ההפך (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ההפך
איתמר רוטשילד וקרן ברגר ב"ההפך"
איתמר רוטשילד וקרן ברגר ב"ההפך"
איתמר רוטשילד וקרן ברגר ב"ההפך"
מבוסס על ספר של יהושע גרינברג
בימוי עמיחי גרינברג
הופק בידי ענבל לוי
תסריט עמיחי גרינברג
עריכה איה סומך
שחקנים ראשיים איתמר רוטשילד
קרן ברגר
צילום בועז יהונתן יעקב
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 7 בינואר 2015
משך הקרנה 60 דקות
שפת הסרט עברית
דף הסרט ב־IMDb

ההפך הוא סרט טלוויזיה שעלה לראשונה בערוץ הראשון בשנת 2015 בבימויו של עמיחי גרינברג, איתמר רוטשילד, קרן ברגר ורני בלייר בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי עמיחי גרינברג והוא מבוסס על הספר "ההפך" של אחיו, יהושע גרינברג.

הסרט מדבר על סיפור אהבה טראגי בין בחור ישיבה רוחני לנערה חולת סרטן, המנהלים רומן בלתי אפשרי, הבוחן את גבולות האהבה, האמונה והמסירות האנושית. הקשר מתחיל כתמיכה רוחנית, ולא כרומן אסור. גבולות ההלכה וההתמודדות עימם, יוצרים עולם בעל סתירות, דרכו בוחן בחור הישיבה מחדש את עצמו ואת עולם ההלכה בו הוא חי.

העלילה מסופרת מנקודת מבט רטרואקטיבית של בחור הישיבה כעבור 30 שנה כשהוא כבר ראש ישיבה שעדיין מתייסר בנפשו בעקבות הפרשה הזאת.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוחאי (איתמר רוטשילד) הוא בחור ישיבת "עץ החיים" שמקדיש את רוב זמנו ללימוד תורה, להתבוננות בטבע ולמחשבות על יחסיו עם אלוהים. הוא גם משמש כ"רב" בסניף קרוב של בני עקיבא. יום אחד הוא מוזעק לסניף לטפל בנערה בשם איילת (קרן ברגר) שהתעלפה. הוא מפנה אותה לבית חולים למרות רצונה.

לאחר זמן הוא מגיע לביקור בבית הוריה ונפגש אתה ועם אביה (אוהד שחר). האבא מגלה ליוחאי כי איילת סובלת מסרטן בעצמות עם גרורות ומסרבת לקבל טיפול כימותרפי. הוא מבקש מיוחאי כי יתמוך בה רוחנית כדי שתסכים לטיפול.

יוחאי מהסס אך ראש הישיבה (אילן נוב) מאשר לו זאת מבחינת פיקוח נפש ויוחאי מסכים לבסוף. הוא לוקח את איילת לטיול התבוננות בים המלח ומתחיל בינים דו-שיח פילוסופי על מהות החיים והיחס לאלוהים. איילת מסכימה לקבל טיפול כימותרפי ויוחאי מלווה אותה לכל הטיפולים.

מצבה של איילת משתפר, הסרטן נסוג ואביה אומר לו שנגמר תפקידו. איילת שהתחילה להתאהב ביוחאי כועסת על החלטתו ונפרדת בזעם. יוחאי חוזר לישיבה אך מתקשה בלימודים הוא חושב כל הזמן על איילת ומציץ בחשאי בקטעי הריקוד שהיא רוקדת. לבסוף הוא מבקש סליחה ומחדש את הקשר ביניהם.

הם מוזמנים לביתה של איילת והאב מתנגד לקשר של איילת עם יוחאי שרוצה להיות אברך ולא יוכל לפרנס אותם. ראש הישיבה מתרה בו כי יצטרך לעזוב את הישיבה והפנימייה אך האהבה חזקה מכל. יוחאי עוזב את הישיבה והם שוכרים דירה קטנה ומתנים בה את אהבתם.

לבסוף מגיעה האמא (עלית קרייז) ומודיעה לאיילת כי הסרטן חזר. יוחאי מבקר אותה בבית החולים וממלא את בקשתה האחרונה - לטבול בים המלח.

כעבור 30 שנה יוחאי (רני בלייר) הוא ראש ישיבה. אחד התלמידים מתייעץ איתו בקשר לחברה שעזב לאחר שחלתה וכעת ברצונו להתחתן אתה. יוחאי נזכר שוב באיילת, הוא מגיע לביתה ואביה הזקן מוסר לו מכתב שהשאירה לו בעניין אהבתם. יוחאי הולך לבית הקברות ומתייפח על קברה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
איתמר רוטשילד יוחאי הצעיר בחור ישיבה
קרן ברגר איילת לוי
רני בלייר יוחאי המבוגר ראש ישיבה
אוהד שחר דן לוי, אבא של איילת
עלית קרייז צביה לוי, אמא של איילת
נילי צרויה אשתו של יוחאי
אילן נוב ראש ישיבה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]