הטאמולי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הטאמולי
כריכת הספר כיפות של אש
כריכת הספר כיפות של אש
כריכת הספר כיפות של אש
  • Domes of Fire
  • The Shining Ones
  • The Hidden City עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע כללי
מאת דייוויד אדינגס עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ספר פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
תאריך הוצאה שנות ה־90 של המאה ה־20 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
ספר קודם האלניום עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-345-38327-3
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הטאמולי היא סדרת ספרי פנטזיה של דייוויד אדינגס. היא כוללת שלושה ספרים: כיפות של אש, הזוהרים, והעיר החבויה. הסדרה היא סדרת ההמשך לסדרה האלניום (שנכון ל-2022 טרם תורגמה לעברית) ועוסקת בעלילותיו של נץ וחבריו. הסדרה יצאה לאור בשנת 1992 ותורגמה לעברית ב-2002 בהוצאת אודיסאה. הסדרה זכתה לציון 4 באתר goodreads[1] ובציון 4.5 באתר אמזון[2].

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתחילה בתיאור של נץ, הנקרע בין חובותיו. נץ הוא גם האביר של המלכה אלנה, נסיך, אב, וראש מסדר אבירי העיט (במינוי זמני, עם העדרו של ואניון). לאחר שנשלח בגסות רוח ללאמורקאנד על ידי דולמאנט, במסגרת חובותיו למסדר אבירי העיט, אלנה מגיעה לביקור מלכותי בשירלוס, ומזכירה לדולומנט כי נץ נשוי לה. בשירילוס אלנה ונץ מכירים את אוסקיין, שר החוץ של האימפריה הסמוכה, אימפריית הטאמולי. אימפריית הטאמולי היא אימפריה רחבה המורכבת מכמה עמים שונים זה מזה. אוסקיין מתאר לאלנים, כי אירועים על טבעיים החלו להתרחש בממלכה, וכי הם עומדים על סף מרד. לכל אחד מהעמים המרכיבים את האימפריה, ישנו גיבור תרבות מיתולוגי. אותם גיבורים חוזרים לתחיה, מקימים צבאות שלמים של לוחמים מתים, וקוראים להאבק באימפריה. האימפריה חילונית ומעשית. היא אינה יכולה להתמודד עם כוחות על טבעיים. זלאסטה מהסטיירקום, אחד האזרחים המכובדים ביותר סיפר לקיסר אודות נץ ובליום. הקיסר ביקש מאוסקיין לבוא ולבקש מנץ עזרה. הם מחליטים לצאת לביקור מלכותי, של אלנה, לקיסר טאמולי, כדי להסוות את העובדה שהם זקוקים לעזרתו של איש אחד. מסעם דרך היבשת מלווה בהתקפות של לוחמים מהעבר, לוחמים אמיתיים, וטרולים, שעזבו את ביתם בתאלסיה. זלאסטה קונה את אמונם כאשר נלחם במפלצת עצומה שתקפה אותם. בדרך לטאמולי הם עוברים בסארסוס ואוספים את ספרניה ואת ואניון. כאשר הם מגיעים למארתיון הם מגלים כי הקיסר סארביאן אינו הבובה על חוט שחשבו. הם מבינים כי משרד הפנים עומד מאחורי ההפיכה ומצילים את הקיסר מפניהם.

נץ וחליל יוצאים לאסוף את בליום. בדרכם חזרה נץ ובליום לומדים לעבוד ביחד. נץ מבין כי בליום בעלת רצונות ומחשבות משל עצמה, וכי הוא קשור אליה קשר עמוק. בדרכם חזרה הם נתקלים בזוהרים. על הזוהרים (בני העם הדלפי) מוטלת קללה. הם גורמים לריקבון המוות בכל דבר בו הם נוגעים. הזוהרים רוצים שנץ יחתום את העמק שלהם כך שאיש לא יוכל להיכנס ולצאת ממנו. בתמורה קסטניה מצטרפת לחבורה, והיכולת שלה לשמוע את מחשבותיהם של האחרים מתגלה כנכס יקר ערך. ספרניה מגלה את שנאתה העמוקה לזוהרים כיוון שהאמינה שהם אלה שהרגו את הוריה. קסטניה מגלה להם כי זלאסטה הוא המוח העומד מאחורי כל האסונות שהתרחשו בעולם (כפי שמתואר בסדרה הזאת והקודמת). זלאסטה היה מאוהב בספרניה, וניסה להניח את ידיו על בליום כדי להרוג את אפראל. הוא האיש שהסיט את אניאס לחטא, והוא זה שהוביל את ההפיכה כנגד הקיסר, הכל במטרה לגרום לנץ להביא את בליום. הם עומדים לעצור את זלאסטה כאשר הוא מצליח להתחמק והם חוטפים את אלנה.

סקראפה, בנו של זלאסטה מחזיק את אלנה בשבי בנאטיוס. החבורה משתמשת בכוחותיהן המשולבות של ספרניה וקסטניה כדי להחליף את המראה של כל החברים. כך חלאד ובריט יוצאים לדרכם כדי להעמיד פנים כי הם משתפים פעולה בעוד כל שאר החבורה סוגרת על המהפכנים. נץ משחרר את אלי הטרולים מבליום מהם משתלטים מחדש על הטרולים. זלאסטה משתף פעולה עם סירגון, האל של סירגה. סירגון הוא אל מטומטם, והוא מזמן את קליל, יצור אימים שווה כוח לבליום עצמה. כל הכוחות מגיעים בסוף לסירגה, שם הם נלחמים. הם משחררים את אלנה, נץ הורג את סירגון, ובליום משתלטת על קליל. בסוף הספר קסטניה עורכת את טקס הנישואין של ואניון וספרניה (שלא יכולים להנשא לפי הדת האלנית, או הסטיירית). זלאסטה תוקף אותם, ואל האש הטרולי, נוקם בו את נקמתו. נץ ואלנה חוזרים הביתה לסימורה והשקט חוזר לממלכה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ The Tamuli Series by David Eddings, www.goodreads.com
  2. ^ סדרת הטאמולי, באתר אמזון, ‏2022