הופנהיים (כדורגל נשים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הופנהיים
TSG 1899 Hoffenheim Frauenfußball
מידע כללי
שם מלא

Turn- und Sportgemeinschaft

1899 Hoffenheim e.V. Frauenfußball
כינוי הקרייצ'גאוארס, אכצן99 (1899)
תאריך ייסוד 2007
אצטדיון אצטדיון דיטמר-הופ(אנ'), הופנהיים, גרמניה
בעלים Peter Hofmann עריכת הנתון בוויקינתונים
יו"ר פטר הופמן
מאמן גאבור גאלאיי
ליגה הבונדסליגה
האתר הרשמי
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קבוצת הנשים של המועדון טה. אס. גה. 1899 הופנהייםגרמנית: TSG 1899 Hoffenheim Frauen) היא קבוצת כדורגל נשים גרמנית הפועלת בהופנהיים (כיום חלק מזינסהיים). נכון לעונת 2022-2023, משחקת הקבוצה בבונדסליגה לנשים, הליגה הראשונה בגרמניה.

בניגוד לרוב המוחלט של קבוצות הצמרת האירופיות, המייצגות ערים גדולות, הופנהיים מייצגת יישוב קטן: הופנהיים עצמה מונה כ-3,200 תושבים והייתה למעשה כפר עד 1972, עת סופחה לעיר זינסהיים, המונה כ-35,000 תושבים. עד שנות התשעים של המאה העשרים היה מועדון הספורט של הופנהיים מועדון חובבני ששיחק בליגות הנמוכות. עלייתו של המועדון הקטן לרמות הגבוהות בכדורגל הגרמני התרחשה הודות לתמיכתו הכספית של דיטמאר הופ, יליד המקום ובוגר קבוצת הנוער של המועדון, שהוא ממייסדי ענקית התוכנה SAP.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2000, מועדונים ממילהאוזן(גר') וסט. לאון(גר') הקימו קבוצת משחק עבור נערות. לאחר זכייה במספר אליפויות וגביעים, עלה שמו של המועדון הקטן במהירות והפך לאחד מהמועדונים המובילים בכדורגל הנשים של באדן(גר'). לקראת עונת 2006/07, המועדון, תחת השם הופנהיים/סט. לאון, פתח קבוצת נשים רשמית תחת ניהולם של הולגר אובלנדר ואודו מץ, שהתחרתה בליגת באדן וזכתה באליפות באותה עונה. בסוף העונה התפרק הקשר בין המועדונים, וכל הקבוצות עברו לניהול מועדון הספורט הופנהיים. הפירוק היה הכרחי כיוון שלפי חוקת ההתאחדות לכדורגל הגרמנית יש איסור על קיום קבוצה המנוהלת על-ידי מספר מועדונים. מאותה סיבה, בעונת 2006/07, קבוצות הנוער של המועדון שיחקו תחת שמות שונים באוברליגה באדן-וירטמברג, הליגה הבכירה באותן השנים.

בעונה הראשונה של פעילות המועדון תחת הופנהיים, זכתה הקבוצה באליפות ליגת ההתאחדות של באדן, כשהיא כובשת 152 שערים ב-20 משחקים. בנוסף, קבוצות הנשים של המועדון סיפקו חידוש בהיסטוריה של גביע באדן, כשהקבוצה הראשונה והשנייה של המועדון שיחקו האחת נגד השנייה בגמר גביע באדן, כשהקבוצה הראשונה מנצחת 8:2. עם זכייתה בגביע מדינת באדן העפילה הופנהיים לגביע הגרמני, בו הפסידה בסיבוב הראשון בפנדלים לקבוצת הבונדסליגה השנייה(אנ') דאז, באייר לברקוזן.

גם בעונת 2008/09 בה שיחקה הופנהיים באוברליגה, הבטיחה הקבוצה את האליפות עם הבקעה של למעלה מ-100 שערים, ועלתה לדרג השלישי בליגות הגרמניות, הרגיונליגה(אנ') במחוז דרום. בעונת 2009/10 ניצחה הופנהיים בסיבוב הראשון בגביע הגרמני את לוצ'גאו(גר') מהליגה השנייה, ובסיבוב השני הפסידה לזינדלפינגן(אנ'). באותה עונה זכתה הופנהיים באליפות הרגיונליגה במחוז דרום, והשלימה את עליית-הליגה הרביעית ברציפות כשעלתה לבונדסליגה השנייה במחוז דרום. בשתי העונות הבאות, סיימה הקבוצה במקום השלישי והשני בבונדסליגה השנייה.

לאורך עונת 2012/13, נלחמו הופנהיים וקלן(אנ') על העלייה לבונדסליגה. במחזור הסיום, שתי המתמודדות על האליפות נפגשו למשחק בהופנהיים. לעיני 3050 צופים, שיא חדש בליגה השנייה, נפרדו שתי הקבוצות בתיקו 3:3, מה שהבטיח את עלייתה של הופנהיים לבונדסליגה. במהלך אותה עונה, הפכה שחקנית הקבוצה, בירגיט פרינץ, לכדורגלנית עם מספר ההופעות הרב בהיסטוריה של נבחרת גרמניה.

מכאן ואילך החלה הופנהיים לקבע את מעמדה בבונדסליגה, כשאת עונת העלייה היא מסיימת במקום התשיעי בטבלה. בעונת 2014/15 סיימה הקבוצה במקום השישי בטבלה. את עונת 2019/20 סיימה הופנהיים במקום השלישי בבונדסליגה, מה שהבטיח לה מקום בעונת 2020/21 בליגת האלופות. הופנהיים הודחה מליגת האלופות כבר בשלב הבתים, לאחר שסיימה במקום השלישי אחרי ברצלונה וארסנל.

סגל הקבוצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נכון ל-16 באוגוסט 2022
מס' עמדה שם
1 קרואטיהקרואטיה שוערת מרטינה טופקוביץ'
2 גרמניהגרמניה חלוצה לינט הופמן
4 גרמניהגרמניה בלמת ליזאן קאוט
5 שווייץשווייץ מגנה לואנה בוהלר(אנ')
6 בלגיהבלגיה חלוצה טינה דה קייני(אנ')
7 גרמניהגרמניה קשרית שאנטאל האגל(אנ')
8 גרמניהגרמניה קשרית פאולינה קרומביגל(אנ')
9 אוסטריהאוסטריה בלמת קתרינה נאשנוונג(אנ')
10 גרמניהגרמניה קשרית ג'יה קורלי
11 הונגריההונגריה חלוצה פטרה קושצ'ן(אנ')
13 גרמניהגרמניה בלמת איזבלה הרטיג
16 אוסטריהאוסטריה חלוצה ניקול בילה(אנ')
מס' עמדה שם
17 גרמניהגרמניה קשרית פרנציסקה הארש
18 אוסטריהאוסטריה קשרית ג'וליה היקלסברגר(אנ')
21 גרמניהגרמניה שוערת לאורה-ג'ואנה דיק
22 גרמניהגרמניה בלמת שריי לינדר
23 קוסובוקוסובו קשרית ארלטה ממטי(אנ')
25 גרמניהגרמניה חלוצה מליסה קסלר
27 גרמניהגרמניה חלוצה ונסה ליימנשטול
28 גרמניהגרמניה שוערת לינה פון שראדר
31 גרמניהגרמניה קשרית יאנה פלדקאמפ(אנ')
31 גרמניהגרמניה קשרית ונסה דיהם
33 גרמניהגרמניה קשרית פביאן דונגוס(אנ') (קפטנית)

קבוצות בת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופנהיים ||[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצת המילואים של הופנהיים עלתה לרגיונליגה במחוז דרום ב-2012 ובאותה עונה סיימה במקום השני בליגה. בתום עונת 2013/14 זכתה הקבוצה באליפות הרגיונליגה ועלתה לבונדסליגה השנייה במחוז דרום. בעונות 2016/17 ו-2017/18 זכתה הקבוצה באליפות הבונדסליגה השנייה, אך לא יכלה לעלות לבונדסליגה הראשונה עקב החוק האוסר על שתי קבוצות מאותו המועדון לשחק באותה הליגה.

קבוצות נוער[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצות הנוער של הופנהיים משחקות בבונסדליגה הצעירה(גר') במגוון גילאים. הישג השיא של קבוצות הנוער של הופנהיים היה כשזכו באליפות גרמניה ב-2012. בעונת 2012/13 העמיד המועדון 10 קבוצות כדורגל נשים במגוון גילאים.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא הופנהיים בוויקישיתוף