החמישייה במסע מרתק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החמישייה במסע מרתק
Five on a Hike Together
כריכת הספר בעברית
כריכת הספר בעברית
מידע כללי
מאת איניד בלייטון
שפת המקור אנגלית
סוגה ספר ילדים ונוער
הוצאה
הוצאה הודר וסטאוטון עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1951
מספר עמודים 170 (התרגום של 1978)
הוצאה בעברית
הוצאה הוצאת מ. מזרחי
תאריך 1966 (הוצאה ראשונה)[דרוש מקור]
1978
תרגום שרגא גפני
סדרה
סדרת ספרים החמישייה הסודית
ספר קודם Five Fall Into Adventure עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא Five Have a Wonderful Time עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-84-261-0013-9
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החמישייה במסע מרתקאנגלית: Five on a Hike Togerther) הוא ספר בריטי לילדים ונוער מאת איניד בלייטון, שהוא חלק מסדרת החמישייה הסודית. הספר פורסם בשנת 1951. הספר מספר על הרפתקאה של חברי החמישייה הסודית, ג'ורג', אן, דיק, יוליאן וטימי הכלב, שאליה נקלעו במקרה, ושבסופה מצאו את התכשיטים הגנובים של מלכת פאלוניה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת חופשת אמצע החורף בבתי הספר בבריטניה, יוצאות בנות הדודות אן וג'ורג' מהפנימייה שלהן יחד עם כלבן טימי כדי להיפגש עם אחיה של אן, דיק ויוליאן. החמישייה מתכוונת לצאת לטיול באזור הנקרא "הערבות". ביום הראשון לטיול, רודף טימי הכלב אחרי ארנבים, ונחבל כאשר הוא נופל אל אחד מחוריהם. ארבעת הילדים מחליטים שדיק ואן ילכו לפונדק שבו כל החמישייה התכוונה ללון, ואילו ג'ורג', יוליאן וטימי ילכו לווטרינר כדי לבדוק את מצבו של טימי.

בדרכם לחפש את אותו פונדק, ולאחר שאדם מסוים מפנה את דיק ואן לכיוון שגוי, הם מגיעים לביתה של אישה זקנה וחירשת. האישה מסכימה בקושי להרשות לאן ללון בעליית הגג שלה, בעוד דיק הולך לישון באסם סמוך. בחצות הליל, איש משונה מגיע לאסם שבו ישן דיק, קורא לדיק בשמו, ומוסר לו פתק ואת ההודעה "שני עצים, מים כהים, ג'יין החצופה, ומגי גם היא יודעת".

דיק המבולבל יוצא בבוקר מהחווה יחד עם אן. לאחר שהם יוצאים לדרכם, הם פוגשים ילד רכוב על אופניים. הילד מספר להם כי הם לא הגיעו לפונדק, והאיש המשונה שקרא לדיק בשמו הוא אסיר בורח בשם נאילר. הילד ממשיך ואומר שלבנה של האישה החירשת קוראים דיק, המוכר בכינויו "דיק המלוכלך", עקב התנהגויותיו הנלוזות. אז מבינים דיק ואן שאותו נאילר התכוון בעצם לפנות לבנה של האישה החירשת, ולא לדיק.

לאחר שיטוט, מוצאים דיק ואן את ג'ורג', יוליאן וטימי. הם דווקא הגיעו מהפונדק אליו דיק ואן היו צריכים להגיע. החמישייה אוכלת ארוחת בוקר, ולאחר מכן הם מנסים לפענח את ההודעה ששמע דיק בלילה. על פי הפענוח שלהם, מתברר ש"שני עצים" הוא בית אשר נמצא ב"ערבות", ו"מים כהים" הוא אגם סמוך לבית זה. כמו כן, החמישייה מנחשת ש"ג'יין החצופה" היא, כנראה, שם של סירה, ומגי היא חברתו של דיק.

החמישייה פונה לבעל סוכנות הדואר המקומית אשר מדריך אותם איך להגיע ל"שני עצים". הם גם שואלים ממנו ציוד ללינה שם. החמישייה מגיעה לבית, מתמקמת בו, והולכת לישון. החמישייה מנסה לפענח את הפתק שקיבל דיק. בפתק היו רשומים שמות ארבעה מקומות: "גבעת טוק", "צריח", "ארובה" ו"אבן גבוהה", כאשר מכל אחת מהמילים יוצא קו, וארבעת הקווים מתלכדים במרכז הפתק. החמישייה מניחה כי בין ארבעת המקומות שנמצאים סביב האגם הללו מתחבא משהו גדול, אולי אוצר.

ביום למחרת, שטה החבורה למקום המשוער שבו נמצא האוצר. יוליאן צולל מתחת למים ומוצא את האוצר. החבורה מסמנת את מיקום האוצר באמצעות פקק וקופסה הצפים על פני המים. החבורה מחליטה להוציא את האוצר מהמים בלילה, כאשר מגי ודיק המלוכלך לא יוכלו לראותם. כשיוצאת החמישייה בלילה, צוללים דיק ויוליאן, שולים את האוצר ומביאים אותו לחוף. בתוך הקופסה מוצאת החמישייה את יהלומיה הגנובים של מלכת פאלוניה.

בבוקר, לאחר שהחמישייה יוצאת להביא את האוצר למשטרה, מגלים מגי ודיק המלוכלך שהחמישייה מצאה את היהלומים, היות שהקופסה של האוצר נמצאה בבית שבו לנה החמישייה. מגי ודיק המלוכלך טובעים בביצות בדרך לתפוס את החמישייה. החמישייה מציגה את היהלומים בפני המשטרה, והמשטרה לוכדת את מגי ודיק המלוכלך הלכודים בביצות. בסוף הסיפור, המשטרה מחזירה את ארבעת הילדים לפנימיותיהם, עקב סיום חופשת בתי הספר.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • יוליאן - הילד המבוגר ביותר בחבורה. אח של אן ודיק.
  • אן - הילדה הצעירה ביותר בחבורה. אחותם של דיק ויוליאן.
  • דיק - האח האמצעי של אן ויוליאן. לעיתים הוא מתנהג בילדותיות.
  • ג'ורג' - כינויה של ג'ורג'ינה. בת דודה של אן, דיק ויוליאן. עקב מראה והתנהגותה, נוטים אנשים לחשוב שהיא בן.
  • הכלב טימי - הכלב של החבורה. בספר מגן על החבורה מפני מגי ודיק המלוכלך.
  • מר גסטון - וטרינר חובב שמטפל בפציעתו של טימי ושאליו מביאה החבורה את התכשיטים של מלכת פאלוניה הגנובים.
  • "דיק המלוכלך" - חברו של האסיר נאילר, שותפה של מגי לחיפוש תכשיטי מלכת פאלוניה.
  • מגי - שותפתו של דיק לחיפוש תכשיטי מלכת פאלוניה.
  • האסיר "נאילר" - אסיר שהיה שותף למעשי פשע וברח מבית הכלא. החביא את תכשיטי מלכת פאלוניה הגנובים באגם "מים כהים".

תרגומים לעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]