היעלמות אלכסנדרה ברנדט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אלכסנדרה (סשה) ברנדט
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 8 בדצמבר 1984 (בת 39)
אוקראינה הסובייטיתאוקראינה הסובייטית אוקראינה הסובייטית
ידועה בשל פרשת היעדרותה הבלתי מפוענחת

אלכסנדרה (סשה) ברנדט (נולדה ב-8 בדצמבר 1984) היא אישה ישראלית אשר נעלמו עקבותיה בעת שהייתה ילדה בת 10. זה הוא מן המפורסמים שבמקרי ההיעדרות הבלתי מפוענחים במדינת ישראל.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1992 ברנדט בת ה-6 עלתה לישראל עם הוריה ואחותה הקטנה מאוקראינה, כחלק מהעלייה ההמונית לאחר התפרקות ברית המועצות. המשפחה התגוררה ברמת גן, ובשנת 1993 הוריה פתחו בהליכי גירושין.

פרשת היעלמותה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-24 בנובמבר 1994 ברנדט נראתה לאחרונה בשעה 14:00 בצהריים בגן ציבורי שנקרא "גן דוד המלך" ליד בי"ס זומר ברמת גן בו למדה. עדויות שונות טוענות כי ראו אותה עם אדם מבוגר ליד בית הספר ומשם לא נראתה.

המשטרה חקרה הן את בני המשפחה והן גורמי פשע שונים בחשד לאחריות להיעלמה, אך לא העלתה שום ממצא בעל משמעות. בין השאר נחקר ב-2003 עבריין המין אורן קורידו, שביוזמתו סיפר כי הוא אנס ורצח אותה, אולם התברר שהוא נתן עדות שקר[1]. גם המשפחה ניסתה להפעיל חוקרים פרטיים שימצאו פרטים שיעידו על גורלה של ברנדט, אך לשווא. המשפחה העלתה תיאוריה כי ברנדט נחטפה למזרח אירופה כחלק ממעגל סחר בנשים אך טענות אלו נדחו על ידי המשטרה.

ניסיונות זיהוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2013, כמעט 20 שנה לאחר שנראתה בפעם האחרונה, פנתה אחותה של אלכסנדרה למשטרה לאחר שאמה, תהילה, טענה כי נתקלה בה במקרה במהלך אירוע משפחתי ברמת גן[2]. האישה בה נתקלה, ממשפחה חרדית מאשדוד, הכחישה נחרצות שהיא בתה הנעדרת, וטענה כי אין לה קשר אליה. לאחר התערבות המשטרה, האישה הסכימה לעבור סדרת בדיקות שיוכיחו את טענתה כי היא לא אלכסנדרה ברנדט, אך לאחר שתהילה ברנדט סירבה לבצע בדיקת סמני DNA שיבדקו את הקשר בניהן, הוחלט שבדיקות ייעשו מול הדגימה של אחותה הקטנה של אלכסנדרה, יוליה (לילך) ברנדט. הבדיקות מצאו באופן חד משמעי כי האישה איננה ברנדט[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אבי כהן, כך סידרו הפדופילים את המשטרה, באתר ynet, 22 במאי 2003
  2. ^ אם ילדה שנעלמה לפני 20 שנה: "ראיתי אותה", באתר ynet, 21 בפברואר 2013
  3. ^ יניב קובוביץ, אלכסנדרה ברנדט לא נמצאה - כך קובעת בדיקת DNA, באתר הארץ, 27 בפברואר 2013