הלאפ דאנס האחרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הלאפ דאנס האחרון הוא סרט תיעודי ישראלי משנת 2021 שכתב וביים ישראל (ישרי) הלפרן. הסרט הוקרן בפסטיבל חיפה[1] ובפסטיבל הבינלאומי הוט דוקס[2].

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצצמר 2018 אושר בכנסת חוק איסור צריכת זנות. שנה לאחר מכן נקבע באופן תקדימי בישראל כי הלאפ דאנס הנהוג במועדוני החשפנות נחשב גם הוא למעשה זנות. בעקבות ההחלטה החלה המשטרה בשיתוף עיריית תל אביב בסגירה של מועדוני החשפנות בעיר. הסרט עוקב אחרי ארבע חשפניות שעבדו במועדונים, בעת שהן מנהלות מאבק אזרחי נגד הסגירה של מקום עבודתן. בהפגנות החשפניות אוחזות בשלטים עם הכותרות "מיניות זו לא בושה", "חשפנות זאת אמנות" "לא, אני לא רוצה להיות מלצרית","תנו לרקוד בשקט","איראן זה כאן", "הסטיגמה הורגת", ומופנים כלפי ארגוני הנשים והעומדות בראשן. החשפניות מדברות על חייהן ועבודתן בקולן ובפנים גלויות ומתארות את הניצול וההשתקה שחוו דווקא מצד הארגונים הפמיניסטיים שנלחמו למען סגירת המועדונים מבלי שהסכימו לשמוע ולהתייחס לעובדות עצמן.

המחלוקת סביב הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרנת הסרט בספריית בית אריאלה בוטלה לאחר שנקבעה. הסיבה לביטול הייתה סעיף 10 בתקנון הספרייה הקובע כי "לא יוקרן תוכן שעלול להיות פוגעני". במאמר בעיתון "הארץ" כתבה רומי לוי, מנכל"ית שותפה בארגמן - ארגון נשים עובדות,"חישבו כמה רעש מקבל כל ציור שמוסר מקיר, לעומת השקט של אנשי התרבות והעיתונות מול צנזורה בבית אריאלה".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "הלאפ דאנס האחרון", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)

ביקורות

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ הלאפ דאנס האחרון, באתר פסטיבל הסרטים חיפה
  2. ^ The Last Lap Dance, באתר "הוט דוקס"