החבובות: האחוזה הרדופה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החבובות: האחוזה הרדופה
Muppets Haunted Mansion
כרזת הסרט הרשמית
כרזת הסרט הרשמית
מבוסס על הטירה המכושפת עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי קירק טאצ'ר
הופק בידי צ'לסי דהוינסנט
מייקל סטיינבאך
תסריט ביל ברטה
קירק טאצ'ר
קלי יאנגר
עריכה אלכסנדרה אמיק
ג'ייסון בירפיד
שחקנים ראשיים החבובות
ויל ארנט
איווט ניקול בראון
דארן כריס
טראג'י פ. הנסון
ג'ון סטיימוס
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה The Muppets Studio עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה דיסני+
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 8 באוקטובר 2021
ישראלישראל 16 ביוני 2022
משך הקרנה 49 דקות
סוגה סרט קומדיה, puppet film, סרט רוחות רפאים עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

החבובות: האחוזה הרדופהאנגלית: Muppets Haunted Mansion) הוא סרט טלוויזיה מוזיקלי בהשתתפותן של החבובות, המבוסס על המתקן "הטירה המכושפת" בפארקי השעשועים של חברת וולט דיסני. זהו הסרט הראשון של החבובות לחג ליל כל הקדושים.

הסרט עוקב אחרי גונזו ופפה שנכנסים לטירה המכושפת ללילה אחד ומתמודדים עם הפחד הגדול שלהם.

הסרט הופק על ידי Soapbox Films ו-The Muppets Studio והופץ בדיסני+ ב-8 באוקטובר 2021. בישראל, הסרט שוחרר ב-16 ביוני 2022 יחד עם השקת השירות בארץ; מאוחר יותר, נוסף לו דיבוב עברי.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גונזו ופפה נסעו להתמודד מול הפחד הגדול של גונזו אל הטירה המכושפת שם גר הקוסם האהוב על גונזו, מקגאפין הגדול, אשר נעלם לפני 100 שנים. כאשר הנהגת (איווט ניקול בראון) הגיעה לשם, גונזו ופפה יצאו אל הטירה שם הם פגשו את הקברן (דארן כריס) וכלבו יחד עם רוחות נוספות וראשי פסלים מזמרים.

"הרוח המארח" (ויל ארנט) אמר לגונזו שהוא הוזמן ללילה אחד אם הוא יצליח לשרוד, אחרת הוא ופפה יישארו שם לנצח. כאשר גונזו ציין שהוא לא פוחד מדבר, פפה פחד ונבהל מכל דבר מפחיד באחוזה. לאחר שפגשו את מאדאם פיגוטה (מיס פיגי), גונזו ופפה הגיעו לאולם עם מלא רוחות שמחות אשר הזכירו את חבריהם החבובות (קרמיט הצפרדע, פוזי הדב וכו'), המארח לפתע הגיע וסיפר לגונזו שהדרך לגבור על פחדיו הוא בחדר 999.

כאשר גונזו הלך לחדר, פפה פגש את קונסטאנס האטצ'אווי (טראג'י פ. הנסון), שם היא מתכננת להתחתן איתו על מנת להורגו כפי שעשתה לבעליה הקודמים. גונזו נלכד בחדר 999 (שהוחלף במהרה למספר "666") ומתמודד עם הפחד הגדול שלו, שאף אחד לא אוהב אותו אם הוא לא עושה דברים מסוכנים. בעקבות זאת, גונזו מתחיל להזדקן, לאחר שנזכר בשיחה עם קרמיט מוקדם יותר, הבין גונזו שהוא יכול להיות גדול שהוא יכול להיות גונזו וחזר להיות עצמו הצעיר.

המארח בירך את גונזו על ההתמודדות על פחדיו ואמר לו שהוא חופשי לעזוב את הטירה לפני זריחת השמש, אך לאחר שהבין כי פפה בצרות, סירב גונזו לעזוב את הטירה והחליט להציל את חברו. בעזרתו של הפמוט של המארח, מצא גונזו את פפה ועצר את החתונה ושניהם ברחו מהטירה ברגע שהשמש זרחה.

המארח פגש אותם בשער הטירה וחשף שהוא עצמו מקגאפין הגדול, ובירך את גונזו אשר עשה את מה שהוא לא יכל לעשות, לגבור על פחדיו. הנהגת אספה אותם מהטירה וקרמיט התקשר אליהם לארוחת הבוקר. כאשר קרמיט שאל אם הם יוכלו להביא גם את חבריהם לארוחה, ראו גונזו ופפה את שלושת הרוחות (שמנסות לתפוס טרמפ מהמתקן הטירה המכושפת) וצרחו בבהלה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשי פסלים מזמרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בובנאים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס שנה קטגוריה מועמדות תוצאה
גילדת המאפרים ומעצבי השיער 2021 האיפור העכשווי הטוב ביותר בספיישל טלוויזיוני, תוכנית חיה בת שעה או יותר או סרט לטלוויזיה אל פבורולה, סוניה קבררה, מישל ספרזו מועמדות
פרסי גילדת המפיקים של אמריקה 2021 תוכנית הילדים הטובה ביותר החבובות: האחוזה הרדופה זכייה
פרסי אמי לתוכניות לילדים ולמשפחה 2022 הספיישל הבדיוני הטוב ביותר בהמתנה
בימוי אמנותי/עיצוב תפאורה/עיצוב נוף הטוב ביותר דארסי פרבוסט, קתרין מולנאר, מארק ד' אלן, ז'נין רינגר זכייה
הליהוק הטוב ביותר – תוכנית לייב אקשן טוני שפרד, אן מקגיניס מועמדות
תחפושות, שיער ואיפור עם אפקטים מיוחדים ליסה דייוויס, רבקה גרייבס, דונה מיי, שון סמית', רנה ואקה, אל פיבורולה, סוניה קבררה מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]