החובבנים של מיקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החובבנים של מיקי
Mickey's Amateurs
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי פינטו קולביג
ארדמן פנר
וולט פייפר
הופק בידי וולט דיסני
עריכה שיטת טכניקולור
מדבבים וולט דיסני, פלורנס גיל, קלרנס נאש, פינטו קולביג
מוזיקה אוליבר ולאס
אנימטור ארט באביט, לס קלארק, אל אוגסטר, אד לאב, סטן קוואקנבוש, ראלף ג'יי. סומרוויל, מרווין וודוורד, טום פאלמר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 17 באפריל 1937[1]
משך הקרנה 8 וחצי דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט קומדיה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

החובבנים של מיקיאנגלית: Mickey's Amateurs) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי של מיקי מאוס שיצא לראשונה בשנת 1937. הסרט, שהופק על ידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי יונייטד ארטיסטס, נקרא במקור "קונצרט החובבנים של מיקי" (Mickey's Amateur Concert) במהלך שלבי ההפקה. הסרט בוים במשותף על ידי פינטו קולביג, ארדמן פנר ו-וולט פייפר, וכולל מוזיקה מקורית ומעובדת של אוליבר ולאס. צוות הדיבוב כולל את וולט דיסני בתור מיקי, קלרנס נאש בתור דונלד דאק, פלורנס גיל בתור קלרה קלאק, ופינטו קולביג בתור פיט וגופי.[2][3][4] זהו הסרט ה-94 בסדרת סרטי "מיקי מאוס" שיצאו לאקרנים, והחמישי שיצא באותה השנה.[5]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקי מאוס מנחה מופע כישרונות חובבני מול קהל חי לרדיו, בו הוא מסיים הופעות לא ראויות בהקשה על גונג. בסצנה הראשונה, צלצול הגונג של מיקי מסיים את ביצועו של פיט לשיר "Sleep in the Deep"(אנ').

לאחר מכן, מיקי מציג את דונלד דאק, אשר מגיש קודם תפוח למיקי בניסיון לשחד אותו. אבל הדקלום של דונלד ל"מנצנץ כוכב קטן" מסתיים רע כשהוא שוכח את המילים. מיקי מצלצל בגונג, ודונלד מוסר מהבמה. בדיוק כשמיקי מכריז על המערכה הבאה, דונלד הממורמר חוזר לקחת בחזרה את התפוח.

המערכה הבאה, כפי שהציג מיקי, הן "שתי הקלרות: קלאק ובל". קלרה קלאק שרה גרסת מקורקרת של "Il Bacio", ואלס מאת לואיג'י ארדיטי, בליווי קלרבל הפרה המנגנת בפסנתר. למרות כמה פשלות, הופעה זו היא הראשונה שנמנעה מצלצול הגונג.

לאחר מכן, דונלד חוזר לבמה לבוש בתחפושת ונושא נרתיק לכינור. בהגיעו למרכז הבמה, דונלד זורק את התחפושת ושולף תת-מקלע מהנרתיק. הוא מחזיק את מיקי והקהל באיומי אקדח, נחוש לסיים את הדקלום שלו - אך שוב, הוא שוכח את המילים. כשהקהל צוחק עליו, דונלד פותח באש ומורחק מהבמה פעם נוספת.[6]

למערכה האחרונה של התוכנית, מיקי מציג את גופי ואת "להקת 50 הכלים" שלו, שמתגלה כמכשיר רב אינסטרומנטלי על גלגלים. גופי פותח עם שיר סמטת טין פאן "בימי הקיץ הישנים והטובים"(אנ') ועובר לשיר האמריקאי הפופולרי "There'll Be a Hot Time in the Old Town Tonight"(אנ'), אבל הקצב והעוצמה של השיר הורסים את המכונה. גופי מופיע מתוך ההריסות ואומר בביישנות ומבוכה "זה התפוצץ!", מיד דונלד יוצא מתוך כובעו של גופי ומסיים את המופע על ידי דקלום מהיר מילה במילה של "מנצנץ כוכב קטן" אשר מספק את ניצחונו. עם זאת, אפקט "סגירת המסך"(אנ') שמסיים את הסרט נסגר על צווארו. הוא נאבק לשמור אותו פתוח, אבל הוא נסגר לבסוף.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

השראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מלגלג על תוכניות הרדיו "שעת החובבנים" (מעין במה פתוחה) שהיו בידור פופולרי בשנות ה-30 וה-40. אולי הדוגמה המפורסמת ביותר היא תוכנית הרדיו "Major Bowes Amateur Hour", שהייתה ידועה במארחה, אדוארד בווס, אשר הכה בגונג כדי לעצור הופעה חובבנית. חזרתו של מיקי מאוס בסרט על המילים "אוקיי, אוקיי" הוכרה על ידי הקהל באותה תקופה כפרודיה על בווס.[7]

הסרט נוצר גם בהשראת הסרט של דיסני משנת 1934 "ההתרמה לבית היתומים". סרט זה הציג גם מופע במה שמשתלב בניסיונותיו של דונלד לדקלם שירי ילדים.

הסרט הקצר היווה השראה לפורמט של תוכנית המשחק "The Gong Show", בהנחייתו של צ'אק באריס בשנות ה-70. בתוכנית השתמשו באותה השיטה בה מיקי הנחה בסרט זה.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

העיתון "Motion Picture Herald" פרסם ביקורת על "החובבנים של מיקי" ב-19 ביוני 1937, ואמר: "יש לראות את הסרט בכדי להעריך וליהנות ממנו. הבידור שהוא מציג אינו ניתן תיאור".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Kaufman, J.B.; Gerstein, David (2018). Walt Disney's Mickey Mouse: The Ultimate History. Cologne: Taschen. ISBN 978-3-8365-5284-4.
  2. ^ תבנית:IMDb title
  3. ^ Mickey's Amateurs at the Big Cartoon DataBase
  4. ^ Mickey's Amateurs at The Internet Animation Database
  5. ^ Lenburg, Jeff (1999). The Encyclopedia of Animated Cartoons. Checkmark Books. pp. 108–109. ISBN 0-8160-3831-7. נבדק ב-6 ביוני 2020. {{cite book}}: (עזרה)
  6. ^ חלק מהגרסאות שפורסמו של הסרט השמיטו את הסצנה הזו שנטענה כאלימה מדי. עם זאת, המהדורה האחרונה של הסרט היא בגרסתו המקורית.
  7. ^ Motion Picture Herald. June 19, 1937.