמה למפקדת לאחר מותה של לקסה בעזרת רואן, הופכת את מורפי לשומר הלהבה. נהרגת על ידי ג'אהא כשהוא בשליטת א.ל.י ומכניס אותה למוות מוחי כדי למנוע מקלארק לשים בתוכה את הלהבה.
  • המלכה ניה (ברנדה סטרונג) (עונה 3): ניה הייתה מלכת האזגדה אמו של רואן שניסתה להפיל את לקסה, אך נהרגה בידיה. ידוע שלפני התרחשות הסדרה, היא הרגה את בת זוגה לשעבר של לקסה, קוסטיה, במטרה לדעת את סודותיה של לקסה.

שבטים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אמורי (לואיזה אוליברה) (עונות 2-7): חסרת שבט בגלל המום בידה היא נחשבת לחריגה אצל האדמנים. היא ואחיה יצאו לחפש אחר עיר האורות ונתקלו בג'אהא ומרפי באזור המת. היא הופכת לבת זוגו של מרפי ובהמשך לארוסתו. גרה בתיבה למשך שש שנים ביחד עם ספייסקרו (בלאמי, אקו, מרפי, הרפר, רייבן ומונטי) ובזמן הזה הופכת לתלמידה וחברה טובה של רייבן. אחת מהדמויות היחידה בסדרה שפונות למרפי בשמו הפרטי (ג'ון).
  • אוטן (מיק ביסקוב) (עונות 2–3): אחיה של אמורי. השני (אחרי ג'אהא) שלוקח את הגלולה של עיר האורות, והופך לשותף למסע של ג'אהא בדרכו חזרה אל 'מחנה ג'אהא'. כשהם מגיעים לעיר של סקייקרו, שבינתיים הפכה לארקדיה, שון גילמור יורה בו בכניסה בעקבות ההוראות של הצ'נסלור החדש, פייק, לא להכניס אדמנים.
  • מאדי (לולה פלנרי) (עונות 4-7):משבט העמק הרדוד, בתה המאומצת של קלארק בעלת דם לילה. אשר הייתה המפקדת עד שהלהבה נהרסה. בסוף העונה השביעית, בעקבות שבי אצל כת השחר השני היא נהפכת למשותקת בכל גופה ומתעלה. בסצנה האחרונה, היא אינה חוזרת לאדמה עם שאר הדמויות הראשיות, בידיעה כי קלארק אינה תרצה שהיא תחיה למטה בלי ילדים בגילה.
  • לונה (נדיה היקלר) (עונות 3–4): משבט הסירה, לוחמת אמיצה וחברתו של לינקולן, היחידה שנשארה משבטה. נלחמה בקרב על הבונקר, ורצתה שאם היא תנצח אז כולם ימותו. אוקטביה הרגה אותה.
  • איליאן (צ'אי הנסן) (עונה 4): משבט 'טרישנקרו', בעונה השלישית בלע את הצ'יפ של אלי, ועקב כך רצח את כל משפחתו. מתאהב באוקטביה. אקו ירתה לו חץ בגרון שלא הרג אותו, אבל אוקטביה הורגת אותו מתוך רחמים.

אנשי ההר[עריכת קוד מקור | עריכה]

האנשים שחיו בתוך ההר, מכיוון שגופם לא יכול להתמודד עם הקרינה ובמגע עמו הם נשרפים. עקב כך הם חוטפים ארציים ולוקחים מהם דם, וכך הם מרפאים את עצמם. בעונה השנייה קלארק ועוד 47 מחבריה נשבו על ידי אנשי ההר, לאחר שאנשי ההר הבינו שטיפול עם אנשי שמיים יעיל יותר מעם אדמנים. לאחר שפרצה מלחמה בין קואליציה של האדמנים ואנשי השמיים לבין אנשי ההר, הרגה קלארק את כל אנשי ההר מלבד קארל אמרסון, שהצליח לברוח. בעונה השלישית, קלארק מקבלת הזדמנות להוציא להורג את אמרסון, השורד האחרון מאנשי ההר. קלארק חסה על חייו, אך בהמשך העונה הורגת אותו מתוך הגנה עצמית, לאחר שהוא תוקף אותה.

  • מאיה וי (איב הרלו) (עונה 2): אחת מאנשי ההר שהתקרבה לג'ספר והפכה לאהובתו. נהרגה כשקלארק ובלאמי החליטו להוציא את תושבי ההר להורג ולהציף את מפלס 5 בקרינה כדי להציל את המאה.
  • דאנטה וואלס (ריימונד ג'יי. ברי) (עונה 2): נשיא הר ות'ר, נהרג על ידי קלארק כדי לאיים על בנו של דאנטה שישחרר את המאה.
  • קייג' וואלס (ג'וני וויתוורת') (עונה 2): בנו של דאנטה, נשיא הר ות'ר, תפס את השלטון לאחר שקלארק ברחה מהר ות'ר, והתחיל לקחת דם ומח עצם מהאסירים. לאחר שאנשי השמיים החלו לשחרר את האסירים והרגו את אביו הוא ברח מהר ות'ר, אך לינקולן מצא אותו והרג אותו.
  • לורליי סינג (רקהה שארמה) (עונה 2): עבדה כדוקטור בהר ות'ר, עוזרת של קייג' שלבסוף נהרגה על ידי דליפת קרינה שבלאמי יצר כדי שירוויח עוד זמן להציל את המאה.
  • וינסנט וי (איאן טרייסי) (עונה 2): אביה של מאיה, נהרג על ידי חייליו של קייג' וואלס בניסיון להציל את המאה.

תאגיד אליג'ס[עריכת קוד מקור | עריכה]

תאגיד אליג'ס היא חברת כרייה שביצעה משימות בין כוכביות כדי שאסטרואידים וכוכבי לכת יוכלו להמשיך להתקיים לפני חורבן כדור הארץ בשנת 2048. אליג'ס IV היא אחת הספינות שבבעלות החברה שהובילה אסירים.

אנשי צוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מיילס שו (ג'ורדן בולגר) (עונה 6–5): עבד בעבר בחברת אליג'ס בתור טייס של ספינות החלל, במסגרת עבודתו הוא הוביל את האסירים באליגיוס IV עד שהמרד, שרמיין דיוזה נתנה לו לחיות רק אם יעבור לצד שלהם וחסה על חיו. כשהאסירים הצליחו לקום מהשינה הוא הפך לסגן של שרמיין דיוזה ומגיע עם האסירים בחללית הגגרין. נהרג מהחשיפה לגל גדול של קרינה בכוכב החדש ״אלפא״. היה בן זוגה של רייבן לזמן קצר.

האסירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שרמיין דיוזה (איבנה מיליצ'וויק) (עונה 7–5): מנהיגת האסירים מהחלל, בעברה הייתה קצינה באריות הים, ולאחר מכן מחבלת מקצועית בפעולות טרור. כשהייתה כלואה בספינה אליגיוס IV בשנת 2047 לקחה פיקוד על המרד שהתקיים והאסירים השתלטו על הספינה. שכבה עם מקרירי כדי להעביר אותו לצד שלה, ומכך הרתה. בעונה 6, בסקיי רינג, ילדה את בתה הופ והפכה למשפחה של אוקטביה. מתה בעונה 7, לאחר שהקריבה את עצמה כדי להציל את האחרים.
  • פקסטון מקרירי (ויליאם מילר) (עונה 5): רוצח פסיכופת ואחד מהאסירים שמגיעים בחללית הגגרין. שכב עם דיוזה פעם אחת ואבא של הופ.
  • וינסון (מייק דופוד) (עונה 5): אסיר בחללית הגגרין, רוצח סדרתי אכזרי. נשך את צווארו של קיין, וגרם למותו מאובדן דם.
  • ניקי (אליינה הופמן) (עונה 7): הייתה אסירה בחללית, הגיעה לסנקטום ונחושה לנקום ברייבן לאחר שהיא הרגה את בעלה.

כוכב אלפא[עריכת קוד מקור | עריכה]

תושבי סנקטום[עריכת קוד מקור | עריכה]

סנקטום היא עיר מדינה הנמצאת על ירח אלפא. הוא נבנה כמקום מחיה למין אנושי מאז שהאדמה הפכה לפוריה. ושם יש מגן קרינה המגן על אזרחי סנקטום מפני פולשים, צורות חיים מסוכנות, תנאים אטמוספיריים מזיקים ואירועים שמימיים, כמו התלקחויות זמניות על הירח. סנקטום נבנתה על ידי ארבע משפחות של אסטרונומים, מדענים, רופאים ומכונאים בצוות המשימה של אליג'ס III \ מכדור הארץ. משפחות אלה, המכונות גם ה-Primes, הפכו למנהיגות המלוכה של סנקטום בעלת מעמד מיוחד שבעזרת טכנולוגיה משוכללת הם מסוגלים לחיות לנצח על ידי צ'יפ שמועבר מגוף לגוף. את הצ׳יפים המציאה בקה (פרמהדה: המפקדת הראשונה), והם הונדסו מחדש על ידי גבריאל. המשפחות נחשבות בתור אלים לתושבי העם.

  • ראסל לייטבורן (ג'יי אר בורן) (עונה 6–7) ראסל הוא מנהיג המשלחת לכוכב אלפא שהפך לאחר מכן גם למנהיג סנקטום, הוא בעלה של סימון ואביה של ג'וזפין. ראסל מת על ידי שיידהדה שהשתלט על מוחו והרג אותו.
  • סימון לייטבורן (טאטיווה ג'ונס) (עונה 6) אשתו של ראסל הנאמנה אליו מאוד.
  • ג'וזפין לייטבורן (שרה תומפסון ואלייזה טיילור) (עונה 6) בתם של ראסל וסימון, אשר חיה שנים רבות אך בעלת אופי ילדותי ומפונק. הוכנסה לגופה של קלארק במהלך העונה עד שבלאמי וגבריאל הצילו את חייה של קלארק ולמעשה הרגו את ג'וזפין.

צאצאיו של גבריאל[עריכת קוד מקור | עריכה]

צאצאיו של גבריאל מכונים כך כי זוהי קבוצה שמתפרסת על פני דורות של ממשיכי התנועה של גבריאל סנטיאגו, שהיה מתנגד נחרץ למדיניות של שליטי סנקטום אשר לוקחים חיים של אחרים למען חיי נצח. צאצאיו של גבריאל הם מורדים בשלטון סנקטום הנוהגים לפלוש לאזור ולעשות הפיכות ברבריות.

  • גבריאל סנטיאגו (צ'וקו מודו) (עונה 6–7) בן זוגה לשעבר של ג'וזפין שהחל לתעב את השיטה של חיי הנצח, הוא פוגש את אוקטביה ודיוזה ביער ופוגש את שאר הקבוצה מכדור הארץ ועוזר להם למרוד בשליטי סנקטום. חיי בסקיי רינג עם אקו, הופ ואורלנדו, איתם הוא מתאמן בלחימה ומתקרב לקבוצה. שיידהדה הורג אותו בעונה 7.

כוכב ברדו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ברדו הוא כוכב לכת מחוץ לכדור הארץ שהפך לבלתי מיושב, והשאיר אותו ללא אוויר שמאפשר קיום לבני אדם. זהו ביתם של הדיספלים.

הדיסיפלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיסיפלים, הם קבוצה צבאית של בני אדם מתקדמים מאוד מבחינה טכנולוגית, שנוסדה על ידי אנשים שברחו מחורבן כדור הארץ ב-2051 והגיעו לכוכב ברדו דרך האנמולי. הם מאומנים היטב, ממושמעים ונאמנים למנהיגם, והדמות המסתורית, המכונה "הרועה" שהיא למעשה ביל קדוגן, מנהיג כת יום הדין של שחר השני (מייסד הבונקר). הם שולטים על האנומלי ומשתמשים בה כדי לנסוע בין כוכבי לכת.

  • ביל קדוגן (שם) (עונות 4,7): היה המייסד והמנהיג של כת יום השחר השני לאחר חורבן כדור הארץ הראשון וכעת הוא מנהיג הדיספלים.
  • לוויט (ג'ייסון דיאז) (עונה 7): בכיר בין הדיספלים, עזר לאוקטביה לברוח מהכוכב, אך לאחר מכן שנאלצה לחזור בחזרה, היא גילתה כי הוא הפך לשרת. בעונה 7 הופך לבן זוגה של אוקטיביה.
  • אנדרס (ג'ייסון) (עונה 7): אחד ממנהיגי הדיספלים שנחוש למצוא את קלארק כי הוא חושב שהלהבה בראשה.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בקה פרנקו (אריקה סרה) (עונה 3-4,7): מדענית גאונה ועשירה, בעלת תחנת החלל 'פולריס' שחיה ב-2051 לפני החרבת כדור הארץ שנגרמה בגלל תוכנת המחשב שיצרה שיצאה מכלל שליטה. לאחר שאוכלוסיית כדור הארץ הושמדה וכדור הארץ התמלא בקרינה, היא הזריקה לעצמה "דם לילה" שמאפשר לה לשרוד את הקרינה. היא שרדה, ולבסוף נקברה בבונקר. בקה המציאה את הלהבה (הטכנולוגיה שהיא רוחה של המפקדת), והייתה המפקדת הראשונה (פרמהדה) של האדמנים. בעונה 4, רייבן רואה את דמותה בתור הזיה שמנסה לשכנע אותה למות. בקה גם המציאה הרבה מין הטכנולוגיה של תאגיד אליג'ס, בין היתר את הצ'יפים של ה-PRAIME.
  • א.ל.י (אריקה סרה) (עונות 2–3, 6): א.ל.י היא תוכנת מחשב שנוצרה על ידי בקה שהחריבה את כדור הארץ. הדמות לקחה את בקה בתור ה"אווטאר" שלה, היא לבושה בשמלה אדומה שפתיים אדומות וקוקו מתוח, הנבלית הראשית של העונה השלישית. היא מתעוררת מחדש לאחר שג'אהא מוצא אותה באזור המת ולוקח את הצ'יפ. היא משתלטת עליו והוא מציף אותה בכל השבטים, אך לבסוף קלארק משביתה אותה לא לפני שהיא מספרת לה שהעולם עומד להיחרב בפעם השנייה. חוזרת בעונה 6 במוח של קלארק, ומחזירה אותה לחיים.
  • ג'ורדן ג'ספר גרין (שאנון קוק) (עונות 5-7): בנם של מונטי גרין והרפר מקנטייר. כשהיה צעיר הוריו החליטו לשים אותו בשימור קריוני על מנת שבעוד 120 שנים הוא יוכל להראות לקלארק, בלאמי ושאר השורדים את כוכב הלכת החדש שהם עומדים להיות בו. בן זוגה של הופ. גם שמו הפרטי וגם שמו האמצעי מבוססים על ג'ספר ג'ורדן, חברו הטוב ביותר של אביו.
  • הופ דיוזה (שלבי פלנרי) (עונות 6–7) בתה של שרמיין דיוזה ופקסטון מקריי, גדלה על פננס יחד עם דיוזה ואוקטביה עד גיל 10. לאחר שדיוזה ואוקטביה נלקחו על ידי התלמידים חיה לבדה על סקיי רינג עם תלמיד בשם דב, שלימד אותה להילחם. בת זוגו של ג'ורדן.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Yana Grebenyuk, Clarke Griffin's Positive Bisexual Representation, TVfanatic, ‏1 בפברואר 2018